X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מימין כלה מצנעה משמאל כלה מבייחן [צילום: יגאל יששכרוב]
תערוכה ייחודית בשלוש קומות
כ-27 מיליון שקלים הושקעו במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל שנפתח באחרונה ברחובות בבניין, ברחוב אברבנאל 7, המתנשא לגובה של שלש קומות - אצורים מאות מיצגים אותנטיים ומתנהלת בו פעילות תרבותית ענפה
דגמים קטנים של חתן וכלה אותנטים עשויים מחימר [צילום: יגאל יששכרוב]

בחנוכה, תיפתח במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל תערוכה ייחודית: הכתב העברי, של האמן הרב ד"ר בן-ציון בר-עמי. מדובר ביצירות מיקרו-גרפיה של האמן שהינן האוסף הגדול בעולם של מיקרו-גרפיה משמעותית הנקרא: מצרפי כתב. המיקרו-גרפיה היא אמנות של המלכים בימי קדם. העיצובים בכתב הזעיר יוצרים תמונה ויזואלית משמעותית. התערוכה עוסקת בהתפתחות הכתב העברי מאז ימי קדם כולל התפתחות הניקוד העליון והתחתון. כך למשל, ראינו כאן את כל מגילת אסתר כתובה בשלמותה על גודל דף 4A בצורה ויזואלית אשר בה מסתתרים דמויות של ליצנים, מסכות, אזני המן, גביעי יין, דגים, סמל חודש אדר ועוד. הדבר אמור גם לגבי ספר "שיר השירים" שבו עשרות ומאות משמעויות.
הרב ד"ר בר-עמי הינו היחיד בעולם העוסק במיקרו-גרפיה משמעותית ועובד בשיטה העתיקה ביותר בעולם באמצעות כתיבה בקנה ובדיו, שנוצר במיוחד לכתיבת ספר תורה. יצירותיו נכתבות על גבי קלף.
"למיקרו-גרפיה", אומר בר-עמי, "יש מסורת של כמעט אלפיים שנה, אבל הדגש אצלי הוא על מיקרו-גרפיה בעלת משמעות. בכל יצירה שלי ישנן עשרות ומאות משמעויות והן מתועדות גם בספרי "נפלא - אות".
בחופשת חנוכה מוצעות כאן מגוון פעילויות לילדים ולהוריהם כמו יצירה, מופע בידור וזמר, סיורים מודרכים במוזאון, וערבי תוכן מרתקים. כך למשל, יעלה ב-14 לחודש מופע של הזמר אורי שבח ובנו אור וב-18 לחודש - מופע יווני עם שמעון פרנס ועליזה אביב. מחירי הכניסה למרכז המורשת (לא למופעים) בחנוכה - 20 שקלים למבוגר ו-10 שקלים לילד. מחיר הכניסה בימים רגילים נע בין 20-30 שקלים.
במרכז אולם הכניסה ניצב עץ תמר, מעשה ידיו של האמן אמיליו מוגילנר, המסמל את עלייתם הראשונה לארץ ישראל של יהודי תימן בשנת תרמ"ב 1881-1882. העץ עשוי מכלי מתכת וכלי עבודה שנזנחו ונאספו מחצרות בתים.
חנניה קורש בן 65, מנכ"ל מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל המכהן גם כסמנכ"ל בעיריית רחובות למורשת ולמוזאונים - מספר לי, כי הרעיון להקמת מרכז המורשת, שבבעלות עירית רחובות, הועלה עוד בשנת 2002 ורק עתה, לפני חודשיים, קרם הרעיון עור וגידים ומרכז המורשת נפתח לקהל הרחב. במבנה ובהצטיידות התערוכות הושקעו כ-27 מיליון שקלים. הוא משתרע על שטח של שני דונמים ועליהם בנויים 3,000 מ"ר בשלש קומות המכילות מאות פריטים אותנטיים.
במקום מתקיימות עשר תערוכות פעילות ובהן: תכשיטים, פרטי לבוש, תערוכות ציור וצילום, מודל של בית כנסת מתימן שצולם בשנת 1901 בו מוצגים תשמישי קדושה של אמנים שונים וכן כתבי יד עתיקים. העתיק ביניהם הוא בן 500 שנה. מצאנו כאן שולחן אינטראקטיבי עם שש עמדות מגע שבאמצעותו ניתן ללמוד על עולם הרוח של יהודי תימן, על משוררי תימן, על הבנייה, על מנהיגיה ועל יצירותיהם הרוחניות. יש כאן גם אודיטוריום ל-250 איש ובו מוצג בפני המבקרים מיצג מיוחד אודות עלייתם של יהודי תימן לארץ ישראל החל מלפני 500 שנה. בנוסף, מתנהלות בו פעילויות שונות כגון מופעים ימי עיון ועוד. 7,000 ספרים מצויים בספריה ובחדרי העיון.
שרון איאש, מנהלת השיווק והתוכן (שהיא גולת הכותרת מבין עובדי המרכז, שמוצאה ממרוקו...) מציינת, כי מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל, הינו מוסד ייחודי לתפארת, שאין כמותו בארץ ובעולם, שמאחד את הקהילה התימנית ואת שאר קהילות ישראל בבית אחד. "במשך שעה וחצי", היא אומרת, ניתן לראות ולחוות את המוזאון ולצאת מכאן עם חוויה רגשית עזה".
באגף המוזיאלי מוקצה חלל בגודל של 300 מ"ר לטובת תערוכות מתחלפות של קהילות ישראל השונות, תוך הדגשת עולמם התרבותי והרוחני. התערוכה המוצגת כיום במרכז המורשת היא: "קול ששון וקול שמחה" של האוצרת יעל ויזל. התערוכה נולדה בעקבות פנייה של "חברות האגודה הישראלית למעשה טלאים" שרצו לרגל חגיגות מלאת 25 שנה להקמת האגודה לקיים תערוכה בנושאצחופות, שכן חברות רבות באגודה הכינו במהלך השנים חופה לילדיהן או לקרובי משפחתן.
כידוע, החופה היא יריעה המתוחה על ארבעה מוטות שעורכים תחתיה טקס קידושין של חתן וכלה. ובכך מסמלת את הבית החדש שהזוג הצעיר מתחיל לבנות. אמנות מעשה טלאים היא ביסודה מלאכת חיבור בדים שנעשית בטכניקות שונות, מסורתיות או חדשניות בעבודת יד או במכונת תפירה כדי ליצור שטיחי קיר, שמיכות ובמקרה שלנו חופות. יצירות אלו עשויות לרוב משלש שכבות שמחוברות ביניהן בתפרים מסורתיים ואומנותיים, נדרשת מיומנות וסבלנות מרובה והן מוצגות כיום במוזאונים רבים ברחבי העולם. ה תערוכה- באדיבות החברה העירונית לתרבות ובית אריה קלנג, אשדוד ותוצג במרכז המורשת עד לסוף חודש פברואר.

המרכז למורשת יהדות תימן וקהילות ישראל ברחובות [צילום: יגאל יששכרוב]
האמן הרב ד"ר בן ציון בר עמי [צילום: יגאל יששכרוב]
חנניה כורש, מנכ"ל מרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל [צילום: יגאל יששכרוב]
שרון איאש מנהל שיווק ותוכן [צילום: יגאל יששכרוב]
עץ התמר במרכז אולם הכניסה [צילום: יגאל יששכרוב]
גזע עץ התמר [צילום: יגאל יששכרוב]
מראה פנים של המרכז [צילום: יגאל יששכרוב]
בחלל המרכז [צילום: גאל יששכרוב]
דגם בית הכנסת העתיק בתימן [צילום: יגאל יששכרוב]
נרגילות ועבודת יד [צילום: יגאל יששכרוב]
תאריך:  13/12/2017   |   עודכן:  13/12/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תערוכה ייחודית בשלוש קומות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
בר-עמי  |  14/12/17 00:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה נסטלבאום
קוריאה הצפונית מזייפת דולרים של ארה"ב באיכות שזכתה לכינוי "סופר דולרים". שטרות בערך של 100 שקלים שהוכנסו לאחרונה לשימוש בישראל כבר זויפו. איש אינו יכול לאמוד כמה מטבעות מזויפות בערך של עשרה שקלים נמצאים במחזור. הם עוברים במהירות מיד ליד ועל זה בונים הזייפנים. כדאי שתפתחו את הארנק ותבדקו, אולי גם לכם נתנו כסף מזויף
הראלה ישי
מה קורה כאשר עוברים כמה ימים ושום דבר לא משתנה, וכשהימים הופכים לשבעות, והם לחודשים ואולי אפילו שנים? מה אז עושים?
ד"ר אבי ברוכמן
המושג 'הנחות סלב' מתייחס במקור למתנות שמקבלים הסלב מהחברות המסחריות על-מנת לקשר מוצרים ו/או פרויקטים מסוימים עם אותו אדם. היא קיימת בממד הרחב - של התייחסות מערכות האכיפה והשפיטה לבכירים בכלל וגם בממד הצר: באופן שבו 'דואגות' המערכות הללו לאלה מתוכן שכשלו. מצד אחד, ביקורת קשה ואמירות חריפות בהצהרות לתקשורת ובפסקי הדין. משד שני: ענישה מגוחכת ולא מידתית
עליס בליטנטל
נדיר מאוד לראות הצגה ברמה כזו גם בתיאטרונים הרפרטואריים: תלמידי השנה השלישית בסטודיו יורם לוינשטיין לא משחקים את אוריפידס. הם חיים את הטרגדיה הנוראית של תולדות מלחמת טרויה והריסתה, כשבסיומה היוונים הורגים את כולם, ואת הנשים הופכים לשפחות ופילגשים למנצחים
שני ששון
כולנו יודעים איפה טמונה הבעיה - שמונה ימים של הדלקת נרות הכולל ארוחות משפחתיות וחברתיות, שבהן מוגש אוכל מכל טוב, כשמלכות הערב יהיו לרוב הסופגנייה והלביבה, שכל-כך מזוהות עם מסורת החג - שתיהן ספוגות שמן, כזכר לנס פך השמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il