X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
שלט רחוב נחלת יצחק בתל אביב [צילום: אלי אלון]
האם נחלת יצחק שייכת לתל אביב
על-פי נוסח שלטי רחוב נחלת יצחק בתל אביב, שכונת נחלת יצחק היא "שכונה ממזרח לתל אביב" ובמילים אחרות, כך ניתן להבין, אינה משתייכת לעיר תל אביב. שלומיאליות בניסוח שלטי רחוב זה שהם שלטים חדשים יחסית, תאלץ כנראה את עיריית תל אביב תל אביב להחליף או לתקן את כל שלטי רחוב נחלת יצחק בעלי נוסח שגוי זה

לפני כשבועיים פנה אלה חבר לדף הפיסבוק ד"ר אבישי טייכר והסב תשומת ליבי לניסוח שגוי, מוזר ושלומיאלי של שלט רחוב נחלת יצחק בתל אביב. וכך כותב לי ד"ר טייכר: "שכונת נחלת יצחק שייכת לתל אביב עוד מתקופת המנדט. היום עברתי ברחוב נחלת יצחק וראיתי את שלט הרחוב נחלת יצחק המוזר הזה בו כתוב שנחלת יצחק היא שכונה ממזרח לתל אביב שנקראה (בלשון עבר) על שם... זה כמו שיכתבו על שכונת מרום נווה ברמת גן שהיא שכונה מדרום מזרח לרמת גן. מעניין שאף אחד מתושבי שכונת נחלת יצחק שהיא שכונה גדולה, לא שם לב לכך..."
"שכונת נחלת יצחק ממזרח לתל אביב" האמנם?
בעקבות דבריו אלה של ד"ר אבישי טייכר יצאתי לרחוב נחלת יצחק לבדוק מקרוב את הנושא. רחוב נחלת יצחק הוא רחוב מרכזי בשכונת נחלת יצחק בתל אביב וכולל מבני משרדים בתי מסחר ומגורים. הוא משתרע ממערב למזרח, מתחיל מרחוב יגאל אלון (134-136) ומסתיים ברחוב עליית הנוער. סיירתי לאורך רחוב נחלת יצחק מתחילתו ועד סופו וצילמתי את שלטי הרחוב. על רוב בנייני הרחוב יש שלטי רחוב חדשים יחסית, וזה לשון ניסוחם האחיד: "רחוב נחלת יצחק שכונה ממזרח לתל אביב שנקראה על שם אלחנן ספקטור, רב העיר קובנה והרחוב נקרא בשם השכונה" (ראו צילום של שלט הרחוב).
מעבר לניסוח התחבירי המסורבל של שלט רחוב זה, מדובר בניסוח שגוי ושלומיאלי העלול להטעות. מישהו יכול להסביר לי מה פשר המילים בשלט: "נחלת יצחק שכונה ממזרח לתל אביב שנקראה על שם אלחנן ספקטור", האם שכונת נחלת יצחק אינה חלק מתל אביב? והרי צורפה לתל אביב עוד בתקופת המנדט. היה ראוי ונכון לכתוב: נחלת יצחק היא שכונה במזרחה של תל אביב. מי מנסח את שלטי הרחוב בעיריית תל אביב יפו? ומי מפקח על המנסחים? השלומיאליות בניסוח שלטי רחוב נחלת יצחק, שהם שלטים חדשים יחסית, תאלץ כנראה, את עיריית תל אביב-יפו להחליף או לתקן את כל שלטי רחוב נחלת יצחק בעלי נוסח שגוי זה ומדובר בשלטים רבים. להשאיר את השלטים בניסוחם הנוכחי זה לא מכובד ולא מכבד את עיריית תל אביב.
תגובת עיריית תל אביב-יפו
פניתי לעיריית תל אביב-יפו בצירוף צילום שלט הרחוב נחלת יצחק שצילמתי במצלמתי וביקשתי את תגובתה לעניין ניסוח השלט. וזו התגובה שנשלחה אלי מדוברות העירייה.
"עיריית תל אביב-יפו נמצאת בעיצומו של פרויקט צילום, מיפוי ותיקון כל שלטי הרחובות בעיר הטעונים תיקון. השלט המדובר ייבדק ויתוקן במסגרת הפרויקט.

תאריך:  06/12/2017   |   עודכן:  06/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זכי הלר
במגן דוד אדום מזהירים את הציבור מפני הפגיעות האפשריות במזג-אוויר קר שצפוי להתחיל בליל שלישי
אלי אלון
"בית נכות בית שאן" - מבנה בעל ערך היסטורי רב מהמאה ה-15, הניצב בכניסה המזרחית לבית שאן מול "קניון בנימין" בתחילת שדרות מנחם בגין, עומד מזה שנים רבות נטוש שומם ומוזנח - עד מתי?
קרן אלמוג
הרגשות שלנו כופים עלינו לנהוג לפי חינוכם של הורינו    בתחומים שבהם הורינו חשו כלפינו תחושות בעייתיות או לחלופין מנעו מאיתנו לתפקד עקב דאגה מוגברת, הרגשות יכשילו אותנו שוב ושוב בבגרותנו    הבשורה הטובה היא שניתן לשנות את הניתוב הרגשי הכאוב
אליקים העצני
למי שרוצה לתת לעצמו מתנה לחנוכה, אני ממליץ לשוטט במקומות שבהם התחוללו האירועים ההם, מן הדרמטיים שידעה האנושות. הוא ימצא, שלאחר 6 הימים עם ישראל יצא מספר המכבים אל ארץ המכבים
איתמר לוין
החיוך הטבעי, הרוגע והבקיאות בפרטים מבטיחים שהשופטת הלית סילש תנווט ביעילות ובצורה שקטה בתיקי פשיטת רגל - וכך היא מקדמת את ההליכים תוך איזון ראוי בין זכויות כל הצדדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il