X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
במכירה הנוכחית יש גם תגליות מעניינות של כתבי יד שונים עם הגהות, הערות וגם חתימות חשובות כתב יד נדיר כך למשל, מוצע למכירה "שער הפסוקים" מאת רבי חיים ויטאל בעריכתו המקורית של מהרח"ו, עם חתימת יד קדשו של החיד"א
▪  ▪  ▪
[צילום: בית המכירות גנזים]
[צילום: בית המכירות גנזים]

[צילום: בית המכירות גנזים]

[צילום: בית המכירות גנזים]

במכירה הקרובה בבית המכירות גנזים בירושלים יימכרו פריטים נדירים מרבנים, אדמו"רים ואישים ידועים. מדובר על מהדורות ראשונות, מסמכים ומכתבים מרגשים וגם חפצים שונים ומיוחדים.
במכירה הנוכחית יש גם תגליות מעניינות של כתבי יד שונים עם הגהות, הערות וגם חתימות חשובות. כתב יד נדיר. כך למשל, מוצע למכירה "שער הפסוקים" מאת רבי חיים ויטאל בעריכתו המקורית של מהרח"ו, עם חתימת יד קדשו של החיד"א והגהות מהמקובל רבי נסים עיני. שער הפסוקים בעריכה זו לא נדפס מעולם.
מדובר למעשה בכתב יד קבלי חשוב ביותר משנות הת' שבו החיד"א למד בתורת הקבלה של מהרח"ו. שער הפסוקים מתוך שמונה שערים שחיבר רבינו חיים ויטאל בעריכה מקורית כפי שיצאה מתחת ידו.
להבנת חשיבותו וייחודו של כתב היד צריך להסביר את הרקע שלו. רבי חיים ויטאל ערך את הדרושים ששמע מרבו האר"י בשמונה שערים וקראם - עץ חיים. בשמונה עשרים אלה הבחין מהרח"ו בין הדרושים ששמע בעצמו מרבו האר"י אותם סידר בגוף כל שער ושער, ובין הדרושים ששמעו חבריו מהאר"י, אותם סידר בסופו של כל שער ושער.
שמונה שערים אלו נערכו מחדש על-ידי בנו רבי שמואל ויטאל בסדר שונה, רבי שמואל סידר את שמונת השערים בלי להבחין בין הכותבים, וכך סידר למשל את כל שער הפסוקים ברצף הן מה ששמע אביו מהרח"ו מהאר"י בעצמו, הן מה ששמעו שאר החברים ועל-פי עריכה זו נדפס שער הפסוקים. כאמור בכתב יד זה העריכה היא המקורית כפי שיצאה מתחת יד מהרח"ו.
תגלית חשובה נוספת היא ספר משנת דרבי עקיבא מאת הגאון רבי עקיבא איגר אב"ד צילץ ופרשבורג המכונה רבי עקיבא איגר הראשון, אבי אמו של רבן של כל בני הגולה רבי עקיבא איגר, עם הגהות וחתימות בכתב יד קדשו של רבי עקיבא איגר ושל אחיו רבי בונים איגר אב"ד מטרסדורף וכן כיתובי בעלות וחתימות נוספות של בני משפחתם. מדובר על חתימות והגהות רבי עקיבא איגר ומשפחתו שלא נדפסו מעולם.
וישנם גם הוצאות ראשונות של הספרים והסידורים מראשית ימי החסידות. פריט מעניין כזה הוא "שבחי הבעש"ט". מדובר על דפוס ראשון של הספר שהינו נדיר ביותר. כבר בשנה הראשונה הוא חזר ונדפס עוד פעמיים (עם שינויים והשמטות), מה שמלמד על הביקוש הרב לספר, ומאז נדפס בעוד עשרות מהדורות.
ויש גם סידור יקר המציאות. סידור שערי רחמים 'מלוקט מכתבי הרב האלוקי רבינו חיים הכהן אשר ליקט מכתבי הקודש האלוקי האריא"ל ז"ל. עם תפילות וכוונות מאת המקובל רבי שלמה עבאדי'.
חלק ראשון 'שערי רחמים' כולל תפילות לימות החול ושבתות, חנוכה ופורים, סדר לימוד וסדר סעודה, תיקוני תפלות לקרי, למקשה לילד, ועוד סגולות שונות. חלק שני 'שערי רצון' - תפילות לשלוש רגלים, הגדה של פסח, הנהגות חדש אלול וימים נוראים והנהגות לסוכות.
סידור זה הוא הסידור הראשון, בו נדפסו בהרחבה כוונות התפילה וסוד הברכות על-פי כתבי מהרח"ו, מקורותיו נאמנים שכן רבי חיים הכהן בעל מקור חיים, טור ברקת ועוד היה מתלמידי המהרח"ו ומכאן חשיבותו העצומה של הסידור למקובלים המכוונים על-פי כוונות האר"י.
פריט מרגש מאוד משנות הזעם הוא חידושי תורה בעניינים שונים עם אזכור של ה'גיטאות' בימי השואה בכתב יד של פאר הדור החזון איש זצ"ל.
הוא כותב ש"'נידון הלכה הוא ענין מופשט לבתר את המושכלות ויש לו החופש לקחת דוגמאות נמנעות בעולם המציאות וכש"כ אפשרות בלתי שכיחות ולכן אין לתמוה אי-איירי זה שאומר על הנפל להשאירו בגיטאות של היהודים בזמן המלחמה...'" הקטע נדיר זה הוא מתוך כתב יד בעניינים שונים שרשם החזון איש לעצמו בכתב יד קדשו. יש כאן אזכור נדיר של השואה בכתב יד החזון איש. כידוע החזון איש מיעט לדבר על השואה ונזקק לזה רק כשפנו אליו.

תאריך:  20/02/2019   |   עודכן:  20/02/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתב יד של רבי חיים ויטאל, הספר החסידי הראשון והגהות רבי עקיבא איגר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין, ניו-יורק
העיתון היהודי הוותיק "פורוורד" הפך לאתר אינטרנט בלבד. העורכת הראשית, ג'יין אייזנר, מתארת את עמדותיו ואת העלייה באנטישמיות ומסבירה מתי תמתח ביקורת על ישראל
עליס בליטנטל
כמה טוב בעוד מסביב יהום הסער, להתענג על הצגה כמו "נדנדה בשניים" בתיאטרון הקאמרי    קומדיה רומנטית שזוג השחקנים האהובים שבה הם בעצם זוג בחייהם    כל מה שקורה בניו-יורק לזוג המתאהב, רב, וכל העליות והמורדות הקיימות בחיי כל זוג - לוכדות את לב הצופים באמפטיה גמורה
משה ניסנבוים
לצד הטקסט הקדוש נמצאים ציורים של אדם וחווה כשהם עירומים    מופיעים בו ציורים צבעוניים בהתאם לטקסט והוא עם כריכת עור מקורית
חיים נוי
חוויה תיאטרלית ומענגת על-פי ספרו של דויד גרוסמן - בית צבי    העלילה מספרת על תמר שיוצאת לחפש את אחיה, שי, שנפל ברשתה של קבוצת אמני רחוב, מנוהלים בידי אמרגן-נוכל שדואג לספק להם סמים ומאכסן אותם במעון עלוב בירושלים
בלפור חקק
השיר מתאר יחסי אב ובת    נקודת הראות היא של הדובר השירי המתאר את בתו ואת יחסו לקשר המיוחד הנרקם ביניהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il