תערוכת "דור אחרון", של יצירות-אמנות, המוקדשת כולן למיתוסים הרווחים על אחרית הימים, תיפתח בסוף השבוע הזה בסינימטק תל אביב, ותעמוד בסימן של תיקון ההווה, תוך הכוון די ברור למציאות חדשה, של עולם שכולו טוב, שאין בו כל עוול ולא שום כאב.
התערוכה, שבה יוצגו עבודות אמנותיות בטכניקה מיוחדת, המשלבת בין צילום, ציור ופיסול, נועדה בעיקרה לסמל את קיצו של הרשע בעולם, שבו צדיקים זוכים לגמול מלא על פועלם, לאושר בלי גבול, ולהתוודעות עם סודות הבריאה וההיסטוריה.
תערוכת "דור אחרון" מדגימה לחימה, שבה משתתפים מלאכים בצד בני-תמותה, והיא מתרחשת בין בני-חושך, בהנהגת בן-בליעל, לבין מי שהם בני-אור, שכולם צדיקים. הלחימה נפתחת בתקיעת חצוצרות של הכוהנים בצבא בני האור, כשכלי הנשיפה נועדו לתת סימני-דרך לאורך כל הלחימה.
לאחר שש מערכות-לחימה מייגעות, תכריע, סוף-סוף, יד אלוהים, במערכה השביעית, את העימות בין הטוב והרע. עם זאת ראוי לציין שהטקסט המוגש מותיר אחריו שאלות רבות ללא פתרון, כמו זו, למשל, שמקשה קושיות על צורת השתקפותן של הדמויות הנוטלות חלק במערכה הגורלית - מצב המותיר קרקע פוריה לדמיונם של האמנים.
תרומה משמעותית הרוח החיה שמאחורי התערוכה הוא הצלם לאוניד פדרול, כשמסייעות בידיו האמניות יוליאנה גורקורוב, ואלינה קביטקובסקי. פדרול, מסתבר, כבר הספיק לתרום בעבר תרומה משמעותית לפיתוחה של התרבות הישראלית. ה"קוריקולום ויטה" שלו מעיד עליו שלמעלה מעשרים שנה הוא היה ראש מחלקת הצילום של מוזאון ארץ ישראל בתל אביב, כשבמקביל לעבודתו במוזאון הוא התמסר לפרויקט-אוסף בלעדי, הכולל אלפי צילומים של אזור ים המלח ומדבר יהודה, שאין דומה לו בעולם - צילומים שבזכותם דבק בו בצדק הכינוי "הסטרדיבריוס של ים המלח".
עדיין זכורה לטוב תערוכת היחיד של פדרול, "צלה של ירושלים", שעליה שקד למעלה מעשר שנים במדבר יהודה ובאזור ים המלח. התערוכה הוצגה מסביב לעולם כשלושים פעמים במוזאונים אינספור, בתמיכתו של משרד החוץ הישראלי. לפני עשור אף יזם פדרול פסטיבל שנתי לצילום אמנותי בקרב עולים מכל רחבי תבל.
בצמוד לתערוכה יוצגו גם סרטים ניסיוניים קצרים משלוש השנים האחרונות של שלושת האמנים, ביניהם "רוחות של צפת", "האוויר של תל אביב" ן"שני נופים שונים". טרילרים של הסרטים הוקרנו בביתן הישראלי בפסטיבל קאן בשנת 2016. בתום ההקרנה יספר האמן לאוניד פדרול על התקופות המשמעותיות ביותר ביצירתו וידגים עבודות שלא רבים מכירים.