X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אנדרו יאנג, מייסד מפלגת פורוורד [צילום: רבקה בלקוול, AP]
רפובליקנים ודמוקרטים מקימים את 'קדימה' האמריקנית
אנדרו יאנג, שהתמודד ב-2020 על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, וכריסטין טוד ויטמן הרפובליקנית, שהייתה מושלת ניו ג'רזי, יעמדו בראש מפלגת מרכז חדשה שתנסה לתקוע יתד בממשל האמריקני שמה של המפלגה: 'פורוורד' ובעברית - קדימה המצע מעורפל כמיטב המסורת של מפלגות מרכז

המערכת הפוליטית מרובת המפלגות של ישראל כבר ראתה מפלגות מרכז רבות. אחת הבולטות שבהן הייתה מפלגת קדימה - שהוקמה לפני 17 שנים על-ידי אריאל שרון וקיבצה אליה גורמים פוליטיים מימין ומשמאל ואף הצליחה להיות מפלגת המרכז הראשונה שזכתה בבחירות בישראל. כעת נראה שגם במערכת הפוליטית הדו-מפלגתית האמריקנית יש מי שמנסה להקים מפלגת 'קדימה' משלו.
כמה עשרות פוליטיקאים אמריקניים מן המפלגה הרפובליקנית ומן המפלגה הדמוקרטית הודיעו (יום ד', 27.7.22) על הקמת מפלגת 'פורוורד' [ובתרגום העברי: 'קדימה'. א.ו.] מתוך כוונה לפנות למיליוני מצביעים אמריקניים שאינם מרוצים מהתנהלותה של המערכת הפוליטית הדו-מפלגתית הקיימת. כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
בראש המפלגה החדשה יעמדו יחד אנדרו יאנג - יזם אמריקני שהיה בשנת 2020 ממועמדי המפלגה הדמוקרטית בפריימריז לפני הבחירות לנשיאות, ומושל ניו ג'רזי לשעבר כריסטין טוד ויטמן מן המפלגה הרפובליקנית. השניים הצהירו כי הם מקווים להקים מפלגה שתהווה אלטרנטיבה משמעותית למפלגה הדמוקרטית ולמפלגה הרפובליקנית ותהפוך לשחקן משמעותי בזירה הפוליטית האמריקנית.
חדירה של מפלגה חדשה למערכת הפוליטית האמריקנית היא מהלך שכמעט תמיד נדון לכישלון. אומנם יש מבין הפוליטיקאים האמריקניים גם כאלה הנחשבים ל'עצמאים', אך שיטת הבחירות הרובית הנהוגה בארצות הברית מעניקה סיכוי רב יותר לניצחון לגופים המפלגתיים המאורגנים היטב, ואשר זוכים לבסיסי תמיכה מסורתיים עמוקים ורחבים.
מנהיגי מפלגת קדימה האמריקנית צפויים לקיים בסתיו הקרוב סדרת אירועי השקה של המפלגה בערים אמריקניות מרכזיות. ההשקה הרשמית של המפלגה צפויה להתקיים ביוסטון טקסס ב-24 בספטמבר 2022. הוועידה הארצית הראשונה של המפלגה צפויה להתקיים, על-פי התכנון, בקיץ הבא.
בדומה למפלגות מרכז שאנחנו מכירים מישראל - גם מפלגת קדימה האמריקנית משתמשת בססמאות מעורפלות ככל שניתן, מתוך כוונה להגיע לבוחרים משני צידי המתרס הפוליטי מן הצד האחד, ומתוך רצון שלא להכעיס אף אחד משני הצדדים מן הצד השני. למפלגה אין בשלב זה מצע פוליטי ספציפי. כל שאומרים אנשי המפלגה הוא ביחס לשני הנושאים המרכזיים באג'נדה שלה: "להמריץ את הכלכלה ולהביא לפריחתה" ו"לתת לאמריקנים יותר אפשרויות לבחור בבחירות, יותר ביטחון בממשלה שמתפקדת ויותר אפשרות להשפיע על העתיד", כלשון הדיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
כמיטב המסורת של מפלגות המרכז, מסתפקת מפלגת המרכז האמריקנית המתגבשת בסיסמה שמשלבת את שמה ולא אומרת שום דבר קונקרטי על הבעיות הכלכליות או הפולטיות: "איך נפתור את הסוגיות הגדולות שבפניהן עומדת אמריקה? לא שמאל, לא ימין. קדימה".

תאריך:  29/07/2022   |   עודכן:  29/07/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רפובליקנים ודמוקרטים מקימים את 'קדימה' האמריקנית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ב-37,994 מילים "מצליח" מבקר המדינה שלא להזכיר למעשה את ראש הממשלה, השר לביטחון הפנים והמפכ"ל    כאשר איש אינו נדרש לשלם את המחיר, המחדלים חוזרים על עצמם וגובים חיי אדם
מריה סוידאן
ההתייחסות לחרדל כרכיב עיקרי החלה בתקופות מאוחרות, כשבתקופה הקלאסית, עת שלטו בעולם האימפריות היווניות והרומיות - נהגו להתייחס אליו כצמח מרפא בלבד, ככל הנראה בזכות העובדה שהוא עשיר בברזל, סידן, אבץ, מגנזיום, חומצות אומגה 3 ועוד
דור אבירן
רובנו לא יודעים שחיזוק שריר היד האחורית מעצב לנו את יתר שריר הזרוע, מסייע לפעולות הרמה ולמעשה דוחף את השריר הנגדי, היד הקדמית, ובכך מסייע לנו לראות יד קדמית יפה, חזקה ומעוצבת יותר
עידן יוסף
זרוע העבודה ונציבות שוויון הזדמנויות במשרד הכלכלה עושים לבקשת News1 סדר ומסבירים מהם המקרים החריגים שבהם ניתן לפרסם מודעה לחיפוש עובדים שיעבדו ביום מנוחתם השבוע, ועל איזה חוקים עלול לעבור מעסיק שיחפש זמינים לעבודה בסופי-שבוע
איתמר לוין
נתניהו לא שואל שאלות שהתשובות עליהן עשויות לא להתאים לו - זה הרושם העולה בתיקים 1000, 2000 ו-4000; ולא מטענות התביעה, אלא מן המענה לכתב האישום    האם הוא עמד בכללים שקבעה ביניש להסתמכות על חוות דעת משפטית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il