X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חברי המשלחת מסיירים במבנה בסגנון ארט דקו בתל אביב [צילום: המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל]
מומחים בינ"ל לארט דקו בישראל
בנוסף לסדרת השיחות והסיורים המקצועיים בתל אביב מסיירים מומחי הארט דקו בחיפה, בירושלים ובמקומות נוספים בהם מוצגת לפניהם עבודת שימור סגנון הארט דקו בישראל
חברי המשלחת מסיירים במבנה בסגנון ארט דקו בחיפה [צילום: המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל]

צילום קבוצתי של חברי המשלחת בבית וייצמן ברחובות- מעונו של הנשיא הראשון, דר' חיים ויצמן [צילום: המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל]

משלחת מומחים בנושא הארט-דקו - חברי אגודת ארט דקו של ניו-יורק (ADSNY) - מקיימים ביקור עבודה של 5 ימים בישראל כאורחי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. במסגרת ביקורם נחשפים לאושר האדריכלי והעיצובי בסגנון הבינלאומי והארט דקו ברחבי הארץ בערים ובהתיישבות הכפרית.
יוזמת המשלחת רוברטה נוסים היא נשיאת הארגון ADSNY שבמהלך ביקוריה התכופים לישראל במהלך עשרות שנים מטיילת וחוקרת שכונות מלאות דוגמאות עשירות של אדריכלות ועיצוב של שנות ה -20 וה -30. בשנים האחרונות היא שמה לב לשיפוצים רבים שהביאו בניינים בחזרה לפאר העיר הלבנה שלהם. חברי ADSNY שמעו על כך, ביקשו ממנה לארגן ביקור עבורם, כפי שרובם מעולם לא ביקרו בישראל.
באוקטובר 2017 נפגשה נוסים עם תמר טוכלר, סמנכ"ל במועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, מנהלת מחוז תל אביב וראש המחלקה ליחסים בינלאומיים ומיכה גרוס, מייסד ומנכ"ל באוהאוס תל אביב מרכז לחקור את הרעיון של סיור אדריכלי ותרבותי עבור ADSNY לחקור המודרניזם בשנות ה -20 וה -30.
טוכלר וגרוס התלהבו מכוונתה לארגן ביקור בישראל והציעו רעיונות ואתרי סיור רבים. טוכלר דאגה לפגישות מקדימות של נוסים עם ההיסטוריון האדריכל מיכאל לוין, פעיל בתולדות תל אביב כאתר מורשת עולמית של אונסקו, מרי גילבן, לשעבר ראש משרד כריסטי בתל אביב, שציין את ההיסטוריה של שנות השלושים של שנות ה -30 של הירידים בלבנט (ששוקמו היום כנמל התוסס) טל עמית, אוצרת הארכיון של רוזנר לאופנה של שנקר, שניהלה רישומי אופנה יוצאי דופן בג'אז ', שעוצבה על-ידי אמן מקומי, שעבדה בפריז בשנות העשרים. המפגשים הללו סייעו לנוסים לעצב את הסיור המיוחד הזה.
סיורים מקצועיים
הקבוצה, בה משתתפים 20 חברי ADSNY וארבעה מחברי הוועד הפועל של ICADS (הקואליציה הבינלאומית של אמנות דקו מרחבי העולם). בנוסף לנשיא ADSNY, רוברטה Nusim,. בין המבקרים בארץ יוסף Loundy, נשיא ICADS העומד בראש החברה שיקגו ארט דקו; סגן נשיא ה- ICADS, רובין גרוג, העומד בראש אגודת ארט דקו וחברה מודרנית של אוסטרליה, וחבר מועצת המנהלים של ICADS ונשיא אגודת דקו לאמנות של קובה, גיאו דרדר.
חברי ADSNY בסיור כוללים את סגן נשיא לשעבר של ADSNY, סטיבן ואן דייק, מנהל מחלקת האמנות של הספריות הסמיתסוניות של ארה"ב, מייגן וות'בי, מנכ"ל ADSNY, מומחה להיסטוריה של אמנויות העיצוב והעיצוב, אלכס דיסברו, השגריר העולמי של ADSNY אריק מאיירס, מחבר המסך דקו, על אדריכלות ועיצוב בסרטים של עידן הג 'אז.
הקבוצה שוהה בתל אביב ב"מלון בוטיק סינמה", שהוקם בשנות ה-30 כקולנוע אסתר והוא אחד המבנים המרהיבים שהקיפו את כיכר דיזנגוף .שם הציג בפניהם דני גולדשמיט יוזם ובעליו של המלון ונכדו של המייסד את סיפורו הייחודי של המקום.
בנוסף לסדרת השיחות והסיורים המקצועיים בתל אביב מסיירים מומחי הארט דקו בחיפה, בירושלים ובמקומות נוספים בהם מוצגת לפניהם עבודת שימור סגנון הארט דקו בישראל.
הסיור מסתיים בירושלים, במסעדת שלוש הקשתות בגן בניין ימק"א ההיסטורי של ירושלים, אשר עוצב על-ידי אותה חברת אדריכלים שתכננה את בניין האמפייר סטייט המפורסם של ניו-יורק . במעמד אד"ר גבריאל קרטס מראשוני אדריכלי השימור בישראל ויו"ר ועדת התכנון של המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל .

תאריך:  22/03/2018   |   עודכן:  26/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מומחים בינ"ל לארט דקו בישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
משלחת מעניינת ל"ת
דדי מחיפה  |  22/03/18 19:43
2
נהניתי לקרוא ל"ת
מרדכי מגני תקווה  |  26/03/18 12:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון קוצר
הכירו את הצמחים שיסייעו בהתמודדות עם מצבי-רוח מאתגרים, יכניסו מרץ ויגרמו לכם לחייך קצת יותר
עינת מזור-בקר
פסח הוא חג מאתגר במיוחד לסוכרתיים, הנאלצים לתמרן בין ארוחות עתירות פחמימות, לבין הצורך לשמור על איזון רמות הסוכר בדם
איתמר לוין
סוריה ולוב הצליחו להקים כורים גרעיניים בסודיות מוחלטת והפתיעו לגמרי את ישראל והמערב. על היכולת הגרעינית שלנו, לעומת זאת, תוכלו למצוא אין ספור פרטים - כי יש לנו עשרות מרדכי ואנונו
עו"ד נוגה ויזל
מרב מיכאלי מיהרה לקבוע שהכדורגלן אנתוני וארן אנס צעירה, למרות שאין לכך בדל של ראיה. היא התערבה בצורה פסולה כאילו ידוע לה מה הייתה במקום ושכחה את חזקת החפות. מעט צניעות לא תזיק לך, גברת מיכאלי
עידן יוסף
עלילת המלבוש נטוותה למידותיו של הצופה המודרני. עירפול הנמשלים במחזה, הכנסת אתגרים מחשבתיים, מוסריים ולשוניים וכן המתקת הטרגדיה ביותר הומור היו משביחים את התבשיל שנרקח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il