X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
צמחי התבלין והמרפא אינם מהווים תחליף לתזונה, אלא מצטרפים אליה ותומכים בה תזונה מאוזנת חיונית לצורך הורדת המשקל ולצמחים משקל רב בתהליך
▪  ▪  ▪
אזוב. צמח מרפא [צילום: אלוניס]
ויטניה [צילום: אלוניס]

חגי תשרי מאחורינו וכולנו כבר מתחילים את הריצה ממכון כושר אחד לאחר, מתחילים לנסות אין ספור דיאטות ומגוון שיטות הרזיה. אבל הפתרון, כמעט כמו תמיד, נמצא דווקא בטבע.
להלן צמחים שיסייעו לכם לאזן את הגוף ולהפחית במשקל.
צמחי התבלין והמרפא אינם מהווים תחליף לתזונה, אלא מצטרפים אליה ותומכים בה. תזונה מאוזנת חיונית לצורך הורדת המשקל ולצמחים משקל רב בתהליך. בטיפול בעודף משקל, נחוץ סיוע נפשי, רגשי ופיזי, מכיוון שהורדת המשקל הינה פעולה המשלבת מערכות רבות בגוף שחלקן "משובשות" ואיזון שלהן בעזרת צמחי המרפא נחוץ ויעיל.

אזוב מצוי (בערבית זעתר)

העלים והתערובת של האזוב המצוי, מומלצים לשימוש קבוע כדי לסייע לגוף בתהליך הורדת משקל. תערובת הזעתר יעילה מכיוון שהיא מכילה סומק המסייע לפירוק ועיכול בשר וכן שומשום שזרעיו מזמנים אנרגיה חשובה לגוף לצורך שריפת שומנים.
עלי האזוב תומכים במערכת העיכול, ממריצים, מחטאים ומהווים מפתח חשוב לאורך תהליך ההרזיה. האזוב שייך לקטגוריית צמחים ארומטים וצמחים משפרי זרימת דם. צמחים ארומטיים נוספים בהם ניתן להשתמש הם: קורנית וזוטא וצמחים משפרי זרימת הדם הם: רוזמרין, עוזרר וסירפד. צמחים אלה, כמו האזוב, מוליכים את הדם למקומות הרצויים ומגבירים את חילוף החומרים בגוף.
דרכי שימוש: השימוש העיקרי הוא כתוספת למאכלים קרים כמו סלטים וממרחים. כמו-כן, ניתן לשתות את עלי העזוב כחליטה. מומלץ לשלב את האזוב המצוי עם צמחים ארומטים נוספים כמו קורנית, קמומיל ושומר.

שורש שן הארי

צמח זה ידוע כצמח מנקה התומך בעיקר בכבד. שורש שן הארי מסייע בכל תהליכי העיכול ומביא ליציאות טובות. זה צמח חשוב גם בהקשר של תמיכה בזמן מחלות קשות כמו מחלת הסרטן. שורש שן הארי שייך לקטגוריית "הצמחים המנקזים" המנקים את הגוף, עוזרים לכליות, לכבד, לריאות ולעור. צמחים נוספים מאותה משפחה הם: עלי סרפד, עלי שן הארי, זרעי גדילן ופרחי אמנון ותמר.
דרכי שימוש: יש להשרות כפית שורשים בכוס מים לילה שלם, בבוקר להרתיח את המים והשורשים במשך 10 דקות, לסנן ולשתות. יש לחזור על הפעולה פעם ביום. הטעם מר ולכן ניתן לשפרו בעזרת לימון.

זרעי שומר / אניס

זרעי השומר שייכים למשפחה בוטנית הנקראת "סוככיים", בשל הדרך שבה הצמח יוצר סכך ומפיל את זרעיו לאדמה. לזרעים יכולת סיוע לכל מערכות העיכול ובעיקר ליציאות טובות שהן מפתח חשוב בתהליך הורדת המשקל. זרעי השומר מסייעים להתכווצות השריר במעי, מסייעים להיפתר מזיהומים במערכת העיכול ומקלים על גזים וכאבי בטן. צמחים נוספים מאותה משפחה הם: קימל וכוסברה.
דרכי שימוש: לזרעים ריח וטעם חזק. מומלץ ללעוס אותם בזמן הארוחות. כמו-כן, ניתן להשרות כפית מהזרעים בכוס מים חמים למשך חמש דקות, לסנן ולשתות לאחר הארוחות.

זרעי פשתה / קליפות פסיליום

בטבע, הזרעים עוטפים עצמם בסיבים כדי שיתנפחו ויאחזו את המים בתהליכי הנביטה. הסיבים אינם נספגים במחזור הדם ונוכחותם משמשת חיץ בדופן המעי בינם לבין רכיבי המזון, ובכך הם מסייעים לוויסות ספיגה של רכיבים כמו שומנים וסוכרים.
אכילת זרעי פשתה לאורך זמן תסייע ליציאות, תקטין את כמות השומנים והסוכרים בדם ותיתן הרגשה של שובע על-פי הצורך האמיתי. זרעים אלה מכילים חומות שומן חיוניות הדרושות לגופנו לצורך שריפת שומנים והפיכתם לאנרגיה עבור תאי הגוף. זרעונים מזינים נוספים הם השומשום והקצח.
זרעי הפשתה וקליפות הפסיליום שייכים לצמחים המכילים סיבים לא מסיסים, אליהם מצטרפים זרעי פשתן, קליפת האולמוס, קוואקר, מלוחיה ורגלת הגינה.
דרכי שימוש: מומלץ לכתוש את הזרעים, להשרות אותם במשך לילה במים, לשתות, ללעוס ולבלוע לפני כל ארוחה.

שורשי וויטניה

השימוש הוא אך ורק בשורשים (העלים רעילים). שורש הוויטניה משפיע על האדרנל ומווסת את ייצור הורמוני המתח ובכך מאפשר מנוחה, החלמה ממחלות מטאבוליות, אספקת דם סדירה, איזונים במערכות הגוף, חיזוק מערכת החיסון ועוד. שורש הויטניה הינו חלק מהצמחים המחזקים המכונים "אדפטוגנים", אליו מצטרפים הגינסנג ושכיזנדרה. השפעתם בעיקר על יותרת הכלייה (אדרנל) והם מסייעים להשגת איזון הורמונלי בגוף לרבות הורמוני המתח ועל כן היתרון הברור של צמח זה גם מבחינה רגשית ונפשית.
דרכי שימוש: משרים כפית שורש וויטניה ללילה שלם בכוס מים, בבוקר מרתיחים במשך 10 דקות ושותים. חוזרים על הפעולה מספר חודשים לאורך תהליך ההרזיה.
תהליך הירידה במשקל מורכב וקשור למערכות רבות בגוף ולא רק למה שאנו מכניסים לגופנו. למעט חמשת הצמחים שהוצעו עד-כה, יש עוד כמה קבוצות צמחים שללא ספק כדאי לצרף לתפריט היומי שלכם בכלל, ובתקופת השמירה על המשקל בפרט:
  • צמחים מרים: סלרי, כורכום, מנתה ולענה. צמחים אלה מגבירים ספיגה ותנועתיות של מערכת העיכול;
  • צמחים מכילי קפאין: הכוונה היא לכמות קפאין מתונה, כמו בתה ירוק. נותן מרץ, מחפה על אובדן אנרגיה ומסייע בחילוף חומרים;
  • צמחים המשפיעים על חילוף חומרים: קליפות פרי הגארסיניה וזרעי גדילן. בנוסף לשמירה על תקינות הכבד כאיבר מנקה, מסנן, מייצר ומאחסן, חלק מהצמחים עשויים להשפיע על חילוף החומרים לאורך זמן ולמתן את תכונתו של הכבד לייצר שומנים מפחמימות, כך יתפנה הגוף לצרוך שומנים שכבר קיימים בגוף;
  • צמחים מעלי רמות סרוטונין בדם: גארסיניה, נפית החתולים ונפית כפופה, וורבנה רפואית ומליסה. צמחים אלה משפיעים לטובה על מצב-הרוח וממתנים אכילה רגשית.

תאריך:  16/10/2017   |   עודכן:  16/10/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
אם אומנם יושגו כל האישורים לבניית הצוללת "הארוכה" שעליה דיווח השבועון הגרמני "די צייט", ייתכן מאוד כי בעוד שנים נראה את כלי השיט החדש מגיע אל מספנות חיל-הים בנמל חיפה. במקום הזה, הנסתר מעיני הציבור, יותקן בצוללת כור אטומי שאולי נבנה במשך השנים שחלפו. אם זה מה שהתרחש, תהיה ישראל המדינה החמישית בעולם - שתוכל להשיט צוללת גרעינית ברחבי העולם
צילה שיר-אל
תרגישו כי כולם באים לקראתכם, אתם בעלי מזל והחיים זורמים    ההצלחה שתרגישו תהיה בכל תחומי החיים החשובים לכם
נילי טבצ'ניק
כדאי להתחיל להיות מודעים למה שאתם אוכלים    מומלץ להתארגן מבעוד מועד עם הארוחות במקום העבודה    איכלו מזון מגוון מכל רכיבי המזון
קרן אלמוג
אנשים חשים תחושות כאובות שונות שמתגשמות    יש שחשים לא אהובים וחווים כישלונות כאובים בתחום הזוגי, אחרים חשים שהם כישלון ומתקשים בתחום המקצועי    ישנם שחשים דחויים ונתקלים כל העת בדחייה חברתית שמכאיבה להם    איך משנים זאת?
עליס בליטנטל
כל העושר התרבותי והמסורתי של 1000 שנות יצירה מביאה לישראל להקת המחול הלאומית של גאורגיה, אריסיוני, במלאת 25 שנים לקיום היחסים בין גאורגיה וישראל. ניחוח התרבות האירופית המעורבת ביסודות אתניים אסייתים ממש מרהיב, ומשובב כל עין ואוזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il