X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אידריס. עירני כתמיד
שיפוט מהיר / נעמן אידריס
"אני לא מתלהב"
עצה בחינם לעורכי דין ונאשמים: אל תנסו לעבוד על השופט נעמן אידריס. הוא שם לב לכל פרט, שומר על הסדר ולא מוכן לקנות תירוצים קלושים - לצד מתן אוזן קשובה לנאשם המתלונן על תנאי מעצרו

השופט: סגן נשיא בית משפט השלום בנצרת, נעמן אידריס
המועד: יום שלישי, 5.12.2017, שעה 09:00
הנושא: תיקים פליליים
"אבחנה נהדרת" - כתבתי ברשימותי דקות אחדות לאחר תחילתו של יום הדיון בפני השופט נעמן אידריס. הייתה זו התחלה שבישרה על ההמשך: שופט מעולה, יעיל, ששם לב לכל פרט.
אותה אבחנה באה כאשר הנאשם, המיוצג בידי עורך דין, קם וביקש להודות. אידריס עונה: "זה תלוי בכך. יש לי 40 תיקים. אם הוא רוצה להודות, אני מוכן לשמוע אותו ואקבע את גזר הדין למועד הקרוב ביותר". אלא עד מהרה מתברר, שההודאה באה רק כדי לסיים את התיק. "אני לא מתלהב", מגיב אידריס. "אם התנאים שלו קשים - אבקש מהשב"ס לבדוק. אם הוא רוצה להודות מטעמים הקשורים לתיק - זה משהו אחר".
הסניגור מבקש לפנות לגישור, ואידריס משיב: "גישורים לא נעשים על רגל אחת. השופטת [עדי] במביליה בעזרת ה' תהיה פה ב-11 בחודש [המועד בו יש דיון בתיק המעצר של הנאשם]. היום היא חולה, נדמה לי שגם מחר. אם יש לה זמן וזה מתאים לה - אפשר לעשות גישור גם במסגרת התיק הקבוע בפניה".
אידריס קובע את התיק ל-11.12 בשעה 14:00 - אחרי הדיון אצל במביליה - ופונה לנאשם ולסניגורו: "מה בדיוק התלונה שלך? הוא מרגיש מאוים בחדר שהוא נמצא בו? נחשון", עובר אידריס לאנשי הליווי, "הוא לא רוצה להגיד את הדברים שלו לפרוטוקול. אתם יכולים להתחשב בבקשה שלו?". איש השב"ס אומר שיעביר את הדברים הלאה, ואידריס מורה בפרוטוקול למפקד יחידת נחשון לשמוע את הטענות. איש השב"ס מעיר בצדק שהכתובת המתאימה היא מפקד בית המעצר ואידריס מתקן את ההחלטה בהתאם ומחדד: "להתחשב בטענותיו ולמצוא פתרון הולם". הוא מסיים בפנייה לסניגור: "קבעתי את זה לשעה מאוחרת כדי שתוכלו למצות את ההליכים שם [בפני במביליה]. אם תרצו למצות בפני - בבקשה".
"לא הביא כתב אישום?"
בתיק הבא הנאשם לא יגיע, ואידריס לא מוכן להחליק את זה. "איפה הנאשם? מתי אדוני קיבל את ייפוי הכוח?", הוא שואל את הסניגור. "אז הוא יודע שהדיון קבוע להיום. כשהוא בא אליך, לא הביא כתב אישום?" - לא. "מתי נודע לכם על מועד הדיון?" - עכשיו. אידריס מעיין בתיק: "אני רואה שלפי נתוני המזכירות הפרואקטיבית ניסו להשיג אותו ולא הצליחו. למה הוא לא הגיע? המזכירות מודיעה שיש תיק פלילי, מעבירה לו העתק מכתב האישום ומתי הדיון. הספקת לצלם את התיק?" - לא. "אבקש דחייה?" - כן. אידריס דוחה את הדיון ל-7.2.18 ומבהיר שעל הסניגור להזהיר את הנאשם שיוצא נגדו צו הבאה אם לא יתייצב.
עוברים לטיעונים לעונש בתיק מיסים, ואידריס שוב מפגין את תשומת ליבו לפרטים: "ההסדר היה שכל הנאשמים יסירו את כל המחדלים ויציגו אישור. הם הסירו והציגו אישור? אז צריך לציין את זה". הוא גם יודע מה התובעת עומדת לומר: "נבקש לכבד את ההסדר ולקבוע את גובה הקנס בין 5% ל-10% מסכום ההשמטה ולמקם את הקנס במתחם הבינוני-נמוך של הרף?" - כן; אידריס עושה פרצוף של חוסר נחת. הוא מעיין בהסכם השומה, מסייע לקלדנית, מעיין במסמכים שמציגה הסניגורית - וכל זה תוך כדי ניהול הדיון.
אידריס ממשיך: "כל מי שנמצא באולם, תובעים וסניגורים, אני ממשיך עם תיקים שבהם בהעדר התייצבות לנאשמים, ומי שרוצה להיכנס [כאשר יש נאשם] - שיגיד לי". בכל התיקים מדובר בקנסות של כמה אלפי שקלים שלא שולמו, ואידריס נותן החלטות תוך שימוש בנוסח מוכן. יש גם תיק אחד בו הוטל קנס מינהלי, יש זמן לשלם אותו והנאשם לא התייצב. אידריס כדרכו שם לב לכל פרט, דוחה לתזכורת ב-25.2.18 ומציין שאם הקנס ישולם - הנאשם והסניגור פטורים מהתייצבות, והמדינה תודיע על ביטול כתב האישום; לא ישולם - עליהם להתייצב.
עוד תיק של טיעונים לעונש בעבירות מס. רוח מנופפת את החלון, אידריס קם וסוגר אותו. כאשר הסניגור קם לדבר עם מרשו, די בדפיקת עט על הדוכן כדי להשקיט אותו. כאשר התובעת מבקשת קנס בסכום של 10% מהסכום שהועבר, אידריס עירני כתמיד: "מהסכום שלא הועבר", הוא מתקן אותה. הוא מעיין במסמכים רפואיים של הנאשם, ואינו שואל האם ברצונו לנצל את זכות המילה האחרונה; נראה שהסניגור היה מבקש זאת במידת הצורך.
להציג תעודת פטירה
הנאשם הבא - שוב בטיעונים לעונש - לא התייצב גם הוא, ואידריס מראה שאצלו אין חוכמות. הסניגור טוען שהשיג אותו רק בשבוע האחרון ויידע אותו על מועד הדיון, אך הבוקר הודיע הנאשם שסבו נפטר אתמול. תכף נראה כיצד אידריס מגיב על התירוץ השחוק הזה. בינתיים הוא אומר בשם הסניגור: "הסניגור לא ערוך לטיעונים לעונש כי הנאשם לא שיתף פעולה?" - נכון. "לאחר ששמעתי את טיעוני הצדדים כמפורט לעיל", מכתיב אידריס החלטה, "אין מנוס מדחיית הדיון. מתי יש לכם מועד קרוב?", הוא שואל את התובע ועונה בעצמו: "בסדר, אני רואה את היומן שלי. יש לכם דיונים ב-9.1, אז ב-9.1".
כעת הגיעה השעה לטפל בנאשם הנעדר: אידריס מוציא צו הבאה ללא אפשרות שחרור בערבות. "עם זאת, ככל שטענת הנאשם שסבו נפטר אתמול תתברר כנכונה, והסניגור יגיש בקשה בעניין זה בצירוף תעודת פטירה - אשקול לבטל את צו ההבאה". הוספתי מילה אחת: "מצוין".
אידריס התבקש לחתום על צווים והוא אומר לנוכחים: "אני נאלץ להיכנס ללשכה שלי כדי לטפל בדברים דחופים. צדדים שיש להם עצור - אפשר להעלות אותו. צדדים משותפים - אתם יכולים להכין עד שאחזור מההפסקה".
השורה התחתונה:
שימוש מעולה בכלים העומדים לרשותו של כל שופט, מה שמלמד שהדבר תלוי בו. באולמו של אידריס גם שוררים שקט וסדר מוחלטים, בלא שהוא אפילו צריך להעיר ובוודאי שלא להרים את קולו - ביטוי ברור לסמכותיות שהוטמעה בקרב כל עורכי הדין הפוקדים אותו. היעדרויות נאשמים ודאי שאינן בידו, ואידריס עושה את המיטב במצב הנתון.
יעילות: 9
מזג שיפוטי: 9

תאריך:  20/02/2018   |   עודכן:  23/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אני לא מתלהב"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נראה שאתה חוטא לאמת !
ישמעאל   |  20/02/18 10:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
יואב יצחק
חבר מועצת העיר ראשון לציון דרש מאיש העסקים דניאל טביבי כ"דמי תיווך" 700 אלף ש"ח, חצי מהסכום בשחור, בגין עסקה לרכישת תחנת הדלק "מצדה" בראשון לציון, למרות שלא תיווך ולא היה מעורב בעסקה    משסורב - הוא פצח באיומים שיפעיל את כוחו בעיריית ראשון לציון, הזהיר שישגר חוקרים של מע"מ, ואף איים בהריסת משפחתו ובשימוש "בשירותי" משפחת פשע שייפגעו פיזית בטביב    דעבול מימש חלק מאיומיו; טביבי נסחט ושילם לפחות 252 אלף ש"ח    דרושה חקירה מהירה וממצה
איתמר לוין
השופטת רונית פוזננסקי-כץ מתעלמת מהחקיקה והפסיקה, ממקומה המרכזי של בזק בבורסה ובמשק, מזהותם של החשודים בפרשה - ושוב נותנת לרשות ני"ע צו שערורייתי וחסר כל היגיון
איתמר לוין
השופט יעקב שפסר מציג תפיסות כלליות ועצות פרטניות לניהול תיק: מהכרת השופט, דרך טיעונים קצרים ומנומסים, ועד לצורת הלבוש והדיבור באולם. ויש לו גם דוגמאות משעשעות מתוך מסמכים שהוגשו לו
איתמר לוין
אנואר אבו-זינה, שדרס למוות שני חיילים, המשיך לנהוג במשאית למרות מספר תלת-ספרתי של הרשעות. זה קרה בשל ליקויים יסודיים בבתי המשפט לתעבורה, הכוללים עומס בלתי אנושי והקלה דווקא עם נהגים מקצועיים
איתמר לוין
בצורה חריגה וכנראה חסרת תקדים, החליט בית הנשיא שרק לשכת העיתונות הממשלתית תוכל לסקר את ביקורו בבית המשפט העליון - ויימנע סיקור של התקשורת המסחרית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il