X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סוזן באוורמן ראש מחלקת הדרכה לתזונה הרבלייף
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אם בעבר מחקרים מצאו שאכילה בלילה היא משמינה יותר מאכילה ביום, היום יודעים שהדבר נכון, אך גם תלוי בכמות האוכל שאוכלים לאורך כל היום
▪  ▪  ▪
יש לאכול כל 3 שעות [צילום אילוסטרציה: נתי שוחט/פלאש 90]

הרבה מאוד אנשים מוצאים עצמם חוזרים מהעבודה אחרי יום שלם, שלא היה זמן להכניס משהו לפה, ומתחילים לזלול מכל מה שיש במקרר בלי יכולת לשלוט בעצמם. מי לא מכיר את הערבים שיושבים מול הטלוויזיה ומחסלים קערת פופקורן או נזכרים שמתחשק משהו מתוק דווקא לפני השינה?
אם בעבר מחקרים מצאו שאכילה בלילה היא משמינה יותר מאכילה ביום, היום יודעים שהדבר נכון, אך גם תלוי בכמות האוכל שאוכלים לאורך כל היום (הכנסה קלורית לעומת הוצאה קלורית). ובכל זאת, אכילה מרובה בלילה, ובעיקר לפני השינה, עלולה להכביד על מערכות הגוף, לגרום לריפלוקס, לצרבות, דלקות שונות, להעלאת השומנים והטריגליצרידים בדם ולהשמנה בטנית.
במהלך היום, אנו הרבה יותר פעילים, כך שהאוכל שאוכלים מתפרק לאנרגיה ולדלק שלנו לפעולות היומיומיות. אנחנו מעכלים את האוכל הרבה יותר טוב בשעות היום וקצב חילוף החומרים יעיל יותר ביום. כשאוכלים בלילה, אנו גורמים לחוסר איזון ברמות הסוכר, להכבדה על ניקוי הרעלים מהכבד, לשינה לקויה, ולאגירת השומן בגוף מחוסר התנועה בלילה, בהנחה שאנחנו ערים בשעות היום ולא פעילים בלילה.
אחת הבעיות של רוב האנשים בימנו היא ההתמכרות לעבודה, וחוסר הזמן ועודף המשימות בחיי היומיום, לפעמים מונע מאיתנו לאכול כמו שצריך, אך עם תכנון נכון של הארוחות ושינוי הרגלים קטנים, אנו יכולים להפוך את התפריט ולהגיע למצב בו תהיו רעבים ביום, ושבעים בערב. איך עושים את זה? קודם כל מחליטים שמפסיקים לאכול כארבע שעות לפני השינה, ומתחילים לתכנן את הארוחות מהבוקר.
להלן חמישה טיפים שיעזרו להימנע מאכילה מאוחרת
  • לא יוצאים מהבית על בטן ריקה: גם אם הבוקר שלכם עמוס ולא תעזו לצאת מהבית בלי לצחצח שיניים, כך אל תצאו מהבית בלי להכניס משהו לבטן. זה יכול להיות יוגורט עם תפוח, שייק בריאות עם חלבון עם פרוסת לחם שיפון עם אבוקדו וביצה. ארוחת הבוקר צריכה לכלול פחמימה מורכבת וחלבון.
  • אכילה כל שלוש שעות: תמנע את הרעב המוגבר בסוף היום. הרבה אנשים חוששים מהשמנה אם יאכלו כל שלוש שעות או חושבים שהם צריכים להיות עסוקים כל היום באוכל ובמטבח, אבל אכילה לאורך היום תשמור על קצב חילוף חומרים תקין ולא דורשת עיסוק בלתי פוסק באוכל. רק התארגנות מראש.
  • מכינים אוכל בבית: כאשר מכינים את האוכל בבית, אז ניתן לשלוט בכמויות, ודואגים לזה שנאכל נכון ובזמן. דוגמאות לדברים שאפשר לקחת מהבית: סנדוויצים מלחם שיפון עם חלבון כמו גבינה, ביצה או ממרח טופו, קופסה עם אנטיפסטי וחזה עוף או עם טונה וביצה, חטיפי ביניים כמו תמרים ושקדים ותפוח ופשטידות קטנות שאפשר לקחת.
  • מצחצחים שיניים מוקדם: אם מגיעים הביתה מאוחר מהעבודה, דאגו לאכול את ארוחת הערב עוד בעבודה. אם אתם חוזרים בשעה סבירה, אכלו מייד ארוחת ערב כארבע שעות לפני שעת השינה שלכם (נסו שזה יהיה בשעה קבועה), ואל תמשכו את האכילה אל תוך הלילה. צחצחו את השיניים מייד לאחר הארוחה הזו, שלא תמשיכו לאכול לאחר-מכן.
  • הימנעו מאכילה תוך כדי צפייה בטלוויזיה: הפרידו את האוכל מהפעולות שלכם. כשאוכלים אוכלים, וכשצופים צופים. אם אתם צריכים להישאר עד מאוחר כדי לעבוד מול המחשב, העדיפו לשתות שייק או שתו מים;
  • בחרו קל ובריא ללילה: במידה ולא אכלתם מספיק לאורך היום, וחסרה לכם ארוחה, הוסיפו לעצמכם ארוחת לילה בריאה, ולא אכילת נחמה. במקום נשנושים, פופקורן ושוקולדים, הכינו לעצמכם פלטת ירקות קטנה עם גבינות רזות, ביצה אחת פלוס שני חלבונים עם תרד ושאר ירוקים, אכלו סלט טונה בינוני או פשטידה קלה, תפנקו את עצמכם עם שייק חלבון ופירות יער.

תאריך:  01/05/2018   |   עודכן:  01/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זכי הלר
לאחר הכנות נרחבות בתקופה האחרונה, מגן-דוד-אדום ערוך ומוכן לאבטח רפואית את מאות אלפי המתפללים שיגיעו להילולת הרשב"י במירון
חיים נוי
קומדיה מטורפת על נוכלים איטלקיים וחמדנות - בית צבי    התרגום הוא של דורי פרנס והשפה היא עכשווית וקולחת
איתמר לוין
הארכיון האירני מלמד על שקרים והונאה לפני חתימת הסכם הגרעין ואחריה    נכון שאין בו "אקדח מעשן", אך הראיות הנסיבתיות מרשיעות די הצורך    התגובה התקשורתית בישראל מלמד על הזניית התחום אפילו בנושאים החיוניים ביותר לקיומנו
איתמר לוין
בתיקי קדם משפט יש חשיבות רבה למידת ההכנה של השופט ובקיאותו בתיק - והשופט סאמר חטיב עושה זאת היטב. האווירה הנינוחה באולמו גם תקל על הצדדים להתפשר או לנהל את התיק בצורה עניינית
אלי אלון
חלק מהבנות נכנסו למים העמוקים שם מצויים בורות    לפתע, החלו כמה מהן לטבוע, ככל הנראה, בשל מערבולת, במרחק של כמה עשרות מטרים משפת הים    הן החלו לזעוק לעזרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il