X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האם תה מוריד סיכון למחלות לב, גורם לאנמיה ומכיל עופרת ואלומיניום? ומה ההבדל באמת בין תה שחור וירוק?
▪  ▪  ▪
לתה סגולות בריאותיות [צילום: AP]

תה נמצא בשימוש אלפי שנים והוא המשקה הפופולרי ביותר אחרי מים. סוגי התה השונים מיוצרים מהצמח Camellia sinensis וההבחנה בין סוגי התה היא על-פי צורת ההכנה של העלים.
הפופולריות של התה טמונה בטעמו המשובח ובכך שהוא שווה לכל כיס, כלומר ניתן להשגה במחיר זול יחסית. אם כי ישנם סוגי תה שעלותם מאות ואלפי דולרים.
מחקרים מוצאים בתה סגולות בריאותיות, כמו הורדת סיכון למחלות לב וכלי דם, לחץ דם, רמות כולסטרול ואף כמה סוגי סרטן. הסיבה לסגולות אלו, טמונה בנוכחות פיטוכימיקליים (מרכיבים צמחיים) רבים האופייניים לעלי תה רבים, ביניהם פוליפנולים - קטכינים שהם בעלי תכונות של אנטי אוקסידנטים (נוגדי חימצון חזקים).
בתה ישנם גם פלבונואידים לדוגמא: קוורצטין, מיריסטין ואחרים, מרכיבים המסייעים להורדת סיכון למחלות. רוב המחקרים נעשו בתרביות תאים ובבעלי-חיים, אך קיימים גם מחקרים אפידמולוגים על אוכלוסיות גדולות הבודקים את הקשר בין צריכת התה וסיכון למחלות בבני-אדם.
חשוב להבחין בין תה לחליטות צמחים אשר אינן מכילות את החומרים האלה ובאופן עקרוני הן לא באמת תה. חליטות שאינן תה מכילות חומרים מסוגים אחרים.
קיימות עדויות שבתה עלולות להימצא עקבות של אלומיניום (בסוגים של תה מהודו ומסרי לנקה), עופרת (בסוגים של תה סיני). נוכחותם של חומרים אלו בתה, הן בכמויות מאוד קטנות, ובמחקרים לא נמצאו הוכחות להשפעות שליליות.
רוב המחקרים לא מוצאים קשר בין שתיית תה ואנמיה, אם כי שימוש מוגזם בתה שחור עלול להוריד את ספיגת הברזל. לסובלים מאבנים בכליות מומלץ להמעיט בצריכת תה, משום שהוא מכיל אוקסלטים התורמים להיווצרות האבנים.
כמות הקפאין בכוס תה קטנה מזו של כוס קפה. אגב, לפי מחקרים של השנים האחרונות, לא זו בלבד שאין סכנה בשתיית קפה ותה, אלא שההפך הוא הנכון. לשני סוגי המשקאות, הן תה והן קפה, השפעה חיובית על הבריאות. ובנוסף, הם עוזרים להשלים את כמות הנוזלים הנדרשת.
ההבדל בין הסוגים הידועים יותר של תה לבן, ירוק, שחור ואולונג: זו רמת החימצון או התסיסה של העלים. ככל שהעלים פחות מחומצנים, כך טעמו וריחו של התה עדינים יותר וצבעו בהיר יותר. תה לבן כמעט ולא עובר תהליך עיבוד וחמצון, הוא עשוי מעלים צעירים ופקעות, בעל ריח וטעם עדינים במיוחד, צבעו צהבהב ואינו מכיל קפאין.
תה ירוק עשוי מעלים שעברו עיבוד בחום כדי למנוע חמצון. במקומות שונים מכינים אותו באופנים שונים במקצת, אבל בסופו של דבר יוצא משקה עדין ומיוחד, המכיל יחסית מעט קפאין. תה אולונג מחומצן בין 80%-10%, לכן טעמו משתנה בהתאם למקום יצורו. אפשר להשתמש בו מספר פעמים, בכל הכנה טעמו וריחו משתנים, אך הוא עדיין מצוין.
תה שחור עשוי מהעלים שעברו חמצון מלא. מכיל כמות גדולה יותר של קפאין מאשר ירוק ולבן, אך עדיין פחותה בהשוואה קפה. ברור לכולנו שתה אינו תרופה לכל המחלות שהוזכרו, אלא משקה מצוין, שבנוסף לטעם וריח משובחים, מכיל חומרים בעל ערך לבריאות שלנו.

תאריך:  07/01/2018   |   עודכן:  07/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרן אלמוג
מדוע אנו מסבירים לאנשים אחרים דברים שחשובים לנו אך הם אטומים ולא מבינים? מדוע זה קורה בזוגיות, בתחום המקצועי ובתחומים נוספים? מדוע אנשים משתי קצוות הקשת הפוליטיות לא מבינים כלל זה את זה ולא יכולים לנהל דוח שיח פורה?
אשר אור-נוי
לסוכרת מספר סיכונים, בהם סיכון מוגבר להפלות, מוות תוך רחמי במיוחד כשהלידה מתאחרת, שינויים בגדילת העובר, סיבוכים בסמוך ללידה ומייד לאחריה, שכיחות עולה של הפרעות התפתחותיות כמו לקויות למידה, קשב וריכוז ו-ASD
יואב יצחק
הנאמן לחברת מילומור ובא-כוחו עו"ד גולדבלט ממשיכים להונות את בית המשפט ואת הנושים    הם נמנעו מלדווח לבית המשפט על גזרי הדין שניתנו נגד פרדי רובינסון (19 חודשי מאסר בפועל) שאותו הגדירו כאיש מפתח "חיוני להצלחת ההסדר"    וכן נמנעו מלדווח על פסק דין שנגס 35 מיליון ש"ח מהתזרים שהובטח כביכול לקופת ההסדר    במקביל הם נמנעים ממכירת אחוזתו של רובינסון ששוויה 15 מיליון דולר ומאפשרים לו לחיות בפאר למרות החובות הכבדים לנושים בהיקף של כ-113 מיליון ש"ח
אלעזר לוין
דוד מאור ומרדכי אמזל רכשו בלעדיות לשנה לשווק לישראלים מגדל בן 23 קומות, 322 דירות, הנבנה בעיר מגוריהם קייב    דירות קטנות וזולות    סגן יו"ר לשכת עורכי הדין וח"כ לשעבר מייצגים את קוני הדירות, ועובד הקשור אתם משווק    האם ההשקעה בטוחה? האם יהיו די שוכרים?
עידן יוסף
הרמיזה לפיה הסכימה ש"ס לכך שהעיר אילת תוחרג מחוק המרכולים מעידה כי דרעי מעוניין בפסילת החוק בבג"ץ. מה ההיגיון מאחורי חוק המרכולים ומהן מטרותיו האמיתיות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il