X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מארק כצנלסון יו"ר האגודה הישראלית לתיירות מרפא האגודה הישראלית לתיירות מרפא
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
עד היום התפשטה התפיסה השלילית לפיה תיירות המרפא גורמת לתורים בבתי-החולים ולמחסור במיטות המציאות לעומת זאת שונה לגמרי: התורים קיימים בחדרי המיון, במחלקות הפנימיות ובקופות-החולים ותיירי המרפא אינם מגיעים כלל לקופות-החולים ורק אחוז זניח מהם מגיע למיון ולמחלקות הפנימיות
▪  ▪  ▪
יש להציל את ענף התיירות הרפואית [צילום: AP]

החודש תידון בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת הצעת חוק אותה מקדם משרד הבריאות להסדרת ענף תיירות המרפא בישראל. הסדרת התחום היא אומנם צעד מבורך, אך בגרסתו הקיימת של החוק, נכללים מספר סעיפים העלולים להוביל לקריסתו של הענף בישראל.
במה דברים אמורים? מדי שנה מגיעים לארץ עשרות אלפי תיירים רפואיים אל בני משפחותיהם. תיירים אלו מוציאים פי 6 מכל תייר רגיל אחר וזמן שהותם עומד בממוצע על כשבועיים. בשנת 2014 גילגלה תיירות המרפא מחזור עצום של 1.5 מיליארד שקלים, עם 60 אלף תיירים שטופלו בישראל. תיירות המרפא מכניסה לקופות בתי-החולים בישראל כ-500 מיליון שקלים בשנה, סכום המאפשר לבתי-החולים לרכוש ציוד רפואי חדיש, דוגמת מכשירי MRI, עבור כלל החולים.
לצערי, עד היום התפשטה התפיסה השלילית לפיה תיירות המרפא גורמת לתורים בבתי-החולים ולמחסור במיטות. המציאות לעומת זאת שונה לגמרי: התורים קיימים בחדרי המיון, במחלקות הפנימיות ובקופות-החולים ותיירי המרפא אינם מגיעים כלל לקופות-החולים ורק אחוז זניח מהם מגיע למיון ולמחלקות הפנימיות.
נוסף על יתרונותיה הכספיים למדינה ולבתי-החולים, הרי שהיא משאירה בישראל רופאים בכירים, מעסיקה כ-6,000 עובדים, רובם עולים מרוסיה והופכת את המטופלים המרוצים, לשגרירי הסברה של ישראל בכל מקום בעולם.
לעומת התמונה החיובית הזו, בהצעת החוק, כאמור, קיימים שלושה סעיפים בעייתיים ביותר עבור החברות בענף: ראשית, מחברי החוק העתידי מציעים לאפשר את הפעילות בתחום תיירות המרפא לכל אדם מעל גיל 21 ללא עבר פלילי: ניסוח זה, לא רק שמחסל את תיירות המרפא כמקצוע, אלא גם פותח דלתות לתחום לחאפרים ורמאים למיניהם.
שנית, החוק המוצע דורש, כי בתי-החולים יכינו תוכנית טיפולים אינדיבידואלית לכל תייר מרפא, שישקול הגעה לישראל וזאת ללא התערבותן של חברות התיירות הרפואית. אולם, נכון להיום בתי-החולים אינם מסוגלים לעשות זאת בזמן מהיר וביעילות, ויש לזכור כי הדבר דורש מהירות, תרגום מסמכים לשפות זרות ושיתוף פעולה רחב בין רופאים שונים.
שלישית, החוק החדש קובע, כי לתיירי המרפא תינתן חשבונית מקור אשר תציג את עלויות השירותים הרפואיים בישראל. על פניו, דרישה זו נראית מוצדקת, אך גם כאן טועה משרד הבריאות. הצגת עלויות המקור אינה קיימת בענפים אחרים במשק וענף התיירות הרפואית גם הוא ענף כלכלי לכל דבר ועניין. שוו בנפשכם שבכל מכירת ביגוד או מכשור אלקטרוני, יידרשו היבואנים להציג לכם את מחיר הקנייה במדינת המוצא. מדובר בדרישה לא הגיונית.
החברות העוסקות בו משקיעות כספים רבים על-מנת להביא לכאן כל חולה מחו"ל והעלויות האלו לא משתקפות כמובן במחיר השירותים הרפואיים הבסיסי בבתי-החולים. כיצד, למשל, ניתן להעריך הוצאה כספית על פרסומה של הרפואה הישראלית בחו"ל או להעריך את שוויה של התמיכה בתדמית החיובית של ישראל בתקשורת הבינלאומית, הבאה לביטוי בסיפורי ההצלחה של החולים ששהו בארץ?
ענף התיירות הרפואית נמצא בימים אלו בצומת דרכים לא פשוטה. מצד אחד מדינת ישראל כמעצמה בתחום התיירות הרפואית מייצרת אלפי מקומות תעסוקה, מכניסה מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה, ומשפרת את תדמית המדינה בעולם, ומצד שני, משרד הבריאות מקדם חקיקה הרסנית שעלולה בבת אחת לחסל את הענף כולו, שקם מיוזמה פרטית ומגלגל מחזור שנתי של קרוב למיליארד שקלים בשנה, תוך שהוא מקדם את מערכת הבריאות ואת הרופאים בישראל.
כולי תקווה שמשרד הבריאות ידבר בצורה אמיתית עם האגודה הישראלית לתיירות מרפא, במטרה למצוא פתרון מוסכם שיביא להצלת הענף החשוב.

תאריך:  10/09/2017   |   עודכן:  10/09/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ענף התיירות הרפואית על סף קריסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
הפרעות השינה הן מכה שאינה כתובה בתורה, ומלבד שהיא פוקדת יותר, מדרך הטבע, את האוכלוסייה הקשישה - היא אינה פוסחת, לרוע המזל, גם על שליש מהדור הצעיר
רחל גרנות
ירדתי יפה, אז אפשר להשתולל מעט    אני רוצה לטעום מהכל והלוואי וזה היה נגמר בטעימות וחשוב לזכור, שאין אפשרות לאכול הכל    מי יודע מתי אהיה במסעדה הזו בפעם הבאה
אלעזר לוין
משווק הדירות החרדי יעקב ערבליך חושף את הבעיות המיוחדות של שוק הדירות בעיר החרדית: אין מעלית שבת, הפנטהאוזים זולים, אין מחיר למשתכן    משווק שלושה מיזמים גדולים של רוטנר-ולדמן, וגם חלק ממגדל הכשרת הישוב    "המכירות בהאטה, אבל אינני מודאג"
טובה ספרא
המלצה לשר האוצר להמשיך לעסוק בשימור וטיפוח מה שכבר עשה ולא לנסות משהו חדש. קיימת חוסר התאמה בין המפה של כחלון ומפת המדינה. קשה לדעת לאן פונים השווקים, אבל לא צפוי משבר בקרוב. הכוכבים יעזרו לשחרר מתחים, ויביאו גם לפריצת דרך
איתמר לוין
מספר המדליות האולימפיות שלנו הוא 7% מחלקנו היחסי בעולם, בעוד מספר פרסי הנובל במדעים הוא פי 1,800 מחלקנו. למישהו יש ספק להיכן צריך להפנות את המשאבים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il