X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מדובר באירוע תרבותי רדוד, אך יש לו משמעות תיירותית רבה ואפילו חשיבות לאומית ארוכת טווח. ביטול של האירוויזיון יחזיר את ישראל עשרות שנים לאחור
▪  ▪  ▪
חשיבות תיירותית ותדמיתית [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

שתי נקודות מקדימות. האחת: יש הרבה מאוד מן האמת בטענות של תושבי עוטף עזה בפרט והדרום בכלל, על כך שטיל על תל אביב עושה הרבה יותר רעש מאשר 100 טילים על שדרות. השנייה: האירוויזיון הוא אירוע תרבותי רדוד ושולי למדי, שגורר אצלנו חילול שבת המוני ומקומם.
ואף על-פי כן, ישראל חייבת לעשות הכל כדי שהאירוויזיון בתל אביב בעוד שבועיים לא יבוטל, שכל המתמודדים יגיעו כמתוכנן, שכמה שיותר תיירים יבואו לרגל התחרות ושלא יהיו אפילו דיבורים על ביטול אפשרי שלו. משום שביטול שכזה יחזיר אותנו עשרות שנים לאחור מבחינה מדינית ותדמיתית, ועלול לגרום לנו נזק אדיר מבחינה כלכלית.
תיירות היא הענף הכלכלי הרגיש ביותר להשפעות חיצוניות. 21 שנים אחרי ההסכם לסיום מלחמת האזרחים באירלנד, כמה מאיתנו מוכנים לנסוע לבלפסט? האם סרי-לנקה נמצאת כעת במקום הראשון של רבים מכם? ומה עם קוסובו, שם הסתיימה המלחמה לפני שני עשורים? אתם גם יכולים לשאול את שכנינו המצרים: התיירות אליהם טרם התאוששה מההפיכה הצבאית ביולי 2013, ולקח להם שנים לשקם אותה אחרי כמה פיגועים בדרום המדינה בשנות ה-90.
הסיבה ברורה לכל: תייר רוצה לנוח, לטייל, להירגע, לגלות אנשים ומקומות. הוא לא רוצה לחשוש לחייו. יש כל כך הרבה יעדים מכל הסוגים ובכל המחירים, אז למה לנסוע דווקא למקום שאולי יתפוצץ בו מטען חבלה ושאולי תנחת עליו רקטה? וגם אם נורא רוצים דווקא את המקום הזה - מסיבות דתיות, משפחתיות או מכל סיבה אחרת - לא חייבים לנסוע עכשיו; נחכה שהמצב יירגע.
בשנה שעברה הגיעו לישראל 4 מיליון תיירים, עלייה של 13% לעומת 2017 ועלייה של 38% לעומת 2016. ההכנסות מן התיירות הנכנסת היו 22 מיליארד שקל, מה שהפך אותה לענף הייצוא השלישי בגודלו שלנו. הענף מעסיק רבבות עובדים, שרבים מהם יתקשו מאוד למצוא משרות חלופיות. חלק ניכר מזה עלול ללכת לאיבוד ביום בו ינחת הטיל הראשון בנתב"ג.
ובעצם, לא צריך שיתממש בפועל התסריט הנורא הזה. terror פירושו "פחד" - וזה מה שארגוני טרור שואפים להשיג: להפחיד. תראו כמה מושקע בביטחון בנמלי תעופה ובמטוסים, רק בשל הפחד שמא מישהו יחטוף מטוס או יפוצץ אותו. בפועל מדובר באירועים בודדים מתוך מיליוני טיסות בשנה, אבל הפחד מספיק כדי שיהיה צורך להשקיע מיליארדים על מיליארדים בביטחון, ולאבד עוד מיליארדים בתפוקה ההולכת לאיבוד בשל זמן הבידוק.
אם החמאס והג'יהאד האיסלאמי יצליחו ליצור מספיק פחד, מספר התיירים לישראל יצנח משמעותית; וכבר היינו בסרט הזה כמה פעמים. ואם האירוויזיון יבוטל - מאות מיליונים יידעו על כך, ויגיעו למסקנה (ההגיונית מבחינתם) שישראל היא מקום מסוכן מכדי לבקר בו. התוצאה תהיה אובדן מיליארדי שקלים מדי שנה, לאורך שנים.
יתרה מזו: ישראל מנהלת מאבק בלתי פוסק על הלגיטימציה שלה ועל זכותה ויכולתה לארח אירועים בינלאומיים - בספורט, בתרבות, באמנות, בדיפלומטיה. בעבר הכריחו מתקפות טרור את נבחרת הכדורגל ואת מכבי תל אביב בכדורסל לקיים בקפריסין את משחקי הבית שלהן. נבחרת ארגנטינה נכנעה אשתקד לאיומי BDS וביטלה את ביקורה בארץ. מוזיקאים ואקדמאים מחרימים את ישראל. נכון, מדובר בכניעה לטרור ולאיומים ובאנטישמיות לכל דבר ועניין; אך השורה התחתונה היא נזק קשה מאוד מבחינתנו.
ביטול של האירוויזיון - אירוע רשמי-למחצה המאורגן בידי גוף המאגד עשרות רשויות שידור אירופיות - יעלה שוב את השאלה האם ישראל רשאית ויכולה לארח אירועים בקנה מידה שכזה. כל איגוד ספורט אירופי ובינלאומי יתהה (בצדק מבחינתו) האם עליו להסתכן ולהעניק לישראל את הזכות לארח אירוע, כאשר קיימת סכנה שיהיה צורך לבטלו בהתראה של שבועות אחדים או ימים בודדים. מוזיקאים מובילים יחשבו פעמיים (ושוב, בצדק מבחינתם) האם לשלב במסע ההופעות שלהם מדינה בה ייתכן שיצטרכו להחזיר את הכסף לרוכשי הכרטיסים.
אכן, תגובה חריפה במיוחד של צה"ל שמטרתה להבטיח את קיום האירוויזיון, תעצים את תחושת הניתוק והקיפוח המוצדקת של תושבי הדרום. אכן, מדובר באירוע שאיננו פסגת חיי התרבות שלנו. אבל המשמעות שלו היא בעלת חשיבות עצומה לכולנו - והיא מצדיקה ומחייבת לעשות הכל, במישור הצבאי והדיפלומטי, כדי להבטיח שיתקיים כמתוכנן.

תאריך:  05/05/2019   |   עודכן:  05/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לעשות הכל שהאירוויזיון לא יבוטל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לבטל את הארוויזיון ולהכנס לעזה
תושב ת"א  |  5/05/19 09:20
 
- על מי אתה עובד?
סטטיסטיקאי  |  5/05/19 12:57
 
- מבחינה סטטיסטית כל שלטון עדיף
גם אני סטטיסטיקאי  |  5/05/19 15:49
2
בדיוק להיפך - לבטל את מופע התו
םםםםם  |  5/05/19 10:52
3
אסור לליברמן להכנס לממשלה חדל
ברור  |  5/05/19 16:54
4
יש ליצור הרתעה ולא לפחד מביטול
איתמר אתה טועה  |  5/05/19 19:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אירוויזיון 2019
עידן יוסף
מחצית המשלחות אמורות להגיע ביום ראשון    היתכנות לביטולים מצד קהל הצופים    הבי-די-אס בגרמניה קורא לחרם הגעה    החמאס מאיים להפציץ את נתב"ג ואזורי המופעים    צה"ל: לא מושפעים מלו"ז האירוויזיון    מפיקת האירוויזיון: "אנחנו בבועה מנותקת ממה שקורה בחוץ"
עידן יוסף
השר לשירותי דת דורש הבהרות משר העבודה ותוהה מדוע מתבקש היתר כללי בשעה שניתן להסתפק בהיתרים מיוחדים, כפי שנעשה בעבר באירועים גדולים    וקנין: "האם לדעת משרד העבודה החשיבות הלאומית של האירוויזיון גוברת על החשיבות הלאומית של יום המנוחה הלאומי של עם ישראל מזה 3000 שנה?"
עידן יוסף
שר העבודה מבקש מתן היתר כללי להעסקתם בשבת של כל העובדים הקשורים באירוויזיון. הפעם הקודמת בה התבקש היתר דומה - למספר עובדים גדול בהרבה - הייתה לפני 20 שנה, אלא שאז משרד העבודה לא חיפש קיצורי דרך ולא נתן את ההיתר המיוחל
עידן יוסף
בהיתר הכללי שמבקש שר העבודה חיים כץ לתת נכללים כל העובדים    בכך מבקש השר לחסוך מעצמו מתן היתרים מיוחדים הכפופים לכללים מחמירים    הנימוק: קיום האירוויזיון צפוי להיות בעל השלכות על יחסי החוץ ועל הכלכלה והתיירות
עידן יוסף
עיריית ת"א תפעיל כחמישים אוטובוסים ללא תשלום בשבת בה ייערך גמר האירוויזיון בשני מסלולים מרכזיים בעיר    התחבורה הציבורית בימי החול תהיה ידידותית לתיירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il