X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
גופינו צובר פסולת ורעלים, וחשוב לנקותו מדי פעם, לפחות כמו שאנו דואגים לעשות טיפול לרכב שלנו כדאי לבחור צמחים המשפיעים לטובה על חזרה לאיזון מעונת החורף וניקוי פסולת ורעלים מרמת התא ועד רמת האיברים והמערכות בגופינו
▪  ▪  ▪
מכינים את הגוף [צילום: פלאש 90]

חג הפסח מאופיין בעבודות ניקיון נמרצות המתמקדות בסביבת הבית ובניקוי החמץ מביתנו ואולי גם מחיינו. זהו ניקוי יסודי של פעם בשנה - פיזי ורגשי.
למה חשוב לנקות את הגוף?
גופינו צובר פסולת ורעלים, וחשוב לנקותו מדי פעם, לפחות כמו שאנו דואגים לעשות טיפול לרכב שלנו. מקורות הזיהום רבים ועלולים להגיע מהאוויר שאנחנו נושמים, מקרינה סלולרית, משימוש בחומרים פלסטיים שבסוף מצליחים להגיע גם לגופינו דרך המזון, חומרי הדברה חקלאיים ותעשייתיים, חומרים משמרים שמוסיפים למזון, חומרי ניקיון, קוסמטיקה שלא הוכנה כהלכה, מזון מעובד ועוד.
גם חוויה של מתח ועומס לאורך זמן, תביא לזיהום פיזי ורגשי, תקשה על יכולת הפינוי והניקוי הטבעית, תחליש את פעולת התאים ואיברי הפינוי, תפגע באיברים ותכניס אותנו למעגל שוטים שקשה לצאת ממנו. כך שגם אורח-החיים והניסיון לשנות את סדרי העדיפויות שלנו, הן חלק מהעניין ולכן, לכל אחד כדאי לנקות את הגוף ולרענן אותו מדי פעם. בימים אלו אנו נמצאים בעונת מעבר ולכן זו תקופה נהדרת לנקות את הגוף מרעלים ולאפשר מעבר תקין מהעונה החולפת לזו הנכנסת.
איך מנקים את הגוף?
ראשית, כמובן, חשוב לשמור על תזונה בריאה, לאכול בעיקר את מה שצומח ולהכין בעצמנו את עיקר מזונותינו. כדאי לבחור צמחים המשפיעים לטובה על חזרה לאיזון מעונת החורף וניקוי פסולת ורעלים מרמת התא ועד רמת האיברים והמערכות בגופינו.

להלן כמה צמחים שיעשו את העבודה

עלי אזוב (זעתר)
מאז ומתמיד היה האזוב במסורת היהודית צמח הנחשב מנקה ומטהר פיזית, ריגשית ורוחנית, שליח האל לפתרון בעיות. אבותינו שהאזוב גדל בסביבתם השתמשו בו ושילבו אותו במאכליהם ומנהגיהם.
נקודה מעניינת בהקשר של חג הפסח, היא שבזמן המתת בכורי המצרים, ערב יציאת מצרים, ציוו בני ישראל לסמן את משקופי הבתים עם אגודות אזוב טבולות בדם ובכך שמרו על בכוריהם. פעולה זו מסמלת ששימוש באזוב אינו רק פעולה טכנית של סימון הבית כיהודי, אלא גם מסמנת - אנחנו משפחה נקיה ואין סיבה להרוג את בכורינו. גם דוד המלך בפנייתו לקדוש ברוך הוא כדי שיאפשר לו לבנות את בית המקדש, השתמש בצמח האזוב כסמל להיטהרות (חטאני כאזוב ואטהר).
בעונת האביב צמח האזוב מלבלב וכדאי להוסיפו בנדיבות למזוננו. שימוש באזוב יתרום לספיגה טובה ושיפור העיכול, הצמח יפנה וינקז את הכבד מרעלים ושומנים, יחטא מפני זיהומים חיידקיים במערכת הנשימה ומערכת העיכול, יגביר חיוניות ריכוז וזיכרון, יחזק את גופינו ויוציא אותו מחורף לאביב.
אופן השימוש: חלטו ושתו חליטות של עלי אזוב - כמה עלים טריים או חצי כפית מהעלים היבשים בכוס מים רותחים, עד שלוש פעמים ביום. בנוסף, שלבו את תערובת הזעתר בשגרת המזון בעיקר במטבח הקר ובארוחות הבוקר והערב.
חליטת סרפד קמומיל וציפורן חתול
מדובר בשלושה צמחים המופיעים באביב בטבע ועומדים לרשותינו בתקופת הפסח.
  • סרפד (בערבית ג'וריס): צמח זה מזין מאוד. הוא מכיל רכיבים חשובים כמו סידן וכלורופיל, ויטמין C, ויטמין E ומינרלים. הצמח ישפיע על יעילות פינוי הפסולת ממערכת השתן והכליות ובכך ינקז ויטהר דם. הצמח ישפר מצבי חולשה כמו אנמיה, ישפיע לטובה על ייצור חלב אם, ישפר פירוק רכיבי מזון במערכת העיכול וספיגה שלהם לדם, יחזק כללי ויחסן;
  • קמומיל (קחוון בשפתינו / בבונג' בערבית): יסייע לנקות את מערכת העיכול והכבד מרעלים, פסולת, זיהומים וגם דלקות. הקמומיל יסייע לכבד להיות פחות שומני ויותר מוגן מהרעלים שהוא מפנה, ויתמוך במערכת העצבים ירגיע ויעודד;
  • ציפורן חתול (קלנדולה): הצמח יסייע למערכת הלימפה ובכך יתרום לפינוי פסולת באמצעות הכליות ומערכת השתן. תגביר פירוק רכיבי המזון במערכת העיכול, תסייע לספיגת רכיבים טובה מהמזון לדם, תשפר תנועתיות ופעילות של תאים מפרישי ריר במערכת העיכול ותתרום להתחדשות ויצירת תאים ורקמות בעיקר במערכת העור;
  • הכינו תערובת משלושת הצמחים בחלקים שווים: עלי סרפד, פרחי קמומיל ופרחי קלנדולה (ניתן לרכוש את הצמחים מיובשים בחנויות הטבע או ללקט אותם בטבע בימים אלו בקלות ולייבש לבד). הכינו חליטה של כפית מתערובת הצמחים לכוס מים רותחים, המתינו 10 דקות ושתו. ניתן לשתות מהחליטה מספר פעמים ביום.
זרעי גדילן
זרעי הגדילן מופקים מצמח הגדילן המצוי וגם את זרעיו ניתן ללקט בטבע בימי האביב. הרכיבים הפעילים בגדילן משמשים כנוגדי חמצון חזקים, מגנים על הכבד ומגבירים את יכולתו לנקות עצמו מרעלים, כימיקלים, תרופות והורמונים. הכבד בסיוע גדילן מוגן יותר מדלקות כבד אקוטיות וכרוניות, ותאי הכבד יצמחו וישגשגו בעזרתו. מרירות הזרעים מוסיפה גם היא להשפעתו הכללית על מערכת העיכול לשיפור ספיגה ותמיכה עיכולית. לעיסת זרעי גדילן מומלצת לצרכני אלכוהול כבדים ובטח בתום ארוחת החג.
אופן השימוש: יש להרתיח כוס מים עם כפית מהזרעים למשך כ-15 דקות, לסנן ולשתות, פעם אחת ביום. בנוסף, ניתן לאכול כחצי כפית מהזרעים ביום. טעמם של הזרעים הוא מר ולכן מומלץ לשתות כוס מים עם אכילת הזרעים.
התחילו כבר עכשיו לנקות את הגוף וכך תהנו מהכנה מקדימה לצונאמי של האוכל בחג ולשינוי התזונתי הצפוי. טיפ נוסף לסיום, רבים סובלים בזמן החג ולאחריו מנפיחות וגזים וכדי להפיג זאת, כדאי לצרוך חליטה של זוטא לבנה - חצי כפית, בכוס מים, לפני כל ארוחה.

תאריך:  11/03/2018   |   עודכן:  11/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתכוננים לפסח: צמחים לניקוי הגוף
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
מחזהו של ג'ק בארון "מר גרין" שעלה ב-2001 בתיאטרון הקאמרי קיבל צבע טרי בתרגומו החדש של עידו ריקלין, בבימויו המבריק של נתן דטנר ובמשחק הנפלא, עד כי המחזה שמעלה תיאטרון בית לסין מרגיש כחדש    חוויה חזקה, מרגשת ומהנה מכל הבחינות
צילה שיר-אל
בדרך כלל כוכב זה נותן זמן של שנה למימוש הזדמנויות ופוטנציאל, אלא שבכל תהליך של נסיגה דווקא הקיצוניות מודגשת ולכן חשוב כפליים לשמור על פרופורציה במצב זה
ישי הנר
המנהלת המיתולוגית של בית-הספר הפתוח בחיפה בראיון מרתק מחדר המנהלת    אריאלה ניהלה את בית-הספר הפתוח בחיפה 21 שנה ובמסגרת ניהולה הביאה את בית-ספר למעמד של בית-הספר המוביל בעיר חיפה    עם צאת ספרה החדש, אנו נחשפים לעמדותיה במגוון רחב של נושאים שעל הפרק
יבשם עזגד
מה באמת צריך כדי להפיק סרט קולנוע טוב, ומה זה אומר על דונלד טראמפ
איתמר לוין
חפץ טען שהוא סבל מתנאי מעצר קשים שפגעו בו פיזית ונפשית - והמדינה לא הכחישה. יהיה מקום לדון בשאלה, האם במצב זה יש תוקף להסכם עליו חתם ולעדות שבאה בעקבותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il