X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ארגונים רבים מבקשים לעשות פרויקט אסטרטגי, מדוע? התשובות נעות בדרך כלל על הסקלה שצריך "צמיחה" או "להגדיל מכירות" כשנשאלת השאלה, האם אתם רווחיים? התשובה במקרים רבים הנה: זאת בדיוק הבעיה, אם נגדיל מכירות נהיה רווחיים שינוי אסטרטגי משמעו השקעות בטווח הקצר שמביאות תוצאות רק בטווח הארוך
▪  ▪  ▪
זריזות וגמישות [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
חדשנות מבדלת
לארגון שמפסיד כסף או מדשדש בביצועיו, אין את היכולת להשקיע במהלך אסטרטגי. על כן, עליו להתחיל בהתייעלות תפעולית ופיננסית. המעבר לרווח או עמידה בתקציב, תיתן לארגון אוויר ותאפשר מהלך אסטרטגי בהמשך. צמיחה והגדלת מכירות תושג רק אם הארגון יביא לשוק חדשנות מבדלת מהמתחרים והשאת ערך ללקוחות. יישום האסטרטגיה ידרוש שינויים ארגוניים שאפשריים רק כשיש כסף פנוי להשקעות וארגון רגוע שפתוח לשינויים.

ארגונים רבים מבקשים לעשות פרויקט אסטרטגי. כששואלים מדוע? התשובה במקרים רבים הינה: "צמיחה", צריך "למכור יותר". אם מוסיפים ואומרים שצריך חדשנות והשאת ערך ללקוחות תוך בידול מהמתחרים, אין ספק שצריך להיכנס לתהליך אסטרטגי. אולם, בחלק לא מבוטל מהמקרים, נאמר שהארגון לא רווחי ו"אם נמכור יותר, נהיה רווחיים". במצב כזה, בשלב ראשון, צריך להתחיל בהתייעלות. הבראת הארגון במצב הקיים והעברתו מהפסד או דשדוש, לרווח, תספק את הכסף והשקט הנפשי שנדרש לתהליך אסטרטגי שיוביל בטווח הארוך לצמיחה ברווחיות גדולה יותר.
אם בארגון לא מוכרים בהתאם ליעדים שבתוכנית העסקית, יכולות להיות לכך מספר סיבות. או שהתהליכים לקויים, או שהעובדים אינם אנשי מכירות טובים, או שכיח יותר, המוצרים/שירותים אינם תחרותיים מספיק. במקרה זה כבר נדרשת אסטרטגיה שתבדל ותביא ערך מוסף ללקוחות. פיתוחה עולה כסף ואורך זמן.
כשמגיעה השאלה, מדוע האסטרטגיה הינה למכור יותר ולצמוח? התשובה הינה "הגדולים בענף מוכרים יותר, אנחנו רוצים שהמחזור שלנו יהיה כמו של הגדולים בענף, או הכי גדול". מה נעשה מחר? והתשובה השגויה - נעשה מה שמתחרינו הגדולים עושים. נעשה חקר שוק ונעתיק את המוצרים/שירותים של מתחרינו.
זוהי לא אסטרטגיה!
אסטרטגיית להיות "הכי גדול" או "לגדול במחזור" איננה אסטרטגיה עסקית מספקת, זוהי התולדה של אסטרטגיה מוצלחת. לייצר ערך גדול יותר ללקוחותינו, גבוה יותר ממתחרינו, בידול - זוהי אסטרטגיה שתוביל למצוינות והצלחה ארגונית לאורך זמן.
בכדי לעשות פרויקט אסטרטגי שיגדיל מכירות, צריך קודם כל להיות רווחיים או לעמוד בתקציב. פרויקט אסטרטגי דורש השקעות בטווח הקצר שיניבו פירות בטווח הארוך. לכן, לפני התחלת פרויקט אסטרטגי יש לוודא שהארגון אפקטיבי ומרוויח.
שדרוג מערכות מידע
הרבה מהארגונים לא מרוויחים מספיק. מדשדשים ברווחיות ולעתים אף מפסידים. לכולנו קשה לשנות הרגלי ניהול, לחתוך בהוצאות ללא פגיעה בתפוקה או בשירות. זוהי בעיה שרבים וטובים לוקים בה.
על כן, הפעילות הראשונה בכל ארגון שאיננו רווחי הינה התייעלות תפעולית ופיננסית. ההתייעלות מושגת על-ידי ייעול ואוטומציה של תהליכים חוצי ארגון, התאמת מבנה ארגוני ועיסוקים, סנכרון ממשקים פנימיים וחיצוניים, שידרוג מערכות מידע ועוד. כל זאת תוך חיבור להון האנושי ולאילוצים הקיימים בארגון, על-מנת לשפר את האפקטיביות בתפעול ובשירות ולהביא ליישום והטמעה עם תוצאות חיוביות.
במקביל יש לוודא שלארגון קיים תמחיר מדויק שמאפשר להבין את העלויות והרווח של כל מוצר או שירות בכל ערוץ הפצה, לכל פלח לקוחות. התולדה של תמחיר מדויק הנה מיקוד במוצרים/שירותים הרווחיים ולעתים נטישה של המוצרים/שירותים המפסידים. לבסוף יש להקים מדדים ויעדים לניהול ובקרה שוטפת.
רוב המנהלים יגידו "אצלי לא ניתן לחסוך יותר" ולמרות ביצועים בינוניים, יגדילו ויאמרו "אצלי צריך להשקיע בשביל להתפתח"! ייתכן שהם צודקים וצריך להשקיע ואולי אף לעשות פרויקט אסטרטגי, אולם קודם כל, בכדי לייצב את הארגון, צריך להתייעל. על המנהלים לקחת אחריות, להשתתף אקטיבית בהתייעלות ולקחת אחריות על השינויים הנדרשים.
התייעלות משמעה שינויים בתהליכים, ולא רק ביחידה הארגונית שתחת אחריותם, כי אם תהליכים חוצי ארגון שדורשים שינויים גם ביחידות סמוכות. עכשיו כבר צריך שמספר מנהלים ישתפו פעולה ויסכימו על השינויים הנדרשים. שינויים באים לידי ביטוי במבנה הארגוני ובעיסוקים, העבודה מבוצעת על-ידי בעלי העיסוקים השונים - ההון האנושי. לעתים השינויים מלווים גם בהחלפה או שדרוג של מערכות המידע בארגון והמורכבות רבה אף יותר. כל השינויים הללו דורשים מהמנהלים פתיחות, גמישות ומשאבים שהם מעבר למשאבים שמושקעים בעבודה השוטפת. הידע והניסיון המקצועי לא בהכרח קיימים ולכן, על-מנת לראות תוצאות איכותית בזמן קצר, רצוי לקבל ליווי של יועצים, או אנשי מקצוע שלא מהצוות הקבוע, שמתמקדים רק בפרויקט.
דרך חדשה
מילת מפתח מהותית בניהול כיום הנה AGILE שמשמעה זריזות וגמישות. ההתייעלות מייצרת לארגון גמישות ומאפשרת צמיחה תוך סיכונים מופחתים. העולם משתנה במהירות. גמישות לשינויים היום מאפשרת גמישות לשינויים שידרשו בעתיד, בזריזות ובתדירות גבוהה יותר מבעבר.
לגרום למנהלים להיפתח, להבין כיצד עליהם להתייעל, לשתף פעולה, לעבוד בצוות ולקחת אחריות לשינוי, הנה המפתח ליציאה לדרך חדשה שמבטיחה רווחיות במצב הקיים ומאפשרת חשיבה אסטרטגית. לאחר שהתייעלנו והארגון מרוויח או עומד בתקציב, יש יותר משאבים פנויים להשקעה בצמיחה ולחשיבה ארוכת טווח. חשיבה שתוביל לחדשנות, לבידול, לצמיחה ולמצוינות ארגונית.
אסטרטגיה ארגונית מושגת כשהלקוחות מבינים שהמוצרים או השרותים של הארגון שווים להם יותר מרכישה מהמתחרים. הארגון מבודל ומתועדף ממתחריו. המכירות עולות והארגון צומח ברווחיות גבוהה יותר. בכדי לצמוח ולהגדיל את המחזור, להגדיל נתח שוק ונתח לקוח, יש להביא ערך רב יותר ללקוחות. במידה והבאת חדשנות לשוק, הפרמיה תגדל והשוק יצמח, לא רק על חשבון המתחרים.
לפיכך, אנו מגיעים למשימות הקשות - בידול וחיזוי השוק. מתחילים כמובן בהבנת השוק הקיים ובנצ'מרק של המתחרים. האתגר המורכב יותר הנו כמובן החיזוי, ניבוי לאן השוק הולך. לא מה הצרכים הנוכחיים, כי אם חיזוי של מה יהיו הצרכים בעתיד ואיך נערכים לכך. אם נדע היום מה השוק צריך מחר, נדע לפתח את המוצרים העתידיים. זיהוי פיתוחים טכנולוגיים בזמן והכנת הארגון למיצוי הפוטנציאל שבהם, יביא הצלחה ארגונית. הצלחה זאת תהיה גדולה אף יותר, אם המתחרים לא חזו אף הם לאן השוק הולך ולא נערכו בזמן. באמצעות חיזוי נכון נביא לשוק חדשנות ונשיג בידול.
ניתוח מצב קיים וחיזוי, נתמכים בחוזקות של הארגון. במידה והחוזקות ייחודיות ביחס למתחרים, יש להדגיש בפני הלקוחות את החוזקות הללו. התוצאה המצופה הינה חדשנות ייחודית בשוק. בידול ברור ממתחרים והעברת מסר של ערך מוסף ללקוחות שיביאו לצמיחה מואצת.
לסיכום ניתן לומר שאם הארגון רוצה להיכנס לפרויקט אסטרטגי, עליו להיות קודם כל אפקטיבי ורווחי. הרבה ארגונים יצטרכו להתחיל בהתייעלות ורק אחר כך להיכנס לתהליך אסטרטגי. אם המנהלים מחויבים לשינויים לטובת מצוינות ארגונית, תהליך אסטרטגי נכון יביא את הארגון לצמיחה ומצוינות. הסיפוק עצום, כאשר במהלך אסטרטגי, הארגון מביא לשוק חדשנות שמובילה לשינוי הרגלי הצריכה ברמה לאומית או בין לאומית.

תאריך:  09/05/2018   |   עודכן:  09/05/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אסטרטגיה ארגונית - לא מה שחשבתם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יש ליצור מחדש את הבסיס החוקי לעיצומים, לעדכן את רשימת הגורמים האירניים עליהם יחולו, לשכנע את העולם לשתף פעולה ואפילו להגיע לתיאום עם רוסיה וטורקיה
איתמר לוין
העיצומים על אירן הם התוכנית החילופית של טראמפ, ולכן לכל פרט בהם תהיה חשיבות ניכרת    טראמפ צדק בהחלטה, הנימוק שנתן הוא בעייתי - כמו גם הדרישות שהציב
איתמר לוין
חגיגות שחרורו של אלאור אזריה הן סיבה להתאבל על קריסתם של ערכי מוסר, התכופפותה של מערכת משפט, הפיכת דמו של שבוי להפקר ובעיקר על ירידת ערכם של חיי אדם
יגאל יששכרוב
אברהם בורשטיין בן ה-81, בעל תכשיטי "ענבר", שהוגדר על-ידי אמו "הבלש של המשפחה"- ניחן בחושים מולדים לזיהוי יהלומים
איתמר לוין
הפעם - מהיר באמת: השופט יריב נבון עובר במהירות רבה בין תיקים פליליים מסוגים שונים, ועושה זאת תוך ניהול מוקפד של הדיונים ושימת לב לפרטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il