X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
לט שהוצב לפני כשלוש וחצי שנים נכון אין פארק [צילום: אלי אלון]
לא דובים ולא פארק
בנובמבר 2014,לפני יותר משלוש שנים, נערך טקס חגיגי מתוקשר בו הוסר הלוט משלט "פארק נחל המורה" בעפולה. נכון לכתיבת שורות אלה-פברואר 2018, הדבר היחידי שקיים בשטח הוא השלט שהוצב מלפני יותר מ-3 שנים המודיע כי כאן יוקם 'פארק נחל המורה'". האם יש בכלל כוונה להקים את הפארק?

ברחוב דוד אלעזר במערבה של עפולה עלית (מול מפעל "חוגלה") משתרע שטח פתוח של כ-8 דונם (הערכה) שבמשך שנים רבות הוא דיי עזוב ומוזנח ושימש מקום גידול פראי של עשבים וקוצים והיו שניצלו המקום הנטוש להשלכת פסולת פיראטית, כולל פסולת חומרי בניין.
לפני מספר שנים הוחלט בשיתוף הקרן הקיימת לישראל, עיריית עפולה ורשות ניקוז קישון, להקים במקום זה פארק רחב ידיים' פארק נחל המורה' לרווחת הציבור ולהנאתו לאחר רצח שלושת הנערים בחודש יוני 2014 באזור גוש-עציון - אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל, הוחלט שפארק נחל המורה יקרא על שמם של שלושת הנערים לזכרם ולהנצחתם.
קהילת יהודי צרפת וקק"ל צרפת הודיעו כי יתרמו כמחצית מהעלות להקמת פרויקט פארק נחל המורה שהקמתו מוערכת בכ-6 מילון שקל.
חלפו יותר מ-3 שנים מהכרזת הקמת הפארק ואין פארק
ב-9 בנובמבר 2014, לפני יותר משלוש שנים, נערך בשטח הפארק טקס חגיגי של הסרת הלוט משלט לפרויקט 'פארק נחל המורה', בהשתתפות אלי אפללו מי שהיה יו"ר עמית בקק"ל, יצחק מירון ראש עיריית עפולה, נציגי רשות ניקוז קישון, נציגי ואורחי משלחת קק"ל צרפת ועוד. הנכבדים הצטלמו בצילומים חגיגיים ובצילום משותף על-רקע השלט, משרד יחסי ציבור התבקש ליח"צן האירוע והוא סוקר בהרחבה בכלי התקשורת השונים הארציים והמקומיים בליווי תצלומי הנכבדים. עד כאן הכל בסדר. אלא, שחלפו למעלה מ-3 שנים מאז טקס הסרת הלוט משלט הפארק והדבר היחידי שקיים בשטח הוא... השלט המודיע כי כאן יוקם פארק. האם בכלל יש כוונה להקימו? האם הוא יוקם בשטח הנטוש בו הוצב השלט ?חוגים יודעי דבר בעיר עפולה סיפרו לי כי קבלני בניין לוטשים עיניהם על השטח הנטוש והביעו חשש כי בסופו של דבר יוקם במקום נדל"ן ולא פארק.
תגובת קק"ל
פניתי לדוברות קק"ל, שהיא מהשותפות הבולטות בפרויקט, ושאלתי מדוע, אל אף שנערך עוד לפני למעלה משלוש שנים, טקס הסרת הלוט משלט הפרויקט, הדבר היחידי שקיים בשטח הוא השלט ולא נראה בשטח כל סימן על התחלת עבודות להקמתו. האם בכלל יוקם? האם אין בעיכוב קיצוני זה של שלוש שנים פגיעה בזכרם של שלושת הנערים?.
וזו תגובתה של אינה דולזנסקי מתאמת תקשורת בקק"ל, כפי שנשלחה אלי ואני מביא אותה כלשונה ובמלואה: "לאחר בדיקה עם הגורמים המקצועיים נמצא כי אין עיכוב בהקמת פארק נחל המורה במערב עפולה. כמו כל פרויקט יש צורך בתכנון ותיק מכרז טרם תחילת העבודות. הטקס הצבת השלט הוא שלב א׳ בכל הפרויקטים. השלב הבא אשר כולל תחילת עבודות, עתיד להתקיים בחודשים הקרובים (בתום החורף)" .עד כאן הודעת הדוברת.
סביר להניח כי בערים "ירוקות" ו"חזקות" שתושביהם בעלי מודעות סביבתית כמו למשל רמת השרון, רעננה, גבעתיים וכדומה, עיכוב של 3 שנים ויותר בהקמת פארק שהקמתו לא צריכה להימשך יותר מ-3-4 חודשים הייתה מעוררת מחאה מצד תושבים רבים. בעיר עפולה המצב שונה רמת המודעות הסביבתית של התושבים נמוכה. חלק ניכר מתושבי שכונת עפולה עלית, הם חרדים ומן הסתם לא מתלהבים במיוחד מהרעיון להקים פארק בסמוך לבתיהם שעלול להביא למקום, רחמנא ליצנן, מטיילים ונופשים בשבתות ולחלל שבת קודש.
עירית עפולה היא "חובבת נדל"ן" וכמעט על כל שטח פנוי בעיר נבנה נד"לן לסוגיו, לעיתים גם על חשבון "ריאות ירוקות". נדל"ן מניב ארנונה והכנסות כספיות אחרות כמו היטלים וכיוצא באלה, ואילו פארק ציבורי לרווחת התושבים לא מניב ארנונה וכרוך בהוצאות וכאבי ראש. עירית עפולה שהשטח האמור בשיפוטה ומצהירה על עצמה כ"עיר ירוקה" צריכה לדחוף להקמת הפארק, גם אם אין לחץ מצד תושבים. כבר למעלה מ-3 שנים ניצב במקום שלט "כאן יוקם פארק" ואין סימנים בשטח להתחלת עבודות להקמתו. מאוד מתמיה.
אביו של איל יפרח ז"ל - אורי יפרח, אמר בנאומו בטקס הסרת הלוט משלט הפארק העתידי בנובמבר 2014: "מאוד מרגש אותי לעמוד פה היום להנציח את זכרם של איל, גלעד ונפתלי, שהיו ילדים בשיא חייהם. שאהבו לטייל בארץ, באהבתם את ישראל אין דבר נפלא וגדול מהנצחתם בפארק חי נושם וצומח". נכון לפברואר 2018 אין פארק, לא חי, לא נושם ולא צומח-לא דובים ולא פארק.

שטח פארק המורה האם יוקם כאן פארק או נדל"ן [צילום: אלי אלון]
תאריך:  12/02/2018   |   עודכן:  12/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא דובים ולא פארק
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הנה משהו....
avi2020  |  2/05/20 09:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אבירי
הארוחה בהפסקת צהריים לא חייבת להיות ארוחה חמה, סנדוויץ' "טוב" יכול להוות ארוחה משביעה, בריאה ומאוזנת    אכילה מול מסך היא אכילה שנעשית בהיסח הדעת ובאכילה כזאת לרוב לא נהנה באמת מהמזון
חובב לויטס
פרויקט העיר החכמה ישנה באופן דרמטי את התנהלות השלטון המקומי בישראל. אבל בכדי שהפרויקט יצליח המדינה צריכה לשתף פעולה עם המרכז לשלטון מקומי בכדי לאפשר לרשויות לקבל את הכלים המתאימים להטעמת הפרויקט. כך מצהיר ארי שטיינברג, משנה למנכ"ל השלטון המקומי ערב כינוס החדשנות האורבאנית שייערך השבוע בגני התערוכה
צילה שיר-אל
רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה - תאריך לידה 20.3.1963, מספר מזל נומרולוגי - 6 מספר שנה נומרולוגית - 7
אלי אלון
לא רבים יודעים, כי בשנים 1932-1929, שכן בעיר טבריה קיבוץ "השומר הצעיר"    שכונה בין השאר בשם (הלא רשמי) "קיבוץ טבריה"    סיפורו של קיבוץ זה, הוא עוד פרק היסטורי חשוב בתולדות ההתיישבות בעמק הירדן
יהודה קונפורטס
העמותות Budo For Peace ו-Cancer For Kids מוכיחות איך ניתן לקרב בין קבוצות ואוכלוסיות שונות, ולסייע לילדים חולי סרטן, באמצעות אומנויות לחימה    משהו טוב לסוף השבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il