X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מלאכת מחשבת [צילום: כפיר בולוטין]
בקורת הצגת "מר גרין" בבית לסין
מר גרין מן הקר אל החם
מחזהו של ג'ק בארון "מר גרין" שעלה ב-2001 בתיאטרון הקאמרי קיבל צבע טרי בתרגומו החדש של עידו ריקלין, בבימויו המבריק של נתן דטנר ובמשחק הנפלא, עד כי המחזה שמעלה תיאטרון בית לסין מרגיש כחדש חוויה חזקה, מרגשת ומהנה מכל הבחינות

רבים זוכרים את ההצגה "מר גרין" בהפקת הקאמרי, כשיוסי גרבר ז"ל ומיכה סלקטר גילמו בהצלחה כה רבה את תפקידי הזקן והעו"ד הצעיר. הפקת תיאטרון בית לסין מחדשת את העלאת המחזה של ג'ק בארון כהפקה חדשה לגמרי. גם מי שראה את ההפקה הקודמת, ייסחף לתוך הקומדיה האנושית הזו, המזמנת שני טיפוסים כה מנוגדים, שרוכשים את לב הקהל במשחקם, ובהמשכה הופכים לצמד המשלים איש את רעהו.
מר גרין הקשיש (גדי יגיל הפנומן, בהופעה דרמטית וקומית כאחד) החי בניו-יורק, שהתאלמן לא מכבר, עבר תאונה בה פגע בו צעיר, עליו הושתו חצי שנה של עבודות שירות בעזרה לקשיש. הוא מקבל בדחיה את פני הצעיר החביב המנסה באמת לעזור לאלמן המצוי בדיכאון, ומנסה לנערו החוצה מביתו. גדי יגיל במופע מרגש ביותר, עם כל השטיקים שכה מאפיינים קשישים, אך עם המון חן וקסם אישי, מצליח גם ברגעים הקשים ביותר לשבור את הקרח ביכולתו להצחיק. מול המסירות והתעקשות הצעיר (עידו רוזנברג, שמחצין ים של רגשות מכל הלב, ויכול לשבור קרח עם חום ליבו) לאט-לאט נשברת החומה בין השניים, ומהקור שפתח את המחזה, מגיע משב רוח חמים ומשובב נפש. כך מתגלה שלמעשה, הגורם שמאחד ביניהם היא הבדידות, והזקיקות לנפש שתבין לרוחם.
האינטראקציה בין השניים היא מלאכת מחשבת שרקם בבימויו נתן דטנר רב היכולות. כשהשניים נשענים על הטקסט הכה עכשווי שתרגם עידו ריקלין ברגישות כה רבה, והשונה לגמרי מתרגומו בהפקה שעלתה בקאמרי, וכשהעלילה מתרחשת בדירתו של האלמן המדוכא והמוזנח המעוצבת ברוח התקופה שעיצבה אלכסנדרה נרדי, שהצעיר הופך אותה במסירותו לנעימה, ואת חיי הקשיש לטובים יותר, לומד הצופה לקח עד כמה חשובה האנושיות בימינו. עד כמה ההתחשבות והאיכפתיות לזולת הם משאב כה חשוב גם אם נדיר, שבהימצאו - כל תמונת החיים משתנה. הסצינה בה חושף רוס הצעיר לפני גרין את בעיות מיגדרו, נוגע מאוד ללב, עשוי ברגישות מירבית, ותורם למגדר.
בנוסף, המוזיקה האלוהית שחיבר המלחין הצעיר המחונן ליאור רונן, לוכדת את הצופה מהרגע הראשון עם הישמע צלילי הפסנתר, ובהמשך, מהווה כמו דמות נוספת, כמו היא חלק מהדיאלוגים וההתרחשות, עם ההדגשים שהיא מעניקה לכל סצינה. כך גם עיצוב התלבושות של אורן דר ועיצוב התאורה של עדי שמרוני.
הצגת "מר גרין" מעמידה לפנינו שני שחקנים מהמעלה הראשונה, שזיווגם על במת בית לסין משדרג את הסצינה התיאטרלית בתיאטרון העברי, במיוחד כאשר מר גרין הוא חלק מאיתנו בהיותו יהודי. וכך, מחזהו של התסריאטאי והמחזאי האמריקני המצליח מעניק תחושה של חיבור חזק בין הקהל הישראלי והצמד הניו-יורקי. ככלל, ככל שהצגה מעוטה במספר שחקנים, כך ניתנת האפשרות לשחקנים המעטים להחצין את מלוא יכולותיהם הדרמטיות, וליצור בכך חוויה יותר עמוקה.
הצגה ברמה גבוהה המשלבת דרמה אנושית וקומדיה, בביצוע מבריק ומהנה במיוחד. מומלץ ביותר לכל הקהל
.

[צילום: כפיר בולוטין]
תאריך:  11/03/2018   |   עודכן:  12/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צילה שיר-אל
בדרך כלל כוכב זה נותן זמן של שנה למימוש הזדמנויות ופוטנציאל, אלא שבכל תהליך של נסיגה דווקא הקיצוניות מודגשת ולכן חשוב כפליים לשמור על פרופורציה במצב זה
ישי הנר
המנהלת המיתולוגית של בית-הספר הפתוח בחיפה בראיון מרתק מחדר המנהלת    אריאלה ניהלה את בית-הספר הפתוח בחיפה 21 שנה ובמסגרת ניהולה הביאה את בית-ספר למעמד של בית-הספר המוביל בעיר חיפה    עם צאת ספרה החדש, אנו נחשפים לעמדותיה במגוון רחב של נושאים שעל הפרק
יבשם עזגד
מה באמת צריך כדי להפיק סרט קולנוע טוב, ומה זה אומר על דונלד טראמפ
איתמר לוין
חפץ טען שהוא סבל מתנאי מעצר קשים שפגעו בו פיזית ונפשית - והמדינה לא הכחישה. יהיה מקום לדון בשאלה, האם במצב זה יש תוקף להסכם עליו חתם ולעדות שבאה בעקבותיו
אלעזר לוין
איזי כהן שהתפטר ממנכ"לות כלל ביטוח ערב גיל פרישה לא-מחייב היה איש ביטוח 35 שנה, חצה את הקווים לנדל"ן, וחזר וחצה אותם לביטוח    אלשטיין הצביע נגד הארכת החוזה איתו    היורשת – ענת לוין?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il