X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כיצד ניתן לשדרג את העיצוב של שולחן הארוחה בחג הקרוב, כדי להפוך את החוויה של האורחים לייחודית יותר? הכתבה הבאה מציגה ארבעה רעיונות
▪  ▪  ▪
[צילום: באדיבות סולתם צילום גל בן זאב]

אם אתם מארחים בראש השנה הקרוב, רוב הסיכויים שהתפריט כבר מגובש, חומרי הגלם כבר נקנו והאורחים כבר מתכוננים ללקק את האצבעות. איך תוכלו להשלים את אווירת החג באמצעות שדרוגים לשולחן החג? להלן רעיונות יצירתיים שיהפכו את שולחן החג לחלק מהחוויה.
על שולחן הארוחה של ראש השנה, נפרס הסיפור המלא של החג. לצד מנות האוכל, משובצים מאכלים של סדר ראש השנה: תפוח בדבש, ראש של דג, כרישה, תמר ועוד - כל מרכיב עם צבע בולט משלו ומשמעות שנועדה לפתוח את השנה באופן חיובי. כיצד ניתן לשדרג את העיצוב של שולחן הארוחה בחג הקרוב, כדי להפוך את החוויה של האורחים לייחודית יותר?
ארבעה רעיונות לארוחת חג בלתי נשכחת

רוצים אפקט יצירתי ומרשים?
הגישו את הסיר לאמצע השולחן
▪  ▪  ▪

הסיר הוא המוקד של הבישול לקראת הארוחה, אז מן הראוי שיקבל גם את הכבוד במרכז השולחן. הגשת הסיר עצמו למרכז השולחן הוא אחד הטרנדים החמים בתחום האירוח, שידאג שהאוכל יגיע חם אל הצלחות. הגשה של סיר לוהט ישירות מהכיריים לשולחן, עם כף הגשה ואדים מהבילים - תרשים את כל האורחים ותהפוך לאטרקציה בפני עצמה.
עבור חובבי בישול בכל עולם, הגשה בתוך סיר נחשבת בשנים האחרונות לסימן של אותנטיות באירוח, אשר מחברת בין תהליך הבישול וההשקעה, להנאה של האורחים מהאוכל הנהדר שהכנתם, על שולחן החג. בנוסף, תוכלו להשוויץ בסיר הנכון שבחרתם לבשל בו, במקום להצניע אותו במטבח.
היתרון הכי משמעותי של הגשת סיר למרכז השולחן היא שהאוכל מגיע חם. אם מעבירים את האוכל לכלי הגשה בתור שלב ביניים, האוכל מתקרר במהירות ועלול להגיע פושר לצלחות של אורחי החג. חבל שהתבשילים המדהימים שהכנתם יהרסו ויהפכו לקרירים עוד לפני שהאורחים זכו לטעום אותם. אך אם תחליטו להגיש את הסיר למרכז השולחן, האוכל יגיע בטמפרטורה בה התבשל, כשהוא חם וטרי.
מלבד היתרון הקולינרי, יש להגשת סיר למרכז השולחן אפקט מרשים ומקורי של הגשה. אתם והאורחים שלכם הרי יודעים שהאוכל יהיה מצוין וטעים - אז מה שנותר הוא לגוון את אופן ההגשה ולפתוח את הראש לשיטות הגשה יצירתיות. אפקט ה'וואו' מובטח כשתפתחו את המכסה ויעלו אדים עם ריח משכר ישירות לאפם של האורחים.
הבונוס החבוי של הגשת הסיר למרכז השולחן הוא חיסכון בשטיפת כלים. גם כך אירוח של ארוחת חג היא משימה בכל הנוגע לשטיפת כלים, כך שכל כלי הגשה שלא נצטרף לשטוף - הוא יתרון. אם תבחרו סיר עשוי מחומרים מיוחדים וקלים לניקוי, הבונוס כפול.

שלבו אלמנטים מרעננים של צבע לשולחן

שולחן החג נוטה להיות עמוס במאכלים, כלים וצלחות, אך חשוב גם לשלב בו אלמנטים עיצוביים ויצירתיים שיכניסו קצת צבע לארוחה. ההמלצה שלנו: בחרו בצמחים או פרחים צבעוניים וטריים, או עשבי תיבול שאפשר לקטוף ישירות מהצמח. אפשר לבחור צמחים שהאורחים יכולים לקחת הביתה, כמו בחתונות של השנים האחרונות - וכך תוכלו לוודא שהאורחים יקבלו מזכרת מארוחת חג משובחת.

זו ההזדמנות להרשים את האורחים במנה בבישול ארוך

ככל שתשקיעו יותר במנה, כך האורח יתרשם ממנה יותר. זוהי המשוואה הידועה של כל מארח. לכן, כדאי לבחור במתכון עם בישול ארוך, כדי להגיש תבשיל עם טעמים עמוקים ומשכרים. באמצעות הסיר הנכון, תוכלו להכין מנה שהאורחים ישבחו, ואתם תוכלו לספר איך השקעתם שעות על גבי שעות עד להכנת המנה המושלמת.

טיפ בונוס שישדרג לכם את המשימות שאחרי הארוחה
לבחור כלי בישול שקל לנקות
▪  ▪  ▪

מעבר לחוויית שולחן החג, יש למארח עוד משימה חשובה (ומעצבנת) - שטיפת כלים אחרי סיום הארוחה. לכן, כדאי לבחור בכלי בישול קלים לניקוי, כדי להפוך את משימת שטיפת הכלים לקצת יותר קלה.
זכרו, לא כל סיר ומחבת יכולים להיכנס למדיח ולהתמודד עם טמפרטורת המים הגבוהה וריכוז הסבון. איך עושים זאת? בוחרים סיר עם ציפוי Non-Stick, למשל, שמאפשר ניקוי קל ומהיר של פני השטח של הסיר.

תאריך:  05/09/2018   |   עודכן:  05/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בכי, שווים זהב, מדד העגבנייה ותכלה שנה    שנה טובה, שנה מתוקה, שנת אושר, שלווה, הצלחה, נחת, בריאות וכל טוב
יפעת גדות
יפעת גדות
יפעת גדות
עו"ד סיגל סודאי
במרבית ההסכמים הקיבוציים וצווי ההרחבה הענפיים, קיימים הסדרים בנושא יום עבודה בערב החג    לכן יש לבדוק את השתייכות מקום העבודה לענף זה או אחר ולבדוק את ההסדר החל בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il