X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אהבה שכולם כמהים לה [צילום: רדי רובינשטיין]
ביקורת "אהבה!אומץ!חמלה!" בסטודיו יורם לוינשטיין
פרק עגום בהיסטוריה
צריך אדם להיות רגיש דיו ובעל לב כדי לחוש אמפטיה וחיבה לחבורת ההומואים בשנות ה-90, שמחזהו של טרנס מקנאלי העולה בסטודיו יורם לוינשטיין מציג האהבה שכולם כמהים לה משותפת לכולנו הבימוי הכה רגיש של אלון אופיר, והמשחק המזהיר של שחקני שנה ג׳ בסטודיו, מהפנטים את הקהל

כשצפינו בנעורינו בהצגת "הנערים שבחבורה" בלונדון, הייתה זו הפעם הראשונה שהתוודענו ויזואלית למושג הומואים. הייתה זו הצגה ייחודית, ראשונית ונוגעת ללב כל. מאז ואחרי כן הצליחו מחזות נוספים להאיר את עיני הסטרייטים על בעית מחלת האיידס שהתפשטה בגלל יחסי הגברים עם בני זוג רבים וללא אמצעי הגנה. המוות שהפיל רבבות, פתח את עיני הציבור בכללותו לבעיה, וגרם להתייחסות שלילית מאוד לנושא יחסי המין בין גברים. כיום, כשהבעיה נפתרה ברובה, ועם הפתיחות בקהל כלפי נושא זה, תוך שינוי המצב החוקי של ההומואים, שפעם נידונו למאסר והגלייה עקב נטייתם, הצגה זו מחזירה אותנו לפרק העגום בהיסטוריה שהמוות היה חלק כאוב ובלתי נפרד ממנו.
חבורת הגברים המוזמנים לביתו רחב הידים של רקדן בלט מבוגר ובעל שם, הם בעלי מקצועות מגוונים, המאוחדים בידידותם האיתנה, בעוצמת הרגשות שלהם לבני זוגם, ובהומור שלהם שבא לידי ביטוי כה נפלא בטקסט של המחזה שזכה בשני פרסי "טוני" בברודווי. אהבותיהם, הקנאות, השנאות, שפת דיבורם הנוקבת ללא פשרות, מגלים לנו שאצלם, כמו אצל הסטרייטים, הכל אותו דבר. קבוצת השחקנים, שזוהי ההצגה הראשונה שלהם בשנת סיום הסטודיו, מתגלים כשחקנים כה מוכשרים, מקצועיים, ועם יכולות נהדרות, שהצפיה בהצגה ממש מהפנטת. כך שאינך חש כלל באורכה (כשעתיים).
סצינת הפתיחה האירוטית בה נראה ראמון, הפורטוריקני יפה התואר (אמיר חורי) המחזר אחרי בובי, הצעיר העיוור, בן זוגו ומחמל נפשו של בעל הבית גרגורי (אדם אלשיך המרשים) מאוד מרגשת. משחקו שליובל שבח כעיוור נפלא, ועצם היופי הפיסי של הנער הג׳ינג׳י ורגישותו, מאוד מרטיטים. אמיר חורי כ-ראמון קשה להסיר את העיניים ממנו. כולו מלא אכספרסיה, וזה לא רק יופיו שמצודד, אלא כשרון המשחק שלו הכה טבעי, המשדר לכל צופה שזהו כוכב. בחבורה ישנו גם באז השמנמן שההומור שלו ושליטתו בידע אין סופי בתולדות הקולנוע ובמחזות הזמר מדהימים - יריב דהן, הגיבור הראשי בהצגה והעוגן העיקרי שבה.
מלבד הזוגות - מתנאל לייני כעו"ד פרי ואליקו לוי כרואה החשבון הממושקף, מתארחים בבית הכפר של גרגורי גם שני אחים תאומים, השונים בצורתם ובאופיים כליל. את שניהם - ג׳ון וג׳יימס מגלם נפלא גיא דמידוב. בעוד ג׳ון הוא העצור, המתנשא, וקר המזג, הרי אחיו ג׳יימס הוא הנשי בין שניהם, המחצין את רגשותיו באופן המעניק לדמידוב אפשרויות רחבות יותר להחצין את כשרונו. מקסים לראות את המשחק הכה שונה כשהוא מגלם את שתי הדמויות בהצגה.
האהבות הקיימות, הבגידות הקלות והסערה שהן מותירות מאחריהן, כה מזכירות מה שקורה בקרב זוגות סטרייטים, כך שמעבר לסכנת המוות התלויה ועומדת מעל לראשי כמה מהחברים, הכל כה מתחבר לדרמה הטובלת בהומור, שתרגומו הכה רגיש של עידו ריקלין מעניק לה איכות נוספת. עיצוב הבמה הכה מתוחכם ורב הפתרונות בן זמננו, של ניב מנור, התלבושות של אורן דר והבימוי הכה חכם של אלון אופיר המולטי טאלנט (שהוא גם המורה של הסטודנטים בסטודיו), וכשמהטריוויה וההומור מבצבץ המוות - המחזה מקבל את המשקל הנכון שלו, ומותיר את הצופים עם הרגשה של חוויה עשירה, מדגדגת את כל החושים, עם המוזיקה הנפלאה שאלון אופיר ערך בטוב טעם - מוזיקה שצובטת כל לב.
הצגת אהבה, אומץ, חמלה - מרווה את הצופים בתחושות אלו למראה הצפיה בה. ביצוע מבריק של שחקנים מעולים, כל אחד עם אופיו המיוחד, ובימוי נעלה של אלון אופיר, עיצוב התנועה והריקוד של תום אפלבאום יוצרים פתיחה מרהיבה של שנת הלימודים האחרונה למחוננים אלה. שאפו לשחקנים וליוצרים.

הצגה מהפנטת [צילום: רדי רובינשטיין]
דיבור נוקב [צילום: רדי רובינשטיין]
תאריך:  27/12/2018   |   עודכן:  27/12/2018
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' ג'אן אשכנזי
בעיית זהותם הלאומית של יהודי רומניה היא תהליך מורכב המכיל היבטים לאומיים, אתניים, חברתיים, דתיים ופילוסופיים    חבל שאירועים היסטוריים שמו קץ לקהילה יהודית מפוארת שמזכרה נותרו רק סמלים בודדים
שרון מגנזי
הד"ר מרב פרטר מצאה את זהותה האקדמית במחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית במכון ויצמן. חזרתה לשם בתום תקופת הפוסט דוקטורט מגשימה את חלומה. משפט ששמעה במסדרונות האקדמיה 'אתה יודע, אתמול הוכחתי סוף-סוף את הכיוון ההפוך', היה עבורה משפט דגל לעשייה משמעותית ומוכחת, כפי שבאה לידי ביטוי במחקר של קבוצת המחקר בהובלתה בתחום הרשתות המבוזרות
דניאל פלורנטין
אורח חייה המקצועיים של סוזי מדגים באורח מעניין את דבריו של קן רובינסון הבריטי ואת תפיסתו בדבר החינוך העכשווי הראוי
צילה שיר-אל
שור - זוהי שנה שבה תאלצו לעשות שינוי משמעותי חשוב בדפוסי החשיבה שלכם כיוון שכוכב סטורן הקרוי המורה הגדול, נמצא אצלכם בבית שמקובל לקשר אותו עם לימודים גבוהים
אלי אלון
ל-פי אות מוסכם קבוצת אסירים ובראשם "העיתונאי" מוחמד עותמאן (עוסמאן) והמרגל עיסא אל בטאט שעטו לעבר שער הכניסה של החצר הפנימית, כשהם נושאים בידיהם לפידים, מוטות ברזל וקרשים    שני הסוהרים ההמומים והמופתעים שהיו בחצר הפנימית התקשו לעצור באותה עת את האסירים הנמלטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il