X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מה באמת קרה בדיון בעליון

סמוטריץ' בא להפגין בוז

תחושת בוז כלפי בית משפט כלשהו היא מתכון לאנרכיה חיות מנעה מכל הפוליטיקאים לדבר ומדוע המילים "פה זה לא הכנסת" כל כך העליבו את סמוטריץ?
▪  ▪  ▪
יש סדרי דיון [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

1.
בצלאל סמוטריץ' בא (יום ה', 14.3.19) לבית המשפט העליון מתוך בוז, ושלא יספר סיפורים על כך שהוא רוחש לו כבוד. סמוטריץ' לא בא להביע עמדה בדיון על פסילתם או אי-פסילתם של מיכאל בן-ארי ואיתמר בן-גביר. הוא לא בא למתוח ביקורת. הוא בא להפגין את היחס האמיתי שלו לבית המשפט: בוז.
יהיה מי שיטען שבית המשפט העליון הרוויח ביושר את הבוז הזה. זוהי טענה מסוכנת ביותר. יש הבדל גדול מאוד בין ביקורת לגיטימית וחיונית לבין בוז שאיננו לגיטימי. כאשר מותחים ביקורת - עושים זאת מתוך איכפתיות ורצון לשנות. כאשר מביעים בוז - עושים זאת מתוך זלזול המוביל להתעלמות.
אוי לנו ואבוי לנו אם נגיע למצב בו היחס לבית משפט כלשהו - מתביעות קטנות ועד לבג"ץ - יהיה של בוז, זלזול והתעלמות. זו תהיה אנרכיה. אנשים יקחו את החוק לידיהם. העבריינות תהיה לדרך חיים. הביטחון האישי ייעלם. שופטים יפלו קורבן לתקיפות פיזיות. זה לא יהיה D9 על בית המשפט העליון, אלא פצצת אטום על החברה הישראלית.
2.
סמוטריץ' הוא עורך דין בהשכלתו ואמור לדעת את הכללים הבסיסיים ביותר של דיון משפטי: עורכי הדין הם המדברים, והצדדים יכולים לדבר רק אם אינם מיוצגים. סמוטריץ' לא היה צד לדיון בנושא בן-ארי ובן-גביר, והוא לא ייצג איש מהם. אין, לא הייתה ולא יכולה להיות לו זכות דיבור בדיון.
יתרה מזאת: כבר בתחילת הדיון מנעה הנשיאה אסתר חיות מחברות הכנסת תמר זנדברג וסתיו שפיר לדבר. כלומר: לא היה פה איזשהו קיפוח של הימין, רחמנא ליצלן, אלא שמירה על סדרי הדיון. בדיוק כמו ששופט לא יכול להיכנס לאולם המליאה בכנסת ולדבר, חבר כנסת לא יכול להיכנס לאולם המשפט ולדבר. על אחת כמה וכמה, חבר כנסת היוצא נגד מה שלטענתו מהווה התערבות יתר של הרשות השופטת בענייני הרשות המחוקקת. על זה נאמר: טול קורה מבין עיניך.
3.
שעות אחדות לאחר ההתפרצות של סמוטריץ' בבית המשפט העליון, חולל הפרובוקטור האלים אורן חזן אירוע משלו באוניברסיטת תל אביב. הוא נכנס למפגש שערכה אגודת הסטודנטים עם פוליטיקאים מכל המחנות כאשר בידו מגאפון ומנע מזנדברג לדבר. ההתפרעות של חזן קיבלה פחות הד תקשורתי, אך פורסמה בכל זאת - וכך חזן, כמו סמוטריץ', השיג את מטרתו: כותרת שתחזק אותו בעיני בוחריו הפוטנציאליים.
קשה מאוד להחליט כיצד להגיב על פרובוקציות כאלו. להתעלם מהן? אי-אפשר; הרי חזן מנע כמעט בכוח מזנדברג לדבר, וסמוטריץ' ניסה להפריע לדיון בעליון. להגיב עליהן? זה משחק לידיהם של הפרובוקטורים, שכאמור כל רצונם הוא לקבל חשיפה תקשורתית. אין פתרון טוב להתלבטות הזאת.
4.
פרוטוקול הדיון מעלה, שהדיווח התקשורתי על חילופי הדברים בין חיות לסמוטריץ' לא היה מלא. כאשר קוראים במלואם את דבריה של חיות, רואים בדיוק למה התכוונה.
סמוטריץ' החל לדבר בלא לקבל רשות, וכאמור - כאשר אין לו כל מעמד בדיון. על-פי הדיווח בתקשורת, חיות אמרה לו: "מר סמוטריץ, תכבד את כללי המקום. פה זה לא הכנסת". הנוסח של הפרוטוקול הוא: "מר סמוטריץ, יש לאדוני משהו לומר? פה לא מתפרצים ופה לא צועקים. כאשר אדוני כאן, יתנהג בכללי המקום". עם זאת, חילופי הדברים הבאים מלמדים שחיות אכן הזכירה את הכנסת.
סמוטריץ': "אני מבקש כי כבודכם תכבדו את הכנסת. אני מכבד מאוד את בית המשפט הזה, ואני מבקש כי גם גבירתי תכבד גם את הכנסת. אנו הנושא של הדיון כאן. הנושא הוא חברי כנסת. אל תזלזלו בנו. האמירה של גבירתי האב בית דין 'אל תצעקו כאן, אתם לא בכנסת' - אני מבקש כי כבודכם תכבדו אותנו".
כעת שימו לב לדבריה המלאים של חיות: "בכנסת יש קריאות ביניים וזה מקובל שם. אצלנו זה לא מקובל. פה זה לא הכנסת, זה אומר שיש כאן סדרי דין אחרים. זה לא עניין של זלזול. אדוני בוחר לקחת את זה למקומות שהוא בוחר לקחת, כנראה שיש לאדוני סיבה. אדוני לוקח את זה למקומות לא ראויים. ח"כ שפיר היא אומנם פוליטיקאית, אך אי-אפשר לעשות סימטריה בין הדברים. אנו לא איפשרנו לפוליטיקאים לעשות זאת. לגבי ד"ר בן-ארי - כן נאפשר זאת. כי הוא המשיב כאן. ח"כ פריג', גם אדוני מתבקש לשבת. ח"כ שפיר, גם גבירתי תשב. הפוליטיקאים לא ידברו כאן".
כלומר: חיות מנעה מכל הפוליטיקאים לדבר, והסבירה שבבית המשפט - בניגוד לכנסת - אין קריאות ביניים. היא אף הלכה לקראתו של בן-ארי ואפשרה לו לדבר, למרות שעורך דינו טען באריכות קודם לכן. הגרסה של סמוטריץ' היא לכל הפחות הוצאת דברים מהקשרם, אם לא כוזבת.
5.
שתי הערות לסיום לסמוטריץ'. האחת: אני חבר בבית היהודי, היה לי קשה לבלוע אותך כחלק מהרשימה המשותפת, קשה לי עוד יותר עם בן-ארי ובן-גביר, וההתנהגות שלך אתמול גורמת לי שוב להתחבטויות קשות. אם המטרה שלך הייתה לשכנע מצביעים - אותי אולי הצלחת לשכנע לא להצביע בעדך.
השנייה: לא נראה לך מוזר, שכאשר חיות אמרה "פה זה לא הכנסת" פירשת את זה אוטומטית ומיידית כעלבון?

תאריך:  15/03/2019   |   עודכן:  15/03/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סמוטריץ' בא להפגין בוז
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
אופס צר לי להגיד לך שאתה טועה
שמעון הצדיק  |  15/03/19 10:24
 
- בלי אמון ובלי אחריות
אידו של פנסו  |  15/03/19 12:32
 
- גם לא לקשב אצל חלק מהח"כים
שמישלי  |  15/03/19 16:00
 
- {{{בעיני כיהודי וציוני סמוטריץ
לא מהעם שלי.  |  15/03/19 19:16
2
בילבול ביצים
מגיב ותיק  |  15/03/19 10:24
3
אתמר האומלל יורד מהפסים
קורא בעיון  |  15/03/19 11:10
4
איתמר לוין כנראה
באום  |  15/03/19 11:48
 
- הפטנט האחר
שפרירית  |  15/03/19 16:48
5
דתיים כמו הכותב השמאל אוהב
פנחס  |  15/03/19 11:58
6
האמירה "פה זה לא הכנסת" היא
פסח  |  15/03/19 12:19
7
לא הייתי נוכח
עודד123  |  15/03/19 12:53
8
לבטל את בג"ץ1
שפרירית  |  15/03/19 13:14
9
לבטל את בג"ץ2
שפרירית  |  15/03/19 13:33
10
כתבה שכולה ליקוק
ארי כספי  |  15/03/19 13:40
 
- כספי הרשע לפתע בצד שלנו......
איזה פלא  |  15/03/19 18:03
 
- צד של מי ? ל"ת
ארי כספי  |  16/03/19 08:39
11
בשבוע שעבר כתב לוין מאמר
"אני איש ימין"  |  16/03/19 17:52
 
- אלעזר שטרן (ולא שטיין).  ל"ת
טעות קטנה  |  17/03/19 05:38
12
אכן דברים כדרבנות.
Shmulikcd  |  17/03/19 02:15
 
- שפתך מביע מי אתה...
מר דרור  |  17/03/19 19:34
13
יופי של כתבה, כל מילה בסלע
kobger  |  17/03/19 08:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
איתמר לוין
אומר בבג"ץ, כי ועדת ההיתרים מכוח כללי ועדת אשר היא המוסמכת לדון בבקשתו לקבל מיליוני דולרים מבן-דודו ומידידו    אינו מביע דעה לגבי החלטת הוועדה לדחות את הבקשה
עידן יוסף
השב"כ לגנץ: הנייד שלך נפרץ ע"י האירנים, "פעל לפי הבנתך"    תגובת השב"כ וכחול לבן: "מסרבים להתייחס לפרסום"    המידע עלול להפוך את המועמד לראשות הממשלה לסחיט
מירב ארד
נשיא המדינה התייחס לשאלת הרכבת הממשלה הבאה והבהיר: "אנהג בנאמנות ללשון החוק ולרוחו, כפי שעשיתי במערכת הבחירות הקודמת"    קרא לציבור "לצאת מהמקלדת ולקיים שיח אמיתי עם בני משפחה וחברים"
עליס בליטנטל
הכינוי "כחול-לבן" המפוברק הוא למעשה צריך להיות שחור-אדום, אם לדייק    השחור - משמעו סכנה לדמוקרטיה ולשלום הציבור    האדום - היזכרו בדגל הקומוניסטי-הבולשביקי    זו בעצם משמעותה האמיתית של מפלגת החונטה פלוס התקשורת שנרתמה לשרתה נאמנה
מירב ארד
במהלך הדיון בפסילת מועמדי עוצמה יהודית לכנסת התגלע עימות בין חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לנשיאת העליון    סמוטריץ': "אתם מזלזלים בכנסת"; חיות השיבה: "לא חייבים לכם הבהרות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il