X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
הכללים נשמרים בקפידה [צילום: יסוי צבקר]
נקמת אלקטרה
גירסתו של סופוקלס לטרגדיה היוונית "אלקטרה" מרטיטה את הלב בעוצמת המשחק של הצעירים שייסימו את לימודיהם בסוף השנה, וזה מה שמפתיע כל כך, הביצוע הכה מושלם של השחקנים, הודות לקיצור הטקסט הארוך של הבימאי סלבה מלצב, מעניק קצב ומתח שנדיר לראות בקלאסיקה כזו

תוך הקפדה על עקרונות הקלאסיקה - של הימצאות כל השחקנים על הבימה כל העת, כשמראה ענקית תלויה באלכסון מעל הבימה ומעניקה לה ממדים כפולים, גם זה הודות לעיצוב הבמה של סלבה מלצב, וכשהקהל יושב במהודק למתרחש, וחש כאילו נוטל חלק בעלילה, נפרש גורלה הידוע מראש של בתם אל אגממנון מלך יוון, ואשתו קליטנסטרה. האישה רצחה לנגד עיני שני ילדיה הצעירים את אביהם שחזר עטור נצחון מטרויה. נצחון שהושג הודות לקורבן שהקריב לאלים טרם היציאה למלחמה - את בתו איפיגניה. אלקטרה, ואחיה אורסטס, שהוברח מהארמון וניצל בכך, וגודל עֿל-ידי האומן (תומר יפרח הכה נוגע ללב ברושם שהוא מטביע בצופים) נשבעו לקחת נקם.
אלקטרה (בת אל מזוז המופלאה במשחקה כבת המלך המלאה זעם כנגד אמה ומאהבה, שרצחו את אביה), ממתינה ליום בו אחיה יחזור ויעזור לה בביצוע הנקמה. כיוון שידוע מה יקרה לו אם יופיע בגלוי, הוא שולח את אומנו להודיע שהוא, אורסטס, נפל בקרב תחרותי, ומביא כהוכחה כד עם אפרו של "המת". כאבה של אלקטרה למשמע הידיעה הרעה, ושמחתה של קליטמנסטרה (גלי יחיעם המקרינה את מלוא ההדר וההוד המלכותי) על מות בנה, העד למעשי הזוועה שלה, מעניקים לשתי השחקניות מונולוגים נפלאים שאי-אפשר להישאר אדיש אליהם וקשה להכילן במילות ביקורת. צריך לראות, כדי להיקסם למחזה בן ה-500 שנה שמקים לתחיה את התחבולות והשקר באמצעותם כובשים את השלטון.
כשאורסטס מתגלה לאחותו, הופך נווה כהן בקולו הכה איכותי ובוטח ובמשחקו הכובש, לגיבור ההצגה לצד אלקטרה. מלבד בסצינה האחרונה בה מתבצע הרצח לעיני הקהל - שזה בניגוד לכללי התיאטרון הקלאסי, כי לשם כך קיימת המקהלה, המספרת את הזוועות, ושומרת בכך על אחדות הזמן, המקום והמעשה. הרי בכל היתר נשמרים הכללים בקפידה, וגם אם התלבושות אינן יווניות במדויק, הרי עיצובן הכה וירטואוזי המשלב קלאסיקה עם ג׳ינס, מקבל חלק משמעותי ורב הבעה במיכלול הפקטורים בהצגה.
המקהלה שמספרת, אך גם משתלבת כמבצעת תפקידי מישנה, בנויה על כל מבצעי התפקידים הראשיים בימים אחרים ("דאבלים" - כך שכולן בנויות על קול משובח, יפי תארן ואיכות משחקן. כך הן דניאלה חבקוק, שהיא כמו תאומתה של בת אל מזוז כאלקטרה, גל שטרית וחורף קמחי. המוזיקה המלווה את ההצגה כמעט ללא הרף, שערך רועי הדס, ומתחלפת בתכנה, מקסימה ונוסכת בהצגה כעין רקע עשיר יותר. כך גם עיצוב התנועה של תומר יפרח, מעניק לטקסטים שתרגם אהרון שבתאי יתר ענין ביופי העצור בתנועות. עיצוב התאורה המשובח של סשה סיקירין והבימוי של סלבה מלצב ואינגה צ׳וטקו יוצרים חוויה לא רגילה לאוהבי המיתולוגיה היוונית, בהעניקם צבעים ועושר לסיפור הידוע.
מקסים לחזות בתלמידים המופיעים במחזה ראשון של שנת לימודיהם האחרונה, כשהם כבר כה מלוטשים, ומצליחים להעמיד הצגה כה מרשימה וחוויתית.

רב הבעה [צילום: יוסי צבקר]
חוויה לא רגילה [צילום: יוסי צבקר]
תאריך:  19/11/2018   |   עודכן:  19/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
"בית דובנוב 7" בתל אביב, הוא מבנה בן שלוש קומות בעל עיצוב אדריכלי ייחודי המזכיר בצורתו את לוחות הברית וגגו הוא בצורת ספר פתוח    במשך שנים רבות שכנו בו סניף בני עקיבא ת"א, מרכז ומשרדי ההנהלה הארצית של בני עקיבא וכן משרדי הנהלת מזכירות הקיבוץ הדתי    סיפורו של הבית
שרון מגנזי
ד"ר איילת ארז היא מחלוצות הדגם לשילוב בין רפואה ומחקר במכון ויצמן. ארז היא רופאת ילדים מומחית בגנטיקה של הסרטן, לצד חוקרת בכירה במכון העומדת בראש מעבדה המתמקדת בשינויים מטבוליים המזהים מחלה. כרופאה שהיא גם חוקרת משמשת ארז גנטיקאית באיכילוב, שם היא נפגשת עם ילדים ממשפחות עם סרטן שחשוד שהוא על-רקע גנטי. כל ממצא של גן חדש שאינו מזוהה, חוזר עימה למכון למחקר עם צוות המעבדה שלה במחלקה לבקרה ביולוגית
ד"ר רבקה שפק ליסק
ממשלת המנדט לא הייתה מעוניינת שיהודים ישרתו בכוח הזה ועל כך היו ויכוחים קשים בין ממשלת המנדט לנציגי היישוב היהודי
אלעזר לוין
נציגת ל'לוידס בישראל, בכינוס סוכני הביטוח באילת: "פוליסות רכוש אינן מכסות נזקי סייבר "    "כל עסק חייב לרכוש פוליסה כזו, לכיסוי נזקים עצומים"    מבטחים של ל'לוידס וחברות ביטוח ישראליות נכנסו בשנה האחרונה לענף
איתמר לוין
האם דונלד טראמפ יגמור את הקריירה שלו כמו ריצ'רד ניקסון? אי-אפשר לומר, כי על ווטרגייט אנחנו כבר יודעים הכל, ועל הפרשה הרוסית - מעט יחסית. בינתיים אנחנו משווים את העובדות שכן ידועות, וכל אחד יכול להחליט מי מביניהם עדיף (או פחות גרוע)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il