X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
התבטאויות של דינה זילבר ואסנת מנדל מוכיחות חד-משמעית: הפרקליטים מצפצפים על הדרג הנבחר. כדי לתקן את המצב, יש לשנות את אופן בחירת היועצים המשפטיים למשרדים ולצמצם את הסמכויות שבידיהם
▪  ▪  ▪
זממו הפיכה [ציור: אנטואן קארון]

כך הם חוללו הפיכה
הפוליטיקאים הם מאפיה [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]

"המגמה החשובה היא העתקת מרכז הכוח השלטוני ויכולת ההכרעה המעשית בשאלות של מדיניות, מהדרג הפוליטי הנבחר לדרג הפקידותי הממונה. תהליכים אלו מתרחשים במסווה של ניטראליות ושל מומחיות אובייקטיבית, תוך עקיפת ההליך הדמוקרטי וסיכונו, מבלי ליתן דין וחשבון לציבור הרחב שגורלו נקבע בדרג הפקידותי". תקראו שוב אם לא האמנתם בפעם הראשונה

אחרי 28 שנים במקצוע, עשוי עיתונאי לחשוב שכבר יהיה קשה להפתיע אותו – ולהתבדות. זה בדיוק מה שקרה לכותב שורות אלו, כאשר יהודה יפרח חשף במקור ראשון (22.6.18) דברים שאמרה וכתבה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, לצד כמה ציטוטים מפיה של מי שהייתה מנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות, אסנת מנדל. השורה התחתונה של דברי השתיים: בישראל התחולל פוטש בו הדיחו הפרקליטים את חברי הכנסת והשרים, ונטלו לידיהם את השלטון. לא פחות.
הנה כמה דוגמאות נבחרות. "אנחנו משרתי הציבור ולא קונסיליירים של השלטון. אנו מחויבים לשליחות ציבורית ועשייה מתוך תפיסת נאמנות של הציבור, ולא שיקוף אינטרס נקודתי גרידא של שר או מנכ"ל", אמרה זילבר. קונסיליירי הוא עורך דין המשרת את המאפיה; לדעת זילבר, הדרג המדיני הוא ארגון פשע. לדעת זילבר, הפרקליטים קובעים מהי "שליחות ציבורית" ו"נאמנות לציבור", ולא משנה מה חושב השר הנבחר.
מנדל: "הייתה תקופה שהפרקליט היה צריך לטפל בחקיקה, פסיקה ותקדימים. מה שפעם היינו מכנים 'משפט'. אולם זה היה בעידן שלפני המהפכה החוקתית ועליית הערכים. היום חייבים לדבר על דברים אחרים. לאתר את האינטרס הציבורי". תרגום: הפרקליטים יכתיבו את סולם הערכים ויכפו אותו על הדרג הנבחר.
ושוב זילבר: "המגמה החשובה היא העתקת מרכז הכוח השלטוני ויכולת ההכרעה המעשית בשאלות של מדיניות, מהדרג הפוליטי הנבחר לדרג הפקידותי הממונה. תהליכים אלו מתרחשים במסווה של ניטראליות ושל מומחיות אוביקטיבית, תוך עקיפת ההליך הדמוקרטי וסיכונו, מבלי ליתן דין וחשבון לציבור הרחב שגורלו נקבע בדרג הפקידותי". תקראו שוב אם לא האמנתם בפעם הראשונה.
ועוד אחד: "התחום המשפטי הוא דוגמה לתחום בו שולטת שפה משלו, ההופכת נפוצה ומובנת יותר בחברה הממושפטת שלנו... לאדם מן היישוב שאינו בעל השכלה משפטית אין אפשרות אמיתית לפצחו. באופן הזה מתאפשרת המשכה של שליטת המומחים המרכזיים באופן קבלת ההחלטות. קבוצות אינטרסים אחרות, הנעדרות את הכרת הקודים הנדרשים, אינן יכולות אפילו להתחרות בתנאים שווים על אפשרות עיצוב המדיניות". התרגום מופיע בגוף הסרט.
מה שיש לנו כאן, חד וחלק, באמירות פומביות של שתיים מבכירות הפרקליטות, הוא פשוט ביותר: אנחנו נקבע לא רק מה חוקי ומה בלתי חוקי, אלא גם מה ראוי ומה בלתי ראוי. נעשה זאת בשפה שרק אנחנו מבינים, וממילא הדרג הנבחר לא יוכל להתווכח איתנו. זוהי הפיכה, לא פחות מכך. צבא עושה הפיכות בכוח הנשק העודף שבידיו; הפרקליטים חוללו הפיכה בכוח השפה העודפת שבפיהם.

טענות היסוד המופרכות
לקדם את האינטרסים של הבוחרים [הדס פרוש, פלאש 90]

פרקליטים בשירות המדינה העוברים למגזר הפרטי, הופכים מיד ב-180 מעלות את "האמת המשפטית". עורכי דין שבאו מרשות המיסים מגנים על צעדים שרק תמול-שלשום ניסו לבלום; תובעים שהפכו לסניגורים יוצאים בשצף קצף נגד השיטות שלהם עצמם; מי שיעצו לרשויות שלטוניות תוקפים בבתי המשפט את אופן התנהלותן

להפיכה הזאת יש שלוש נקודות מוצא עקרוניות ואחת כוחנית – שכולן מופרכות מן היסוד כאשר חושבים עליהן טיפה יותר: כל הפוליטיקאים שוקלים שיקולים זרים בלבד והם מושחתים בפועל או בפוטנציה; יש אמת משפטית אחת; הפרקליטים משקפים אך ורק את האמת הזאת; כל פקיד רוצה כמה שיותר כוח. מכאן נובעת הקביעה החוזרת ונשנית, לפיה היועץ המשפטי הוא "שומר הסף" בארגון בו הוא מכהן.
פוליטיקאי נבחר כדי לקדם את האינטרסים של בוחריו; זוהי חובתו. מילוי החובה הזאת איננו שיקול זר, אלא נמצא בליבת תפקידו. המשטר הקואליציוני הישראלי, על מגרעותיו, דווקא מבטיח שיהיה צורך בפשרות והסכמות, ושאף פוליטיקאי או מפלגה לא יוכלו לעשות ככל העולה על רוחם. תפקידו של הדרג הפקידותי הוא לסייע לפוליטיקאים להגשים את מדיניותו, לא לפקח עליו. הפוליטיקאי חשוף לביקורת ופיקוח מצד הכנסת, התקשורת, המצביעים ובתי המשפט. העובדים הכפופים לו אינם אמורים לפקח עליו.
העובדה שאין אמת משפטית אחת מוכחת מדי יום בבתי המשפט, הנדרשים להכריע בין צדדים הבטוחים שהצדק איתם, ובערכאות הערעור שלעיתים הופכות את פסקי הדין של הערכאות הדיוניות. יתרה מזאת וחשוב עוד יותר לענייננו: פרקליטים בשירות המדינה העוברים למגזר הפרטי, הופכים מיד ב-180 מעלות את "האמת המשפטית". עורכי דין שבאו מרשות המיסים מגנים על צעדים שרק תמול-שלשום ניסו לבלום; תובעים שהפכו לסניגורים יוצאים בשצף קצף נגד השיטות שלהם עצמם; מי שיעצו לרשויות שלטוניות תוקפים בבתי המשפט את אופן התנהלותן.
מי שטוען שלפרקליטים יש דעה אוביקטיבית לחלוטין, טועה ומטעה. מדובר באנשים חכמים ומשכילים, שמותר ואף ראוי לצפות שיהיו להם דעות בענייני דיומא בכלל ובענייני עבודתם בפרט. אוי לנו אם נקבל פרקליטים אטומים ומטומטמים, שאין להם דעה בנוגע לסכסוך עם הפלשתינים, ליחסי דתיים-חילוניים או לשיטה הכלכלית הרצויה. בהיותם בני אדם, הדעות הללו משפיעות עליהן – וזה סביר לחלוטין. אז שלא יספרו לנו את ההפך. במקביל יש לזכור, ששום דבר בהכשרתם ובנסיונם אינו מעניק להם את היכולת לקבוע מה ערכי ומה לא, מה הולם את האינטרס הציבורי ומה לא – וזה גם אינו תפקידם. את המשימות הללו מטיל הציבור על נבחריו.
זה שכל פקיד רוצה כמה שיותר כוח – ברור ומובן לכולנו. זהו אחד מחוקי פרקינסון שנוסחו בשנות ה-50 של המאה הקודמת, ואחת מאבני היסוד של "כן, אדוני השר" שלושה עשורים מאוחר יותר. הפרקליטים אינם יוצאי דופן, וכאמור – בהיותם חכמים ומשכילים מותר להניח שרצונם להשפיע גדול עוד יותר משל הפקיד הממוצע. ושוב: זה טבעי לגמרי, אז שלא יבלפו לנו.
דומה שקשה לחלוק מבחינה עובדתית על הטיעונים הללו, המשקפים את המציאות המוכרת היטב ואת הטבע האנושי המוכר לא פחות. המסקנה המתבקשת היא, שהפוליטיקאים לא צריכים שומרי סף ושלפרקליטים אין כל יכולת-יתרה להוות שומרים כאלו. לא מיותר להזכיר, שהפעם הידועה ביותר בה מופיע בתנ"ך הביטוי "שומרי סף" היא במגילת אסתר: בגתן ותרש, שומריו של המלך אחשורוש, שזממו לרצוח אותו ולחולל הפיכה.

מינוי ישיר בידי השר
לא הולכת מספיק רחוק [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

במקרים בהם השר אינו מקבל את עמדת היועץ המשפטי, ובידיו חוות דעת המצדדת בעמדתו שלו, הוא יהיה זכאי אוטומטית לייצוג עצמאי. על חוות הדעת הזאת צריך להחיל את הכללים שנקבעו בפסיקה לצורך טענת ההסתמכות: היא צריכה להינתן בכתב בידי מומחה מוכר בתחום ולהתבסס על מלוא העובדות הרלוונטיות. ועוד משהו חשוב: אם עמדתו של השר תידחה בידי בית המשפט – הוא יממן מכיסו את שכרו של עורך הדין הפרטי

כיצד משנים את המציאות החמורה הזאת, שמתארות זילבר ומנדל? כיצד מחזירים את השליטה למי שאמור להחזיק בה במשטר דמוקרטי – נבחרי הציבור? קודם כל, צריך להכיר בקיומה של הבעיה, דהיינו: להבין שהמצב הנוכחי הוא תולדה של הפיכה כוחנית. זוהי הפיכה גרועה עוד יותר מאשר פוטש צבאי, משום שהיא בוצעה במסווה של שמירת חוק ותוך שימוש בכלים חוקיים. כאשר הצבא תופס את השלטון, זה ברור מיד. לעומת זאת, הפרקליטים תפסו את השלטון בעבודה איטית, אולי אפילו בלתי מתוכננת, ואנחנו מתקשים להבין מה אירע.
אחרי שמבינים את חומרת המחלה ואת הסכנה שהיא מציבה לחייה של הדמוקרטיה הישראלית, אפשר לפנות לטיפול בה. הטיפול הזה צריך להיעשות בשני מישורים עיקריים: מינוי היועצים המשפטיים והסמכויות שבידיהם.
הצעת החוק של איילת שקד לשינוי האופן בו מתמנים היועצים המשפטיים של המשרדים, אשר תידון מחר (25.6.18) בוועדת החוקה, לא הולכת מספיק רחוק. שקד רוצה שהמינוי ייעשה בידי השר על-פי המלצותיה של ועדת איתור ובאישורו של היועץ המשפטי לממשלה. היועצים לדורותיהם – הנוכחי (שהתמנה בצורה מאוד דומה!) והקודמים – כמו גם כל מקהלת "שלטון החוק בסכנה", יוצאים בשצף קצף נגד ההצעה, תוך קבלת גיבוי מהתקשורת העוינת את הימין. למה? כי מישהו מעז לומר שהגיע הזמן להגביל את הפוטש של הפרקליטים.
אבל, כאמור, למעשה מדובר בהצעה מתונה ביחס למה שצריך באמת. היועץ המשפטי של המשרד אמור לשרת את השר; הוא יועץ והוא משפטי. הוא לא מפקח-על והוא לא עוסק בערכים ובאינטרסים ציבוריים. בשביל זה, כפי שציינו, קיימים הכנסת והתקשורת והציבור ובתי המשפט. לכן, היועץ המשפטי צריך להיות אדם המוכן לשרת את לקוחו – השר. ולכן, היועץ המשפטי של המשרד צריך להתמנות בידי השר ולהביא בחשבון שיוחלף אם השר יתחלף.
נכון, לא צריך לאפשר לשרים להביא כל פרח-משפטים (ואולי פרחח-משפטים) שיהיה אומר-הן חסר עמוד שדרה. ההצעה שלי: כל שר יוכל לבחור יועץ משפטי במכרז פנימי בין עובדי המחלקה המשפטית של משרדו, תוך קביעת דרישות מינימום של ידע וניסיון. למשל: מי שעובד במשרד לפחות עשר שנים, הופיע בבית המשפט לפחות שלוש שנים ועסק בייעוץ פנימי לפחות שלוש שנים (וזו כמובן סתם דוגמה). הבחירה תיעשה בידי ועדת מכרזים בהרכב דומה לוועדת האיתור שמציעה שקד, שתציג לשר שני מועמדים מתאימים והוא יבחר ביניהם. והכי חשוב: המינוי יהיה לתקופת הכהונה של השר. כדי להבטיח את אי-תלותו של היועץ המשפטי, השר לא יוכל לפטרו אלא בנסיבות חמורות במיוחד (למשל: ביצוע עבירה פלילית שיש עימה קלון).
מכאן נעבור לסמכויות. כוחם העיקרי של היועצים המשפטיים נובע מיכולתם להודיע לשר: לא אגן עליך בבית המשפט. זוהי יכולת שחשוב מאוד לשמר. אבל לשר מגיע מגיעה הזכות המינימלית שיש לכל חשוד בפלילים ולכל מי שמוכר דירה: לבחור את עורך הדין שלו. לכן, במקרים בהם השר אינו מקבל את עמדת היועץ המשפטי, ובידיו חוות דעת המצדדת בעמדתו שלו, הוא יהיה זכאי אוטומטית לייצוג עצמאי. על חוות הדעת הזאת צריך להחיל את הכללים שנקבעו בפסיקה לצורך טענת ההסתמכות: היא צריכה להינתן בכתב בידי מומחה מוכר בתחום ולהתבסס על מלוא העובדות הרלוונטיות. ועוד משהו חשוב: אם עמדתו של השר תידחה בידי בית המשפט – הוא יממן מכיסו את שכרו של עורך הדין הפרטי.

לצמצם את זכות העמידה
בדרך כלל יימצא נפגע [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

להטיל אגרות משמעותיות על עותרים ציבוריים, לכל הפחות בדיעבד אם לא מראש. אם טובת המדינה כל כך חשובה להם, יתכבדו ויגייסו את המימון הדרוש – אפילו במימון המונים. אם לא יצליחו בכך, הרי שזו אינדיקציה לכך שאין המדובר בעניין הראוי להידון בבית המשפט. אפשר לקבוע אגרה של חמש-שש ספרות עם הגשת העתירה, שתוחזר אם היא תתקבל. אפשר לקבוע שהאגרה תשולם אם העתירה תידחה

במקביל, יש לצמצם את זכות העמידה בבג"ץ, כך שלפרקליטים תהיה פחות אפשרות לטרפד את עמדת השר. במקרים בהם פעולה של הדרג המדיני פוגעת בזכויות יסוד, תמיד יימצא אדם ספציפי שנפגע ממנה ושהוא בעל הזכות לעתור לבג"ץ. חייל חילוני המשרת יותר משום שחרדים אינם מגויסים, פלשתיני שאדמתו מופקעת לטובת התנחלות, חברת גז שיכולתה להתחרות נפגעת וכך הלאה. לכן, לא צריך עותרים ציבוריים – והפסיקה גם שבה וקבעה, כי אין מעמד לעותר ציבורי במקום בו מי שנפגע אינו עותר בעצמו.
העותרים הציבוריים מתערבים בדרך כלל בעניינים פוליטיים מובהקים: מינוי שרים, חקירות אישי ציבור, תקינות הליכי חקיקה ועוד. הנושאים הללו לא אמורים להיות עניין לדיון משפטי, אלא לדיון ציבורי ופוליטי. לכאורה, ניתן היה לקבוע שכלל אין מקום לעתירות שאין בהן נפגע ספציפי. אבל זה יכול להיות קיצוני מדי, לחסום עתירות ראויות באמת, וגם צריכים להיות מציאותיים: צעד כזה לא יעבור.
ההצעה שלי: להטיל אגרות משמעותיות על עותרים ציבוריים, לכל הפחות בדיעבד אם לא מראש. אם טובת המדינה כל כך חשובה להם, יתכבדו ויגייסו את המימון הדרוש – אפילו במימון המונים. אם לא יצליחו בכך, הרי שזו אינדיקציה לכך שאין המדובר בעניין הראוי להידון בבית המשפט. אפשר לקבוע אגרה של חמש-שש ספרות עם הגשת העתירה, שתוחזר אם היא תתקבל. אפשר לקבוע שהאגרה תשולם אם העתירה תידחה. מה שברור הוא, שכאשר למעשה לא צריך לשלם (1,953 שקל על עתירה מינהלית, 1,798 שקל על עתירה לבג"ץ) וכאשר עותרים ציבוריים כמעט לא מחויבים בהוצאות – אין שום מסננת והתוצאה היא שיטפון.
אפשר כמובן להציע כל מיני הצעות אחרות ואולי טובות יותר. הנקודה המרכזית היא זו שבה פתחנו: חייבים להבין שאנחנו חיים במדינה עליה השתלטו הפרקליטים, אשר במידה רבה כובלים את ידיהם של נבחרי הציבור. זוהי דמוקרטיה נכה, המצויה בסכנה של אובדן היכולת לפעול. וזה קורה בשמה של הדרישה ל"מדינה יהודית ודמוקרטית", בעיקר מצידם של מי שיש להם בעיה עם החלק של ה"יהודית" ונושאים בפיהם את רוממות ה"דמוקרטית". הגיע הזמן להסיר את המסווה מעל פניהם ובעיקר ליטול את השלטון מידיהם.

תאריך:  24/06/2018   |   עודכן:  27/06/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דוד אזולאי / David Azulai  דוד אמסלם / David Amsalem  דינה זילבר / Dina Zilber  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פוטש הפרקליטים
תגובות  [ 30 ] מוצגות  [ 30 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה היא השלטון לא הפרקליטים
שאול א.  |  24/06/18 10:04
2
הייתה פה הפיכה חד משמעית.
פריץ החתול  |  24/06/18 10:05
 
- לפריץ, חתולו של ארדואן
תלמד מטורקיה  |  25/06/18 08:24
3
כל מילה בסלע. סוף סוף הכותב
בני בנקר  |  24/06/18 10:38
4
איך עברת מפוטש לעותר ציבורי ??
מבולבלת  |  24/06/18 10:44
5
הזניית הדמוקרטיה ע"י הממשל
כאב יוצר שפה קשה  |  24/06/18 10:59
 
- מה בדיוק תיתן לך
באום  |  24/06/18 15:40
 
- אתה גאון באום=אך גם כפוי טובה!
ע_הראל  |  24/06/18 20:28
 
- הראל,לא ברור לי
באום  |  24/06/18 22:18
 
- צודק לחלוטין. איילת שקד,שמדברת
בני בנקר  |  25/06/18 08:37
 
- עדיף ועדת איתור=על מכרז סמולני
ע_הראל  |  26/06/18 12:09
 
- כי זילבר כפופה אך&רק למנדלבליט
ע_הראל  |  25/06/18 22:53
 
- חוסר הבנה או חוסר רצון
דמוקרט אחרון???  |  25/06/18 07:42
 
- דמוקרטיה לא מגבילה כלום
הג'וקר  |  25/06/18 09:31
 
- לא נכון!!!
1 העם  |  27/06/18 19:09
 
- באיזה חוק יש הסמכה מפורשת
בני בנקר  |  25/06/18 11:23
 
- מהיכן נובעת סמכות הכנסת לחוקק?
1 העם  |  27/06/18 19:15
 
- זה שקר=אין דבר כזה תוך חצי שנה
ע_הראל  |  28/06/18 10:56
 
- דמוקרטיה בראש
באום  |  25/06/18 12:05
 
- רוב לא צריך הגנה
1 העם  |  27/06/18 18:49
 
- מי פוגע במיעוט?=מה פתאום הגנה?
ע_הראל  |  28/06/18 14:56
 
- כמה בורות אתה מפגין
1 העם  |  27/06/18 18:41
6
ישר כוח ליפרח, על החשיפה
וינטר הניה  |  24/06/18 12:03
7
כדאי גם לקרוא
באום  |  24/06/18 12:24
8
מדינת הצ-חוק יש מום בה
trde  |  24/06/18 14:22
9
ומה עושה להם "אחשורוש" ??? ל"ת
אימפוטנט בשלטון  |  24/06/18 19:39
10
שאלה לכותב
הירונימוס  |  24/06/18 23:16
 
- רק נבחרי ציבור=קובעיםאיך!לשרתו
ע_הראל  |  26/06/18 21:07
11
בוקר טוב איתמר לוין, התעוררת?
שרגא קלסון, ערד  |  24/06/18 23:25
12
בריונים
מעוותי דין  |  25/06/18 02:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אקטיביזם שיפוטי
עו"ד יוסף תמיר
לגיטימי למתוח ביקורת על בית המשפט העליון; לא לגיטימי לנהל מערכה מתמשכת להחלשתו. מן הראוי שאיילת שקד, לה אין ידע והבנה בתחום המשפטי, תנהג בדרך ארץ כלפי נשיאי בית המשפט בהווה ובעבר
איתמר לוין
בשבוע שעבר עמדנו על הנושאים הבוערים במערכת המשפט שלא יידונו בכנס לשכת עורכי הדין באילת. לאחר הכנס, הנה כמה נקודות שכן עלו בו - וגם כאלו שהעובדה שלא עלו היא המשמעותית
איתמר לוין
אומר שחקירת תיק 4000 נמצאת בשלבים מתקדמים ביותר    "המתקפה על מערכת אכיפת החוק נועדה לפגוע בשני עקרונות היסוד של פעילותה: עצמאותה ואמון הציבור"
איתמר לוין
"מי שחושב שאפשר להותיר את המצב כמות שהוא - איננו מבין שהדברים זזים בכיוון לא טוב"    נאור: יש ליישם את מתווה האו"ם בנושא המסתננים    נוה: להקשות על ביטול חוקים במקום פסקת ההתגברות
איתמר לוין
אירן תרוץ לפצצה גרעינית!    קים יתאבד ויקח איתו את העולם!    חיזבאללה מאיים עלינו ב-100,000 טילים!    הדמוקרטיה בסכנת הרס!    ישראל תהפוך למדינת הלכה!    זה מה שמשדרים לנו מי שרוצים לזרוע תבהלה; האמת שונה - לעיתים ב-180 מעלות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il