X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הטייס שהשתתף בהפצצת הכור הסורי בטור מיוחד: המשמעות של מה ששמענו הרגע נוחתת במלוא הכובד על הכתפיים - לפנינו משימה עם משמעות אסטרטגית ממדרגה ראשונה
▪  ▪  ▪
[צילום אילוסטרציה: דו"צ]
שתי נקודות אור
שעת חצות, הירח זורח, דק וכמעט ולא מאיר. רואה מרחוק שתי נקודות אור, המבנה שלפנינו מושך לתקיפה, ומיד מגיע תורנו

אביב 2007, החיים בטייסת חוזרים לשגרה אחרי מלחמת לבנון השנייה. שלושה מפקדי טייסת, ואני ביניהם, בפגישה במשרדו של ראש מחלקת מבצעים. אנחנו מקבלים מסמך ובו פרופיל טיסה וחימוש, ומתבקשים לבדוק דלק. בפגישה לא נאמר שום דבר בנוגע ליעד או למטרה. מיניתי את עמנואל (מנו) לוי כקצין תכנון למשימה.
בפעם הבאה שנקראנו למחלקת מבצעים נחשפים בפנינו אופי המטרה ומיקומה. בחדר התרגשות גדולה. המחשבות מתחילות לרוץ, הדופק עולה. המשמעות של מה ששמענו הרגע נוחתת במלוא הכובד על הכתפיים - לפנינו משימה עם משמעות אסטרטגית ממדרגה ראשונה.
תהליך ההיערכות בטייסת עולה מדרגה. הכל נעשה במעטפת של חשאיות ובטייסת שותפים לסוד שלושה אנשים בלבד. מרבית הלוחמים לא יודעים לקראת מה הם מתאמנים. האימונים הופכים יותר ויותר אינטנסיביים ומרביתם בשעות המאוחרות של הלילה אחרי שמרבית אנשי הטייסת הלכו לישון. אנחנו מתאימים את האימונים עד כמה שאפשר למה שנפגוש בזמן אמת באוויר. כל פרט נשקל ונבחן, אין מקום לטעויות ופספוסים.
את כל טיסות האימון ביצעתי עם ג', מבכירי הנווטים בטייסת. בסיום אחד התחקירים הוא אומר לי "אני לא יודע מה אנחנו עושים כאן. אבל כל עוד אני איתך בקוקפיט, אני כנראה במקום הנכון". בתחילת ספטמבר, 07:00 בבוקר, אני נקרא למפקד הבסיס. הלילה זה הלילה, ההחלטה התקבלה ויוצאים למבצע. קוראים ללוחמים, מכינים את המטוסים, פועלים על-פי רשימת התיוג שהכנו מבעוד מועד.
לקראת ערב מגיע מפקד החיל לתדרוך קצר. זוהי הפעם הראשונה שהלוחמים עומדים על אופי המטרה ומיקומה. חדר התדריכים בדממה - כל הנוכחים מבינים את המשמעות האדירה של המבצע. בסיכום התדריך אני אומר ללוחמים: "לפנינו משימה אסטרטגית ממדרגה ראשונה, לרגע הזה התכוננו, סומך עליכם שנבצע את הנדרש על הצד הטוב ביותר".
אני עולה לתא הטייס ומשתדל להשאיר את ההתרגשות הגדולה מחוץ לקוקפיט, סוגר את החופה ומניע. מטוס כבד, הסעה איטית, בהמראה מנצלים את כל אורכו של המסלול. שני מטוסים מטייסת 119 בדרך למטרה. אני משתדל לחשוב רק על השלב הבא. חוצים קו, מסתכל החוצה, מוודא ששאר המטוסים במרחק המתאים. הריכוז גבוה.
שעת חצות, הירח זורח, דק וכמעט ולא מאיר. רואה מרחוק שתי נקודות אור, המבנה שלפנינו מושך לתקיפה, ומיד מגיע תורנו. בדקות אחרונות של חימוש והפצצות בדרך למטרה. מקיף את המטרה בפנייה שמאלית ורואה פגיעות מדויקות במטרה.
השקט נשמר עד הנחיתה. לאחר מכן חיבוק אמיץ עם ג', שותפי בקוקפיט, ואז תחקיר וצילום קבוצתי של רגע היסטורי. מאז, אחת לשנה, נפגשים באותו תאריך ובאותה השעה לוחמי הטייסת שהשתתפו במבצע. מעלים זיכרונות מאירוע שאי-אפשר לדבר עליו...

תאריך:  22/03/2018   |   עודכן:  22/03/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הלילה זה הלילה, אין מקום לטעויות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חיל האוויר/הריסוס לישראל
רון ה.  |  23/03/18 15:33
 
- הקונספירציה היא מפלטו של הבור
שוחר-שלום  |  23/03/18 19:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
עידן יוסף
כמעט 11 שנים חלפו מאז הפציץ חיל-האוויר את הכור הגרעיני בסוריה, והבוקר מתירה הצנזורה לפרסם פרטים על הפעולה
עומר כרמון
אמירה גזענית של הנשיא הרוסי: מאשים זרים אזרחי רוסיה בפעולות שלא תואמו עם הממשלה ▪ התקרב לאחרונה לאירן ולטורקיה ומקצין את עמדותיו כלפי ישראל    ח"כ סבטלובה: "מצפה מממשלת ישראל לצאת נגד הדברים החמורים"
יוני בן-מנחם
יו"ר הרש"פ מכנס את המל"פ באורח חד-צדדי ללא השתתפות חמאס והגי'האד האיסלאמי כדי לבחור הנהגה חדשה לאש"ף    ההחלטה מעוררת זעם רב ברחוב הפלשתיני שרואה בה סטירת לחי למצרים וטרפוד תהליך הפיוס הפנים פלשתיני
מירב ארד
  59% מהאזרחים הערבים ב-2017 הכירו בזכות הקיום של המדינה לעומת 66% ב-2015 ובמקביל 74% מהיהודים הכירו ב-2017 בזכות הקיום של הערבים כמיעוט בעל זכויות מלאות לעומת 80% ב-2015
עומר כרמון
בכירה לשעבר בשירותי המודיעין בלבנון נעצרה בחשד שתפרה תיק נגד עיתונאי ביקורתי שהואשם שפעל בשליחות המוסד הישראלי    שר הפנים: כל העם הלבנוני צריך להתנצל בפניו    החיזבאללה כועס: איש לא צריך להתנצל
רשימות נוספות
איבד את המוניטין כגדול ידידי ישראל  /  עומר כרמון
סעודיה תארח את נתניהו ואבו מאזן  /  עומר כרמון
קראו להקמתו של בית המקדש  /  עומר כרמון
האויב האירני  /  ראובן לייב
כללי משחק חדשים עם סוריה  /  יוני בן-מנחם
זיאד דואירי שבר טאבו  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il