X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: דליה הקר-אוריון, באדיבות גלריה גורדון]
מי הזיז את הגבינה שלי - נדידת הגלריות
אחת הדוגמאות, מיני רבות, היא העתקת משכנן של שתיים מהגלריות הידועות גורדון ואלון שגב ממרכז וצפון תל אביב, לאזור מוסכים ותעשיה קלה השוכן בגבול תל אביב-יפו

המגמה הרווחת ברחבי העולם של העברת גלריות ממקום עירוני מרכזי לאזורים בשולי העיר או לשכונות אחרות, גואה בשנים האחרונות במקומותינו.
אחת הדוגמאות, מיני רבות, היא העתקת משכנן של שתיים מהגלריות הידועות גורדון ואלון שגב ממרכז וצפון תל אביב, לאזור מוסכים ותעשיה קלה השוכן בגבול תל אביב-יפו.
משכנן החדש שוכן במבנה מיוחד המכיל 800 מ"ר. הוא תוכנן על-ידי משרד הארכיטקטים גוטסמן-שמלצמן. הבניין מובדל בצורתו, מרקמו וצבעיו מיתר המבנים הנמצאים בשטח ומובחן בקוויו הפשוטים, כניסת אור טבעי דרך פתחים מיוחדים בתקרה ודרך צוהר מלבני אופקי העשוי זכוכית חלבית. אי-אפשר לראות את מה שמוצג בפנים, למעט דרך חריך הצצה הנמצא ליד הדלת.
גלריה גורדון, אחת הגלריות הוותיקות והמצליחות, הוקמה על-ידי ישעיהו יריב. בשנת 2001 הועבר שרביט ההנהלה לבנו אמון יריב, שממשיך בהצלחה את דרכו.
הגלריה ששכנה ברחוב בן-יהודה בתל אביב (וסניף ברחוב נתן החכם), העתיקה את משכנה לרחוב הזרם 5 בדרום תל אביב. במקביל, קיים סניף של גלריה זו לאמנות ישראלית ובינלאומית עכשווית ברחוב הפלך הסמוך.
ב-6 לאוגוסט 2018 נפתחו תערוכות במשכנן החדש. תערוכתו של האמן והפסל הבינלאומי עופר ללוש בגלריה גורדון ותערוכתו המיוחדת של ג'ואל מוריסון בגלריה אלון שגב. ב-6 לאוגוסט 2018 נפתחו תערוכות במשכנן החדש. תערוכתו של האמן והפסל הבינלאומי עופר ללוש בגלריה גורדון ותערוכתו המיוחדת של ג'ואל מוריסון בגלריה אלון שגב.
בדצמבר 2019 נפתח ברחוב מנוע 4 גן פסלים המכיל את יצירותיהם של מיטב הפסלים העכשוויים. הכניסה לגן הפסלים השוכן ברחוב של מוסכים ומקומות לתעשיה זעירה מהווה כניסה "לארץ פלאות" אמנותית. הניגוד לעיסוק במוצרי צריכה יומיומיים נפרש לעיני הצופה מתחם מוגן, מוקף גדר שהדופן הפנימי של הקיר הגובל ברוב מצופה בחומר דמוי ראי. עובדה המכפילה את תחושת החלל הממשי ומשלבת את המתבונן ומושאי ההתבוננות שלו-הפסלים. הפסלים משתלבים בין העצים הנטועים בשטח ומתכתבים עם הקירות והגרפיטי והמבנים המקיפים את המתחם.
האמן שעבודותיו בולטות כבר בתחילת הסיור, הוא עופר ללוש שמספר מפסליו מוצבים בגן, לצד פסלים של אמנים ותיקים כמו יחיאל שמי, דני קרוון ואמנים עכשווים מצליחים כמו יעקב דורצ'ין, פיליפ רנצר, ציבי גבע, סיגלית לנדאו, סשה שפרבר, אורי ליפשיץ. לא נפקד מקומן של אמניות כמו דינה רקאנטי, שרון פוליאקין ומיה כהן-לוי.
עופר ללוש שתערוכתו השנייה במשכן החדש של גלריה גורדון נפתחה בימים אלה, היה גם האמן הראשון שתערוכתו "האטלייה" הוצגה בגלריה מייד עם מעברה. פסליו שהפכו למותגים מוכרים הנמצאים בין היתר בגן הפסלים של מוזאון תל אביב. השכלתו הרחבה בין היתר בתחום הספרות הצרפתית נותנת את אותותיה, בעומק של הרעיונות ובהתייחסות לא רק לפסל כיצירה בודדת אלא גם למקבצים של עבודות, המסודרים על-ידי האמן, ניתנים לשליטתו המוחלטת ומעצימים זה את זה מעצם שכנותם. הגיגים על חיים ומות, רגעיות ונצחיות, אינדיבידואליות וקבוצתיות עולים מהתבוננות על העבודות.
שילוב נדיר בין תערוכה בחלל גלריה יחד עם תצוגה בגן פסלים מרחיב את תחום מעורבתו של הצופה ומעורר מחשבות על מקומה של האמנות בחיינו, תפקידו של האמן וחשיבות יציאה וחשיפת אמנות במקומות לא שגרתיים.

[צילום: דליה הקר-אוריון, באדיבות גלריה גורדון]
תאריך:  16/06/2020   |   עודכן:  16/06/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי הזיז את הגבינה שלי - נדידת הגלריות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילת פישביין
פרופ' רחל אלתרמן חוקרת בכירה במוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית בטכניון ממליצה לחייב קבלנים להקים מתקני אנרגיה ירוקה על גגות מבני מגורים חדשים ו"כצעד ראשון שהוא גם חינוכי" לחייב משרדי ממשלה להקים מתקנים כאלה על גגותיהם
איתמר לוין
נניח ששני הכדורגלנים ממכבי תל אביב "רק" נכנסו למיטה עם נערות זרות; מדוע זה נתפס כהתנהגות נורמטיבית?    התקשורת לוקחת כמובן את הצד של המועדון ושחקניו    בית המשפט הוציא צו איסור פרסום מגוחך, והמשטרה מעמידה פנים שהיא אינה מספרת דבר
איתמר לוין
ההורים, המורים והתלמידים מעניינים כקליפת השום את ראשי הסתדרות המורים וארגון המורים    הסיפור האמיתי מבחינתם מתנהל מזה שלוש שנים בבית הדין הארצי לעבודה: מיהו הארגון היציג של המורים בחטיבות הביניים
איציק וולף
עיריית ירושלים תולה את ההימנעות מפרסום יומניו של ראש העירייה בהימנעות חברת מועצה מתשלום אגרה של 2,910 שקלים    הדרישה לתשלום הוגשה בניגוד להנחיות היחידה הממשלתית לחופש המידע    העירייה מסרבת להשיב לשאלות News1 כיצד חושבו שעות העבודה שבגינן נדרש תשלום האגרה וטוענת: היומן מתפרסם בכל שנה בסוף מרס ורק בגלל בקשה לחופש המידע לא ניתן לפרסמו ללא תשלום האגרה
ד"ר יואל גוז'נסקי, ד"ר אופיר וינטר
הממשלות במדינות המתונות משנות את היחס ליהודים - אם כי לא ברור עד כמה המסר מחלחל לאוכלוסייה    יש גם לשים לב להבדל בין היחס ליהודים לבין היחס לישראל ולציונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il