X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
אם יש דמות שהקהל הישראלי כה אוהב לראות ולצחוק עליה - זהו השר פולישוק; תחילה בסידרת הטלוויזיה המופלאה וכעת בהצגת תיאטרון בית לסין. אך לא רק פולישוק. בהצגה החדשה מתגלים כל גיבורי הסידרה בעצימות גבוהה על כל גווני אופיים. הצגה מלבבת, עם שחקנים שכל אחד בהם מושלם
▪  ▪  ▪
פולישוק [צילום: כפיר בולוטין]

תיאטרון בית לסין יודע את לב קהלו. דווקא בעיתות שבהן התקשורת לא מרפה מהקהל ולא חדלה לחפור עם מישדרים המשרים דיכאון ורצון לעזוב הכל ולברוח (לאן?), דווקא כשרואי השחורות כה טורחים לדכא ולהשמיץ ללא הרף כל אחד - מאיר תיאטרון בית לסין את האווירה, משרה עליצות ומצב רוח עליז ושמח בהצגותיו החדשות. לאחר הצגת "חיית מחמד" שכה מרווה את הצופים בעונג קומי מרהיב, מפציעה כעת הסאטירה הקומית של שמואל הספרי "פולישוק", בעיבוד חדשני הממשיך את קורותיהם של נושאי המשרות הרמות בפוליטיקה הישראלית. אלה שכה ליבבו אותנו בכל פרקי הסדרה המקסימה.
המחזאי והבימאי שמואל הספרי לא חוזר בעלילה החדשה על אירועי העבר. אומנם הגיבורים שלו הם אותם הגיבורים שכה אהובים על הצופים. אך ההתפתחות הדרמטית בעלילה מתגלה כחידוש מרענן, שאותו לא נגלה, כדי לא להפחית מהתענוג שבצפייה בהצגה. מה שכן בולט בהצגה הוא הפיתוח של הדמויות, כשהפרטים החדשים עליהם מרחיבים את ההתייחסות לדמותם. אך יותר מכל - כל אחד מהם זוכה למונולוג אישי משלו, ובכך - כנהוג במחזות קלאסיים - מעניק לצופים אפשרות להבין טוב יותר את הדמות ומניעיה, ומעל לכל: כל שחקן ושחקנית זוכים לזמן בימה רחב יותר, כך שמלוא יכולתיהם הדרמטיות-המשחקיות באות לידי ביטוי בהצגה במלוא כוחן.
על בימה מעוצבת בחכמה ובהקפדה אסתטית בידי במבי פרידמן, עם תלבושות מעוצבות באותנטיות והקפדה על-ידי אורנה סמורגונסקי, בליווי מוזיקה כה מתאימה ונעימה של אלדד לידור - זוהרים כל שחקני הצגת פולישוק ככוכבים. ששון גבאי, הכוכב מספר אחד של תיאטרון בית לסין ושחקן דרמטי וקומי מהמעלה הראשונה, שעושר ההבעות שלו לא יסולא בפז - בדמות השר לענייני תח"ת (תיירות ועוד שני משרדים), הוא בן דמותו של השר חלש האופי מהסדרה "יס מיניסטר" הבריטית. שאף היא כבשה כליל את כל צופיה. כאדם רך לבב, שגרושתו מוצצת ממנו כל שרק ניתן, ומוריקה אותו מכל פוטנציה. הוא נתון כליל תחת מכבש האנרגיה והנמרצות של סולי, (חנה אזולאי הספרי: מחזאית, בימאית ושחקנית משובחת שכאן פורחת בין כל תפקידיה ("שחור"), מנהלת משרדו, המקבילה בחייו המקצועיים לבולדוזר של אשתו בחייו הפרטיים. על פיה יישק דבר, וכולם רועדים ממנה. גישה פמיניסטית מצד המחבר.
חנה אזולאי הספרי מנווטת את כל התרחשויות העלילה בהינף אצבע שלה. משחקה הוא אחד מפסגות הצלחתה האישית והצלחת ההצגה. כך גם גיא לואל, הוא המאסטר-מיינד, מניפולטור פאר אכסלנס, שמניע את כל הפעולות שמאחורי הקלעים של החלטות הממשלה, ובברק קסמו הרב ויכולת השכנוע שלו עושה כל מה שיחפוץ בשר פולישוק. שני אלה, מגיעים בהצגה זו לשיא יכולתם המגוונת, ומעניקים לצופים עונג בל ישוער מהצפייה בהצגה.
לצדם, כחלק מהיצירה שנוצרת הודות לתסבוכת והמזימות שרוקמים ראש הממשלה (שכאן אינו נראה, אך קוזו (גיא לואל) דואג להעביר לנו תוך שיחות טלפון עמו - נוטלים חלק חשוב כל אחד בעתו, כחלקים מהפאזל המשובח של הקומדיה, הודות למשחקם: שירי גדני כדוברת השר: שירי מלבבת בכל דקה בה היא נוטלת חלק בהצגה. היא חיה את התפקיד כחברתו של בן רה"מ, בחביבות המתוקה שלה שממיסה כל לב.
כך מקסימה גם דנה סמו הכה אנושית, שמצד אחד נרמסת תחת מכבש הבולדוזר של סולי, ותוך כדי כך היא מקיימת מערכת אישית הדוקה עם השר, ועושה כל שביכולתה שלא ייפגע. יקיר שוקרון כשומר הראש של השר, במבטא רוסי כבד, המסמל את הסטיגמה שכל שומרי הראש הם יוצאי בריה"מ, וזוכה אף הוא לאהדת הקהל בניואנסים של שפת הגוף גם כשאינו מדבר כלל, וגם בחלקים המילוליים שניתנים לו.
שמואל הספרי משבץ בהצגה החדשה ביטויים מהעת האחרונה, ואזכורים להתרחשויות עכשוויות, תוך קריצות לראשי ממשלה ויקירי האומה בכל הזמנים בהקשר לחטאיהם והתדרדרותם המוסרית. איש לא יוצא שלם וזך מתחת ידי המחזאי. שוט לשונו מצליפה לכל הכיוונים, תוך שהוא מגלגל אותנו בצחוקים עליהם - ולמעשה, על עצמנו. כי איך הגענו לכך שהחמור הופך למנהיג העדר? ואיך הטיפשות של הפוליטיקאים משמשת כחומר ביד היוצר בידי התחמנים והתעלולנים שמאחורי הקלעים? ואיך זה שקריטריונים המקובלים בעולם התחתון פושים גם בקרב הדרג השלטוני העליון?
דוגמה אחת לקישור למציאות: הסיפור של הסיכה שאיבדה לאה רבין אשתו של רה"מ אז, בעת טקס הכרזת השלום עם ירדן, כשדרשה להפסיק את הטקס עד שתימצא הסיכה, אותה קיבלה בין יתר המתנות עליהן לא דובר - התגלגל בהצגה לסיפור על עגיל שאיבדה אשת רה"מ במחזה, וכל ההחלטות המדיניות-הכלכליות שנבעו מקטע זה.
הקהל רווה נחת מהסאטירה בה מתגלה דמותו של השלטון כקריקטורה של ממש. לשחקנים הנהדרים והמושלמים, למחזאי-הבימאי ולשאר היוצרים מגיע זר ברכות.
יצירה המהנה את הקהל כקונטרה לרואי השחורות והמדכאים שבתקשורת, שגם עליה מעביר המחזה ביקורת נוקבת, על שהיא נשלטת מזה דורות בידי אותם ביריוני המילים. הצגה כייפית עשויה נפלא, לכל חסידי הסדרה המיתולוגית, ולכל הישראלים המתאווים לצחוק וליהנות. שאפו לתיאטרון בית לסין.

תאריך:  10/10/2017   |   עודכן:  10/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פולישוק כסמל הישראליות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ניתוח נהדר של ההצגה. תודה. ל"ת
אל: אליס בליטנטל  |  11/10/17 05:08
2
המלצה משכנעת ומנומקת היטב
מתי דוד  |  11/10/17 18:56
3
וואוו
אהרון שחר  |  13/10/17 14:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יגאל יששכרוב
ממרוץ האופניים - למרוץ לראשות עיריית גבעתיים    אלי סמוכה, פעיל חברתי, שאין רגע דל בחייו    הפך להיות ההיסטוריון של ענף האופניים בארץ
חיים נוי
משתוללים על הבמה בבבואה של הפוליטיקה הישראלית - פרי דמיונו הקודח (או שלא) של המחזאי והבמאי שמואל הספרי - מצחיק, מרגש, הזוי ועם משחק נהדר - בית ליסין
מרגלית מולנר גויטיין
האם בקרוב יחליף החתול הצבעוני, המנומר או המנוקד של לאו ריי את הכבשה הידועה של קדישמן? ואיך יראה ציור שאין לו סוף? ומה זאת בכלל אמנות? מי מחליט מה יפה או לא?
איתמר לוין
בג"ץ צריך סמכות לבטל חוקים, והמילה האחרונה צריכה להיות של הכנסת. האיזון הראוי עובר דרך הרכבים מורחבים בביהמ"ש העליון ופסקת התגברות שתחייב רוב מיוחס
עו"ד ורו"ח אפרים רבין
לעיתים קשה להבחין בין הפסד עסקי תמים לבין תרמית מכוונת. ראיות נסיבתיות יכולות לעזור לזהות מקרי עוקץ ותרמיות פונזי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il