X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: כפיר בולוטין]
קוקייה על הבמה
הלהיט מלונדון על התמכרויות - מגי אזרזר כובשת את הבמה - תיאטרון בית ליסין העלילה עוסקת בשחקנית תיאטרון מצליחה ומבטיחה שקורסת יום אחד על הבמה מסתבר, כי הצעירה, אמה, היא נרקומנית, שתיינית ושקרנית פתולוגית הזקוקה עתה לסיוע
הצגה רצופת הזיות [צילום: כפיר בולוטין]

הצגה נוקבת [צילום: כפיר בולוטין]

אנשים, מקומות ודברים העולה בתיאטרון בית ליסין, עוסק בהתמכרויות ובקשרים חברתיים, קריירה וחיי משפחה. הלהיט מלונדון שזיכה את הכוכבת שלו דניס נו בפרס אוליבייה, הוא דרמה נוקבת ומרתקת בכיכובה של מגי אזרזר, המפגינה יכולת משחק מהפנטת ומרגשת.
המחזאי והבמאי דנקן מקמילן כתב את המחזה העכשווי בתחום שאין מרבים לעסוק בו. טיפול בגמילה. רוב ההתרחשויות הן במרפאת הגמילה וזוהי הפקה ייחודית שרובה דו קרב מילולי בין הגיבורה לבין המטפלים והמטופלים או הוריה .
העלילה עוסקת בשחקנית תיאטרון מצליחה ומבטיחה שקורסת יום אחד על הבמה. מסתבר, כי הצעירה, אמה, היא נרקומנית, שתיינית ושקרנית פתולוגית הזקוקה עתה לסיוע. היא מאשפזת עצמה לטיפול גמילה במוסד רפואי, אולם בעיקר היא זקוקה לאישור שעברה גמילה ואין לה כל חשק להצטרף גם לטיפול באמצעות קבוצה טיפולית. רק לאחר שהיא יוצאת וחוזרת שוב למוסד היא מצליחה להודות בטעויות שלה, עוברת את כל השלבים הטיפוליים וחוזרת להתמודד עם חייה כשחקנית.
ההצגה רצופת הזיות, רובן של הגיבורה במצבים שונים וכן בתנועה ובקטעי וידאו ארט וגם מוזיקה, התורמים לאירועים להתלכד ולהגיע בסופו של דבר למסקנות שאמה נוטלת על עצמה. מסתבר גם שלאמה, כך אנו מכירים את השחקנית יש בעצם שם אחר - שר. אולם במהלך שיחה עם אימה מתברר לנו כי שמה הוא בעצם - לוסי.
משולש דמויות
מגי אזרזר כובשת את הבמה במשחק מרתק, ביכולת הבעה מרגשת ובמשחק קולח ואמין. כל הכבוד לה גם על היכולת לעבור ממצבים משתנים בשבריר שנייה, כמו מהתעלפות וקריסה למסיבת סמים סוערת. אין ספק כי התפקיד הוא אחד משיאי הקריירה התיאטרלית של מגי.
מי שמצליחה לגנוב את ההצגה במשחק משולש דמויות היא נעמה שפירא. נעמה מגלמת את הרופאה ואת המטפלת הקבוצתית, המזכירים לאמה-שרה את האימא שלה. לקינוח מגלמת נעמה גם האימא. נעמה שפירא היא שחקנית אופי מצוינת. היא מצליחה ללהטט בין התפקידים השונים באורח מקצועי, מופלא ורב רושם.
הבמאי רוני פינקוביץ' הצליח להעלות הצגה נוקבת וקולחת, המבקיעה צוהר לעולם המסתתר מאחורי ההצלחות המעוותות שבעצם מושתתות על עולם אפל של התמכרויות.
יש לציין במיוחד את נמרוד ברגמן המגלם את מארק, מטופל שהופך למטפל. משחקו שובה לב ומוצלח. חי מאור המשובח מגלם את האח הראשי פוסטר ומשחקו הוא נהדר ומצטיין ביכולת דרמטית. יורם טולדנו טוב מאוד כמטופל שמתמרד וגם כאביה של אמה. כל השחקנים הם מוצלחים ובעלי יכולות יפות מאוד.
מירי לזר אחראית על התנועה היפה ועל העריכה המוזיקלית. כנרת קיש עצבה תפאורה מינימליסטית ומוצלחת. אורנה סמורגונסקי עצבה תלבושות פרקטיות והולמות. קרן גרנק עצבה את התאורה הראויה. יואב כהן עצב בהצלחה את הוידאו ארט. התרגום של עידו ריקלין הוא עכשווי וקולח.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  09/10/2018   |   עודכן:  09/10/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר דוסטרי
חמאס פועל נגד ישראל גם במישור האינטרנט והרשתות החברתיות. נכון לעכשיו יכולותיו נמוכות והוא אינו גורם נזק ממשי, אך המציאות הזאת עלולה להשתנות
עידן יוסף
אין זו הפעם הראשונה בה חקירות מטלטלות את ענף התחבורה הציבורית המגלגל מיליארדים ופוגעות בנוסעים. מדוע פנו בכירי משרד התחבורה שפרשו מהשירות הציבורי לקריירה שנייה בחברות עליהן פיקחו והאם יש לכך קשר לחקירה הנוכחית ולשירות לנוסע
אלי אלון
ברחוב שד' בן-גוריון 17 בתל אביב בצפון הישן של תל אביב, שוכן בית משפחת דוד בן-גוריון מייסד מדינת ישראל ומכוננה, ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון של המדינה ממיסדי ומעצבי צה"ל
חגי קמרט
הכותרת שואלת האם יש עולם? הקורא שואל; על איזה עולם הוא מדבר, למה הוא מתכוון? והנה דוגמה איך כותרת של שיר מזמנת את החידה המוצבת לקורא אשר נמשך אל השיר להבין ולמצוא את פתרונה
יוסי מנשרוף
אירן מנסה לעמעם את ניסיונה להתבסס בסוריה, מסיבות פנימיות וחיצוניות. מדיניות זו רווית מתחים פנימיים וכדי להיחלץ מהם, פתחו משמרות המהפכה וחיזבאללה במסע תעמולה שקרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il