X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המשטרה צריכה להבהיר האם היא חושדת שתשלומי השוחד הנטענים בפרשת כלי השיט גרמה לנזק ביטחוני או כלכלי שורש הרע היה ונותר השימוש במתווכים סביבתו של נתניהו לוקה בהתקרנפות ובחזירות
▪  ▪  ▪
מי צריך אנשי ביניים [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
פרשת הצוללות: ראיות לעבירות מצד מרום, עו"ד שמרון, זנדברג, בר-יוסף, ברוש ושרן
איתמר לוין
מייחסת לחשודים עבירות שוחד, מרמה והלבנת הון בעסקות מול חברת טיסנקרופ הגרמנית, ברכישת כלי שיט בהיקף של מאות מיליוני אירו * החשודים המרכזיים: מפקד חיל-הים לשעבר, פרקליטו ובן דודו של נתניהו, מי שהיה המשנה לראש המל"ל ושר לשעבר * החשד: מיקי גנור שילם שוחד במאות אלפי שקלים כדי לקדם את מינויו לנציג טיסנקרופ ולדחוף רכישות מן התאגיד במאות מיליוני אירו
לרשימה המלאה

שמרון: לא עברתי שום עבירה; מרום: אני חף מפשע
איתמר לוין
כל החשודים בפרשת הצוללות מכחישים את הטענות נגדם ומביעים ביטחון בכך שלא יועמדו לדין * טיסנקרופ: ברגע שנדע את כל העובדות, נבחן צעדים נוספים במסגרת האפשרויות החוקיות העומדות לרשותנו
לרשימה המלאה

1. לשאלה הגדולה ביותר בתיק הצוללות (או בשמו המדויק יותר: תיק כלי השיט) אין מענה בהודעת המשטרה על סיום החקירה: האם השוחד הנטען הביא לביצוע רכישות בלתי נחוצות, לתשלומי יתר של המדינה או לרכישת כלי שיט פגומים.
נחזור למקבילה היחידה אי-פעם לפרשת שחיתות שכזו במגזר הביטחוני: פרשת רמי דותן. שם נמצא, כי מי שהיה ראש להק ציוד בחיל-האוויר גזר לעצמו קופון - בדומה לסוכנים פרטיים שהסתובבו סביב עסקות הענק של חיל-האוויר - מתוך כספים שהוציא במרמה מהממשל האמריקני לטובת החיל. לא נמצא בדל ראיה לכך שהחיל קנה מטוסים או מנועים שלא אמור היה לקנות, ששילם יותר מדי או שקיבל ציוד פגום. דותן ניצל את העובדה שהייתה תחרות קשה בין היצרנים האמריקניים, כדי לקבל כמה מיליוני דולרים לכיסו.
מובן שהחשדות עצמם בתיק הצוללות - אם יוכחו - הם חמורים ביותר. עבירת שוחד היא תמיד חמורה, כפי שהוכיח המחוקק כאשר קבע לצידה עונש של עשר שנות מאסר. עבירת הלבנת הון היא תמיד חמורה; גם העונש עליה הוא עשר שנות מאסר. השאלה האם בנוסף לשוחד הייתה גם פגיעה בביטחון המדינה, היא לתוספת חומרה - הן מבחינה משפטית והן מבחינה ציבורית. על זה צריכה המשטרה לתת תשובה, כבר עכשיו.
2. שורש הרע - גם בפרשת דותן וגם בפרשת כלי השיט - הוא בקיומם של מתווכים וגורמי ביניים בעסקות הענק הביטחוניות. פרשת דותן התחוללה בסוף שנות ה-80 של המאה הקודמת, משרד הביטחון היה אמור להפיק את הלקחים - והנה אנחנו רואים שוב את אותה תופעה.
אחרי פרשת דותן הודיע הפנטגון, שישראל תתחיל לבצע את הרכש הביטחוני באמצעותו ולא במישרין מול הספקים. המטרה הייתה ברורה: בלי מתווכים, בלי עסקים מתחת לשולחן, הכל בנהלים המסודרים של משרד ההגנה הגדול ביותר בעולם. הפנטגון יכול היה להציב דרישה זו משום שהרכש בארה"ב מבוצע בכספי הממשל האמריקני. לממשלת גרמניה היה קשה יותר להציב דרישה דומה, משום שישראל מבצעת את כלי הרכש במימון משותף שלה ושל גרמניה.
השאלה היא, מדוע בכלל הייתה טיסנקרופ צריכה נציג בישראל. החברה מספיק גדולה וצה"ל לקוח מספיק חשוב, כדי לעשות אחת משתיים: או להציב כאן עובד שלה (אפילו במשרה חלקית) או שהישראלים יבואו למשרדיה כדי לנהל את המו"מ. ברגע בו יש מתווך/סוכן/נציג שמקבל עמלות לפי גובה העסקות, הפרצה הקוראת לגנב היא כמעט בלתי ניתנת לסתימה. בהקשר הזה חייב משרד הביטחון להודיע עכשיו: יותר לא עובדים עם סוכנים - לא ברכש של מיליארד דולר, לא ברכש של 100 מיליון ואפילו לא ברכש של מיליון.
3. אז בנימין נתניהו לא חשוד בפרשה, בניגוד לפרסום הבומבסטי הראשון של רביב דרוקר וכפי שאמרנו לכם כאן. מצד שני, יש יותר מדי חשודים בסביבתו הקרובה מאוד: דוד שמרון, אבריאל בר-יוסף, דוד שרן. הצקצקנים והצדקנים יגלגלו את עיניהם השמימה ויאמרו: לא ייתכן שהוא לא ידע. ובכן, המשטרה הגיעה למסקנה שהוא לא ידע - אבל הם הרי לא יקבלו לעולם ממצאים המנקים את נתניהו.
ובכל זאת, יש כאן משהו מטריד. נזכיר שהיו עוד אנשים ב"אקווריום" - כפי שמכונה לשכת ראש הממשלה - שנתפסו בקלקלתם: ראש הלשכה נתן אשל, היועצת פרח לרנר. וזה כמובן עוד לפני שדיברנו על החקירות נגד נתניהו עצמו: פרשת המתנות, פרשת בזק, פרשת מוזס. וזה עוד לפני שדיברנו על כתב האישום נגד שרה נתניהו.
התחושה היא, ששנות השלטון הארוכות והעדר כל חלופה ניכרת לעין, גרמו לנתניהו ולחלק מן הסובבים אותו להיות לכל הפחות אדישים לכללים של אתיקה, התנהגות ראויה ויושרה. לכל הפחות - אם לא להפוך לעבריינים של ממש. שוב ושוב מתברר, כי ההיבריס - חטא הגאווה - הוא שגורם ליפול מאיגרא רמא לבירא עמיקתא.
אין זה אומר שצריך להגביל את כהונתו של ראש הממשלה. כפי שהראיתי בעבר, הגבלות כאלו קיימות כאשר הבחירה אישית (כגון נשיאי ארה"ב וצרפת) ואיננה קיימת כאשר הבחירות הן מפלגתיות (כמו בבריטניה וגרמניה). זה כן אומר, שהן השליטים עצמם, הן הסובבים אותם והן שומרי הסף, חייבים להיות עירניים לסכנה של התקרנפות, חזירות ושאר בהמות טמאות.

תאריך:  08/11/2018   |   עודכן:  08/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוטי שוטי שחיתותי
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
איתמר. סחטיין על הכותרת. ל"ת
ספיניתי  |  8/11/18 18:38
2
טהרן פתטי
באום  |  8/11/18 19:33
 
- צדקת, באום
הצעתי לשיפוטכם  |  9/11/18 02:55
 
- כתב נכון באום על הטהרן הפתטי
שוטי שוטי וכו'  |  9/11/18 05:09
3
תפקידו העיקרי של צה"ל
ארי כספי  |  8/11/18 20:48
4
שקרן שקרן שקרן
משה דב  |  8/11/18 20:58
 
- תחליט, אתה מאמין למשטרה או לא
שאול א.  |  8/11/18 21:59
 
- הגיון פשוט
יוסי מ.  |  9/11/18 08:00
 
- פצה את פיו. ותמיד תמיד דברי
הכורדי מזרחי יוסף  |  10/11/18 09:53
5
אףחברה לא יודעת לעבוד בלי נציג
ע_הראל  |  9/11/18 02:01
6
ביבי מושפע מאשתו האיומה
עונשים קשים   |  9/11/18 05:45
 
- ואשתך מושפעת מבעלה האיום ל"ת
לוגי  |  11/11/18 13:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת כלי השיט
עידן יוסף
מהחקירה עלה כי ההחלטות בנוגע לרכש בקבינט התקבלו ממניעים מקצועיים    על-פי הממצאים, השחיתות התגלתה רק בדרג הביניים, בין היתר בקרב המשנה לראש המל"ל ומנהל לשכת רה"מ דוד שרן
עידן יוסף
חוקרי להב 433 סיימו כעבור שעות אחדות גביית עדות פתוחה מראש הממשלה במעונו    נתניהו: "מברך על ההזדמנות שניתנה לו להבהיר את התמונה בשלמותה ולשים קץ אחת ולתמיד לטענות השווא שהושמעו נגדו על-ידי פוליטיקאים ואחרים"
טל שניידר
הבית שברמת השרון נפרץ הלילה וממנו נגנבו בין היתר לפטופ שעליו חומר רב    גנור הינו עד המדינה המרכזי בפרשת הצוללות, בה מעורב עורך דינו של ראש הממשלה דוד שמרון
עידן יוסף
השר לשעבר, שחשוד בקבלה ותיווך לשוחד, עזב את תפקידו בקרן אחרי שבע שנים: "החודשים האלה לא קלים עבורי, משוכנע שהחקירה תסתיים בחפותי המלאה"
איתמר לוין
המשרד מכחיש בלשון יוצאת דופן בחריפותה את הטענה כאילו מנדלבליט סירב לאשר לגבות את עדותו של נתניהו בפרשה: המשטרה כלל לא ביקשה זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il