X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
בספר מובאים סיפורי הצלחה רבים באיתור נעדרים כאשר ההצלחה בולטת בעיקר לאחר מלחמת יום הכיפורים בו הבין הצבא שיש לו בעיה שנבעה בעיקר בעקבות הכאוס הגדול של המלחמה
▪  ▪  ▪
מלחמת יום כיפור [צילום: GPO]

"עד שיחזור החייל האחרון" הוא סיפורן של היחידות לאיתור נעדרים בצה"ל והוא נכתב על-ידי פארן שהוא מוותיקי היחידה, שרק לאחרונה פרש ממנה מעל בגיל שמונים ולאחר עשייה מרובת שנים במסגרתן.
הספר הוא פרי מחקר ארוך ונועד להביא לידי הקורא את מהלך הקמתן של היחידות - האחת בחיל-האוויר והשנייה תחת אכ"א, ואת עיקר פעילותן במיוחד לאחר מלחמת יום הכיפורים. לא ברור מהספר עד כמה נכונה ההחלטה לקיים שתי יחידות במקביל העוסקות באותו תחום.
בספר מובאים סיפורי הצלחה רבים באיתור נעדרים כאשר ההצלחה בולטת בעיקר לאחר מלחמת יום הכיפורים בו הבין הצבא שיש לו בעיה שנבעה בעיקר בעקבות הכאוס הגדול של המלחמה ועבודה מאומצת ושיטתית של צוות שלמה בן אלקנה (שבמקור היה חוקר משטרתי שנרתם לנושא) אשר רתם עשרות אנשים בדבקות מופלאה ובשיטת לא קונבנציונליות באיתור נעדרי צה"ל בחזיתות השונות. עוד בולטת מהספר הפעילות האינטנסיבית לאחר מלחמת העצמאות ועד תחילת שנות החמישים בהם הצליחה בעיקר הרבנות הצבאית הראשית בראשותו של הרב האלוף גורן לאתר ולהביא לקבורה עשרות רבות של חייל צה"ל שנפלו בקרבות.
עד כמה פעילות יחידות איתן מצליחה גם בהווה זו שאלה שעל הצבא לשאול את עצמו. מדי שנה יש גילויים מעטים ביותר והתמקדות יחידת איתן זו של אכ"א היא בעיקר בנעדרי תש"ח שהוכרזו כחללים שמקום קבורתם לא נודע. הפעילות עצמה נעשית במשאבים מועטים ומוגבלת ביותר על-ידי כללים נוקשים שקובע החוק ונהלי עבודה. בספר מובאות תהיות של משפחות עד כמה הצבא אכן "הופך כל אבן" כפי שנהוג להגיד בטקסים ועד כמה מתקדם נושא איתור נעדרי תש"ח בקצב שניתן לראות בסופו את האור. בספר גילויים לא מעטים לגבי חיפוש נעדרים לאחר מלחמת העצמאות שחלקן נעשו על-ידי בני המשפחות עצמן לאחר שנואשו מממצאי הצבא וכמה שהדבר ישמע מפתיע חזרו תופעות אלו גם לאחר מלחמת יום הכיפורים גם אם בהיקפים קטנים בהרבה.
לצד תהיות אלו מובאות גם השוואות לנוהג בצבאות עולם, כאשר מרבית הצבאות לא עסוקים באיתור נעדרים כלל, חלקם משיקולים תרבותיים הנוהגים בארצותיהם. לדוגמה בצבאות ערב ובמיוחד אצל המצרים הכבוד לחלל הוא להשאירו בסמוך למקום נפילתו. ביהדות כידוע הערך העליון הוא להביא את החלל לקבר ישראל, והצורך הזה הוא צורך ודרישה נחרצת של משפחות החללים גם כדי להביא שלווה לנפשם המיוסרת ולהכרה של סופיות המוות והעדר הספקות. בספר דוגמאות של איתור חללים רשומיים שעיקרם טעות רישומית שנמשכה שנים עד שהובהר שאין כלל חלל וניתן לצמצמם את רשימת הנעדרים שעומדת היום על כמאה חללים שמקום קבורתם לא נודע.
בספר דוגמאות לאירועי איתור שונים שחלקם מראים עד כמה אלתור ודבקות במשימה של אנשי צוות איתן יכולים להביא להצלחה גם לאחר שנים רבות של חיפושים ומחקר.
[אתר איתן של אכ"א]

עד שיחזור החייל האחרון, ירח פארן, ספרית מעריב, 2015, 251 עמודים.
תאריך:  13/06/2018   |   עודכן:  13/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
עיון בספרו של יוסף אורן, "חילופי דורות בסיפורת הישראלית"    המבקר המנהל דיאלוג מתמשך עם סופרי הדור
חיים נוי
הצגה מרגשת ומשובחת על חברי ילדות ואהבות אמת - בית צבי    דפנה אנגל כתבה את המחזה על-פי ספרו המצליח של אשכול נבו    המחזה הוא קולח, שופע, אין בו רגע דל והוא בנוי בתצורה מעניינת ומרתקת
חנינא פורת
האם היה רק מועדון וויכוחים חברתי או ששימש "כמבקר העירייה"? בעת שנפגשו נהגו לדון בבעיות שברומו של עולם ובעיקר בבעיות העירוניות-נגביות
יהודה קונפורטס
סיפור יפה על קורס שמכשיר אנשים על הרצף האוטיסטי למקצוע זה, שמבוקש גם בעידן הגוגל    "יש שיפור ופתיחות מצד המעסיקים להעסיק אנשים עם מוגבלות, אבל עדיין נדרשות פעולות תמיכה וליווי - הן למעסיקים והן לאלה שהם קולטים"
עליס בליטנטל
סרטו של גלעד אמיליו שנקר "המועדון לספרות יפה של גב' ינקלובה" מכליל את ישראל כיוצרת סרטים בסגנון ה"פילם נואר"    משהו נדיר ויחודי בקולנוע הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il