X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פילבר היום. "משמעות אחרת" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
משפט נתניהו: השלישייה * 1.6.2022
פילבר לא דיבר על פגישת ההנחיה
בזמן אמת היה פילבר בטוח שהוא פועל ממניעים ענייניים ומקצועיים - הסכים ברצון עם בן-צור הסניגור גם הראה כיצד הוא לא הזכיר את פגישתו המפורסמת עם נתניהו - אבל כאשר שוחח עימו בארבע עיניים והיא הייתה מאוד רלוונטית

1.
עו"ד בועז בן-צור המשיך להראות לשלמה פילבר (1.6.22), כי הוא לא היטיב במאומה עם בזק. פילבר מצידו המשיך לשתף פעולה: כל ההחלטות היו ענייניות ומקצועיות, הוא פעל לפי מיטב שיקול דעתו ואכן החלטותיו עלו - או אמורות היו לעלות - לבזק מיליארדי שקלים. לדברי פילבר, הוא ספג מתקפות בתקשורת רק משום שהיה מזוהה עם נתניהו, וכעת יועז הנדל - איש המחנה הפוליטי המנוגד, הדגיש - עושה את אותם דברים וזוכה לשבחים.
בנושא הזה קיימת זהות אינטרסים בין ההגנה לבין עד המדינה. ההגנה רוצה להראות שלא הייתה שום תמורה לשוחד הנטען; עד המדינה רוצה להראות שלא נפל פגם במעשיו. פילבר מדגיש שוב ושוב, כי הסכים להיות עד מדינה רק משום שחוקריו טענו שהאופן בו קיבל את ההחלטות - בעיקר הערוץ החשאי לצמרת בזק - היה עבירה של מרמה והפרת אמונים. חשוב לו מאוד לצרוב בתודעה, שהבעיה (לשיטתם, לא לשיטתו) הייתה התהליך ולא המהות.
פילבר הסכים עם בן-צור גם לגבי תפיסותיו והלך רוחו בזמן אמת: הוא לא חשב לרגע שיש משהו פסול במעשיו. אז למה במשטרה אמר אחרת? "הוא כאשר הגעתי למשטרה ונפתח לי עולם חדש, הרבה מאוד אירועים שנראו לי חסרי חשיבות, קיבלו משמעות אחרת". בן-צור: "לי חשובות הפעולות והתודעות שלך ב-2015". פילבר: "אחרי פגישת ההנחיה אני מבין שנתניהו ואלוביץ מכירים, ואני מאותו רגע מתנהל בכך שאני לא רב עם אלוביץ". בן-צור: "אמרת שאתה מבין דברים בדיעבד, אבל אנחנו רואים מה נעשה ומה הייתה תודעתך בזמן אמת. הפרשנויות והתוספות מתרסקות על קרקע המציאות. בזמן אמת פעלת באופן עצמאי". פילבר: "98%-99% אני פועל עצמאית על-פי שיקול דעתי המקצועי". בן-צור: "אז נשארנו עם אחוז אחד".
2.
נושא שני אותו המשיך בן-צור לתקוף הוא פגישת ההנחיה, במטרה להוכיח שכלל לא התקיימה. הוא הראה שורה ארוכה של צמתים בהם יכול היה פילבר להזכיר אותה, אך נמנע מכך. כך למשל בעת שמשרד מבקר המדינה ומשרד המשפטים בחנו האם נתניהו מצוי בניגוד עניינים מול שאול אלוביץ ובזק. פילבר אמר שהוא ומשרד התקשורת היו "שקופים לגמרי" ומסרו את כל המידע. אז למה לא אמר דבר על פגישת ההנחיה? הרי לדבריו הוא לא ידע דבר על קשרי השוחד הנטענים, ויכול היה לדווח עליה מבלי לחשוש שמא הוא מפליל את נתניהו. "ב-2015 לא ראיתי בזה שום בעיה ושום דבר יוצא דופן. ב-2018 הבנתי דברים שלא הבנתי ב-2015", השיב.
החוקרים אמרו לפילבר, כי לא מתקבל על הדעת שהוא ממשיך שנה וחצי לפעול על-פי שיחה בת 40 שניות. פילבר השיב, כי הבין מהן ההנחיות, אחרי שבועיים פרס כנפיים והיה עצמאי. גם בהיותו עד מדינה, אמר פילבר שעד מעצרו הוא חש שפעל בצורה מקצועית. בן-צור: "למה לא אמרת 99%?", כלומר - שהיה אחוז בודד של שיקולים זרים בגלל שיחת ההנחיה. פילבר: "זה מה שאני עניתי אינסטינקטיבית". בהמשך הסכים עם בן-צור: "עובדתית לא אמרו לי את כל האמת בחקירה, וזה משפיע".
1.
פילבר אמר בחקירתו, כי בסוף 2016 - כאשר החלו פרסומים על חקירות אפשריות בנוגע לקשריו של נתניהו עם איש עסקים מוביל - שאל אותו נתניהו מה היו פעולותיו מול אלוביץ. ההערכה אז בסביבתו הייתה שהכוונה לבעלי בזק, אם כי כיום ידוע שהכוונה הייתה לנוני מוזס ולתיק 2000. פילבר השיב לנתניהו, כי הנושא היחיד הוא מיזוג בזק-yes ושהוא לא רואה בו שום בעיה, שכן נתניהו חתם על בסיס חוות דעת משפטית.
פילבר אישר היום, כי לא אמר דבר על שיחת ההנחיה או האצת המיזוג, למרות שזו הייתה שיחה גלויה בארבע עיניים. בן-צור ציין, שהוא לא אמר דבר על הפגישה לעדי כאהן-גונן (העוזרת המקצועית שלו), לאשתו, לעורכי דינו, לשר צחי הנגבי, לחוקרים, לאנשי ראש הממשלה, למשרד המשפטים, למבקר המדינה - ותהה מדוע לא אמר זאת לנתניהו, למרות שזוהי ליבת העניין. פילבר: "השיחות בינינו מאוד קצרות". בן-צור: "עוד חצי דקה". פילבר: "לא אמרתי".
לדברי פילבר, הוא לא זז כהוא זה מן התיאורים העובדתיים שלו, אך ייתכן שההסברים שנתן במשטרה לא היו נכונים. כיצד זה קרה? "החוקרים לוחצים אותך עוד פעם ועוד פעם, ואתה מתחיל לייצר סברות וכיווני חשיבה. הם לא מוכנים לקבל את זה שאין לי תשובה, אז אני משתף פעולה עם החוקרים ומנסה לתת להם כיווני חשיבה אפשריים. ישנן העובדות שאני יודע, הם אומרים שיש הררי ראיות, חתמתי על הסכם, אני אזרח מדינת ישראל ואני מנסה לעזור להם. לא שיניתי מילה בתוכן של הפגישות. הקונוטציה, ההסבר - הוא נובע מהניסיון שלי ומהמצגים שמציגים לי".
ציטוט היום
שלמה פילבר: "אני עד מדינה אחרי שהואשמתי שהבעיות בטלפוניה שרציתי לפתור עבור אזרחי ישראל, היא פשע נגד האנושות וגנבתי מיליארד שקל".

תאריך:  01/06/2022   |   עודכן:  19/06/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
נתניהו ופילבר שוחחו - כנראה במרס 2016 - על ענייני בזק; כעת מסכים פילבר, כי ייתכן שלא היה זה כדי להבטיח את הסיוע לבזק, אלא לבדוק פרסומים כוזבים בעניינה    עוד לבנה שנפלה: חפץ ופילבר מכחישים העברת מסרים מנתניהו
רון בריימן
שלושת המקרים שונים לחלוטין, אבל בשלושתם נראה שעבודת התביעה נשענת על משאלות לב ו/או מניעים סמויים, יותר מאשר על אדנים יציבים    המשמעות: הפרקליטות שוחקת במו ידיה את אמון הציבור בה
איתמר לוין
אברהם בלוך "העז" לפרסם שבית המשפט קיבל את הבקשה לתיקון כתב האישום בתיק 1000    מצייץ אלמוני פרסם שורה ארוכה של יעדים, ובהם בכירי הפרקליטות ושורה של עיתונאים
איתמר לוין
בית המשפט מותח ביקורת על הפרקליטות, שביקשה לקבוע בכתב האישום המתוקן, כי פגישת ההנחיה של נתניהו עם פילבר הייתה במועד מוקדם יותר - וזאת למרות שהגרסה והראיות ידועות לה מזה זמן רב
איתמר לוין
שעות קריטיות בימים בהם הפך פילבר לעד מדינה לא תועדו - בכלל לא או בצורה חלקית בלבד; בן-צור טען שכך נולד סיפור פגישת ההנחיה    בן-צור עלול להסתבך עם התועמלנים של נתניהו: אין לו טענות לעיתונאים שפרסמו הדלפות מהחקירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il