X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: כפיר בולוטין]
לפרק את המשפחה
רבקה מיכאלי בדרמה ישראלית של גורן אגמון על צוואה מקוללת, מרגש ומרטיט תיאטרון בית ליסין

היורשת, דרמה ישראלית מאת המחזאית גורן אגמון, העולה בתיאטרון בית ליסין, מגוללת סיפורה של משפחה שמתפרקת בעקבות צוואה. רבקה מיכאלי מככבת בהצגה המרגשת והמרטיטה, הנוקבת והמעניינת, המבוססת על אירועים הלקוחים מן המציאות והחיים.
הבמאי אלון אופיר הצליח להעלות הצגה שאין בה רגע דל, קולחת ומלוהקת בידי להקת שחקנים מוכשרת.
העלילה עוסקת באח ובאחות, משני אבות שונים, על סף מותה של אמם ממחלה קשה. סבתם, מלכה, רודה במשפחה ביד קשה והיא מנווטת דרכם של בני הבית לפי מיטב הבנתה הפגומה, אך הצודקת לפי דרכה. כאשר מתה האמא, מתגלה צוואתה שבה היא מורישה את הבית ורכושה לבתה, נגה, סטודנטית לרפואה העומדת להינשא ולהמשיך השתלמותה בארה"ב - ומנשלת לחלוטין את בנה עופר. נגה מנסה לשקם את הפגיעה שחווה אחיה, אך בהמשך פורצת בין השניים ויתר בני-המשפחה, חילוקי דעות נוקבים שמגיעים לכמעט אלימות וכך גורמת הצוואה לפירוקה של המשפחה. לקראת הסיום חושפת נגה את הסיבה האמיתית להתנהלותה של האמא ומגלה גם מה עשוי היה להתרחש.
רבקה מיכאלי מגלמת את מלכה, ה"סבתא הפולנייה", השולטת בבני הבית ומנסה לעשות בכל המתרחש ככל העולה בדעתה. היא מחליטה במקומם ומסייעת בעצם למשבר הקשה במשפחה. מלכה רואה רק את טובת נגה וסבורה גם שאינה חייבת להינשא עתה ומוטב שתיסע לארה"ב ושם תמשיך בקריירה שלה.
רבקה מיכאלי היא חיית במה ותיקה, המצליחה לגלם את הדמות הרודנית באורח מעולה, מקצועי ושנון. אין ספק כי התפקיד מבוצע על ידה באורח נפלא והיא אכן זוכה למחיאות כפיים נלהבות על משחקה.
תגלית ההצגה היא מאי קשת, שכבר הפציעה בכמה הצגות בעבר ואולם תפקידה כנגה, מאפשר לה לגלם דמות מיוחדת, עדינה ורגישה ומאי יודעת למצות את התפקיד באורח נפלא. מאי היא שחקנית מצוינת ומרגשת והביצוע שלה לא מותיר עין יבשה בקרב הקהל.
יניב לוי מצוין בדמות אחיה, עופר והביצוע שלו הוא נוקב, עוצמתי ואין ספק שזהו אחד מתפקידיו הבולטים והמשובחים ביותר. יניב הוא שחקן מעולה עם כישרון משובח.
נעה בירון מגלמת היטב ובאורח טוב מאוד את רעייתו של עופר, עורכת הדין גלי. נעה היא שחקנית נעימה ומעולה והסצנות בגילומה הן מוצלחות מאוד.
אלירן הרוש בדמותו של אריק, החתן המיועד של נעה, מגיש משחק ראוי ונאה בדמות הצעיר העומד על פרשת דרכים ואינו מוצא מקומו בדרמה המשפחתית. אלירן הוא שחקן מוכשר ובעל פוטנציאל נכבד.
לילי בן נחשון עיצבה תפאורה נהדרת. אורן דר עיצב תלבושות יפות והולמות. שמוליק נויפלד אחראי למוזיקה המוצלחת. עדי שימרוני עיצבה את התאורה הראויה.
ההפקה שהעלה הבמאי אלון אופיר היא מוצלחת, מעוררת עניין רב, נוקבת ומענגת בזכות השחקנים ובהחלט מהווה חוויה תיאטרלית משובחת.

[צילום: כפיר בולוטין]
הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים
תאריך:  31/07/2018   |   עודכן:  31/07/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יו"ר מפלגת העבודה לא ממש הוכיח את כוחו בתחום הפוליטי, אבל מתברר שיש לו יכולות וסמכויות כמו של הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו. תשאלו את איתן ברושי
עידן יוסף
בית הכנסת הכוראלי בדרוהוביץ' שבאוקראינה שופץ במשך 5 שנים ע"י האוליגרך היהודי ויקטור וקסלברג בכמה מיליוני דולרים
איתן קלינסקי
הביקורת פסחה על תוצאה מרהיבה, שבאה לידי ביטוי בספר וגם לא ניתן לכך ביטוי בערב ההשקה    הביקורת התעלמה משפע תיאורי הנוף, שעוצבו בידי מי שכלי אדריכל הנוף והצלם הם רק המלים
אורנה ליברמן
היה היה או לא היה מאת מיכל קירזנר-אפלבוים הוא ספר עדין נוגע ללב על סודות משפחתיים, על היחסים בין ילדה לבוגרת בתוך אותה אישה, על משפחות פגומות וגדומות, על הקושי ליצור או ליצור מחדש משפחה מאושרת, על הקושי להשתקם, על התחלות ועל סופים
שני ששון
עייפות, עצבנות, רעב מוגבר, כאב ועלייה במשקל, הם רק חלק מהסימפטומים של התסמונת הקדם-וסתית    למה זה קורה ומה אפשר לעשות כדי לסבול פחות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il