X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
רונן סולומון מנהל תחום תיירות רפואית איגוד לשכות המסחר
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אם משרד הבריאות היה מבצע סקר בקרב התיירים הרפואיים, הרי שהיו מזהים בקלות שהם מעדיפים חבילת טיפולים כוללת בלי הפתעות מחירים, ליווי צמוד של רופא ישראלי לכל תקופת הטיפול, ומתן אפשרות לבחור רופאים שלרוב דוברים גם את שפתם
▪  ▪  ▪
המטרה: לחזק את מערכת הרפואה הישראלית [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

בימים אלה דנה הכנסת בהצעת חוק להסדרת תחום התיירות הרפואית הנכנסת לישראל. בניגוד לדעה הרווחת, פציינטים שמגיעים מחו"ל, כמעט ואינם תופסים את מיטותיהם של המטופלים הישראלים, ובטח לא במחלקות העמוסות בבתי-החולים. תייר רפואי גם לא זוכה לקיצור תורים, שכן הוא מגיע לישראל בסמוך למועד הטיפול שתואם לו מראש.
למעשה, תיירות רפואית מהווה פחות מ-1% מסך המטופלים בבתי-החולים בישראל, אולם הם מכניסים לבתי-החולים כ-5% מתקציבם, דבר המאפשר לבית-החולים לרכוש ציוד רפואי חדיש ומשוכלל יותר מעבר לתקצוב הממשלתי, כשמציוד זה נהנים כלל אזרחי ישראל.
אם בתחילה חשב משרד הבריאות לאסור לחלוטין כניסתם של תיירים רפואיים, הרי שבהצעת החוק הנוכחית אומנם מאפשרים לתיירים רפואיים להגיע לישראל, אך במקביל נקבעו הוראות בלתי ישימות שיקשו על התייר הרפואי, כך שהוא עלול לבחור לעבור את הטיפולים במדינה אחרת.
מדינת ישראל הצליחה, בתוך בפחות מעשור, להפוך למעצמה עולמית בתחום התיירות הרפואית. מרכז מחקר הבריאות הבינלאומי (IHRC) דירג את מדינת ישראל במקום השלישי בעולם, אחרי קנדה ובריטניה, בהעדפת תיירים רפואיים, כאשר מדינת ישראל ממוקמת במקום הראשון בעולם באיכות הציוד והשירותים.
כל זה, כאשר המחירים לטיפולים בישראל הם מהגבוהים ביותר בעולם, הרבה יותר מגרמניה, צרפת, שוויץ, סינגפור, קוריאה הדרומית וקנדה, כשמדינות אלו אינן נופלות ברמת הרפואה שהן מציעות למול ישראל, ובמקרים מסוימים אף עולים עליה. ישנם טיפולים בישראל שעולים אפילו יותר מארצות-הברית, שבה מספר בתי-חולים בדירוג איכותי מהמובילים בעולם.
אם כך, מדוע בכל זאת תייר רפואי מעדיף להגיע לטיפולים יקרים בישראל במקום בגרמניה? מדוע תייר רפואי מעדיף להצטופף בחדר עם כמה מטופלים בישראל, במקום בחדר פרטי בצרפת? מדוע למרות המצב הביטחוני בישראל, תייר רפואי מגיע ארצה, במקום ללכת לבית-חולים רגוע בשוויץ?
התשובה טמונה בערך המוסף שאותו תייר רפואי מקבל. ענף התיירות הרפואית בישראל, שהוקם כיוזמה פרטית, השכיל לזהות את הצרכים והדרישות של התייר הרפואי והעניק לו את השירות המיטבי ביותר לכספו. חברות ישראליות לתיירות רפואית נעזרו ברופא בעל רישיון, שליווה את התייר עוד לפני שהגיע לטיפול בישראל, בחן את סיכויי החלמתו, בנה לתייר תוכנית טיפולים, ליווה אותו רפואית ולוגיסטית בזמן שהותו בישראל, ואף ליווה את התייר לאחר חזרתו למדינתו.
למעשה, חברת תיירות רפואית, שימשה כמעין "רופא משפחה" עבור התייר הרפואי, כפי שזכאי מטופל ישראלי בקופות-החולים. כך, כשיש על מי לסמוך, כשרמת השירות גבוהה, וכשהתייר מקבל את כל המידע הרפואי בשפתו, הרי שהוא בוודאי יעדיף פעמים רבות לשלם יותר עבור השירות הכולל.
גם רמת הרפואה הגבוהה בישראל תרמה רבות לתנועת התיירים הרפואיים, אך ספק אם זו לבדה הייתה מצליחה למשוך את התייר הרפואי. לראייה ניתן לראות מדינות אירופיות בהן רמת הרפואה גבוהה, אך תנועת התיירות הרפואית נמוכה. מדינות רבות בעולם זיהו את היכולות של החברות לתיירות רפואית בישראל וניסו לשכפל את המודל. יש מדינות שאף השכילו להשקיע משאבים כספיים בכדי לעודד תיירות רפואית אליהן, כגון: יפן, טורקיה, הודו ומדינות המפרץ הפרסי, כאשר עיני כולם נשואות לסין, שממנה יוצאים כל שנה כ-40 מיליון תיירים רפואיים לטיפולים במדינות שונות בעולם, בהיקף של מעל 50 מיליארד דולר בשנה.
אך מדינת ישראל, במקום לעודד ענף ייצוא שירותים חשוב שמכניס מיליארדי דולרים לקופת המדינה, כתבה ביצירתיות הצעת החוק שאמורה "לחנך" את התייר הרפואי ולקבוע כיצד הוא יתקשר עם בתי-החולים או הסוכן הרפואי, כיצד ישלם, "כבילתו" למוסד רפואי אחד בישראל, מניעת בחירת רופא שמדבר את שפתו של התייר הרפואי וכדומה.
במקום למנף את היתרונות היחסיים שבנו החברות לתיירות רפואית בישראל לאורך השנים, באה הצעת החוק ופועלת בדיוק ההפך. אם משרד הבריאות היה מבצע סקר בקרב התיירים הרפואיים המגיעים לישראל, הרי שהיו מזהים בקלות שתיירים רפואיים מעדיפים חבילת טיפולים כוללת בלי הפתעות מחירים, ליווי צמוד של רופא ישראלי לכל תקופת הטיפול, ומתן אפשרות לבחור רופאים שיטפלו בהם שלרוב דוברים גם את שפתם.
משכך, אם מטרתנו לחזק את מערכת הרפואה הישראלית ולהוסיף לה הכנסות מתיירות רפואית, הרי נדרש לקבוע חקיקה ישימה שלא תסרבל את התייר הרפואי ולא תגרום לו לבחור במוסדות רפואיים במדינה אחרת. אחרת, אולי יהיה בישראל חוק מעולה להסדרת תחום התיירות הרפואית, אך לא יהיו תיירים רפואיים.

תאריך:  05/09/2017   |   עודכן:  05/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הדרומית
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אסתר חיות תשפיע על בתי המשפט לא רק בפסקי דין חשובים, אלא גם ובעיקר בהחלטות יום-יומיות ובניהול המערכת. הנה כמה תחומים שבדרך כלל נסתרים מעיני הציבור
עדי ארצי
האוכלוסייה המבוגרת נמצאת בסיכון גבוה לחסרים תזונתיים מסיבות שונות    בגילאים אלה נוטים לראות צריכת מזון קל ומהיר להכנה כמו אוכל מוכן ומעובד    מזון זה אומנם מספק הרבה קלוריות, אך אינו איכותי וערכו התזונתי ירוד
אלדד אביגד
כדי לעגל ריסים, יש להשתמש במעגל ריסים איכותי    למי שלא מעוניינת להתעסק במעגל ריסים, יכולה ליהנות מטיפול הרמת ריסים    שמן קיק יכול לעזור בהצמחת השיער ועיבוי הריסים
שמואל לוינגר
כ-19% מהילדים זקוקים למשקפי ראייה, מתוכם רק כ-15% מרכיבים משקפיים בפועל וכ-4% הינם בעלי מספרים נמוכים, והם מצליחים לתפקיד בלי משקפיים    עד גיל שש חובה לבצע בדיקת ראייה מקיפה אצל רופא עיניים בנוסף לבדיקת אופטומטריסט
איתמר לוין
נורית קורן תחרים את בחירתה של אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון - ובכך מוכיחה שהיא פוליטיקאית קטנה וקטנונית, שאינה מבינה מהי ממלכתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il