X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
במוזאון פתח-תקווה לאמנות נפתחת היום (11 בינואר) תערוכה יוצאת-דופן של אמן סקפטי, העוסקת בעצם האפשרות לשרוד, ושעל-פי אמונתו - כל אחת מיצירותיו נעשית בספירה שראשיתה בשנת מותו המשוערת מבחינתו
▪  ▪  ▪

מתקפה חריפה על החושים, התודעה והאמונות של הצופה משמשת כמוטו מוביל לתערוכתו של האמן בני אפרת, המוצגת מהיום (11 בינואר) במוזאון פתח-תקווה לאמנות. תערוכתו עוסקת בסוגיות בוערות לעצם החיים על פני אדמות, ולא בנושאים פנים-אמנותיים.
"אמנות עוסקת בחיים, אך זו שלי עוסקת בעצם האפשרות לשרוד" - מתוודה אפרת, שמאז שנת 1982 מתאר כל אחת מיצירותיו בספירה שראשיתה בשנת מותו המשוערת - 2030. במעצב הוידאו "נתיב האבדון, חורף 2065", שנוצר במיוחד לתערוכה הנוכחית, יצר האמן חוויה כוללת-כל, העוטפת את הצופים בדימויים מוגדלים של הרס סביבתי ואסונות אקולוגיים.
סוגיות מוסריות
התערוכה מאירה את מהלכה הרציף והעקבי של אמונתו של אפרת לאורך יותר מחמישה עשורים, ומראה כיצד, בראשית שנות ה-80, הבשיל עיסוקו המוקדם ביחסיותה של התפיסה החושית-האנושית לעיסוק חלוצי בסוגיות מוסריות של השחתה אקולוגית וניצול של מינים חלשים.
שניים מפסלי הוידאו של אפרת, המוצגים בתערוכה, מדגימים את עבודתו כפסל העובד עם אור כחומר-גלם ופונה אל הכשלים והתעתועים של התפיסה החזותית של הצופה. "רקויאם לגמר האחרון בעולם" הוא מיצג-מיצב חדש שנוצר עם המשורר רוני סומק, החוגג עשרים שנה לשיתוף הפעולה הראשון בין השניים.
אמת באמנות
התערוכה כוללת גם אסופה של שישה מתוך כ-140 סרטים ניסיוניים שיצר אפרת בשנים 1968-1975, המיטיבים לייצג את הלכי המחשבה והיצירה שלו באותם ימים. ראוי לציין שאפרת החל יוצר את סרטיו ללא ניסיון או ידע מקצועי קודם בתחום, במטרה להמחיש מושג, רעיון או פעולה ולהציגם כקודמים לצורה ולמדיום. הסרטים, שברו רסטורציה, כחלק מפרויקט רחב הכולל את כל קטלוג הוידאו של האמן, מוצגים ללא כל פעולת עריכה או מניפולציה בדיעבד, מתוך כוונה לייצג אמת באמנות, ולא אשליה.
עמדה נדירה
אפרת הוא אמן מושגי, הנמנה עם הדור השני של אמנים פוסט-מינימליסטים, שהחלו לפעול באמצע שנות ה-60. הוא זכה להכרה בינלאומית בזכות מיצגי-ציור על גבי הקרנות של סרטים, שהיו פורצי-דרך לזמנם ועסקו בפער שבין יצוג ופעולה.
בעקבות מפגש עם מדענים ידועי-שם, כקרל סייגן ומסעות לרואנדה ולקמבודיה, הפנה אפרת את כל מרצו לעיסוק בסוגיות חברתיות וסביבתיות - עמדה שהייתה נדירה בשעתה בקרב אמנים, והיום מוכיחה עצמה כרלוונטית מתמיד.

תאריך:  11/01/2018   |   עודכן:  11/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רוני סומק / Roni Somek
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, וושינגטון
אופרה וינפרי כשירה לשמש כנשיאת ארה"ב עוד פחות מאשר דונלד טראמפ. אז למה התקשורת האמריקנית עוסקת בלי הרף באפשרות שתתמודד? יש לכך הסבר עקרוני והסבר נקודתי
רחל גרנות
הצלחת הילדים תלויה במידה רבה במסגרת המשפחתית    כיצד אנחנו מצפים מילד שיאכל בצורה נכונה כאשר כל המשפחה אוכלת גבינות עתירות שומן, פיצוחים, פיתות ובורקס?
ראובן לייב
באירוע המוסיקלי, של קרן התרבות אמריקה-ישראל,שיתקיים בשעה 20.30 במוזאון תל אביב לאמנות, יופיעו הזוכים בהופעת-בכורה כסולנים עם תזמורת הסינפונייטה הישראלית באר-שבע
אלי אלון
דורשי עבודה נדרשים לתת טביעת אצבע בלשכות התעסוקה לשם זיהויים. ברוב המקרים, איש לא מסביר להם כי אין הם מחויבים לעשות כן ובטח לא מסבירים להם את הסיכונים הכרוכים בכך. התוצאה, רובם של דורשי העבודה בלשכות התעסוקה נותנים טביעת אצבע בהבינם כי זו חובה ותנאי לרישומם בלשכות התעסוקה. דובר שירות התעסוקה: "שירות התעסוקה אינו מחייב את דורשי העבודה לתת טביעות אצבע כתנאי לרישומם בלשכות"
רחל גרנות
חשוב לבחור מוצרים שמכילים כמה שפחות רכיבים תעשייתיים, כמה שפחות חומרי צבע, חומרים משמרים כל אותם חומרים שמצוינים ב-E ומספר אחריו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il