X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קובץ ידיעות מן הימים האחרונים המלמדות על התנהגות בלתי תקינה, בלתי אתית ואף בלתי חוקית של רשויות האכיפה. כאשר הרשויות הללו מחליטות שהחוק אינו חל עליהן, זוהי סכנה קיומית
▪  ▪  ▪
ספק ביושרה המקצועית

קובץ ידיעות בנוגע למשטרה, פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה - כולן מסוף השבוע שעבר - ולצידן הערות שלנו.
1. הידיעה: אביחי מנדלבליט אישר נוהל בנוגע לעדויות של עובדי מדינה בהליכים אזרחיים בהם המדינה היא צד, ולפיו הפרקליטות תקבע מה יגיד עובד מדינה שזומן לעדות ועם מי יהיה לו מותר לדבר. ההערה: מדובר בחשש ממשי לשיבוש הליכים ובהתנהלות שלא תעלה על דעתו של כל צד אחר.
2. הידיעה: להב 433 גייסה עדי מדינה בפרשת אלון חסן בניגוד לנוהלי היועץ המשפטי לממשלה. פרקליטות מחוז דרום חתמה איתם על הסכם ולפיו הם אינם העבריינים העיקריים במעשים עליהם העידו, למרות שההפך הוא הנכון. ההערה: מי שאישר את ההסכם הזה, מומי למברגר, קיבל קידום לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה.
3. הידיעה: עדים וחשודים בפרשת חסן נחקרו כאשר הם אזוקים שלא לצורך. כמה מן העדים קיבלו רק ערב עדותם הודעה על סגירת התיק נגדם. ההערה: לפחות החלק השני הוא נוהג קבוע של הפרקליטות, המשמש אותה כדי להטיל אימה על עדים.
4. הידיעה: אלי אברבנאל, אז המשנה לפרקליט המדינה, הורה למשטרה לחקור את עצמה בנוגע להשלכות פרשת מלכה-פישר על פרשת חסן - בניגוד לחוק. ההערה: אברבנאל קיבל קידום והוא כיום שופט מחוזי.
5. הידיעה: חלקים משמעותיים מחקירותיהם של עדים וחשודים בפרשת חסן לא תועדו. מדובר בהתנהגות שחוזרת על עצמה למרות שבית המשפט מעיר עליה שוב ושוב. ההערה: בית המשפט כבר אמר את מה שרצינו להגיד.
6. הידיעה: גורמים במערכת המשפט שעקבו אחרי תיק אלון חסן מתחו ביקורת נוקבת נגד התנהלות השופט יואל עדן בתיק, וטענו, כי הוא הפגין יחס עוין כלפי התביעה, שכלל התבטאויות בעייתיות, קטיעת טיעוני התובעים ומתן אפשרות לסנגורים "להתעמר בהם". ההערה: ברור לחלוטין שה"גורמים" הללו הם אנשי הפרקליטות, קרוב לוודאי - התובעים בתיק. במקום להתמודד עם פסק הדין, הם מטילים רפש בשופט. והם עוד יותר גרועים מאהוד אולמרט; הוא לפחות אומר את הדברים בגלוי.
7. הידיעה: המדינה מודיעה לבג"ץ ששלב א' של הגדלת שטח המחיה של אסירים, עליה הורה בית המשפט העליון, יבוצע באיחור של 13 חודשים וארבעה חודשים לאחר המועד לביצוע פסק הדין כולו. ההערה: המדינה עשתה דין לעצמה ופשוט אינה מקיימת את פסק הדין.
רק כדי להשלים את התמונה, עוד שלוש ידיעות מהחודש שעבר בצורה טלגרפית. בית המשפט העליון נוזף במדינה שהגישה עידכון ברגע האחרון: "לא נסכים שיתייחסו אלינו בזלזול". בג"ץ למדינה בדיון קודם על פסק הדין בנוגע לבתי הכלא: "פסק דין זה לא המלצה". בג"ץ על איחור של המדינה בהגשת תגובה בעתירה של משפחת גולדין: "ושוב המדינה קובעת עובדה דיונית".
המשותף לכל הידיעות הללו: התנהגות בלתי תקינה, בלתי אתית ואף בלתי מוסרית של הרשויות האמורות להוות אות ומופת להקפדה על כל תג בחוק. התנהגות שאותן רשויות עצמן לא היו עוברות עליה לסדר היום, אם היא הייתה באה מכם או ממני. התנהגות המעמידה בספק את היושרה המקצועית ואת הזכות המוסרית שלהן לחקור ולהעמיד לדין את מי שמשבש הליכים, מפר את החוק ומבזה את בית המשפט.
זה לא צירוף מקרים
למה המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי מתנהגים כך? כאשר נשאל ג'ורג' מאלורי מדוע הוא רוצה לטפס על האוורסט, השיב: "כי הוא שם". התשובה לשאלה שלנו היא: "כי הם שם". כי הם יכולים. כי הם במעמד בו אין עליהם ביקורת אמיתית, או ביקורת בכלל. כי מח"ש סוגרת את רוב התלונות על שוטרים בלי לבדוק אותן. כי הפרקליטות הצליחה לסרס את נציבות הביקורת. כי היועץ המשפטי מקבל מבית המשפט העליון יד חופשית ורוח גבית. ובקיצור: הם מתנהגים בצורה בריונית כי איש אינו מונע זאת.
ועוד היקש, הפעם מהמסורת היהודית. למרות שאנחנו בחג הפסח, הסיפור הוא על יום הכיפורים. ר' חיים מבריסק היה דורש מהחולים לאכול ככל שיידרש. שאלו אותו: מדוע כבודו מקל בדיני יום הכיפורים? השיב ר' חיים: אני לא מקל ביום הכיפורים, אני מחמיר בפיקוח נפש. וההיקש: אני הקטן לא מקל עם העבריינים, אני מחמיר עם רשויות האכיפה. הדרישה שהרשויות יהיו נקיות מכל רבב, אינה עומדת בסתירה להכרה בחשיבותן העצומה למאבק בפשיעה על כל סוגיה. הביקורת על הרשויות אינה באה להצדיק השתלחויות בהן מצד פוליטיקאים, עבריינים ופוליטיקאים-עבריינים.
אם היינו נוברים קצת יותר בארכיון, היינו מגלים שלא מדובר בצירוף מקרים. היינו מגלים עוד ועוד פסקי דין המצביעים על חיפושים ומעצרים בלתי חוקיים, העדר תיעוד של חקירות, ביזוי החלטות שיפוטיות, התעלמות מהוראות בית המשפט ומרעין בישין נוספים. חלק מהמצב הזה נובע מאישים העומדים בראש המערכות - שי ניצן ורוני אלשיך הם דוגמאות בולטות. אבל חלק, ואולי הרוב, נובע מכך שהמערכות עצמן יודעות שאיש לא יגע בהן. התקשורת כותבת - והשיירה עוברת. בתי המשפט מותחים ביקורת - ולא נוקטים בשום צעד מעשי. הפוליטיקאים מדברים - והשוטרים והפרקליטים מנפנפים אותם.
התנהלות בריונית שכזאת היא תסמין לריקבון הנובע מתחושת "אני ואפסי עוד". היא מלמדת על זלזול עמוק בחוק ובציבור. היא מצביעה על פקידים שהפכו בעיני עצמם לשליטים כל-יכולים. היא תוביל לכך שגם הציבור יחליט שהחוק אינו חל עליו ולאובדן אמון מוחלט במערכות האכיפה. ומכאן קצרה הדרך לאנרכיה שתקעקע את שלטון החוק ואת יסודותיהן של המדינה והחברה. כן, אם יש מישהו שבאמת מאיים על קיומה של המדינה - זה לא אירן ולא חמאס ולא ארגוני הפשיעה ולא השחיתות השלטונית. אלו הן מערכות אכיפה שנוטלות את החוק לידיים.

תאריך:  01/04/2018   |   עודכן:  01/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבריונים
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
לא, זה לא כי הם שם;
שוחר-שלום  |  1/04/18 09:02
 
- מדוע שכחת את ה"יועצים" ?
ארי כספי  |  1/04/18 09:14
 
- אתה מתכוון לרוני דה פינס? ל"ת
משה מיכאל  |  2/04/18 04:15
2
הפרקליטות מגבה עבריינות
אזרח דפוק  |  1/04/18 09:34
3
מי משלם על הטעויות?
משה ג.  |  1/04/18 09:52
 
- אלו לא ״טעויות״
משה מיכאל  |  2/04/18 04:21
4
ראשי משרד המשפטים עבריינים
הרמן  |  1/04/18 15:12
5
שאלה
אלואיז  |  3/04/18 11:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
מי שהיה המשנה לפרקליט המדינה וכיום שופט מחוזי, קבע שהיחידה עצמה תחקור האם ערן מלכה ביצע עבירות נוספות בפרשת חסן - ולא מח"ש
איתמר לוין
אוסר על עובדי מדינה המזומנים בידי הצד שכנגד להיפגש ללא אישור עם עורכי הדין של הצד השני    המדינה תשקול האם לזמן מטעמה עובד מדינה שכבר זומן בידי הצד השני, ואפילו האם לבקש לבטל את זימונו    כאשר עובד מדינה מוזמן מטעם המדינה, גרסתו תאושר מראש בידי הפרקליט המייצג את המדינה
איתמר לוין
המשנה ליועץ המשפטי אינה יכולה לסרב כאשר היא מתבקשת לדחוף את אפה לכל נושא שהוא, גם אם הוא פוליטי וציבורי למהדרין. זה בעייתי במיוחד כאשר מדובר בזילבר עצמה, שכתבה ספר על מקום עבודתה תוך כדי עבודתה
איתמר לוין
הרכב בראשותו של אברהם טל מנע שחרור של אסיר שעבר שיקום יוצא דופן    ברון: להחלטה לא היה בסיס עובדתי, אין לה עיגון בחוק והיא סותרת את תכליתו
איתמר לוין
מעצר עד תום ההליכים הוא צעד משמעותי והשופט דוד שאול גבאי-ריכטר אינו נוקט בו כלאחר יד. הוא מאזין לא רק לתביעה, אלא גם ואולי בעיקר לנאשמים ובני משפחותיהם, תוך שמירה על המסגרת הראויה של הזמן והמקום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il