X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מועצת עיריית רמת גן קיבלה החלטה להפעיל קווים בשבת, וחברי ש"ס נשארים בקואליציה רון קובי וכרמל שאמה מסכימים: "דווקא החבר'ה של ש"ס הם הכי מתונים ופרגמטיים" למעשה מי שפתח את הפתח לקווים בשבת, כבר לפני עשור, היו גם כן דווקא חברי מועצה מטעם ש"ס
▪  ▪  ▪
סבבוס. הצלחה שתירשם על-שם ש"ס?

השבוע נשאל יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, מדוע אינו פועל כשר הפנים למנוע מעיריות להפעיל תחבורה בשבת. אחרי התפתלות קצרה, ולחץ מצד כתב ynet שדחק אותו אל הקיר, השיב דרעי כי אינו סבור שהנושא מצוי בסמכותן של העיריות, אלא בסמכותו של שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.
נושא הפעלת התחבורה העירונית בשבת ידוע לדרעי שנים רבות, ומעניין שעד היום לא פנה לשר התחבורה בבקשה כי יפסיק את השירות. לא שיש נתק בין דרעי לסמוטריץ' שמונע ממנו לפנות. להפך, באותו יום ממש פנה לשר התחבורה בבקשה ל...הוזיל את הטיסות לאומן, שהרי כידוע קדושתה של גיחת ראש השנה לאוקראינה עולה עשרות מונים על שבתות מחוללות בארץ-הקודש.
לפני כשנתיים פנה אחד מחברי הכנסת של ש"ס במליאה לשר התחבורה, ושאל אותו מדוע אינו פועל נגד הסעי השבת של העיריות. השר, אז ישראל כ"ץ, השיב לו כי העיריות נמצאות באחריות שר הפנים, שבכלל מגיע ממפלגתו של השואל. שאילתה דומה לא הופנתה לשר הפנים מצד אותו ח"כ. ללא ספק, מדובר בתפוח אדמה לוהט אותו מגלגלים השרים מיד ליד.
כאשר אישרה עיריית רמת גן את הפעלת התחבורה העירונית בשבת, נציגי ש"ס אפילו לא השמיעו קולות של פרישה. בפגישה בלשכת ראש העיר, שהתקיימה (10.7.19) אחרי האישור, בין כרמל שאמה הכהן לרון קובי, הסכימו השניים כי "דווקא החבר'ה של ש"ס הם הכי מתונים ופרגמטיים" - מחמאת חיבוק דב שספק אם מישהו בש"ס ישמח לשמוע.
פרצת הסעות השבת הראשונה מצד עירייה רשומה דווקא על שמה של המפלגה הספרדית החרדית. לפני כמה שנים פתחה עיריית חולון הסעות חינם למקומות הבילוי בקיץ. תושבים דתיים שתהו מדוע חברי מועצת העיר מטעם ש"ס מדוע אינם פועלים נגד ההסעות שמארגנת העירייה בשבת בקיץ, השיבו שזה פסק ההלכה שקיבלו מרבותיהם, בנימוק שאין להם שליטה במועצה חילונית, ואם העירייה רוצה להפעיל הסעות חינם אזי "הלעיטהו לרשע וימות" - ביטוי שבמשמעותו הפשוטה מציין יחס של אדישות ושוויון נפש, ולעיתים אף של עידוד, לכך שאדם המוגדר בהלכה כרשע או מיזם המנוגד להלכה ייכשל בעבירות ויפול מאליו.
בניגוד להערכות של הש"סניקים, האסטרטגיה כשלה - הקו לא זו בלבד שלא גווע אלא ממשיך לפעול כבר 10 שנים ברציפות. הם לא שיערו בנפשם כי הפשרנות אותה גילו תהיה מידבקת ותתפשט לערים נוספות - גבעתיים, הרצליה, רמת השרון, כרמיאל, ובקרוב גם רמת גן וכנראה שגם תל אביב וערים נוספות בגוש-דן.
בניגוד לקווים הפיראטיים של נוע תנוע ושבוס, שזה רק עניין של זמן עד שייסגרו משום שהם מפרים את החוק (למרות שהם טוענים אחרת), עניינם של קווי העיריות יוכרע כנראה בבית המשפט, בעקבות עתירה בעניין שמתכוונים להגיש תושבים דתיים ברמת גן.
השאלה המרכזית אותה יצטרך בית המשפט לברר היא האם הפעלת קווי התחבורה בשבת מצויה במסגרת השירותים אותם מוסמכת העירייה לתת לתושביה. כמו-כן אמורה להתברר השאלה האם הסעות חינם נכללות בגדר תחבורה ציבורית, והאם מתן שירות הסעות עירוניות בשבת באופן המונע מלכתחילה שימוש של תושבים שומרי שבת בקווים אלה מהווה הדרה ואפליה אסורה.

תאריך:  28/07/2019   |   עודכן:  28/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קווי שבת בהשגחת דרעי?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הסעות בשבת הן אפליה והדרה!
איששש  |  28/07/19 10:27
2
מה שהכותב לא יודע
יוא"ב  |  29/07/19 10:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עומר מואב
למי שאינו כלכלן שלמד קצת את הנושא, הטענות שלי עלולות להישמע תמוהות    ההיגיון הפשוט: אם מעדיפים יצרן מקומי על יצרן זר אז לא ברור שיצרנו מקומות עבודה לישראלים? ובכן לא
עידן יוסף
במשך כשבועיים יש תקלה ממושכת בצגים הדיגיטליים בתחנות האוטובוס וביישומונים ואין קשר בין הזמנים המופיעים למציאות    משרד התחבורה לא מסר על כך מידע לציבור ולא ידוע מתי תיפתר הבעיה
איתמר לוין
הורה לוועדת המכרזים לדון שוב בהעדפת תוצרת הארץ במכרזי התחבורה הציבורית, תוך שהוא מציין שדיני המכרזים חלים עליהם ושאין יסוד לטענות נגד העדפה זו
עידן יוסף
שר התחבורה מחליט להקצות בשלושה צירים מרכזיים נתיבי תחבורה ציבורית בהם יוכלו לנסוע גם מכוניות בהן יש כמה נוסעים    "הגדלת מקדם המילוי תביא לביטול הפקקים"
יצחק דנון
חברת עבודות ההנדסה תובעת 7.4 מיליון שקל במחלוקת סביב הרכבת הקלה בתל אביב: טוענת שדרך חדשה מספקת אתתים במישרין לנת"ע ובכך פוגעת בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il