X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יש הרבה סימני שאלה סביב החשד לפיו מקורבי נתניהו הציעו לגרסטל את תפקיד היועץ המשפטי תמורת סגירת תיק המעונות. גרסתה של חיות רק סיבכה את התמונה
▪  ▪  ▪
גרסטל. למה לא דיווחה? [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

עברו רק 24 שעות מאז התפוצצה בפומבי פרשת הפנייה להילה גרסטל כאשר התמודדה על משרת היועץ המשפטי לממשלה (פרשה 1270). מטבע הדברים, אנחנו יודעים הרבה פחות ממה שיודעים החוקרים, ולכן מן הסתם יש לנו הרבה שאלות ללא מענה. ובכל זאת, מדובר בנושא בעל חשיבות ציבורית עצומה - גם בשל המשרה בה מדובר וגם בשל האפשרות שמקורבי ראש הממשלה, ואולי הוא עצמו, בחשו בה בצורה פסולה ושמא אפילו פלילית. לכן, מן הראוי להציב שאלות אלו ולצפות שהמשטרה תתן לנו תשובות מלאות ככל האפשר ומוקדם ככל האפשר.
1. של מי היה הרעיון לפנות לגרסטל? אלי קמיר אומר שהוא הציע לקדם את מועמדותה - הצעה לגיטימית לשיטתו - ולא שום דבר מעבר לזה. המשטרה טוענת שהוא שיתף ברעיון את ניר חפץ. אם זה נכון, האם חפץ פנה לבנימין נתניהו או לשרה נתניהו? ראש הממשלה מכחיש מכל וכל.
2. מה נאמר לגרסטל? קמיר טוען שלא העביר שום מסר פסול. לפי אסתר חיות, גרסטל סיפרה לה שנשאלה בעקיפין ("מישהו הקרוב לראש הממשלה דיבר עם ידיד שלה") מה תהיה עמדתה בנוגע לתיק המעונות. המשטרה טוענת שהמסר לגרסטל היה ברור: נקדם את המינוי שלך אם תבטיחי לסגור את תיק המעונות. ההבדל בין הגרסאות הללו הוא ההבדל בין פטפוט לבין שוחד. האם גרסטל תיעדה בצורה כלשהי - נניח במזכר לעצמה - את תוכן השיחה? או שמא עדותה מבוססת על זכרונה מלפני למעלה משנתיים?
3. מה עשתה גרסטל בעקבות הפנייה? העובדה שהחקירה מתנהלת רק כעת מלמדת, שגרסטל לא מצאה לנכון לפנות לאיש - לא למשטרה, לא ליועץ המשפטי דאז יהודה וינשטיין (עימו היא מיודדת), לא לשרה איילת שקד (שהייתה הממונה עליה בתפקידה כנציבת הביקורת על הפרקליטות). מדוע? האם גרסטל חשבה שזהו בלון חסר חשיבות? אם כן, מדוע הביעה זעזוע בפני חיות? אם כן, מדוע טוענת כעת המדינה שזוהי שחיתות חמורה ביותר?
4. נניח שגרסטל חשבה שהפנייה אליה היא שטות גמורה ואולי אפילו בדיחה. מדוע לא חשבה שעלולה להיות פנייה כזאת למועמדים אחרים? מדובר בהצעת שוחד, וקיימת חובה חוקית למנוע פשע. האם גרסטל קיבלה ייעוץ משפטי בטרם החליטה שלא צריך למנוע את האפשרות - קלושה ככל שתהיה - שמתבצע פשע של שוחד? האם בתפקידה כנציבת הביקורת על הפרקליטות, לא הייתה לה חובה חוקית ומוסרית לדווח? האם אין זו הפרת אמונים?
5. למה פנתה גרסטל דווקא לחיות? למה פנתה אליה רק לאחר שמועמדותה ירדה מעל הפרק? ומתי בדיוק זה היה? לפי עדותה של חיות, גרסטל סירבה למסור לה את שמות האנשים שפנו אליה וכל שסיפקה לה היה "סיפור מעורפל". מדוע? האם חששה ממשהו? האם הבינה ששגתה כאשר לא דיווחה בזמן אמת? האם היא בעצמה לא ידעה את כל הפרטים? האם קמיר אמר לה שהוא פונה בשמו של חפץ?
6. מדוע חיות לא עשתה דבר? מדוע היא החליטה על דעת עצמה, שהסיפור של גרסטל אינו מחייב להעביר אותו הלאה? מדוע שמה את עצמה במקום רשויות החקירה? האם חיות תיעדה בצורה כלשהי את השיחה עם גרסטל? האם סיפרה על כך לעוד מישהו? או שמא עדותה מבוססת על זכרונה מלפני שנתיים? האם חיות פנתה לייעוץ משפטי או שהחליטה לספק לעצמה את הייעוץ הזה? מדוע חיות לא דרשה מגרסטל עוד פרטים? מדוע היא לא ייעצה לגרסטל לפנות למשטרה או לפרקליטות?
9. האם ומה ידע יהודה וינשטיין? היועץ המשפטי דאז מיודד מאוד גם עם קמיר וגם עם גרסטל. האם היה לו עניין בכך שהיא תיבחר למחליפתו? האם גרסטל לא סיפרה גם לו את המתרחש? האם לא חשבה שעליה להתריע בפניו על מה שעושה ידיד שלו לגבי המשרה שלו? או שמא וינשטיין ידע ושתק? האם גרסטל דיווחה למאן דהוא והלה החליט לשמור את המידע לעצמו?
10. האם אנחנו עדים לקשר של שתיקה סביב אותה הצעה? ואם כן - מה פשרו? האם היו מי שרצו לשמור לעצמם את המידע כדי לשלוף אותו בשעת הצורך? או שמא כל מי שידע - חשב שמדובר בשטות חסרת חשיבות?

תאריך:  21/02/2018   |   עודכן:  21/02/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הילה ושאלה
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
יורים לכל הכיוונים
ד"ר משה פרץ  |  21/02/18 08:51
2
מאמינה לגרסטל ולביבי
מאמינה לביבי ולגר  |  21/02/18 09:13
3
שאלה
question4all  |  21/02/18 09:29
 
- סרבה ואחרי תקופה קצרה נעלמה,
מוזר.  |  21/02/18 12:15
4
ומזה אומר על מינוי מנדלבליט? ל"ת
אם גרסטל סירבה  |  21/02/18 10:11
5
לאחר שגב' גסטלר הודתה ש:"בפרקל
קורןנאוה טבריה  |  21/02/18 10:46
6
הפער בעמדת
פרקליט המדינה  |  21/02/18 10:54
 
- אלה
אלה1  |  21/02/18 11:18
 
- בהוראת
השקרן  |  21/02/18 17:45
7
אולי זה תרגיל של הפרקליטות?
אורי פ  |  21/02/18 10:57
8
פילבר על נסיון הפוטש של התקשור
שפינוזה  |  21/02/18 11:37
9
ומדוע זה התעורר רק עכשיו ??? ל"ת
מתעניין  |  21/02/18 13:05
 
- כי 1K ו2K ו3K מתמוססות להן
הגלשנית  |  21/02/18 20:02
10
חיות מנסה לטרפד את המנויים...
סיבה פשוטה וברורה  |  21/02/18 14:48
11
הכל יכול להיות.
7_7_7.  |  24/02/18 15:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירת יועמ''ש
איתמר לוין
העידה במשטרה על מה ששמעה מגרסטל: "מישהו הקרוב לראש הממשלה דיבר עם ידיד שלה בעת שהייתה מועמדת וביקש לברר איתו מה תהיה עמדתה לגבי חקירות אשת ראש הממשלה"
איתמר לוין
כיצד זה ששתי נשים כה בכירות שומרות לעצמן הצעת שוחד שכיום מוצגת כמושחתת ביותר?    ראוי להציג כמה שאלות גם ליהודה וינשטיין    בניגוד למה שנדמה, סביבתו של נתניהו יכלה להשפיע על מינוי היועץ המשפטי    גם אם בני הזוג נתניהו לא קשורים לפרשה, מדובר בעוד דג מסריח באקוואריום של ראש הממשלה
איתמר לוין
ביהמ"ש המחוזי קיבל את ערעור המדינה: "קיים חשד סביר בעוצמה גבוהה" נגד היועץ האסטרטגי, החשוד שהעביר לגרסטל את הצעת השוחד    קמיר מכחיש בכל תוקף שהועלה תנאי כלשהו למינוי
איתמר לוין
על-פי החשד, חפץ ויועץ התקשורת אלי קמיר פנו לגרסטל בשלהי 2015 כאשר התמודדה על תפקיד היועץ המשפטי לממשלה    גרסטל מסרה עדות ואינה חשודה בדבר    לשכת נתניהו: תכף יאשימו אותנו גם ברצח ארלוזורוב
איתמר לוין
טוענת שיש להעניק לשרים השפעה רבה על מינוי היועצים המשפטיים של משרדיהם    "השקעתי המון זמן לשכנע את דוד רוזן שיסכים להיות נציב הביקורת על הפרקליטות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il