X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מעשה לוליינות מופלא [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
באשמת בג"ץ
ההתקפה על אביחי מנדלבליט בבית הכנסת בו התפלל, נולדה מהסתה של התקשורת שקיבלה גיבוי מבית המשפט העליון. גם בג"ץ שוכח ששום זכות איננה מוחלטת

אם איש ציבור נוצרי או מוסלמי היה מותקף בכנסייה או במסגד בידי פעילי ימין, הארץ היה רועשת ת"ק פרסה על ת"ק פרסה. אבל כאשר פעילי שמאל חילוניים תוקפים בבית הכנסת את אביחי מנדלבליט - יש כותרת או שתיים וממשיכים הלאה.
למה? כי ההתקפה הזאת מתאימה לאג'נדה של רוב התקשורת. אותה תקשורת שמוכנה לעשות הכל כדי להפיל את בנימין נתניהו, ואשר ניפחה ומנפחת את ההפגנות ליד ביתו של מנדלבליט (שתכף נחזור אליהן) ובשדרות רוטשילד. אותה תקשורת שנוקטת צד ברור ביותר במחלוקת על המסחר בשבת, והופכת 2,500 מפגינים באשדוד לנושאי דגל שיש להרים על נס ולהעניק להם כותרות ראשיות. אותה תקשורת שברובה נותרה חילונית ושמאלנית, ואשר חלקים ניכרים ממנה מוכנים להשלים עם הדמוקרטיה ושלטון החוק רק כאשר הללו מתאימים להם.
אבל האשם האמיתי בהתקפה חסרת התקדים הזאת הוא בית המשפט העליון, אשר הכשיר את ההפגנות בפתח תקוה. כל מי שעיניו בראשו מבין, שאותן הפגנות נועדו להשפיע על ההחלטות שיקבל מנדלבליט בתיקי נתניהו. אין להן שום מטרה אחרת, וזו הסיבה היחידה שהן מתקיימות ליד ביתו של היועץ המשפטי. במילים אחרות: אלו הפגנות המהוות שיבוש מהלכי חקירה ומשפט, או לכל הפחות ניסיון לשיבוש שכזה. כלומר: מדובר בעבירה פלילית המבוצעת בכוונה תחילה, תוך תכנון מוקדם ובראש חוצות.
מה עשה בג"ץ? הכשיר אותן. בלוליינות שלא הייתה מביישת את טובי אמני הקרקס, החליט בג"ץ שלא מדובר בהפגנה פוליטית ולכן אין לה צורך ברישיון. אז ממה נפשך: אם זו לא הפגנה פוליטית - וברור לנו שאין זו הפגנה למען איכות הסביבה או בעד הגדלת תקציב החינוך - הרי שנותרנו עם המניע של השפעה על החקירות, ואזי מדובר בעבירת שיבוש. ואם זו לא הפגנה של שיבוש הליכים - אזי מדובר בהפגנה פוליטית. אבל חוסר ההיגיון הזה לא הפריע לבית המשפט העליון.
אחרי שצלחו את המשוכה הבסיסית הזאת, עברו השופטים לדון באיזון שבין חופש ההתכנסות וחופש הביטוי לבין זכותם של משפחת מנדלבליט ושכניה לחיות בשלווה בבתיהם. הפתרון היה: ההפגנות לא יהיו ממש ליד הבית, אבל גם לא במרחק של קילומטר או שניים ממנו, אלא ברחבה סמוכה. גם ההחלטה הזאת הייתה מעשה לוליינות מופלא, שכן רק כמה שבועות קודם לכן קבע הרכב שונה של בג"ץ, גם כן בעניין מנדלבליט, שהפגנות ליד בתיהם של אישי ציבור אינן לגיטימיות ויש להפגין רק מול משרדיהם. לשופטים כמובן היו נימוקים מלומדים להסביר מדוע מדובר במקרים שונים, אך השורה התחתונה הייתה שינוי של 180 מעלות.
וכך הגענו לתוצאה בה פורעי חוק, שביקשו בגלוי מתומכיהם להפר את התנאים שקבעה המשטרה, קיבלו מבג"ץ אישור לקיים הפגנות שכל-כולן עבירה פלילית, תוך רמיסת זכויות יסוד של דיירי הסביבה. למה? נניח לזכותם של השופטים שזה לא היה משום שהם ידעו מה התקשורת רוצה, אלא מנימוקים משפטיים. אך כאן נכנסת לתמונה הטעות שרבים כל כך נכשלים בה, ומתברר שגם שופטי ביהמ"ש העליון אינם חסינים מפניה.
אמרתי ואומר זאת שוב ושוב: גם בדמוקרטיה, ובעצם בעיקר בדמוקרטיה, אין שום זכות מוחלטת. הזכות לחיים אינה מחייבת את המדינה לממן כל תרופה לכל חולה, ואינה מונעת ממנה לשלוח חיילים לקרב שממנו לא יחזור. חופש הביטוי אינו מתיר להוציא דיבה ולפגוע בביטחון המדינה. חופש העיסוק אינו מתיר לשדוד בנקים. וחופש ההתכנסות אינו מתיר להפוך חיים של אחרים לסיוט מתמשך.
ההחלטה הנכונה היחידה הייתה להתיר להפגין מול משרד המשפטים בירושלים, כשם שיש הפגנות מול משרד ראש הממשלה, מול משרד האוצר ומול משרד הביטחון. אך ברגע בו ניתן הכשר להפגנה ליד הבית הפרטי - נפרצו כל הגבולות, ומכאן הייתה הדרך קצרה להתקפה על מנדלבליט בבית הכנסת.
הפורעים של אמש (20.1.18) כבר הצהירו שיחזרו למקום. עכשיו בואו נראה את רשויות האכיפה: את המשטרה מאתרת אותם ועוצרת אותם, את בית המשפט אוסר עליהם להגיע לבית הכנסת ולסביבתו, את הפרקליטות מעמידה אותם לדין אם וכאשר יפרו את האיסור, את בית המשפט מעניש אותם בחומרה ואת בית המשפט העליון נותן גיבוי לכל אלה. אם לא ייעשו כל הצעדים הללו - נרשום עוד צעד בהתדרדרות שלנו לעבר אנרכיה המחופשת לדמוקרטיה.

תאריך:  21/01/2018   |   עודכן:  21/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באשמת בג"ץ
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
מי בדיוק משבש חקירות ?
ארי כספי  |  21/01/18 08:26
 
- ומי בדיוק מעצימה את בג"ץ?
גשש חמגש  |  21/01/18 09:25
 
- האם הוא הדין גם לגבי 2 הנערים
נתין מדמנת ישראל  |  21/01/18 10:06
 
- הפעלת לחץ על היועץ המשפטי
בני בנקר  |  21/01/18 10:37
 
- מדאיג מאד
yust  |  21/01/18 14:51
 
- ההסתה המתועבת של התקשורת
מקס פאואר   |  21/01/18 14:46
2
מי שאשם זה מנדלבליט עצמו
בגרירת רגליים  |  21/01/18 08:51
 
- חילוני שבוחר לחיות ב"מדינה
ב_שמואל  |  21/01/18 10:55
 
- נסחפת חזק ! מדינה גרמנית ? ל"ת
יש גבול לכל תעלול  |  21/01/18 14:10
 
- מדינה אשכנזית חילונית בוגדנית ל"ת
נאצית  |  21/01/18 15:35
 
- גרמניה מממנת את השמאל ל"ת
ב_שמואל  |  21/01/18 17:12
3
אפקט בג"ץ. ככה זה כשאין אבחנה
קורןנאוה טבריה  |  21/01/18 09:13
4
למה אתה מחפש הגיון בהתנהלות
בני בנקר  |  21/01/18 10:16
5
מדינת הצ-חוק - אין דין ודיין
תודאה  |  21/01/18 10:43
6
פייק ניוז ושקרים מלוכלכים
הירונימוס  |  21/01/18 11:19
 
- נבל שקרן, ממש משמרת שקטה
מגיב ותיק  |  21/01/18 14:46
7
שמאל ועמורה! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  21/01/18 12:57
8
הרוב בעליון רוצים בהפלת הממשלה ל"ת
הפלה לא ישירה  |  21/01/18 13:28
9
מאמר מצוין השם את האצבע
מגיב ותיק  |  21/01/18 13:29
10
בגץ השמאלני ממשיך להכות בנו.
7_7_7.  |  21/01/18 19:57
11
פשוט הגזמתם, מומלץ להפסיק!!!
אקטואלי  |  22/01/18 00:42
 
- נהדר,כל מילה בסלע,סוף סוף
בני בנקר  |  22/01/18 08:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
השמרנות האמריקנית מתחילה בארנק ומגיעה עד החוקה    הפלשתינים לא מבינים שלעולם נמאס מהבכיינות ומהאלימות שלהם    צווי איסור הפרסום מתעלמים מהמציאות המודרנית    הר המנוחות בירושלים נשאר במאה ה-19
איתמר לוין
בלשכת דובר משרד המשפטים יושבת קבוצה של פקידים, אשר ללא כל סמכות ובניגוד מוחלט לעקרונות יסוד של שיטת המשפט הישראלית, מצנזרים כתבי אישום המועברים לתקשורת
איתמר לוין
קובע שהוא יכול לברר תלונות על הדוברות כאשר היא מוסרת הודעות מטעם הפרקליטות    קיבל את תלונתו של בנצי גופשטיין: כתב החשדות נגדו נמסר לתקשורת לפני שהגיע אליו
איתמר לוין
השופטת הדסה אסיף קוראת היטב את כתבי הטענות לפני הדיונים ועולה על הנקודות המרכזיות - טוב יותר מעורכי הדין המופיעים בפניה. חוסר המוכנות שלהם עולה להם בשטיפה מאסיף, שמצליחה בכל זאת לקדם את התיקים
עומר כרמון
שרת המשפטים, איילת שקד: "כמו שאת המשרות הבכירות במשרד ממנים בוועדת איתור, כך זה יהיה גם עם היועמ"ש"    ח"כ דב חנין: "מי בוועדת האיתור? בראשה עומד מנכ"ל המשרד, שזו משרת אמון של השר וממונה על ידו. אומנם בוועדה יש נציג ציבור ונציג אקדמיה - אך שניהם ימונו בידי ראש ועדת האיתור, קרי - בידי איש אמונו של השר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il