X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הצגה נצחית [צילום: רדי רובינשטיין]
ביקורת "מראה מעל הגשר" בסטודיו יורם לוינשטיין
המראה מכאן שונה מאשר משם
מחזהו הנודע של ארתור מילר על דרמה המתרחשת בבית בו מהגרים בלתי חוקיים מוצאים מחסה, ועל התוצאות הטרגיות שבנושא, עולה בסטודיו יורם לוינשטיין עם קאסט מדהים בבימויו המעולה שבמעולים של אלון אופיר

מעניין מה היה מתרחש אם אותה סיטואציה שתאר ארתור מילר, מגדולי המחזאים של ארה"ב במאה ה-20, במחזהו "מראה מעל הגשר", לו הייתה בישראל, משפחה יהודית מסתירה בביתה מהגרים בלתי חוקיים מאפריקה, ובתם היחידה הייתה מתאהבת ונישאת לכושי?
הדרמה עזת היצרים של ארתור מילר (2005-1915) טובלת באותם אלמנטים בהם מהולים כל מחזותיו המפורסמים (ציד המכשפות, מראה מעל הגשר ומותו של סוכן) הנובעים כולם מחייו הפרטיים, מילדותו בה סבלה המשפחה מהמשבר הכלכלי. נושאים הממחישים את הרלוונטיות של מחזותיו עד היום בכל אתר ואתר. בהפקת הסטודיו של יורם לוינשטיין המוצבת בתפאורה מדויקת למקור שעיצב ניב מנור, ובתלבושות בנות התקופה שעיצב אביב כרמי, הצליח הבימאי המשובח אלון אופיר ללהק קאסט מוצלח ביותר, כשהוא מצוות את המחליפים עם דמיון רב ביניהם.
את דמותו של אדי קרבונה, פועל הנמל, הגבר יפה התואר הכה פיסי ויצרי שמילא בצורה אכספרסיוניסטית ב-1999 בהבימה ג'וליאנו מר המנוח, ממלא כאן בסטודיו תומר מחלוף - שחקן בעל חזות מאוד מרשימה והבעות עשירות ביותר, שלבטח יצליח מאוד על האקרנים. הוא, אדי, יחד עם אשתו ביאטריס (דניאלה דלין הכובשת במשחקה הכה כנה ונוגע ללב ובהיגויה הרהוט) מגדלים את בת אחותה היתומה קתרין (יעל אלקנה המחצינה תום וטוהר ותמימות נעורים רומנטית). הפטרונות שלו על הנערה והסערה שהוא מעורר בשל התאהבותה בבן הדוד הסיציליאני שהגיע לניו-יורק כדי לעבוד ולהרוויח, מה שלא היה בנמצא באיטליה של השנים ההן. הסערה הזו גורמת לו לחשוף את קנאתו לנערה, ובסצינה מסוימת רווית המיניות כמעט שהוא מגיע למגע חושני-מיני עמה (הריאליזם שבסצינה נובעת מכשרונם, אך מהולה בטעם שתומר מחלוף ויעל אלקנה הם בני זוג במציאות). האירוטיות שהוא מקרין כלפיה לא נסתרת מאשתו, הסובלת מצידו מקרירות. רודולפו הצעיר הבלונדי שיודע לשיר, לתפור ולבשל, מכונה בידי הדוד אדי "סיסי". כי אדי עושה כל שבכוחו על-מנת להכשיל את מערכת היחסים המתפתחת בין השניים, וכשעורך הדין מסביר לו שלא יוכל לעשות דבר מבחינה חוקית, הוא לוקח את הגורל בידיו - והסוף מר מכפי שציפה.
את עורך הדין, שהוא גם המספר את העלילה, מגלם בשיא ההידור והאלגנטיות אנטון מקלנקו. אנטון ניחן באצילות שנדירה על בימותינו. ממש שחקן קלאסי במיטבו. כך גם אופיר מרטין בתפקיד הידיד של אדי, מרקו, מוכיח שאין תפקיד קטן. יש רק שחקן קטן. ואילו שחקן מעולה בולט גם בתפקיד שהוא לכאורה קטן. מרטין הוא שחקן דרמטי מהמעלה הראשונה, רב הבעות, וגם כשהוא שותק פניו מרשימים בהבעותיו. גל פופולר החמוד כרודולפו, המהגר הבלתי חוקי שקתרין מתכוונת להינשא לו מהווה כעין אלתר-אגו לאדי: חמים, אופטימי, אוהב לחיות, עם זיקה לכל מה שטוב בחיים ואהבה לחיים.
הצגת "מראה מעל הגשר" הייתה ותישאר נצחית. כי גם בארצנו, לו היו יפי הנפש מאמצים אל ליבם ולביתם מישהו מהמסתננים על-מנת למנוע את גירושו, לא היה מפליא שהטרגדיה של מילר הייתה חוזרת על עצמה. בזו גדולתו ונצחיותו של ארתור מילר: להיות לפה לכל המעמד הנמוך, הסובלים ממצוקה חברתית, או לכל אלה שסבלו מרדיפות מקארתי אחרי כביכול-קומוניסטים, או המשבר בחיי משפחה שנשבר מטה לחמה, כמו ב"מותו של סוכן".
מחזה נוקב מאין כמוהו, בביצוע שלא מעניק לצופה שניה של רפיון. המתח לא מרפה ולו לדקה. כי הבימוי המעולה של אלון אופיר והמשחק של כל הקאסט המשובח יוצרים חוויה שלא לעיתים קרובות זוכים לה. ניתן לראותה רק עוד כמה ימים - לכל אוהבי התיאטרון המשובח ביותר.

[צילום: רדי רובינשטיין]
תאריך:  25/04/2018   |   עודכן:  25/04/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המראה מכאן שונה מאשר משם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מחזה מעולה עם דמויות ריאליות
מילר היה גאון  |  28/04/18 05:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הקביעות שהובילו לזיכוי הן משפטיות וניתן לערער עליהן    ברמה המוסרית מדובר באדם רקוב מן היסוד    היה מקום לבדוק האם אין מדובר בשוחד מיני
אלי אלון
בצהרי יום העצמאות (19.4.18) הוענק בטקס חגיגי ומרשים ב"בית האופרה" שבתל אביב, במעמד ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, אות יקירי תל אביב-יפו ל-14 יקירי העיר לשנת 2018    במעוטרים באות הנכבד הייתה ד"ר צפורה שפירא, יועצת הלשון המיתולוגית של "קול ישראל בתל אביב" יותר מ-20 שנים    לפניכם סיפור חייה
איתמר לוין
זוהי השאלה היותר-עדינה שעולה לעיתים למקרא פסקי דין של ביהמ"ש העליון. יש שיאמרו, שהשאלה הנכונה היא: מי נתן להם רישיון? שתי דוגמאות מאותו יום ומאותו הרכב של בג"ץ
איתמר לוין
אולם המעצרים והפלילים של ניר מישורי לב-טוב מתנהל בצורה מכובדת, יעילה ותוך בקיאות רבה של השופט בפרטים - תופעה בהחלט בלתי שכיחה כאשר מדובר בתיקים כאלה
עליס בליטנטל
במשך 70 שנותיה לא הייתה כזו חגיגת יומולדת למדינה כפי שהייתה השנה, בתשע"ח    חגיגה כה מושקעת, יצירתית ומלהיבה כמותה לא רואים בהוליווד    אך עצוב שחלק קטן בתוכנו, החמוצים, החמיצו פנים והעוו פניהם כשנשאלו לדעתם עליה    משום שהם כה מוטים, עד כי אינם מוכנים להודות במציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il