X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רעות טל דיאטנית מומחית לתזונת הריון ולידה מרכז רפואי בני ציון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בסימן שבוע עידוד ההנקה הבינלאומי, להלן טיפים תזונתיים ליולדת: תפריטים, תזונה בין הארוחות, אופן האכילה והמלצות לפעילות גופנית נכונה, שתייה ותוספי תזונה מתאימים
▪  ▪  ▪
לא להתפתות לדיאטות כאסח [צילום: פלאש 90]

לרגל שבוע ההנקה הבינלאומי שנערך השבוע, להלן רשימת טיפים הנדרשים לכל אישה שזה עתה ילדה ורוצה לשמור על אורח חיים נכון ובריא:
תפריט:
על היולדת להקפיד על אכילה של חמש-שש ארוחות ביום. גם אם סדר יומה משתנה, אסור לה "לשכוח לאכול", על-מנת לאגור מספיק אנרגיה לטפל בעצמה ובתינוק. בנוסף, התפריט צריך להיות מאוזן ובריא אשר יכיל דגנים מלאים (דוגמת לחם מלא, שיבולת שועל, בורגול), מזונות עשירים בחלבונים דלי שומן (גבינות עד 5%, ביצים, קטניות ומוצריהן, הודו, עוף, בקר רזה, ודגים), מזונות עשירים בשומנים בריאים (דוגמת אגוזים, זרעים טבעיים, אבוקדו, טחינה ושמן זית) וכמו-כן, לפחות ארבע-חמש מנות ירק ביום ושתיים-ארבע מנות פרי ביום.
הכנת המזון ואופן האכילה:
צורת הכנת המזון משפיעה על ערכו התזונתי ואיכותו. מומלץ ליולדת להעדיף מזון מבושל/אפוי/צלוי על-פני מטוגן. בנוגע לאופן האכילה, עליה להקפיד לאכול לאט, בישיבה וללעוס היטב את האוכל, כך היא תוכל לאכול על-פי מדד השובע הפנימי שלה ולא מעבר למה שהיא צריכה.
הנקה:
מומלץ מאוד להניק. חלב אם שהינו ההזנה הטבעית והמותאמת ביותר לצרכי התינוק ובנוסף, מפחית סיכון לזיהומים במערכת העיכול ודרכי הנשימה, דלקות אוזניים, אלרגיות, מחלות מעי דלקתיות, השמנה, סוכרת ועוד. בנוסף, ההנקה משפיעה לטובה על התפתחות מוח התינוק.
פיתויים:
מומלץ ליולדת שלא להתפתות לדיאטות "כאסח" ולקחת לעצמה את הזמן לפני ההחלטה על ירידה מכוונת במשקל, תוך שהיא מתרכזת בדאגה לעצמה ולבריאותה לצד התינוק. לגוף לוקח זמן להתאושש מההריון והלידה ולכן מומלץ לחכות לפחות שישה שבועות לפני קבלת החלטה מסוג זה. במידה והיולדת מניקה, מומלץ להמתין אף כשמונה שבועות עד ביצוע ירידה מבוקרת במשקל. על היולדת לזכור, דיאטה קיצונית ולא מאוזנת, עלולה לפגוע בייצור ואספקת החלב.
שתייה ותוספי תזונה:
מומלץ ליולדת להקפיד על שתיית מים, כשני ליטרים ביום (בזמן הנקה, היולדת מאבדת כ-800 מ"ל נוזלים ויותר) ולהימנע ממשקאות מתוקים דוגמת מיצים ומשקאות תוססים. בנוגע לתוספי התזונה, חשוב שהיולדת תמשיך לקחת את תוסף הברזל גם כשישה שבועות לאחר הלידה ובהתאם להמלצת משרד הבריאות והרופא המטפל. מומלץ ליטול את התוסף לצד מזון עשיר בוויטמין C המסייע בספיגתו של הברזל (דוגמת תפוז, גמבה ועגבנייה). יש לציין, כי מוצרי חלב, קפה ותה, מפריעים לספיגת הברזל, לכן מומלץ שלא לצרוך אותם במקביל.
פעילות גופנית:
פעילות גופנית תתרום ליולדת בכל מצב ומכל הבחינות. מומלץ להתחיל בטיולים יומיים עם העגלה לאחר כשבועיים מהלידה ובתום תקופת המשכב (החל משישה שבועות לאחר הלידה) באישור הרופא לעבור לפעילות גופנית רגילה.

תאריך:  12/08/2018   |   עודכן:  12/08/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמירה על אורח חיים נכון לאחר לידה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני אבני
יש לבדוק שמערכות החשמל והגז תקינות ובטיחותיות    רכשו אך ורק מוצרי חשמל שעומדים בתקן הישראלי    אל תשאירו אש גלויה או מכשירי חימום ללא השגחה
גלית פרי
אז מה אם הקיץ אוטוטו מסתיים? זו לא סיבה לוותר על חלום הבטן השטוחה    מהם המרכיבים העיקריים המשפיעים על מראה הבטן החטובה ומה אתם יכולים לעשות כדי לשנות את המראה שלה? יש לנו תשובות
שני ששון
שנת הלימודים הולכת וקרבה ואיתה גם הצורך להשיב את הילדים לשגרה ולמסגרת    מה תפקיד התזונה בהגברת הריכוז והקשב ואילו פעולות פשוטות אפשר לעשות כדי לסייע לילדים להתחיל את השנה החדשה ברגל ימין?
חנינא פורת
65 שנה למעבר פולה ודוד בן-גוריון להתגורר בשדה בוקר    נבחן את משמעות "הצריף" ואת כוונותיו הגלויות והנסתרות של בן-גוריון ופולה שהתגוררו בו החל משנת 1953, לסירוגין
איתמר לוין
הטעות של שקד בנוגע לחוק הלאום    מי לא רוצה שחנויות ייפתחו בשבת    הגול העצמי של שדולת הנשים    חוסר החוקיות שבחסימת כבישים בידי מפגינים    שקרים אינם ראויים להגנת חופש הביטוי    המשטרה והפרקליטות משמיצות את ביהמ"ש העליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il