X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אמנון ברנזון בחתונת בתו נגה[צילום: באדיבות המשפחה]
מת המפיק והזמר אמנון ברנזון
הלך לעולמו המפיק והזמר אמנון ברנזון שהיה בשנות ה-60 וה-70 מהמפיקים הבולטים בזמר הישראלי בן 77 היה במותו. ברנזון חתום על שורת מופעים והצגות זמר ובהם: "השטן ואשת האיכר", "החייט ואשת הסנדלר", "הכל עובר חביבי" ועוד בחלק מהמופעים השתתף ברנזון כזמר והיה סולן בשיר "העגורים" שהפך לקלסיקה בזמר הישראלי
אמנון ברנזון [צילום: אלי אלון]

את המפיק והאמרגן והזמר אמנון ברנזון פגשתי בשנים האחרונות לחייו מספר פעמים במשרדי התנועה הקיבוצית בתל אביב. שם היה נוהג לשהות לא מעט. ברנזון סיפר לי כי עוסק בהפקת פרויקטים חינוכיים מוזיקליים בשיתוף התנועה הקיבוצית שמטרתם לשמר את הזמר העברי הישן והטוב ולהנגישו ולקרבו לנוער. כמעט בכל מפגש איתי ועם אחרים הוא היה נוהג לפצוח מידי פעם בשיריו ובהם השיר המיתולוגי "העגורים" וניכרה אהבתו לשירה ולזמר. מתברר כי למרות גילו (73) קול הבריטון-בס של אמנון נשאר ערב וחזק כמעט כפי שהיה. חשת שהאיש מתגעגע לבמה ושואף לחזור אליה. בשנים האחרונות הקליט שיר חדש בשם "שקיעה דרומית" שכתב נתן יהונתן והלחין רמי גורן. ברנזון ביצע שיר זה בחתונת בתו נוגה עם בחיר לבה תמיר, וריגש את קהל המשתתפים. נוגה מורה במקצועה היא בתם המשותפת של אמנון ואשתו השנייה הזמרת המצוינת רונית אופיר.
אמנון ברנזון - פרקי חייו
אמנון ברנזון נולד ב-8 בינואר 1941, בקיבוץ דפנה שבגליל העליון לאמו מלכה ולאביו אברהם ברנזון, שהיה פעיל עליה. אמנון למד בבית הספר היסודי בדפנה. בגיל 9 לערך, בעקבות הפילוג בתנועה הקיבוצית, עברה משפחתו לקיבוץ כפר גלעדי, שם למד בבית הספר התיכון המשותף בכפר בלום. את שירותו הצבאי עשה בתחילת שנות ה-60 בלהקת הנח"ל עם חנן גולדברט, פופיק ארנון, יאיר רוזנבלום ארלה קמינסקי ועוד. מספר אמנון: "מי שבחנה אותי בבחינות הקבלה ללהקת הנח"ל הייתה כוכבת "הציזבטרון" נעמי פולני המיתולוגית. היא שמעה את קולי החזק והמיוחד והודיעה לי בו במקום שהתקבלתי", מספר אמנון בגאוה לא מוסתרת". לאמנון אח ושתי אחיות: אהרון ברנזון טייס חיל-האוויר לשעבר' שכיהן במשך מספר שנים כראש המועצה המקומית ראש פינה, ד"ר אסתי איילי וטרינרית במקצועה, וחומה (נחמה) שמעוני מורה להתעמלות.
לאחר שהשתחרר מהצבא, חזר אמנון לקיבוצו כפר גלעדי ועבד במטע, כעבור זמן מה הציע לו גיורא מנור שהיה מנהל תיאטרון "בימת הקיבוץ" להצטרף לתיאטרון זה. בין המופעים בהם נטל חלק ב"בימת הקיבוץ": "זוג אופניים" ומחזהו של נתן שחם "הם יגיעו מחר".
בסוף שנות ה-60 השתתף אמנון ברנזון במופע "הלוך הלכה החבריה", שכלל שירי מחאה רוסיים שתורגמו לעברית על-ידי יעקב שבתאי. בין היתר, השתתפו לצדו במופע זה: ליאור ייני, תמי ספיבק ודודו אלהרר המעבדת המוזיקלית הייתה דרורה חבקין.
בשנת 1967 נישא לנירה גרינשטיין בת קיבוץ כפר המכבי. לזוג נולדו שלושה ילדים: אסף, יואב ויעל.
מפיק הצגת "השטן ואשת האיכר"
ב-1971 הועלה המופע המצליח "השטן ואשת האיכר" בהפקתו של אמנון שכלל שירי עם שתורגמו לעברית על-ידי דן אלמגור ובעיבודו המוזיקאלי של אריה לבנון בימוי נדב לוויתן. במופע השתתפו כזמרים אמנון ברנזון עצמו מיכל טל ורפי גרנות. ברנזון ביצע במופע זה, בן השאר, את, השירים "העגורים" ו"הגיטרה של פדרו". בעקבות הצלחת המופע, הפיק ברנזון מופע המשך בשם, "החייט ואשת הסנדלר", שבו השתתפו הוא, רפי גרנות, שלומית אהרון וקרול מריל. במופע זה נכללו שירים כמו "הצוענים" "נשיקות מתוקות מדבש" ועוד.
ב-1974 הפיק אמנון ברנזון הצגת ילדים בשם: "אני פשוש" אותה ביים נדב לוויתן. ההצגה כללה את שיריו של ע.הלל. מרבית השירים הולחנו בידי סשה ארגוב ואת חלקם האחר הלחין שלמה גרויניך. ביים את המופע נדב לויתן. בהצגה זו השתתפו שלומית אהרון, עזרא דגן רפי גרנות פנינה וילצר ועוד.
מפיק "הכל עובר חביבי"
ב-1975 הפיק ברנזון את מופע הזמר הידוע בשם "הכל עובר חביבי" משירי שנות ה-50. ברנזון צירף במופע זה לשולמית אהרון את את צבי (קיקי) רוטשטיין יובל דור, ועמי מנדלמן . את המופע ביים הבמאי צדי צרפתי. המופע הועלה יותר מ-600 פעם וזכה בפרס כינור דוד. בשנות ה-90 נישא לזמרת רונית אופיר, ילידת קיבוץ המעפיל, בוגרת "בית צבי" וגם הפיק ערב זמר בהשתתפותה שהועלה במשך מספר שנים.
בנובמבר 2011 נערכה לכבודו בבית אחותו חומה שמעוני בישוב גן יאשיה מסיבת יום הולדת 70 בהשתתפות, מכריו ובני משפחה. באירוע הוקראה מאקמה לכבודו הסוקרת את תולדות חייו ופועלו .
בספטמבר 2017 נערך בהיכל התרבות בפתח תקוה ערב מחווה לכבודו בהשתתפות להקת הכל עובר חביבי". במהלך הערב עלה אמנון לבמה לשיר וניכר כי הוא נרגש מאוד מהמעמד. במהלך ערב הוענק לו מגן הוקרה זמן קצר לאחר מכן התמוטט וצנח על הרצפה. הוא הובהל לבית חולים ולאחר מספר שעות מצבו השתפר.
אמנון ברנזון יובא היום (ב' 19.11.2018) בשעה 15:00 לקבורה בבית העלמין בכפר גלעדי .

תאריך:  19/11/2018   |   עודכן:  19/11/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מת המפיק והזמר אמנון ברנזון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חייבים תודה לאיש יקר. תודה.
‫אסף מדמוני‬‎  |  19/11/18 20:17
2
אמנון
אבינועם  |  20/11/18 18:45
3
איש גדול תרתי משמע
רודי יפת  |  21/11/18 17:55
4
חבל. לא ישכח מאתנו. ל"ת
וינטר הניה  |  23/11/18 16:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
גירסתו של סופוקלס לטרגדיה היוונית "אלקטרה" מרטיטה את הלב בעוצמת המשחק של הצעירים שייסימו את לימודיהם בסוף השנה, וזה מה שמפתיע כל כך, הביצוע הכה מושלם של השחקנים, הודות לקיצור הטקסט הארוך של הבימאי סלבה מלצב, מעניק קצב ומתח שנדיר לראות בקלאסיקה כזו
אלי אלון
"בית דובנוב 7" בתל אביב, הוא מבנה בן שלוש קומות בעל עיצוב אדריכלי ייחודי המזכיר בצורתו את לוחות הברית וגגו הוא בצורת ספר פתוח    במשך שנים רבות שכנו בו סניף בני עקיבא ת"א, מרכז ומשרדי ההנהלה הארצית של בני עקיבא וכן משרדי הנהלת מזכירות הקיבוץ הדתי    סיפורו של הבית
שרון מגנזי
ד"ר איילת ארז היא מחלוצות הדגם לשילוב בין רפואה ומחקר במכון ויצמן. ארז היא רופאת ילדים מומחית בגנטיקה של הסרטן, לצד חוקרת בכירה במכון העומדת בראש מעבדה המתמקדת בשינויים מטבוליים המזהים מחלה. כרופאה שהיא גם חוקרת משמשת ארז גנטיקאית באיכילוב, שם היא נפגשת עם ילדים ממשפחות עם סרטן שחשוד שהוא על-רקע גנטי. כל ממצא של גן חדש שאינו מזוהה, חוזר עימה למכון למחקר עם צוות המעבדה שלה במחלקה לבקרה ביולוגית
ד"ר רבקה שפק ליסק
ממשלת המנדט לא הייתה מעוניינת שיהודים ישרתו בכוח הזה ועל כך היו ויכוחים קשים בין ממשלת המנדט לנציגי היישוב היהודי
אלעזר לוין
נציגת ל'לוידס בישראל, בכינוס סוכני הביטוח באילת: "פוליסות רכוש אינן מכסות נזקי סייבר "    "כל עסק חייב לרכוש פוליסה כזו, לכיסוי נזקים עצומים"    מבטחים של ל'לוידס וחברות ביטוח ישראליות נכנסו בשנה האחרונה לענף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il