X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יצירת מחמד [צילום: רדי רובינשטיין]
ביקורת הצגת "שם פרטי" בסטודיו יורם לוינשטיין
העוקץ בשם הפרטי
חשבתי שזו עוד קומדיה קלה אך ההפתעה שהתגלתה לי הייתה שונה הפקת המחזור המסיים את המחזה "שם פרטי" שכתבו מתייה דלאפור ואלכסנדר דה פאטאלייה מהווה יצירת מחמד, מענגת ועשויה נפלא שבוימה בידי רועי ווינברג. נהדר

מה כבר יכול לקרות כשזוג מתארח לארוחת ערב אצל חבריו הטובים, והבעל וונסן מגלה למארחיו את השם שנבחר עבור העובר שעתיד להיוולד להם? עצם השם מעורר החלחלה פותח תיבת פנדורה. תומר ברש כ-פייר, המארח טוב הלב וחם המזג, מנסה להלך בין הטיפות ולהישאר רגוע. אשתו אליזבת (מאי גריאני יפת התואר עם כל הקוקטיות הצרפתית), שהיא אחותו של וונסן, מנסה אף היא לגשר על גל הרגשות המציף אותם למישמע השם. היא טורחת להגיש מטעמים בסגנון מרוקאי, כולל אביזרי לבוש אותנטים עם מוזיקה תואמת ונענועים אופייניים.
חבר הילדות הטוב של אליזבת, קלוד (אור משה, קומיקאי מולד מוכשר להפליא ברמות, שאי-אפשר לנתק ממנו את העיניים משום עושר הבעותיו) המתארח אף הוא - נסחף לבליל הוויכוחים בינם לבין האב העתידי - וונסן (איתמר אליהו האכספרסיבי וחמום המזג) ובהמשך, כשמגיעה אשתו ההריונית של וונסן, אנה (מיכל עוזיאל, מפל של יופי עם כשרון משחק כובש מובנה), הלהבות יוקדות עוד יותר. לא נגלה מה מתגלה בהמשך והופך את הקערה על פיה, כדי לא להפחית מהתענוג המדהים, ואיזה סוד משפחתי שנחשף מתסיס את כולם עד לקצה.
הדיאלוגים השנונים שתרגם דורי פרנס הגאוני, לוכדים את הצופים וסוחפים אותם לצחוקים בלתי נגמרים. לא יאומן כיצד באולם "אורנה" הזעיר הצליח רועי וואטורי להקים תפאורה כה יפה ומסוגננת לפרטיה של סלון בית צרפתי, עם עיצוב תלבושות של ליאור פניאל, ועם תאורה של איל דניאל, ולתת לצופים לחוש שהם חלק מהמתרחש על הבמה. ויתרה מכך - איך הצליח הבימאי רועי וינברג המוכשר ליצור מהומת עולם כזו על שטח כה מיזערי, ולאפשר השתוללות תוך פורקן של כל הצוות המקסים והמחונן?
ההצגה כה משובחת, עד כי האריכו את ימי העלאתה בשבועיים נוספים למקור, והיא תוצג עד ה-7 לאפריל. הצגה המעידה על התבשלות המחזור החדש של יורם לוינשטיין לכדי שחקנים מקצועיים ורבי יכולות.תענוג צרוף.

[צילום: רדי רובנשטיין]
[צילום: רדי רובינשטיין]
תאריך:  13/03/2018   |   עודכן:  13/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המדינה הצטוותה להגיש לבג"ץ תגובה על בקשה של משפחת הדר גולדין עד אתמול ב-16:00. שעתיים מאוחר יותר היא ביקשה בדיעבד אישור לדחייה של שלוש שעות. לשופט ניל הנדל זה מתחיל להימאס
איתמר לוין
כיצד עוזרים לתובע מול הביטוח הלאומי, שנפל בין הכסאות, ניכר בו שהוא אינו נוכל - וזה בלי לפגוע בקופה הציבורית? אנושיות ותשומת לב רבה של השופט מוצטפא קאסם מובילות אותו לפתרון מצוין
עליס בליטנטל
שיריה של נעמי שמר שהפכו לנכס צאן ברזל של התרבות העברית, מהווים את עיקרו של המחזה "סימני דרך" העולה בתיאטרון הלאומי הבימה    בימויו של משה קפטן ובחירתו בשלוש זמרות מחוננות שמייצגות שלוש תקופה בחייה, וכן בלהקת זמרים ופרפורמים מחוננים, יצקו מהשירים את תבנית דרכה של המשוררת הלאומית האהובה שחייה ארוגים בתולדות המדינה
יוסף כהן-אלרן
היכן נמצא הכותב בתוך יצירתו? היכן נמצא הסופר, היכן נמצא המשורר? המשורר כותב בדם לבו, אומרים וכותבים, וכותב הסיפורת? זה ששופך דבריו על עמודים לא מעטים? כמוהו כמי שזורע חיטה בנירים העושים דרכם אל האופק? מהמר על הזרעים שזרע? היכן דם לבו וכיצד זה יכול להתבטא לאורך הדפים הפרוזאיים שהוא נחבא וכותב? מתי והיכן מתמזג דמו במה שהוא כותב? ואל יחשוד בי איש חלילה שאני נוטה לכאן או לכאן - מצוי אני כאן וגם כאן
שיה מלכין
כאב לי במיוחד למצוא בין השינויים שחלו במרחב בית האופרה קיר עירום לחלוטין, אותו קיר שעליו הונצח גארי ברתיני    האם מחיקת קיר ההומאג' לזכרו הייתה גם ביטוי למדיניותו של המנהל החדש?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il