X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הממשלה חייבת לעשות יותר [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
איפה ואיפה במקום אכיפה
שביתת הנשים מחרתיים היא מחאה פסולה על נושא ראוי. בקצב הזה, כל שבוע תהיה שביתה נגד משהו - על חשבונו של הציבור, ותוך הפרת החוק האוסר על שביתות פוליטיות

גורלו של התחנון לא שפר עליו. רבים אוהבים לדלג על חלק קצר זה בתפילות ימי החול ומחפשים תירוץ. החסידים טוענים, שיום פטירתו של צדיק הוא סוג של יום-טוב (לא כל כך ברור מדוע, אבל שיהיה), ולכן אין לומר בו תחנון. אבל לכל חסידות יש רק כמה אדמו"רים שכבר הלכו לעולמם, אז מה עושים? מדפיסים לוחות שנה שבהם מצוינים שמות הנפטרים בכל יום, וכך ניתן לבחור את העילה התורנית ולוותר על התחנון.
זה מה שמזכירה לי שביתת הנשים מחרתיים (יום ג', 4.12.18), אבל בניגוד לתחנון - מדובר בתופעה חמורה המציבה אותנו בפני מדרון חלקלק. השביתה הזאת היא המשך ישיר לשביתת הלהט"בים לפני מספר חודשים, וקיים גם קשר בינה לבין התנהלותה של המשטרה מול מגזרים שונים היוצאים להפגין.
ארגוני נשים קראו לשביתה במחאה על ריבוי מעשי הרצח של נשים. אין ספק שמדובר בתופעה חמורה ביותר, הניזונה בין היתר מאוזלת היד של המשטרה (שבימי יוחנן דנינו ורוני אלשיך עוסקת בשיטור מוכוון יחסי ציבור במקום בשיטור מוכוון מטרות) וממחסור בעובדים מקצועיים שיאתרו מוקדי סיכון ויטפלו בהם. אין ספק שהממשלה צריכה וחייבת לעשות יותר. אין ספק שמחאה אזרחית היא כלי חיוני ומרכזי בחברה דמוקרטית. אין ספק ששביתה היא אמצעי לגיטימי למשיכת תשומת לב ציבורית ושלטונית.
עד כאן - הכל נכון וראוי. איפה מתחילה הבעיה? כאשר רשויות מקומיות מכריזות שיאפשרו לעובדות להיעדר מחרתיים מבלי לנכות משכרן. זה בדיוק מה שהיה בעת מחאת הלהט"בים, בה חשף גלובס את האיומים שהופעלו על בעלי עסקים: אם לא תשחררו את העובדים - נשחיר את פניכם. אין כל סימן לאיומים דומים במחאה הנוכחית, ואולי פשוט לא צריך אותם; כולם למדו את הלקח מהמחאה הקודמת. והערת אגב: מעניין שהשביתה נקבעה דווקא ליום הראשון של חופשת החנוכה בבתי הספר, כאשר צריך למצוא סידור לילדים.
נחזור לעיקר. כספן של רשויות מקומיות הוא כסף ציבורי, לא קופה פרטית של העומדים בראשיהן. השירות שהן מחויבות להעניק הוא שירות ציבורי, לא כזה התלוי ברצון הטוב של עובדיהן. ראש רשות אינו זכאי להחליט שהוא פוגע בשירות לציבור ושהוא מאפשר לעובדים להיעדר מהעבודה על חשבון הרשות. קיימים כללים הקובעים כיצד יוצאים לחופשה, מתי מודיעים עליה וכיצד מבטיחים את המשך התפקוד התקין של הארגון.
כל אלו הופרו במחאת הלהט"בים ומופרים גם במחאת הנשים. וכאן אנחנו מתחברים לדוגמת התחנון: בשבוע הבא אפשר לשבות במחאה על ריבוי תאונות הדרכים. בעוד שבועיים - בשל המצוקה בבתי החולים. בעוד שלושה שבועות - נגד פגיעות מיניות בילדים. בעוד ארבעה - בדרישה להעלות את שכר העובדים הסוציאליים. יש אין-ספור מטרות ראויות, וברגע בו נקבע תקדים של שביתות מהרגע להרגע, על חשבון הציבור ותוך פגיעה בו - יהיה קשה לתת אישורים דומים לשביתות אחרות.
חוץ מזה, מי יחליט מה ראוי ומה לא? אולי עובדים ברשויות ביהודה ושומרון ישבתו בדרישה לבנות עוד דירות בהתנחלויות, ואולי עובדים ברשויות ערביות ישבתו במחאה על תנאי המאסר בבתי הכלא הביטחוניים. אולי בנגב ישבתו בשל מחסור במים, ובצפון - בשל מיסוי על צימרים.
שיהיה ברור: כל שביתה כזאת - כולל שביתות על הנושאים הכי מוצדקים בעולם - היא שביתה פוליטית, שהחוק אוסר אותה. החוק מתיר לשבות על נושאים הקשורים בעבודה, בתנאי השכר, בפנסיה, בבטיחות - לא כאמצעי מחאה על מדיניות. בשביל זה יש כלים אחרי: הפגנות, עצומות, בחירות. אבל איש לא ייצא נגד השביתות הללו, כי אז הוא יותקף כ"חשוך", "שונא נשים", "אטום", "מתנשא" ושאר ברכות ותשבחות. משום שברגע בו מדובר בנושא פופוליסטי הזוכה לגיבוי תקשורתי - השיח הליברלי סותם את פיותיהם של בעלי דעות אחרות.
זה גם הקשר למדיניות המשטרה כלפי מפגינים. נכים יכולים לחסום צמתים ורכבות למשך שעות; חרדים יפוזרו בכוח תוך עשר דקות. זו אינה אכיפה; זו איפה ואיפה. ואם המשטרה יכולה להחליט שהחוק הוא עניין של יחסי ציבור, מה לנו לבוא בטענות כלפי פוליטיקאים שעושים בדיוק את אותו הדבר? זו אינה דמוקרטיה; זו אנרכיה.

תאריך:  02/12/2018   |   עודכן:  02/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפה ואיפה במקום אכיפה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שיח אנרכיסטי, לא ליברלי ל"ת
דיוק בהגדרה  |  2/12/18 11:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
ליא קניג כ"המלך ליר" בתיאטרון הלאומי הבימה, מציבה באופן נוקב מראה בפני הקהל על כל דווי החברה מאז ומעולם    כשהמסקנה הראשונה במעלה: אל תחלק בעודך בחיים את רכושך בין ילדיך    המסקנה השנייה: תאוות הבצע והשלטון היא המקור לכל מעשי הרצח, המלחמות ושפיכות הדמים    ואת אלה הקהל מקבל כאן משייקספיר במנות נדיבות
אלעזר לוין
היזם שלמה איזנברג מספר על העסקה הגדולה ועל מה שמאחוריה    העמלה של המתווך    "החברה יוצאת מבניית דירות, ותתרכז בניהול נכסים מניבים בישראל ובנייתם"
איתמר לוין
הם לא קוראים? הם לא מבינים? הם מסלפים במכוון? הנה דוגמאות למקרים בהם קריאה פשוטה של טקסטים ברורים, מחייבת להוביל למסקנות שונות מאלו שאותן מנסים למכור לנו, ובסיומן - שאלות רטוריות
איתמר לוין
זאת השאלה היחידה שהתשובה עליה צריכה להכריע את מינויו של צ'יקו אדרי למפכ"ל המשטרה. אלא שלוועדת גולדברג אין כלים לקבוע זאת, ולכן צריך להעביר את הנושא לבדיקת מח"ש
חיים נוי
קומדיית מצבים מטורפת - משחק משובח וקולח - תיאטרון באר שבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il