X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הדרג המקצועי במשרד התקשורת עסק רבות בביטול ההפרדה המבנית בקבוצת בזק; פילבר יתבקש להסביר מדוע הוא פעל בנושא כפי שפעל בחקירתו במשטרה התלונן פילבר שאנשי הדרג המקצועי ניסו לסכל את מדיניותו
▪  ▪  ▪
נויפלד. הפתעה ביום שישי [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

1.
חלק ניכר מהמשך החקירה הנגדית של עו"ד דנה נויפלד, לשעבר היועצת המשפטית של משרד התקשורת, בידי עו"ד ז'ק חן (15.3.22) עסק בשאלת ההפרדה המבנית של בזק. מדובר בחובה שהוטלה על הקבוצה להקים חברות-בנות נפרדות לכל פעילות (טלפוניה קווית, טלפוניה סלולרית, אינטרנט, תקשורת בינלאומית), חובה שבזק מאוד לא אהבה. בימי שלמה פילבר כמנכ"ל משרד התקשורת, הוחלט לבטל את חובת ההפרדה (אם כי הדבר לא קרה עד היום) - והמדינה טוענת שזוהי תמורה משמעותית של בנימין נתניהו לשוחד בדמות הסיקור בוואלה.
חן הציג מסמכים רבים משנת 2016, כולל לפני מינויו של פילבר למנכ"ל, ולפיהם הדרג המקצועי במשרד עסק בצורה משמעותית בהפרדה המבנית. הוא הזכיר, כי כבר בשנת 2011 אימץ השר דאז, משה כחלון, את המלצות ועדת חייק בדבר ביטול ההפרדה, אם יתמלאו תנאים מסוימים. פילבר החליט ללכת בכיוון זה, אם בזק תסכים להשקיע סכומי עתק בסיבים אופטיים וכך להגביר את התחרות בשוק התקשורת. ביוני 2016 שלח פילבר מכתב לבזק בנוגע לקידום ביטול ההפרדה המבנית כדי לקדם את פריסת הסיבים, ובזק הגיבה בחוסר שביעות רצון.
בחקירתה הראשית התייחסה נויפלד למסמך שקיבלה מפילבר באחד מימי שישי בספטמבר 2016, בו דובר על ביטול ההפרדה המבנית, ואמרה שהוא נחת עליה בהפתעה. לאור המסמכים שהציג היום חן, אישרה נויפלד שנעשתה עבודת מטה רבה בנושא וכי ידעה על כוונתו של פילבר לבטל את ההפרדה המבנית, אם כי לא לכל העבודה הייתה מודעת. היא הסבירה, כי הפתעתה נבעה מכך שפילבר בחר במסלול שעליו לא היו דיונים קודמים ומכך שהתכוון לבצע זאת בלא שימוע.
כמו שכבר צוין כאן בשבוע שעבר, גם נקודה זו מלמדת עד כמה עדותו של פילבר תהיה משמעותית: מדוע עשה מה שעשה. חוץ מזה צריך לציין, כי ברור שהתביעה הכירה מסמכים אלו – שהרי היא זו שהעבירה אותם להגנה כחלק מחומרי החקירה – ומן הסתם הייתה לה סיבה להאמין, כי בידיה הוכחות לכאורה ליחסי השוחד למרות כל אותם מסמכים. חלק מן ההסברים יינתנו בעדויות הבאות, וחלקן – בשלב הסיכומים.
2.
קודם לכן ביקש חן להראות, כי מה שהוצג בידי התביעה כהתנהלות חריגה של פילבר מול בזק, היה התנהלות שגרתית במשרד התקשורת גם מול חברות אחרות. עוד עובדים במשרד קיימו פגישות עם אנשי החברות המפוקחות, כולל מחוץ למשרד, והשתמשו בדוא"ל הפרטי שלהם לצורכי עבודה. עוד ציטט חן מחקירתה של נויפלד, כאשר אמרה שהיו מקרים שמסמכים פנימיים עברו לחברות - אם ההעברה הייתה מוצדקת והכל תלוי בנסיבות.
החלק השני של הדברים התייחס להעברת מסמכים פנימיים בידי פילבר לבכירים בבזק ובראשם המנכ"ל דאז, סטלה הנדלר. כאן חשובה מאוד הסתייגותה של נויפלד, עליה חזרה שוב ושוב: צריך לדעת מהו ההקשר ומהן הנסיבות. אם צריך לקבל תגובה של החברה המפוקחת והדבר נעשה בצורה גלויה, אפשר להעביר לה את המסמך. בנוגע לפילבר הטענה היא, שהוא העביר טיוטות פנימיות ועשה זאת בחשאי.
3.
גם היחסים הפנימיים בצמרת משרד התקשורת תפסו מקום. פילבר טען שהגורמים המקצועיים במשרד, למשל אגף הכלכלה, שהתנגדו לעמדותיו לא ציירו לו את תמונת המצב לאשורה. כך למשל הוא כתב לנויפלד בספטמבר 2016 בנוגע לוועדת חייק: "יצאתי בתחושה עד כמה מציגים לי מידע באופן מגמתי ולא מדויק, עד שאני לא עושה את העבודה בעצמי. מתסכל".
פילבר חשד שסמנכ"ל הכלכלה דאז, הרן לבאות, חותר תחתיו ומדליף מידע לתקשורת כדי לסכל את מדיניותו. הוא אמר זאת בהתכתבויות פנימיות ובצורה חדה במיוחד בחקירתו במשטרה, שם דיבר על מחלוקות מקצועיות בין השניים שגלשו לאי אמון אישי. גם זה היה קשור לביטול ההפרדה המבנית: פילבר טען שמדובר במדיניות מימי משה ואשר סוכלה בידי הדרג המקצועי. הוא זעם במיוחד על ההדלפות לגד פרץ מגלובס; חן אמר שהוא יהיה עד הגנה, והעיר שיהיה צורך לדון בהסרת חיסיון על מקורות עיתונאיים.
פילבר אמר במשטרה, שהוא פיזר דיס-אינפורמציה בצמרת המשרד, למעט מול עדי קאהן-גונן (עוזרת המנכ"ל) ומימון שמילה (המשנה למנכ"ל). לדבריו, בישיבות ההנהלה הוא אומנם לא הסתיר מידע, אבל "לא נתתי להם להבין עד הסוף לאן אני הולך, כי לא יכולתי לנהל דיון". בשלב מסוים הוא אף שקל לפטר את לבאות. הלה אמר בחקירתו, שפילבר לא נתן אמון באנשי המקצוע ומהיום הראשון שלו במשרד "נהג להתייעץ יותר עם גורמים בתעשיה מאשר איתנו אנשי המקצוע" - הן אנשי בזק והן אנשי הוט, סלקום ופרטנר.
קאהן-גונן אמרה בחקירתה, כי המנכ"ל הקודם, אבי ברגר, "מאוד קירב את דנה והרן והם היו מורמים מכל והיה ברור שאני מתחתיהם. מומו [פילבר] שינה את המאזן וזה יצר הרבה פוליטיקה ארגונית". נויפלד הגיבה: "זו הייתה גישה ילדותית". חן המשיך לצטט מחקירתה של קאהן-גונן: "גנון זה פראייר לעומת מה שהיה במשרד התקשורת. ההתעמרות היום-יומית שאני עברתי. כל דבר היה קשור לביבי היו מוציאים עלי". נויפלד: "אין לי מה לומר על ההרגשות שלה". חן ציין, כי קאהן-גונן לא נקבה בשמות ספציפיים. החלק הזה בחקירה נועד להראות, כי הדרג המקצועי ניסה לטרפד את מדיניותו של פילבר וזאת מטעמים בלתי ענייניים; וגם לרמוז, כי הללו אינם בהכרח עדים נטולי פניות כאשר הם מדברים מטעם התביעה על מהלכיו.
ציטוט היום
"זה לא מוצא חן בעיני החוקר, העמדה המקצועית הזאת. זה הרי לא מה שהוא רוצה לשמוע" (עו"ד ז'ק חן על שאלות חוקר המשטרה לעו"ד דנה נויפלד).

תאריך:  15/03/2022   |   עודכן:  10/04/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ההגנה ביקשה להראות שהטיפול בענייני בזק בידי נתניהו ומשרד התקשורת היה מקצועי - ובכך להפריך את טענת השוחד    דינה זילבר כתבה ב-2017 שנתניהו רק יישם את המלצות הדרג המקצועי, ולא ניתן יהיה להסתפק בדברי התביעה ש"זה על בסיס מה שידעו אז"
איתמר לוין
מי שהייתה המשנה ליועץ המשפטי הציגה עמדה זו למבקר המדינה על-פי המידע שקיבלה ממשרד התקשורת    התביעה: הדברים נאמרו לפי מה שהיה ידוע אז    גם בנושא ניגוד העניינים של נתניהו נאמר שהוא פעל לפי עמדת הדרג המקצועי
איתמר לוין
עודה ערער לפני קרוב לשלוש שנים על סגירת תלונתו על אלימות שוטרים בעת פינוי אום אל-חיראן - והחלטה טרם התקבלה, תוך הפרת כל המועמדים המירביים שנקבעו בהנחיות פרקליט המדינה
איתמר לוין
קובע שעל הרשות החוקרת לקבל צו שיפוטי כדי להשתמש בתוצרי ההאזנה להוכחת עבירות אחרות מאלו שהוצגו בבקשה המקורית    פסק הדין עשוי להשפיע על קבילות חלק מתוצרי האזנות הסתר לפילבר בתיק 4000
איתמר לוין
בית המשפט קיבל חלקית את בקשת ההגנה למסירת מידע על הפעלת התוכנה, במיוחד כלפי שלמה פילבר - אך המידע שהופק שלא כחוק לא יימסר לה, משום שאיננו רלוונטי למשפט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il