X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
איזה פתק לשים [צילום: יעקב נעמי, פלאש 90]
החרדים נוהרים לקלפיות
העסקנים החרדים בירושלים מבטיחים למשה ליאון 95,000 קולות - בעוד אחד מן הדוגמאות לשליטה המוחלטת שלהם בציבור הסר למשמעתם. מה שמעניין באמת את אותם עסקנים הוא הכוח האישי שלהם

95,000 קולות מובטחים למשה ליאון בבחירות לראשות עיריית ירושלים - התבשרנו הבוקר (יום ה', 20.9.18). הסיבה: ש"ס ודגל התורה הודיעו על תמיכתם בליאון. ייתכן שהמספר יגדל עוד יותר, אם אגודת ישראל תנקוט צעד דומה.
וכאן התם שואל: מה זאת? מהיכן הביטחון הזה? והחכם יענה לו: תם שכמותך, כולם יודעים שזה כך. החרדים מקבלים הוראה והם נוהרים לקלפיות, ולא סתם נוהרים - אלא שהם יודעים היטב איזה פתק לשים וגם מאיזה פתק להישמר כאילו מדובר בחזיר שבושל בחלב ביום הכיפורים. הרשע מתערב בשיחה: מה העבודה-בעיניים הזאת לכם? כך נראית דמוקרטיה? האם קבוצה קטנה של עסקנים יכולים להכתיב לרבבות בני אדם כיצד לבחור? וכאן הבן שאינו יודע לשאול מראה שהוא יודע לענות: אל תשאל, הוא אומר לרשע.
העובדה העצובה היא, שזו המציאות. החרדים כציבור מקבלים פקודה - והם מצייתים. מספרים להם על "דעת תורה", גם אם מדובר למעשה בדעתם של כמה פוליטיקאים שיודעים כיצד לסובב את הרבנים שבקולם הם מתיימרים לשמוע. כמה מילים למשמש הנכון, כמה רמזים למקורב המתאים - וזה מספיק, במיוחד כאשר מדובר ברבנים באים בימים שעולמם נע בין הבית, בית הכנסת והישיבה. מותר לתהות האם חלק מאותם רבנים בכלל יודעים על מה שנאמר, נעשה ומצווה בשמותיהם. דוגמה אחת בלבד מלפני שנים אחדות: בתו של רב נודע הלכה לעולמה והמקורבים הסתירו זאת ממנו מחשש לבריאותו. אם אפשר להסתיר מהרב שבתו נפטרה, ברור שאפשר למכור לו הכל.
השליטה הזאת על הציבור היא סוד כוחם של העסקנים החרדיים - וזה מה שהם רוצים לשמר בכל מחיר. זוהי הסיבה האמיתית להתנגדות שלהם לכל חידוש ולכל שינוי. כי מי שרואה לפתע שיש בחוץ עולם רחב של דעות - עלול לפקפק בשאלה האם הדעה שכופים עליו היא הנכונה. ומי שרואה לפתע שאפשר לעבוד, להשתכר בכבוד וגם לשמור מצוות - עלול לצאת אל מחוץ למטריית המילגות והקצבאות שהעסקנים מסדרים לו, וממילא תאבד השליטה עליו.
מה יקרה לעסקנים ולפוליטיקאים אם לא יוכלו להבטיח למועמד פלוני את רבבות הקולות? מה יקרה להם אם לא יהיה ברור מראש כמה חברי כנסת הם יכולים להכניס? התשובה ברורה לחלוטין: אם יאבדו את חשיבותם ויירדו מגדולתם. והם ודאי אינם טובים יותר מהמרגלים ששלח משה לתור את הארץ, ואשר לדברי חז"ל הוציאו רעה את דיבתה מחשש שעם הכניסה לארץ יתמנו אחרים במקומם; אותם "ראשי אלפי ישראל" לא יכלו להתגבר על האינטרס האנוכי והמיטו אסון על העם כולו.
צאצאיהם בירושלים, בני ברק, עמנואל, אלעד, אשדוד וביתר אינם גורמים לתוצאות איומות כל כך, אבל אין ספק שהם מזיקים בצורה חמורה - לציבור אותו הם מתיימרים לייצג ולמדינה כולה. הבשורה הטובה היא, שפה ושם נשמעים קולות חדשים וצצים מי שאינם מוכנים להיות כחומר ביד היוצר וכאבן ביד המסתת. הבשורה הרעה היא, שיידרשו עוד הרבה שנים והרבה דורות עד שהציבור החרדי בישראל ישתחרר משלטון הרודנות ויהפוך לחלק אמיתי מהמדינה הדמוקרטית.

תאריך:  20/09/2018   |   עודכן:  20/09/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החרדים נוהרים לקלפיות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תיאטרון האבסורד
יאיר4  |  20/09/18 17:20
2
חרדים=שומרי השבת&יהדות במדינה!
ע_הראל  |  20/09/18 20:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות - רשויות מקומיות
איציק וולף
זאב אלקין: נחשפה תוכניתם של דרעי וליברמן שוב לנסות ולהשתלט על ירושלים ולהריץ שוב את משה ליאון    ליאון: משוכנע שאוכל לדאוג לירושלים ולתושביה ובעזרת השם להחזיר אותה לימיה הגדולים
עידן יוסף
על פקח המגיע למסעדה הפתוחה בשבת להתעלם מכל לחץ פוליטי מצד חרדי או חילוני ולבצע את מלאכתו בהתאם לסמכות אחת בלבד - לשון החוק
עידן יוסף
מרכז ליב"ה הפעיל מאות מתנדבות לחלוקת תווי תקן לשמירת שבת על-רקע הבחירות המקומיות    "הרוב הבריא והדומם חפץ בשמירת השבת ובחיזוק היהדות במרחב הציבורי. כדאי שגם המועמדים השונים יקחו זאת לתשומת ליבם"
עידן יוסף
עמאד דחלה, בהיותו מועמד לראשות המועצה ב-2013 הבטיח תפקידים שונים במועצה ולאחרים נתן טובות הנאה שוות כסף בתמורה שיתמכו ויבחרו בו ביחד עם בני משפחותיהם    חשוד גם בהתערבות בהליכי רכש במועצה
עידן יוסף
אמר למועמדי הליכוד בכינוס בכפר המכבייה: "בעזרת השם ובעזרתכם, בסיעתא דשמיא - סיעת הליכוד תגדל עד השמיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il