X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אין פריסה מספיקה של עמדות הטענה
רפורמת הדילוג בגוש-דן
לא תתאפשר יתרה שלילית ברב-קו
נוסעים לא יוכלו לעקוב אחרי הסכום ברב-קו ועלולים להידרש לשלם כפליים משרד התחבורה אומר כי הטכנולוגיה של הכרטיס הישראלי אינה מאפשרת כניסה למינוס בעיית פריסה וזמינות בעמדות הטעינה במזומן
עידן יוסף
רפורמת הדילוג מגיעה לגוש-דן

נראה לכם שפקח יחכה 50 דקות לניידת שתגיע לנוסע שלא שילם 5.90 שקל?
עידן יוסף
ועדת הכלכלה הודיע שלא תקדם את חוק הגדלת הקנסות על נוסעים בתחבורה הציבורית לפני שהמערכת תהיה מושלמת ותכלול מכשירי כרטוס ותיקוף לצד אכיפה מידתית והגיונית
לרשימה המלאה

רפורמת הדילוג, לעלייה מכל דלתות האוטובוס, מתרחבת מירושלים ומבאר שבע ומגיעה (יום ו', 21.12.18) לגוש-דן, כעת בקווי חברת דן בלבד, ובעוד כחודש (18.1.18) בקווי כל המפעילים בטבעת הפנימית של גוש-דן (אזור 1). בעוד שבירושלים מדובר על 350,000 נסיעות בלבד, בהם 6-5 אחוז שנוהגים לקנות כרטיס בודד, בגוש-דן מדובר על כמיליון נסיעות, ש-13% מהן נעשות באמצעות כרטיס נסיעה בודד - מה שעשוי להפוך את הסתגלות הנוסעים למורכבת יותר.
משרד התחבורה חתם הסכמים עם רשתות קמעונאיות רבות, הציב כ-2,100 נקודות מכירה בטבעת הפנימית - 850 מאפשרות מכירה בתשלום מזומן וכ-1,250 באמצעות אשראי. ב-27 מרכזי שירות ניתן להנפיק את כרטיס הרב-קו ולטעון אותו. לשם השוואה, בירושלים יש כ-200 נקודות לתשלום במזומן ועוד כמה מאות באמצעות כרטיס אשראי, וזאת בנוסף למכונות הטעינה של הרכבת הקלה.
במשרד התחבורה מעריכים כי הנהגת הרפורמה, שמבקשת להקל על הנהגים ולפטור אותם מעיסוק בתשלום, תביא לקיצור של 5% במשך זמן הנסיעה ותוריד 60,000 שעות נסיעה ביום מאוטובוסי התחבורה הציבורית בגוש-דן.
נהגים לא יתעסקו בתשלום - למעט שני מקרים: א. הנוסעים הם אזרחים ותיקים המעדיפים לשלם במזומן עבור נסיעה בודדת; ב. מקרים בהם ימכרו הנהגים רב-קו אנונימי ב-10.90 שקל לנוסעים שלא טענו מבעוד מועד את כרטיסם.
שלומית עמוס, מנהלת אגף תעריפים וכרטוס ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, מבהירה כי לא יונהג בישראל הדגם הלונדוני שיאפשר להגיע למינוס בכרטיס. בעיר לונדון, שגם בה אין אפשרות לרכוש כרטיסים אצל הנהג, בכרטיס המסייע לנוסע שאין ברשותו כרטיס טעון מוצעת לנוסעים אפשרות של "עוד נסיעה אחת" (Journey More One), המאפשרת לנוסע עם יתרה חיובית הנמוכה ממחירה של נסיעה בודדת, להיכנס באופן זמני ליתרה שלילית שתאפשר נסיעה אחת בלבד. במקרים אלה מקבל הנוסע התראה מיוחדת מהנהג ומופנה לטעון את הכרטיס. טעינת הכרטיס הבאה תכסה את היתרה השלילית. עמוס אומרת כי אפשרות זו לא מתאימה לטכנולוגיה המשמשת את הרב-קו בארץ, ובשל הבדלים אחרים באופן המכירה של הכרטיסים (שניתנים בלונדון עבור פיקדון שמחירו גבוה ממחירה של נסיעה אחת, לעומת כרטיסי רב-קו אישיים בארץ, הניתנים בחינם).
אחת הבעיות בה צפויים הנוסעים להיתקל היא חוסר היכולת לדעת מה הסכום או החוזה הטעון בכרטיסם. נכון להיום כרטיס הרב-קו לא מציג את הערך הטעון עליו. כאשר הטעינה היא אצל הנהג, יכול נוסע שרואה שאין לו את ערך הנדרש על הכרטיס לשלם באותו המעמד. אפשרות זו תפסיק להתקיים עם ביטול האפשרות לטעון אצל הנהג, מה שיקשה על נסיעות
ספונטניות ויחייב תכנון ומעקב אחרי הערך הטעון בכרטיס.

בעיות פריסה

נוכח התלות בהטענת הכרטיס מחוץ לאוטובוס נשאלות השאלות האם עמדות הטעינה הפרוסות מציעות כיסוי מספק, הן מבחינת פריסתן הגאוגרפית והן מבחינת שעות השירות שלהן? האם נשקלה האפשרות להציג בכל תחנה מידע על אודות עמדות הטעינה הקרובות אליה?
מרכז המחקר והמידע של הכנסת הפנה אל הרשות הארצית שאלה מדוע אין עמדת טעינה אוטומטית בכל תחנה או בכל אוטובוס. התשובה שהתקבלה היא שהנושא נשקל ביישום השינוי בירושלים ונפסל משיקולי מקום, טיפול בעודף ובטיחות נוסעים. עוד אומרת הרשות כי הצבת עמדות ברחוב היא תהליך יקר מאוד ומסורבל, ודורשת קבלת אישורים מהעירייה והקמת התשתית הנדרשת, תהליכים שיארכו זמן רב.
בבדיקה שערכה עמותת "תחבורה בדרך שלנו", עולה תמונה של פריסה לוקה בחסר של עמדות הטענת רב-קו במזומן. לדבריו של מקס מורוגובסקי, שמרכז את הטיפול בנושא בעמותה: "פיזור נאות של עמדות טעינה במזומן הוא קריטי כדי לסייע לאוכלוסייה שלא מחזיקה כרטיס אשראי – רבים מהקשישים, בני נוער, אנשים קשי יום, וכן אוכלוסייה שלא מסתדרת עם מכונות אוטומטיות להטענה באשראי. רוב עמדות ההטענה במזומן שנפרשו אינן אוטומטיות, ותלויות בשעות הפתיחה של בית העסק. נוסע שייתקע בלי ערך צבור ברב קו בשעה 22:00, יתקשה למצוא עמדת הטענה במזומן שעדיין פעילה, גם אם יש בקרבתו בתי עסק עם עמדה כזו".
במרכז מטרופולין גוש-דן, העיר הבולטת לרעה בחלקיות הפרישה של מכשירי ההטענה היא חולון. מדובר בעיר בת כמעט 200 אלף איש, עם קווים רבים בהפעלת חברת "דן", ועם אוכלוסייה רבה של קשישים ובני נוער. נכון לבוקר ה-18.12, אין עמדות מזומן בשכונות כדוגמת קריית שרת, קריית אילון, תל גיבורים ועוד. שכונות אלה מונות עשרות אלפי תושבים כל אחת, עם אחוז שימוש גבוה בתחבורה ציבורית.
גם בראשון לציון, אין נגישות לעמדות הטענה במזומן במזרח העיר וכן בשכונת נחלת יהודה שעוברת תנופת בנייה בשנים האחרונות.
בפתח תקוה, על-אף ריבוי העמדות היחסי במרכז העיר, שכונות רבות עדיין ללא גישה לעמדות הטענה במזומן. בכל השכונות שממזרח לכביש 40, כגון הדר גנים או יוספטל, וכן ברחבי אזור התעשיה, אין אף עמדת הטענה במזומן.
בתל אביב, רוב שכונות עבר הירקון ללא עמדת הטענה במזומן, מלבד האזור המסחרי ברמת החייל ונווה שרת.
הפרישה באזור השרון, אזור שחברת דן כמעט ואינה מפעילה קווי שירות, חלקית אף יותר. מבחן התוצאה באזור זה יהיה עוד חודש, אז תורחב הרפורמה גם לשאר החברות בגוש-דן. בולטת לרעה במקרה הזה, היא רמת השרון, שבה אין כלל עמדות הטענת מזומן, בעוד קו 24 שמקשר אותה עם תל אביב עודנו מופעל על-ידי חברת דן, ונוסעיו יושפעו מהמהלך בעוד מספר ימים.
בינואר צפויות להתרחב אפשרויות הטעינה - גם לדואר ישראל וגם לתשלום באמצעות שיחת טלפון שלאחריה יידרש הנוסע להעביר את הכרטיס על מכונה כדי שהסכום הנטען ייכנס לכרטיס.

מפת עמדות לטעינת הכרטיס
תאריך:  21/12/2018   |   עודכן:  21/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא תתאפשר יתרה שלילית ברב-קו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
חודשי חופשי
מוטי הקרייתי  |  21/12/18 07:33
2
אתר רב-קו
דין-1  |  21/12/18 07:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
מנכ"ל הרכבת טוען כי הכוונה לפטרו היא מהלך בלתי חוקי ומהווה מחטף מצד היו"ר דן הראל    רומז: מניעיו של הראל ידועים לי
עידן יוסף
לטענה כאילו איילון התנגד לפתיחת הקו המהיר לירושלים אין שחר. הבעיה העיקרית של הרכבת היא הפסדי עתק (מעל רבע מיליארד שקל!), שיו"ר הרכבת תולה אותם בתפקודו של המנכ"ל
עידן יוסף
משרד התחבורה יפרסם מחר מכרזים להוצאת 60% מפעילות אגד בבירה    קווי רוחב חדשים ישפרו את הקשר בין השכונות    קווים מרכזיים בעיר יפעלו עד 02:30 לפנות בוקר    הקווים לכותל יתוגברו    810 אוטובוסים חדישים, 200 מהם חשמליים
עידן יוסף
שחר איילון ביטל את חופשתו בחו"ל ויגיע לעבודתו ברכבת ישראל למרות הכוונה לפטרו, כדי "לנהל אותה בתקופה הרגישה בה היא נמצאת"    באוקטובר קיבל ציון 9 מהדירקטוריון    מנכ"ל משרד התחבורה: אם יפרוש - זה יקרה לאו-דווקא בגלל הקו לי-ם
עידן יוסף
מחאת הנהגים מתרחבת: מאות אוטובוסים עלו בשיירה ארוכה ממודיעין לכנסת במחאה על האלימות הגואה כלפי הנהגים    יו"ר ארגון הנהגים ישראל גונן: "הנהגים הפכו לשק חבטות. נשבית את התחבורה בישראל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il