X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הרעיון שעלה בדעתה של המהנדסת ענבל קרייס מהתעשיה האוירית היה פיתוח מיירט מתקדם להגנה מפני טילים. היא תיארה כך את הפרויקט שפיתחה: "זו חוצפה של מדינה קטנה לעשות דבר שעוד לא נעשה, ולנהל פרויקט של מעצמה. מספר המדינות שמפתחות דברים מטורפים כאלה זעום"
▪  ▪  ▪
[צילום: IAI via Tsahi Ben-Ami /פלאש 90]

כיום, כאשר כבר אי-אפשר להסתתר מפני האויב המפעיל לווינים שהכול חשוף בפניו, החל בארה"ב תהליך שמטרתו ללכוד את לוויני התצפית או האיום ההתקפי ולחסל את יכולות האויב. מוזר ככל שזה עלול להיראות, את התהליך הזה לא המציאו האמריקנים אלא דווקא הראש היהודי של צעירה ישראלית מוכשרת, מהנדסת במקצועה, שהגתה רעיון שאיש לא חשב עליו לפניה. אז קראו לה ענבל בירן, והיא הייתה סטודנטית בטכניון שלמדה הנדסה כימית במסגרת העתודה האקדמית.
מי שיודע מה זה לווין ואיך הוא פועל - שיקום. איש לא קם, ולכן דרוש הסבר קצר. לווין הוא גוף שמימי המקיף גוף שמימי אחר. לווין מלאכותי הוא גוף מעשה ידי אדם ששוגר למסלול סביב גרם שמיים כלשהו. עם תחילת שיגורם לחלל של לווינים מלאכותיים על-ידי האדם בסוף שנות ה-50 של המאה ה-20, הלכה ותפסה משמעות הלווין המלאכותי את מקומה של המשמעות הכללית של המונח לווין, כיום במושג "לווין" הכוונה היא בדרך כלל ללווין מלאכותי,
הלווינים המקיפים את כדור-הארץ, והם רבים מספור, נמצאים במסלול נמוך מעל פני האדמה (LEO - Low Earth Orbit) מקיפים את כדור-הארץ, החל מגובה של 300 ק"מ ועד לגובה של 2000 ק"מ. לווינים כאלה מקיפים את הכדור הכחול שלנו כל 90-120 דקות. לווינם מסוגלים לשאת בקרבם אמצעי תצפית או נשק התקפי ואפילו גרעיני.
גבוה יותר ממרחב המסלול הנמוך מצוי מסלול לוויני בינוני והוא התחום המתחיל בגובה 2000 ק"מ ומגיע ל-36,000 ק"מ מכדור-הארץ. זמן ההקפה של לווינים בתחום זה הוא בין שעתיים ל-24 שעות.
לווינים במסלול הגבוה יותר הקרוי גיאוסטציונרי. מוצבים בגובה כ-36 אלף ק"מ מעל קו המשווה. בנקודה זו משך זמן ההקפה שלהם שווה למשך זמן ההקפה של כדור-הארץ סביב צירו, ולכן הם ייראו למתבונן מכדור-הארץ כעומדים בנקודה קבועה. תכונה זו מהווה יתרון כאשר נדרש לספק שירות קבוע ורציף: האנטנות הקרקעיות שמתקשרות עם לווינים מכוונות באופן קבוע אל הלווינים הנמצאים בנקודה קבועה ביחס לקרקע.
עם תום לימודיה בטכניון נישאה ענבל לרופא צבאי בשם.יצחק קרייס1. לאחר נשואיה החלה ענבל לשרת במינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון. במקביל למדה באוניברסיטת תל אביב לתואר שני במינהל עסקים אותו סיימה בהצטיינות. בשנת 2006 יצאה למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) כעמיתת מחקר בפרויקטים לפיתוח טילים. כשחזרה לישראל מונתה לראש פרויקט פיתוח הטיל "חץ 3" שהוא טיל נגד טילים שנועד ליירט טילים בליסטיים בחלל.
בשנת 2010 לאחר שזכתה בפרס היזמות הטכנולוגית מטעם הכנס הבינלאומי לחלל עלה בדעתה רעיון חדשני לפיתוח מיירט מתקדם להגנה מפני טילים. היא תיארה כך את הפרויקט שפיתחה "זו חוצפה של מדינה קטנה לעשות דבר שעוד לא נעשה, ולנהל פרויקט של מעצמה. מספר המדינות שמפתחות דברים מטורפים כאלה זעום".
כאשר נודע לזרועות הביטחון בארה"ב התחום הייחודי שבו מתמחה ענבל הם החליטו "להתלבש" עליה. הוכחה לכך אפשר למצוא בעדותו בקונגרס של גנרל פטריק אוריילי, ראש התוכנית האמריקנית להגנה מפני טילים, שאמר כך: "התכנון של הטיל החכם חץ 3 מתקדם יותר מכל מה שאנחנו עושים בתוכניות הטילים נגד טילים שלנו בארצות הברית".
זו הייתה מחמאה מקצועית מכובדת שככל הנראה השפיעה על המשך דרכה של ענבל. כיום היא מקדישה חלק נכבד מזמנה לשהות במדבריות בארה"ב בהם קיימים מתחמי ניסויים ופיתוח מערכות למלחמה נגד טילים. בישראל היא בינתיים סגנית מנהל מפעל חלל של התעשיה האוירית. וזה רק בינתיים. כנראה שהטילים שהיא מפתחת עוד יישאו אותה עד מעבר לאופק.

תאריך:  02/09/2018   |   עודכן:  02/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציידת הלווינים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הצי האמריקני כבר יירט עם SM3 ל"ת
ישראבלוף  |  2/09/18 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
בחצי השנה האחרונה התקבלו החלטות סופיות בשמונה תיקים מתוקשרים של חקירות שניהלה להב 433 נגד ראשי רשויות מקומיות. שישה מתוכם נסגרו, כולל בשל העדר אשמה - כלומר, שהעבירות הנחשדות כלל לא בוצעו. הבדיקה גם מגלה, כי התיקים עוברים לאורך הדרך דיאטה בהשוואה לעילות המקוריות המשמשות את המשטרה כדי לבקש לעצור את החשודים
צילה שיר-אל
תחזית שנתית כללית לילידי כל המזלות: טלה - מדצמבר יעבור כוכב השפע למקום המקושר עם נסיעות לימודים וחו"ל    שור - מתחילת שנת 2019 יעבור כוכב השפע למקום המקושר עם כספים שמתקבלים מאחרים, זכיות וכו'    תאומים - עד לסוף השנה תעבירו את הזמן ביכולת שלכם לעבוד עבודה קשה    סרטן - אל תהססו לעבור ממקום עבודה אחד לשני    אריה - הזמן לסגור קצוות פתוחים במעגל המשפחתי    בתולה - תשקיעו יותר זמן, מרץ ואנרגיה בשיפור תנאי וצורת החיים
אלעזר לוין
ראובן קפלן מכהן זה שלוש שנים כמנכ"ל עמידר והבעלים של 39 אלף דירות. אין לו ניסיון קודם בנדל"ן, אך דוח שפורסם מלמד שהחברה בניהולו רווחית ונכנסת לאתרים חדשים
שרון מגנזי
חקר קבוצות החיידקים (ביופילם) נחשב כבעל העתיד המדעי המבטיח ביותר. ד"ר אילנה קולודקין גל המובילה את המחקר במכון ויצמן אומרת כי החיידקים הם אורגניזמים אופטימליים למצבם כרגע ועברו אדפטציה למגוון שינויים קיצוניים, יותר מבני האדם. הנחת המחקר הרווחת היא שכנגד גורמים מעכבים של התפתחות חברתית שמאגדת קבוצות חיידקים, לא תצוץ עמידות. בהתערבות מחקרית מניפולטיבית, מערכת החיסון תצליח להתגבר עליהם בצורה יעילה יותר מבלי להשמיד את כל החיידקים המועילים במעיים
איתמר לוין
עבריינות היא דבר גרוע מאוד, והיא עוד יותר גרועה במקרים בהן רשויות האכיפה מתעלמות מן החוק כאשר הדבר נוח להן. הימנעות מאכיפת החוק או אכיפה בררנית שלו, הם הדרך הבטוחה לאנרכיה - מהסוג שגורם לקריסתו של הסדר החברתי ולהתפוררותה של מדינה. הנה כמה דוגמאות אקטואליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il