|
1 |
|
|
לקבור את הצעת החוק,צריך פשוט להעביר אותה.במדינה מתוקנת שכל אחד יודע את מקומו,דרישתו של המבקר לבדוק בזמן אמת היתה אולי נכונה אבל במדינה כמו שלנו,שכולם רוצים להיות מוישה גרויס,כשכולם רוצים לנהל את המדינה,כשכולם מנסים להכשיל את כולם כל הזמן ובכל זמן,כשוכלם רוצים לא רק לבחוש בקלחת אלא גם להחליט מה יהיה בתוכה,החוק של סמוטריץ בא לפחות למזער את הנזק של האופי הישראלי שנדחף לכל מקום ומבקר המדינה,למרות ההילה האקדמאית המכובדת שאופפת אותו,הוא עדיין אותו ישראלי שחייב,אבל חייב להכניס מזלג לצלחת של מישהו אחר.אומר לוין שהמבקר מקסימום יכול להמליץ אל פליליות ולעשות רעש בתקשורת.באמת? זה לא כל מה שבעצם שצריך כדי שמכונת התקשורת תתחיל לפמפם ופרשיות שלא היו ולא נבראו יככבו בראש מצעד הפזמונים והפרקליטות כבר תדליף שלא לדבר על בכירי המשטרה?איפה בדיוק לוין חי,בשוויצריה המנומסת? כאשר כולם בוכים שאין פה משילות בא לוין ומציע שלא יהיה שום סיכוי שאי פעם תיהיה פה משילות.אנשיו של המבקר ימררו לדרג הביצועי את החיים אחרי שהיועצים המשפטיים יגמרו למרר להם את החיים כאשר התקשורת תמתין בפינה ותמרר לכולם את החיים בשם,איך לא,הדמוקרטיה וחופש הבלה בלה בלה.במקום לשחרר את האזיקים מציע לוין להוסיף עוד שרשראות כדי שהמדינה תתנהל בכבדות אל עבר שום מקום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
מבקר המדינה הוא קבלן משנה "בלעדי" של הכנסת לעניין ביקורת; לכן ועדת הביקורת של הכנסת היא זו שצריכה לעסוק במעקב על יישום דו"חות המבקר;
§¥§¥§
נניח שוועדת הביקורת בכנסת תתחלק לוועדות משנה לביטחון, כספים, רווחה, וכו', כאשר כל אחת תדון עם המבוקרים הרלוונטים (על הפרקים הרלוונטים בדו"ח המבקר); ובתחילה תקבע להם לוחות זמנים ראשוניים - עד שיואילו לחזור ולדווח לתת-הוועדה כיצד בכוונתם לפעול לתיקון הליקויים (או שמא כופרים הם בממצאי או במסקנות או בהמלצות המבקר)- ומשם המשך של תהליך המעקב הסדיר על דו"חות מבקר המדינה.
§¥§¥§
כנ"ל, לא רק מותר - אלא חובה על המבקר לבקר בזמן אמת, ובלבד שהוא לא יפנה לא למבוקרים ולא לגופים אחרים - כגון הוועדה לבחינת מינויים בשירות המדינה (טרקל לשעבר), אלא אך ורק לוועדת הבקורת בכנסת.
§¥§¥§
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע_הראל |
|
|
|
|
|
שרוכי הנעלים פעם אחת למרות שהקשר נפרם מדי פעם וצריך לקשור שוב.אתה מציע לקשור את השרוכים 5 פעמים קשר על קשר.לא ילך וחבל על הציפורנים.היה אפשר אולי לתמוך בהצעתך אם כל הליך היה לוקח יום אבל כל הליך לוקח 3 חודשים מינימום אז לאן נגיע?לא נגיע.
למערכת ביקורת יש שתי ברירות,או לתפקד במהירות או לא לתפקד בכלל,לא יכולה להיות מערכת ביקורת וגם מערכת יעוץ משפטי שגוררת רגליים ואנשיה מבריזים ב 12 בצהרים כדי לעשות עבודות פרטיות.אני כבר הצעתי בעבר להפריט את מערכת היעוץ המשפטי וגם מערכת הביקורת יכולה להיות מופרטת כמו שהפריטו את כל מפעלי ההסתדרות ולא הפריטו עדיין את חברת חשמל והנמלים.הסיאוב נמצא במודלים הממשלתיים ובשירות הציבורי וחייבים לצמצם ולהפריט מה שניתן.עושים מכרז,אדם פרטי מקבל את עבודת הביקורת לשלוש שנים,הוא והצוות שלו כמובן,והעניינים יתחילו לרוץ וגם יהיה הרבה יותר זול. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
כי גם אז נתווכח מה הסמכויות שלו, כלומר בכך חזרנו למשבצת האפס; לכן אני אומר נעשה סדר, מעקב על יישום דו"חות הביקורת מסור בידי ועדת הביקורת של הכנסת (כי הכנסת היא שהזמינה ושילמה על דו"חות הביקורת); והכנסת גם משלמת ממילא על הביקורת בזמן אמת, לכן שאדון מבקר יעביר לה - ורק לה, גם ביקורת זו.
§¥§¥§
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע_הראל |
|
|
2 |
|
|
מפיצול אישיות. הוא כותב בצדק כנגד שלטון הפקידים הממונים עם השכלה משפטית,שמסרסים את שלטון נבחרי העם ובראש ובראשונה היועץ המשפטי לממשלה,שסמכויות תפקידו יכולות להיכנס לספר השיאים של גינס,או למהדורה חדשה של "מצעד האיוולת" של ברברה טוכמן ז"ל. אין מדינה בעולם המערבי שבה פקיד ממונה מחזיק סמכויות כמו היועץ הישראלי. אני מעריך שאיתמר לוין קורא את "מקור ראשון",בו פורום קהלת מפרסם השוואה מזעזעת בין התנהלות וסמכויות היועץ בארה"ב,בריטניה,גרמניה וקנדה לאלו של היועץ הישראלי. השערות סומרות כשרואים את הכוח הדיקטטורי המוטרף שמקבל היועץ הישראלי יחסית למדינות מתוקנות,שמאפשרות לנבחרי העם למשול בלי מקלות בגלגלים. אז מה עושה לוין ? פועל למתן סמכויות על לפקיד ממונה ממונה נוסף,כדי שיוכל לתקוע מקלות נוספים בגלגלי הממשלה שמייצגת את רצון הבוחרים. פשוט הזוי. "ביקורת בזמן אמיתי" ? אח"כ הכלכלן לוין יכתוב מאמרים חוצבי להבות,על חוסר היעילות ושריכת הרגליים של משרדי הממשלה... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בני בנקר |
|
|
|
|
|
סמורטיץ,שמונע מהמבקר לבדוק קיום ביקורות עבר,הוא מיותר,סותר את תפקיד המבקר ומטופש. יואיל חבר הכנסת לוותר עליו,כדי להשיג את המטרה החשובה באמת: מניעת "ביקורת בזמן אמתי",שתאפשר לפקיד ממונה לשים עוד מקלות בגלגלים של ממשלת ישראל ויפגע פגיעה אנושה נוספת במשילות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בני בנקר |
|
|
|
|
|
חברים שתו תה צמחים והירגעו; מה זה לא לבקר בזמן אמת? תפקידה של הכנסת הריבונית הוא לבקר, מטה מעלה ולכל הכיוונים, לפני ואחרי באוויר בים וביבשה - אז האם מישהו יעז לתת הוראות לכנסת כן לבקר מתי וכמה איך ולמה, בזמן אמת או לא? אגב למבקר ניתנה סמכות מלאה להיכנס 7/24 לכל גוף מבוקר, ולשכפל לעצמו כל מסמך פיזי או דיגיטלי ללא שום מגבלות !!
§¥§¥§
ובכן הכנסת משלמת מאות מיליונים למבקר המדינה כדי שיבצע מטעמה את הביקורת, ללא הגבלות מקום או זמן; התנאי היחידי בפני המבקר - הוא שימסור את דו"חות הביקורת שלו בחזרה למי שבחר אותו ומשלם לו, דהיינו לכנסת, אך ורק לכנסת (ורצוי לכן לבטל את הטקס המוזר שבו מבקר המדינה מוסר דו"חות בקורת שלו משום מה לנשיא המדינה; מה פתאום הנשיא?)!!
§¥§¥§
ואם יזדמן למבקר להעביר ביקורת בזמן אמת מה טוב, ובלבד שיעביר אותה בזריזות אך ורק לוועדת הביקורת של הכנסת, ולא יפנה בשום אופן לא למבוקרים עצמם ולא לשום גוף אחר (כמו ועדה לאישור מינויים בשירות
הציבורי - טרקל לשעבר);
§¥§¥§
וכך גם לגבי המעקב אחר יישום דו"חות הביקורת, הוא צריך גם כן להתבצע ע"י הכנסת שהזמינה ושילמה על הביקורת (ליתר דיוק ע"י ועדת הביקורת של הכנסת)!!
§¥§¥§
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע_הראל |
|
|
|
|
|
במחשבה שניה שיניתי את דעתי; כעת אני בעד הצעת החוק של סמוטריץ - לאמור שאסור למבקר לכתוב את הביקורת באמצע התהליך, אלא לאחר זמן מה מסיום התהליך; והסברתי את השינוי בדעתי בהמשך תגובה6 להלן.
§¥§¥§
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע_הראל |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
לכן אין מגבלה על עבודת מבקר המדינה (שהוא נבחר וגם פועל בתור קבלן משנה בלעדי של הכנסת לענייני ביקורת); הוא יכול לבקר 7/24 לפני ואחרי, מעלה מטה ומכל הכיוונים, את כל הגופים המבוקרים יחד או לחוד.
§¥§¥§
ראה נא עוד פירוט שלי בתגובות 1 & 2 לעיל.
§¥§¥§
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע_הראל |
|
|
4 |
|
|
למבקר המדינה יש תפקיד מאוד מוגדר בחוק. הוא אינו יועמ"ש ואינו אחראי תהליכים במשרדי הממשלה.
הצעתו של סמוטריץ - עלשני מרכיביה - די מוצדקת.
יתכן וניתן להסכים עם עמדתך בנוגע לביקורות חוזרות / ביקורות לגבי יישום.
אולם בוודאי שאין שום סיבה שמבקר המדינה יבקר בזמן אמת. בשביל זה בדיוק יש מנהלים וראשי אגפים למשרדי הממשלה. הם אמורים לייעל תהליכים - ורק בדיעבד יש לבקר אותם במסגרת משרד המבקר.
המצב הנוכחי רק מחזק את שלטון המשפטנים למיניהם וזהו המצב החמור ביותר. הוא מסרס את כל פעולות הממשלה ולא מאפשר שום פעילות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כנניהו המיסר |
|
|
5 |
|
|
את העם ו המדינה בחסות דקטטורה תקשורתית פושעת בוגדת הפועלת נגד
העם ו המדינה בעזרת מוחות
ק ר י מ י נ ל י ם |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישע. |
|
|
6 |
|
|
"מבקר" - לעולם אינו מבצע ביקורת בטרם ההצגה הסתיימה. הרי שנו רבותינו ש"אין מראין לחמור חצי מלאכה" ן"מבקר" הוא ידוע כמי שניסה להיות "שחקן" אך נועד להיות "מבקר" משום נחותו כ"שחקן". לכן, לגבות את ה"מבקר" לשלוט בתהליכים שהנבחרים בחרו זה, לא רק הרס הדמוקרטיה אלא הרס הממסד. טוב יעשה המבקר שיחזור לגודלו הנורמלי של מבקר ולא יטפס על שלבים שאינם מיועדים לו. "מבקר" = ? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ב_שמואל |
|
|
|
|
|
זה לא בדיוק חז"ל - אבל בלי ספוילר! כי אמנם שקלתי לפי סמוטריץ' יותר מפעם (וכן מבנט הבוקר ברשת ב') את הנימוק העיקרי - שאם המבקר מתערב "תוך כדי", אזי הוא מאבד את הראייה הכוללת הרחבה החיצונית (וזה פוגע מאוד באיכות הבקורת), אבל הפתגם איפס אותי עד כי שיניתי דעתי, ואומר להגנתי שרק חמור לא משנה את דעתו (ומתנצל - וחוזר בי מהתגובות 1, 2, 3 לעיל)!
§¥§¥§
ועלתה לי דוגמא להמחיש מדוע בנט וסיעתו צודקים!!
§¥§¥§
נניח בגוף / רשות ממשלתית רוצים Outsourcing (ובלי מכרז) כי יש רק אחד בעל ניסיון מוכח בנושא; ולמבקר קופץ הפיוז ומשתולל, ואז נכנעים לו והולכים לפי נוהל מכרז - ולאחר זמן מתברר שזה מקח טעות והכל כשל!
§¥§¥§
ואז תהיה "בעיה" קשה למבקר להודות בטעותו (שגרם כי התערב שלא במקום) במיוחד אם זה עלה ביוקר, כי כך הוא טבע האדם (קנאת סופרים) - וזה לא כל כך קל לחזור בו כמו לטוקבקיסט חצי עלום שם כמוני! בעיה!!
§¥§¥§
ושוב תודה על הפתגם המרשים.
§¥§¥§
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ע_הראל |
|