X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אפרים סיגלר מומחה למיילדות גניקולוגיה מרכז רפואי כרמל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ההדבקה בנגיף הפפילומה מתרחשת בגיל צעיר כאשר מתחילים לקיים יחסי-מין ובאוכלוסייה צעירה בשנות ה-20 לחיים, הנגיף מצוי ב-80%-70% מהנערות והנערים שנבדקו
▪  ▪  ▪
קיים חיסון למניעת סרטן צוואר הרחם [צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר/פלאש 90]

מניעה ראשונית הכוללת את החיסון נגד HPV המונע הדבקה בנגיף, ומניעה שניונית כוללת ביצוע משטחים מצוואר הרחם, גילוי נגעים טרום סרטניים וטיפול בהם, יכולים לעצור ולמנוע את סרטן צוואר הרחם.
ההדבקה בנגיף הפפילומה מתרחשת בגיל צעיר כאשר מתחילים לקיים יחסי-מין ובאוכלוסייה צעירה בשנות ה-20 לחיים, הנגיף מצוי ב-80%-70% מהנערות והנערים שנבדקו. למזלנו, מרבית הזיהומים הללו נעלמים לבד עקב פעילות של המערכת החיסונית של הגוף שלנו, מבלי לגרום נגעים או מחלות.
קיימים זני פפילומה הגורמים ליבלות באיברי המין (HPV 6,11), ויש זני HPV בסיכון גבוה כדוגמת הזנים 16/18 הגורמים ל-5%-3% ממקרי הסרטן בעולם. זני HPV גורמים ל-95%-90% ממקרי סרטן צוואר הרחם, ל-90% ממקרי סרטן פי הטבעת הן בגברים והן בנשים, ל-70%-33% ממקרי סרטן פה ולוע הן בגברים והן בנשים, ל-70% ממקרי סרטן הנרתיק, ב-47% ממקרי סרטן הפין, ב-40% מסרטן העריה (שפתי הנרתיק).
החיסון נגד נגיף הפפילומה אושר לשימוש ב-2006 ובכל הארצות ברחבי העולם שהחלו אז בחיסון, עבודות מחקר מדווחות על הצלחת החיסונים, והיעדר תופעות לוואי משמעותיות.
לאחר חיסון חובה של כ-70% מהנערות באוסטרליה ואפשרות להתחסן מרצון גם לנערות עד גיל 26 שנים, ניצפתה ירידה של 92% בהופעה של יבלות של איברי המין בנערות צעירות ומה שמעניין מאוד, שהוא שבאוסטרליה ניצפתה גם ירידה של 88% בהופעה של יבלות איברי המין בנערים צעירים, למרות שלא חוסנו עקב השפעת - "חיסון העדר". בשבדיה נצפתה ירידה של 93% בהופעות יבלות של איברי המין בנערות שחוסנו בגיל 13-10 שנה. בדנמרק נצפתה ירידה של 95% בהופעה של יבלות של איברי המין הן בנערות והן בנערים (למרות שרק נערות חוסנו) וירידה של כ-50% בנגעים טרום סרטניים בנערות.
עקב יעילותו הגדולה של החיסון והרצון גם להגן על נערים וגם לגרום על-ידי "אפקט חיסון העדר" להיעלמות המחלה. החלו בחיסון נערים יחד עם חיסון הנערות. חיסון גם של הנערים הוכנס לחיסוני החובה במספר ארצות בהן ישראל בגיל 13-12 שנה.
בכינוס באמסטרדם באוקטובר 2017, הוצגה לראשונה עבודה שהחיסון מונע סרטן. פינלנד הייתה אחת הארצות הראשונות שהשתתפה במחקרי החיסון ובמחקר זה הובאו נתונים על מקרי סרטן צוואר הרחם, סרטן פה ולוע וסרטן שפתי הנרתיק בנערות שלא חוסנו, ולעומת זה בנערות שחוסנו לא התגלה אף מקרה של סרטן עקב נגיף הפפילומה.
העיתונות והאינטרנט מלאים בסיפורים וכתבות צבע על מקרים של נערות שחלו במחלות שונות לאחר קבלת החיסונים, אולם עבודות מדעיות רציניות מראות שאין הבדל בהיארעות מחלות בין נשים מחוסנות ונשים לא מחוסנות.
נבדקו מחלות כמו: זאבת אדמונית, תסחיפים ריאתיים, שיתוק, MULTIPLE SCLEROSIS ועוד מחלות רבות וכאמור מספר החולות במחוסנות היה זהה למספרן בלא מחוסנות. כל ארגוני הבריאות בעולם קבעו שהחיסונים נגד נגיף הפפילומה בטוחים, תופעות לוואי זניחות זהות לכל החיסונים שקיימים ומכיוון שהחיסונים מונעים מוות ומחלות, הם בהחלט מומלצים.
בישראל חיסון גרדסיל למניעת סרטן צוואר הרחם ניתן בגיל 13-12 לנערות ונערים בבית-ספר, נשים יכולות לרכוש את החיסון עד גיל 45 שנה, על-מנת למנוע הדבקה מבן-זוג חדש. נערות ונערים עד גיל 18 שלא קיבלו את החיסון בבית-ספר, יכולים לגשת ללשכות הבריאות באזור מגוריהם ולקבל את החיסון חינם.
גברים בסיכון כמו, מדוכאי חיסון, מושתלי איברים, וגברים שמקיימים יחסי-מין עם גברים, זכאים לקבל את חיסון הגרדסיל חינם עד גיל 26 שנה. חיסון זה עשוי גם למנוע סוגי סרטן נוספים כמו סרטן פה ולוע, סרטן פי הטבעת סרטן שפתי נרתיק וסרטן איבר מין זכרי.
מניעה שניונית של סרטן צוואר הרחם, כוללת איסוף תאים מצוואר הרחם לגילוי נגעים טרום סרטניים. כל אישה מגיל 25 עד גיל 65, מומלץ וצריכה לעשות את הבדיקה אחת לשלוש שנים. בישראל המודעות לבדיקה לצערנו היא מאוד נמוכה ורק כשליש מהנשים מבצעות את הבדיקה אחת לשלוש שנים.
בשנים האחרונות ניתן על-ידי איסוף תאים מצוואר הרחם לתוך מבחנה עם נוזל לזהות את זני נגיף הפפילומה העלולים לגרום לסרטן, ובמידה והם מתגלים, מופנית האישה מייד להמשך בירור.
בדיקה זאת היא בעלת רגישות של כ-90% לגילוי נגעים טרום סרטניים. שירותי בריאות כללית החלה ב-2017 לבצע משטח פאפ סמיר נוזלי שהוא מדויק יותר ומאפשר זיהוי זני הפפילומה במקרים לא ברורים. אנחנו רואים בקהילה במרפאות הכללית ומנתחים בבית-החולים כרמל לא מעט מקרים של סרטן צוואר הרחם שניתן היה למנוע. גשו להתחסן ולהיבדק. זה יכול להציל את הרחם שלכן, את החיים שלכן ולחסוך לכן סבל וניתוחים קשים ומיותרים.

תאריך:  29/01/2018   |   עודכן:  29/01/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הקלטת של שרה נתניהו אינה שווה פרסום מבחינה עיתונאית, משום שהיא מתעדת אירוע קצרצר וחסר הקשר שהתרחש לפני שמונה שנים. אז למה וואלה פרסם אותו? שנאה מקלקלת את השורה
הדר לויטס
ראיון אישי עם מוקי. קצת על הקריירה, קצת על האבהות וגם קצת על פוליטיקה    בראיון הוא מסביר: הכתיבה צריכה לשרת רק את היצירה. כל שיר סוחב אחריו את ההתלבטויות שלו, כל שיר הוא עולם משלו
איתמר לוין
דון אירווין עומד בראש עמותה שמרנית העוקבת אחרי התקשורת, ולמרות שאיננו אוהב את התנהלותו של טראמפ - לדעתו היחס שלו לתקשורת הוגן יותר מאשר בכיוון ההפוך
ראובן לייב
ביוזמת הג'אמפ-קאט - בית הספר לעורכים ואנימטורים - מוצגים היום (יום שני, 29 בינואר) ב"צוותא":תל אביב למעלה מ-20 סרטים קצרים, שנעשו ביד חופשית וברוח דיגיטלית, החושפים דור של בימאי-עריכה ואנימציה
גד גזית
מרחב שיח פרגמטי פרגמטיזם מדיני כגשר ישראלי    הקושי מתחיל ומעמיק ככול שהיהדות הדתית מנסה ומתאמצת למצוא וליצור לעצמה איזה נתיב ברור בתוך האסטרטגיה הזאת    לכן הציונות הדתית נדרשת על-פי גודמן, לחשיבה לולינית ולהגדרות שהן בסופן תמיד יהיו בחזקת משחקי מילים, אלא אם תהיה הכרעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il