X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בימוי נפלא [צילום: יוסי צבקר]
סבא מטורלל וגופה שנעלמת
קומדיה מטורפת על נוכלים איטלקיים וחמדנות - בית צבי התרגום הוא של דורי פרנס והשפה היא עכשווית וקולחת
הצגה עכשווית וקולחת [צילום: יוסי צבקר]

מחזה ראוי לציון [צילום: יוסי צבקר]

"קוויאר ועדשים" העולה בבית צבי ברמת גן, היא קומדיה איטלקית מטורפת והזויה על משפחת נוכלים איטלקית, על סבא מטורלל ועל גופה שנעלמת ועל חמדנות, רגשות ואפילו אהבה. הבמאי צביקי לוין שזר הברקות בימוי ולהטט עם להקת שחקנים מוכשרת, הנהנים להשתולל על הבמה ולהגיש, תחת הקטגוריה של הצגת קומדיה, משחק מעולה וביצוע מלוטש ומשובח.
צמד המחזאים רנצ'ו טארבוזי וג'וליו סקארניצ'י, ילידי פירנצה, כתבו במשותף מערכונים וקומדיות, רובן מוזיקליות, לרדיו ולטלוויזיה האיטלקית ולבמת התיאטרון. הקומדיה "קוויאר ועדשים" נכתבה בידי השניים לפני כשישים שנים במיוחד עבור שחקן קומי איטלקי ידוע, נינו טרנטו, והיא הועלתה בערי איטליה, בטלוויזיה וגם הופקה לסרט. ההצגה גם הועלתה בישראל לראשונה לפני כ-32 שנים בהבימה ובבימויו של ניסים אלוני, בקאמרי, שם הייתה מועמדת לשישה פרסי התיאטרון, פעם נוספת בהבימה, בבית צבי ברמת גן לפני 12 שנים ובעוד בתי ספר למשחק.
דמויות עלובות
עלילת המחזה עוסקת במשפחה מרודה וקשת יום מנפולי, העוסקת במיני נוכלות למחייתה ומפרנסת בדרך אנשים נוספים. אבי המשפחה, סלווטורה נוהג ללכת לחתונות, למלא תיקו במצרכים ומגדנות ולמכור אותם באמצעות שכנו אנטוניו. בנוסף, הוגה סלווטורה לייסד עמותה למען משפחות נזקקות ולהתרים בעלי אמצעים, כאשר המשפחה הנזקקת היא משפחתו. לצורך העניין הוא שוכר סבא סנילי בן 94 על כסא גלגלים, שעדיין בוער בו זיק של חמדנות לנשים, ממלא את הדירה בגרוטאות ומחפש את דייריה לדמויות עלובות וחולות. העלילה המפותלת עוסקת גם בגופה שקמה לתחייה, ובעוד טיפוסים סהרוריים המעמידים מחזה קולח ורצוף אירועים הזויים ומשונים וההילולה רבה.
כאן המקום לציין את הכוריאוגרפיה המיוחדת והתוססת שעיצב תומר יפרח, בעצמו סטודנט שנה שניה בבית צבי. מרהיבת עין וחוויה קצבית.
סולימאן חוסייסי מגלם את תפקיד סלווטורה. סולימאן מגיש משחק קולח ומשובח, מתמודד עם כל הפיתולים של העלילה ומצליח להפיק תפקיד מעולה. זיו עוז ארי מגלם מצויין את השכן אנטוניו, המוכר את הסחורות הגנובות ובדרך גם מצליח להיות בעלה של ולריה, אשתו של סלווטורה. זיו מפגין משחק טוב מאוד ונעים. הדר קרן כוולריה, אשתו של סלווטורה, היא טובה מאוד, היא מגישה משחק קולח ומשובח.
טל סגל מגלמת נהדר את אחותו של סלווטורה, הדודה מתילדה. היא חולמת להיות שחקנית, אך בינתיים היא עוסקת בניקוי השירותים בתיאטרון, בהצגה, לא בבית צבי, והיא גונבת לא אחת את ההצגה בזכות משחק מצוין ומימיקה, קול מעוות ומשחק מעולה ונהדר, מדוד ונעים. שני שטראוס כפיורלה, בתם הצעירה היא טובה מאוד, משחקת בצורה מקצועית וראויה לציון.
משחק נפלא
עדי גולדשטיין הוא ולוטו, גנב בדימוס, המעניק לתפקיד משחק קצר ומוצלח. הסצנה בדמות הרופא הפרופסור היא מוצלחת והבדיקה שהוא מעניק, גורפת פרצי צחוק והיא מבריקה במיוחד. מור חנסון מצוין בתפקיד הסבא סימונה המרותק לכיסא גלגלים, אך המצליח לשלוח ידיים לנשים (הוא מגלם לסירוגין גם את תפקיד סלווטורה). משחקו נפלא ומוצלח במיוחד. קטעי הצחוק והבכי, המימיקה שלו והשירה הבוקעת מפיו, הם מעולים.
מיכל לוינטון היא הרוזנת ואשת החברה ומשחקה מכובד ויפה. יש לה יכולת ואישיות בימתית מוצלחת. דניאל נחמן כאחיה של הרוזנת, משחק יפה ובצורה נאותה. אלי אלבז כברונית טובה מאוד ומשחקה משובב לב. יאיר בלוך כבנה של הרוזנת, הנרדף על רצח, משחק כהלכה ובצורה מוצלחת. דור לוי נהדר כבנו של סלווטורה המגיע מתחרות ריקודים מרתונית, והקטע של כניסתו לבמה משוחק בצורה מוצלחת.
גל זילברמן משחק את אלסיו, המשרת והגופה ומשחקו מצויין. איציק מלמד טוב מאוד כמרצ'לו. למען האמת, מרוב דמויות ועלילה מפותלת לא תמיד מצליחים לעקוב מי הוא מי.
התרגום הוא של דורי פרנס והשפה היא עכשווית וקולחת. התפאורה והתלבושות של זוהר אלמליח היא מצוינת. התלבושות באופן מיוחד הן נפלאות. עיצוב התאורה המוצלח הוא של ליאור מיטל. צביקי לוין אחראי גם לבימוי הנפלא וגם לעריכה המוזיקלית המשובחת.
"קוויאר ועדשים" היא קומדיה קלילה הראויה לימי אביב מוזרים אלה. אין מדובר בהצגה גדולה או במחזה הראוי לציון מיוחד. לראות, לצחוק, ולשכוח חיש מהר, בצאתנו אל אירועי היום-יום.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  01/05/2018   |   עודכן:  01/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הארכיון האירני מלמד על שקרים והונאה לפני חתימת הסכם הגרעין ואחריה    נכון שאין בו "אקדח מעשן", אך הראיות הנסיבתיות מרשיעות די הצורך    התגובה התקשורתית בישראל מלמד על הזניית התחום אפילו בנושאים החיוניים ביותר לקיומנו
איתמר לוין
בתיקי קדם משפט יש חשיבות רבה למידת ההכנה של השופט ובקיאותו בתיק - והשופט סאמר חטיב עושה זאת היטב. האווירה הנינוחה באולמו גם תקל על הצדדים להתפשר או לנהל את התיק בצורה עניינית
אלי אלון
חלק מהבנות נכנסו למים העמוקים שם מצויים בורות    לפתע, החלו כמה מהן לטבוע, ככל הנראה, בשל מערבולת, במרחק של כמה עשרות מטרים משפת הים    הן החלו לזעוק לעזרה
יוסי קורציק
נוכח המפגעים הקשים כתוצאה מבעירת המדורות, דומה, כי הגיעה השעה להגביל את מוקדי חגיגות ל"ג בעומר    יש לאזן בין הרצון לחוג סביב המדורה לבין הנזקים האקולוגיים והאחרים כתוצאה מהבערת מדורות במספר בלתי מבוקר
אלי אלון
אחד השיטפונות הגדולים באזור דרום הארץ התרחש באזור שארם א-שייח' באוקטובר 1979 ובו קיפחו חייהם חיילת ואזרח    כן דווח על שני נעדרים    השיטפון גרם גם לנזקים כבדים ברכוש    חוף נעמה נהרס כליל    כבישים המוליכים לאופירה ונעמה נהרסו, חלקם נסחפו לים    עמודי חשמל נעקרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il