X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: מוקי שוורץ]
איך יוצאים מהקונבנציה
המחזה "איך יוצאים מכאן" שכתב דודי גורדון וביים אסי שמעוני הוא מלאכת מחשבת של השימוש במילים. התמליל של ההצגה הוא בבחינת מעדן שכמוהו נדיר לפגוש. כה מצחיק, שנון, מדגדג את החושים, וכה אנושי, עד שהמחזה יכול לעלות על כל במה בעולם כולו, וינחל הצלחה הודות למהותו שאינה מוגבלת לזמן או למקום. חוויה מטריפה

תיאטרון פסיק הירושלמי, שמייסדיו ושחקניו הם בוגרי הסטודיו של ניסן נתיב בירושלים, נודע בהצגות המוקפדות והאיכותיות שהוא מעלה בביתו, ב"בית מזי"א" בירושלים. ההצגה החדשה (והראשונה בחייו) שביים השחקן אסי שמעוני, היא מעדן תיאטרלי המרנין לב, משום שהודות לו מצינו שרשימת הבימאים הישראלים הכה מצומצמת -גדלה באחד מעולה. שני השחקנים במחזה, הן הודות לטקסט הכה שנון, והן הודות לבימוי וכן לכשרונם - מצליחים לתפוס את הקהל בגרונו, כך שאין לו שניה לעפעף או לנשום.
דודי גורדון שכתב את התמליל הנפלא יחד עם טל נתיב, היה בעברו איש שב"כ, וכשפרש לפני חמש שנים - התמסר למימוש חלומו להיות שחקן. כי למעשה, חוקרי השב"כ נדרשים לשחק תפקידים שונים במסגרת עבודתם. את הכשרתו עשה בתיאטרון "פסיק", עד שהחל להופיע בו כשחקן. הפעם: כאן הוא בתפקיד מנהל רשת קצביות מצליחות בארץ, המגיע לאחד מסניפיו כדי לבדוק את ספרי החשבונות, משום חשדותיו שמשהו לא תקין בהם. בחנות נמצאת רק עובדת, ליזי, שמשום מה אינה רשומה כעובדת בחנות. הדו-קרב המילולי בינה, מלאת התום והחן, לבין המנהל מלא החשיבות מעצמו, מרווה את הצופים בצחוקים. טל נתיב כליזט, מקסימה את הקהל בהקפדה שלה על ניסוח השאלות שהוא מפנה אליה. הלוואי והיו ניתנות הכשרות כאלו בניסוח הדיבור לכל ילדי בתי הספר - ואז הייתה רמת השיחה של הישראלים משתדרגת להפליא....טל, שלמדה בתיאטרון פסיק, מכשפת את הקהל בקסם שלה, ובטוהר המשחק המושלם.
לאט-לאט, מתוך התפתחות העלילה, כשהשניים ננעלים במחסן, ללא איוורור או חלון, האווירה ביניהם מפשירה. כל אחד נפתח אל משנהו, מתוודה על בעיותיו. מסתבר, שליזט היא בעצם צעירה המצויה "על הספקטרום". דהיינו, בעלת ליקוי אוטיסטי כלשהוא בהתפתחותה, גם אם מיזערי. הצופה לומד להיפתח אל אנשים בעלי תכונות כאלו, ושוכח את הדעות הקדומות, הגורמות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים להיזרק בעטיין לשולי החברה, או להיות מנוצלים בשל תמימותם.
כל עושר הגלגולים הנפשיים העוברים על השניים, שהם כה רבים במשך זמן ההצגה הלא ארוך, ממלאים את הנפש והמוח כאחד. ובעיקר - לא מרפים מהצופה, המופתע מכל התגלות בהמשך הצגה. סיבת ההצלחה של ההצגה מעוגנת בכל אחד מיוצריה ושחקניה. המוזיקה של עמית בן עטר מאולפני ביט -הנמסכת בתמליל, והופכת לחלק אינטגרלי מהאוירה בהתרחשויות, התאורה הרבגונית של אדם רוטבליט; הדרמטוריגיה של עוזי ביטון, הניהול האמנותי של שמואל הודג׳ס, ממיסדי התיאטרון, ומעל לכל - התמליל הכה חכם ושובה לב של דודי גורדון וטל נתיב, והבימוי הכה מעולה ורגיש, לעילא ולעילא של אסי שמעוני.
תענוג להיווכח שמחזה ישראלי חדש יכול עד כדי כך לשבות לב כל צופה כאן, עכשיו ובכל ארץ על הפלנטה שלנו. ושמו הנוסף -"הצגה לא נורמלית" - יאה לו מאד, ומרענן ומשדרג את כלל ההצגות העבריות שעולות על בימותינו. כפי שנאמר: "חדש מפני ישן תוציאו". נחתום בברכות לכול היוצרים והשחקנים.

תאריך:  22/08/2019   |   עודכן:  22/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הערעורים ההדדיים המבקשים לפסול את עוצמה יהודית ואת הרשימה המשותפת, יכולים להוביל לתוצאות הפוכות מאלו שאליהם מתכוונים הצדדים הניצים. הם אולי יפסלו את הרשימות השנואות עליהם - אך במחיר של אובדן השלטון
עליס בליטנטל
האם אנשים הנקלעים למצוקה והגיעו לפת לחם, ונספחים לקבוצת אנשים אחרים על-מנת להישרד - האם נכון לכנותם פרזיטים, טפילים? הסרט הכובש לבבות בכל העולם, וזוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון, מצליח להפתיע בכל דקה ממנו בפיתולים ובהפתעות שהוא מזמן לצופה
חיים נוי
ביקורת מחזמר: פאנטום האופרה הוא הפקה מרשימה, אפופת תפאורה מדהימה ותלבושות נפלאות - אבל הוא ארוך מדי, מתיש ומשעמם
איתמר לוין
סולברג תופס את המקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות; עמית עלה מן המקום השני, והנדל - מן המקום השישי    השופטים המדורגים לראשונה: אלכס שטיין במקום החמישי, עופר גרוסקופף במקום ה-11    במקומות האחרונים: דפנה ברק-ארז ומני מזוז    עמית מוביל בשיעור חוות הדעת העיקריות: 55% מפסקי הדין שלו; אחריו סולברג והנדל    הדירוג הממוצע לאורך השנים: עמית, סולברג, הנדל, ברק-ארז, מזוז ופוגלמן
איתמר לוין
למרות שהחוק מטיל עונשים חמורים על עדויות שקר בהליכי חקירה ומשפט, אצלנו כמעט תמיד לא קורה כלום לשקרנים כאלה. חלקם אפילו נהנים מעילום שמם, באדיבותם של בתי המשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il