X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
להשתמש בכל הכלים החוקיים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
שישה בשישי / לקראת הקמת הממשלה
גורל הדמוקרטיה שלנו מצוי בידי אסתר חיות
בג"ץ יצטרך להתמודד עם צעדים בלתי חוקתיים בעליל המעמידים בסכנה את עצם המשטר הדמוקרטי - ולא בטוח שהמאבק יסתיים שם

דרעי, בן-גביר, הליכוד
מפחדים שיפסידו אז משנים את הכללים [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

הסכנה לדמוקרטיה הישראלית מפני ממשלת הימין המתגבשת, הולכת ומתבהרת והולכת ומתגברת מיום ליום. ראו מה היה לנו רק בשבוע האחרון.
מאחר שבנימין נתניהו ואריה דרעי חוששים, שעל-פי כללי המשחק הנוכחיים מינויו של דרעי לשר ייפסל, הם פשוט מתכננים לקבוע כללים חדשים. הם לא יילכו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, כדי שיקבע האם דבק קלון בעבירות המס בהן הודה דרעי אשתקד. הם גם לא יתמודדו עם עתירות צפויות לבג"ץ. במקום זה, הם ימנעו מראש מבג"ץ לפסול את המינוי. איך? על-ידי חוק שיקבע שאסור לבית המשפט להביא בחשבון שיקולי סבירות. וכדי להבטיח שבג"ץ לא יוכל לבטל את החוק הזה, יעבירו במהירות גם את פסקת ההתגברות, שתאפשר לכנסת לבטל ברוב של 61 כל פסק דין.
זה מצטרף לתוכניות הרשמיות של הליכוד: חוק יסוד כבוד האדם וחרותו יהפוך לחוק רגיל; פסקת ההתגברות תחייב רוב של 61 חברי כנסת בלבד; בג"ץ יוכל לפסול חוקים רק ברוב של 12 מבין 15 שופטיו; היועצים המשפטיים של המשרדים יהפכו למשרות אמון של השרים; תבוטל נבחרת הדירקטורים לחברות הממשלתיות וכל שר יוכל למנות דירקטורים כראות עיניו. המשמעות: השחיתות תחגוג ואיש לא יוכל לבלום אותה.
לצד זאת, איתמר בן-גביר רוצה לקבל את הסמכות – כשר לביטחון פנים – לתת למשטרה הוראות מבצעיות ואסטרטגיות. המשמעות: סכנה למתן הוראות פוליטיות למשטרה. במצב כזה, יוכל בן-גביר להורות למשטרה להפעיל כוח נגד מפגיני שמאל ולא לגעת במפגיני ימין; הוא יוכל לגמד או לפרק את היחידות העוסקות במאבק בשחיתות; הוא יוכל להורות למשטרה לפתוח באש חיה בניגוד לעמדת השוטרים בשטח.
שיהיה ברור: חלק מהסוגיות שמעלים אנשי הימין בתחום מערכות החוק והאכיפה ראויות לדיון מעמיק. למשל: האיזון בין הרשויות, אופן בחירת נשיא בית המשפט העליון. בחלק מהן הם (לעניות דעתי) צודקים. למשל: הגברת הביקורת על הפרקליטות ופיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. אבל הרוב המהותי שלהן הוא פגיעה קשה ביותר במשטר הדמוקרטי, מתן כוח עצום וחסר מגבלות לממשלה וחיסול עקרונות יסוד של חברה חופשית. הם לא מדברים על דיון או לכל הפחות על ניסיון להגיע להסכמות רחבות. הם מדברים על הנחתות מכוח הרוב. זו רודנות.

נתניהו לא יבלום
גם נאשם וגם לחיץ [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

יש הטוענים, כי בנימין נתניהו יבלום את המגמות המסוכנות הללו, כפי שהגן על מערכת המשפט בתריסר שנותיו הקודמות כראש הממשלה. הלוואי. אבל אני לא מאמין שזה יקרה, בגלל שני גורמים מכריעים שהשתנו בשנתיים-שלוש האחרונות: מצבו האישי של נתניהו והלחצים מלמטה.
נתניהו הוא היום נאשם. עוד לא נולד הנאשם שאינו רוצה שכתב האישום נגדו ייעלם. גם אם מדובר בעבירת חניה וגם אם יש לו אלף ראיות לחפותו, אין נאשם שרוצה לנהל את המשפט. זה עניין פשוט וברור של טבע אנושי. ומאחר שנתניהו הוא בן אדם (לא מלאך כפי שחושבים תומכיו ולא שטן כפי שחושבים מתנגדיו), גם הוא מאוד רוצה שכתב האישום ייעלם. וזה אומר, שנתניהו עלול לתמוך ביוזמות מסוכנות והרסניות, אם יחשוב שיש בהן כדי לסייע לו – במישרין או בעקיפין – להעביר מן העולם את ת"פ 67104-01-20.
נתניהו – אדם חכם מאוד, כריזמטי מאוד, חרוץ מאוד – גם ידוע בכך שלא תמיד הוא עומד בלחצים. בנושא של מערכת המשפט, הקריאות לרפורמה (שהיא למעשה הרס) באות מכל הכיוונים: מתוך הליכוד, מהציונות הדתית, מעוצמה יהודית, ממפלגת נועם, מיהדות התורה, ממפלגת ש"ס. בכלל לא בטוח שנתניהו רוצה או יכול להתמודד עם הלחצים הללו, וכבר ראינו בהיסטוריה מקרים של אירועים הרי-גורל שהתגלגלו מלמטה למעלה בלא שהמנהיגים הצליחו (אם בכלל ניסו) לבלום אותם.
חוץ מזה, מישהו באמת חושב שדרישות הליכוד במו"מ הקואליציוני, אותן הזכרתי לעיל, אינן ב-100% על דעתו של נתניהו? כלומר: נתניהו עומד מאחורי המהלכים הללו ובראשם פסקת ההתגברות, שמיד נשוב ונסביר מדוע היא סכנה חמורה ביותר. אפשר לקוות כמה שרוצים שנתניהו יהיה המבוגר האחראי; העובדות סותרות את התקווה הזאת.

שוב על פסקת ההתגברות
הרוב אינו רשאי לעשות כרצונו [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]

צריך לומר זאת ללא הרף: פסקת ההתגברות עליה מדברים חברי הקואליציה העתידית היא הנוסחה להפיכתה של ישראל לרודנות. משמעותה היא סילוק הפיקוח המשפטי על הדרג הפוליטי, כאשר הממשלה והכנסת יהיו חופשיות לעשות ככל העולה על רוחן.
תחילה – שתי נקודות יסוד. האחת: הרוב אינו רשאי לעשות הכל. הרוב אינו יכול לבטל את הבחירות, לסגור בתי תפילה, לבטל את יום המנוחה או לאסור על נשים לצאת לעבודה. זה אמור להיות ברור כשמש. גם הרוב כפוף לעקרונות יסוד דמוקרטיים. השנייה: כולם כפופים לשלטון החוק. הרשות המחוקקת קובעת את החוקים, הרשות המבצעת מיישמת אותם והרשות השופטת מפרשת אותם ואוכפת אותם. לכן, גם הרשות המחוקקת וגם הרשות המבצעת כפופות בהיבט זה לרשות השופטת. בלא הכפיפות הזאת, הפרלמנט והממשלה יעשו כל מה שמתחשק להם.
כעת – על פסקת ההתגברות. במקור דובר על האופן בו תוכל הכנסת לשוב ולחוקק חוק שאותו ביטל בג"ץ. הרעיון הוא ששני הצדדים יהיו מאוד מוגבלים בתחום הזה: יהיה קשה לבטל חוק ויהיה קשה לבטל את הביטול. איש אינו חולק שצריך לאפשר לכנסת להתגבר על בית המשפט העליון; השאלה היא באיזה רוב ובאיזו מידה של הסכמה בין הממשלה לאופוזיציה.
הימין מדבר כעת על שני דברים. האחד: שההתגברות על ביטול חוק תהיה ברוב של 61 חברי כנסת בלבד. בפועל זה אומר, שכל ממשלה תוכל לעשות זאת לבדה (במיוחד אם תקבע שמדובר בהצבעת אי-אמון בה). השני: מתן אפשרות לכנסת לבטל, שוב ברוב של 61, כל פסק דין של בית המשפט העליון. כך למשל, פסילת מינויו של דרעי לשר איננה עניין של חקיקה אלא של פסיקה. ואם הפוליטיקאים יכולים לבטל פסקי דין, מה ימנע מהם לעשות זאת בתחום האזרחי או אפילו בתחום הפלילי?
נוסיף ונעיר לגבי ביטול עילת הסבירות. אכן, זוהי עילה עמומה הנתונה לפרשנות, אבל אין מנוס ממנה. ספר החוקים מלא בהגדרות עמומות שבתי המשפט יוצקים בהן תוכן, גם לפי הדעות האישיות של השופטים. החיים מלאים בגוונים, בעוד החוק עוסק רק בשחור-לבן. חוץ מזה, לפוליטיקאים אסור לומר לשופטים כיצד לפסוק; גם זה הרס של יסודות השיטה הדמוקרטית.
היום בו הפוליטיקאים יכפו על בית המשפט מה לשקול ומה לא, ובמקביל יטלו לעצמם את הסמכות לבטל את פסיקותיו – הוא היום בו הדמוקרטיה תמות. אין דמוקרטיה בלי בית משפט עצמאי המגן על זכויות הפרט ומגביל את כוחה של הממשלה. פשוט אין.

לא חייבים לפסוק מיד
אפשר לדון בעתירות שנתיים-שלוש [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

הדיבורים על תוכניות ההרס נעצרים לרוב בשלב החקיקה: הכנסת תקבע שאין עילת סבירות, הכנסת תקבע התגברות ברוב של 61. אבל בפועל, זה כמובן לא ייגמר שם, כי יוגשו עתירות לבג"ץ נגד החוקים הללו. בנקודה הזאת יהיה גורל הדמוקרטיה הישראלית נתון בידי 15 שופטי בית המשפט העליון ובראשם הנשיאה אסתר חיות.
לטעמי, חיות תהיה חייבת להשתמש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותה כדי לבלום את המהלכים הללו. למשל: אפשר לעכב אותם זמן רב בשימוש בכלים דיוניים. תחילה להוציא צו ביניים האוסר לממש אותם (משום שהנזק המיידי מהיישום יהיה עצום וספק אם ניתן יהיה לשקמו), ואז לקבוע זמן לא-קצר למענה על העתירות. הדיון בהן ודאי יהיה בהרכב מורחב של תשעה שופטים (אפשר גם לחשוב על כל שופטי העליון, כי מותר להניח שכולם כולל כולם יתנגדו לצעדים אנטי-דמוקרטיים בוטים שכאלה). זה אומר, שצריך להסתדר עם היומן העמוס לעייפה שלהם. אפשר גם לתת לגורמים נוספים, משני הצדדים, להצטרף כמשיבים בעתירות ולהגיש את עמדותיהם.
אחרי הדיון ייצא צו על תנאי, אשר יורה לממשלה ולכנסת לנמק מדוע הצעדים הללו לא יבוטלו. וזה אומר: עוד חודשים לקבלת עמדות ותשובות. ואז שוב יתקיים דיון בהרכב המורחב. בשום מקום לא כתוב שצריך לתת פסק דין מיד; אין שום תקנה הקובעת את לוחות הזמנים של בג"ץ. ומן הסתם כל שופט ירצה לכתוב פסק דין מנומק ומלומד. בקיצור: אפשר בהחלט לדון בעתירות הללו במשך שנתיים-שלוש. אם זה מה שנחוץ כדי להציל את הדמוקרטיה – אדרבה.

פיקוח נפש של ציבור
גם הם גולשים, קוראים וצופים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

בג"ץ חייב לפסוק, בסופו של דבר, נגד המהלכים הללו. חיות ועמיתיה יהיו חייבים להביא בחשבון את התמונה הכוללת ולא רק את הסוגיה הנקודתית שתובא לפתחם. הם יהיו חייבים להבין שאנחנו מצויים במצב של דמוקרטיה מתגוננת, החייבת להציל את עצמה מידי מי שמשתמשים בה כדי להרוס אותה. הרב אברהם יצחק הכהן קוק דיבר, בהקשר אחר לגמרי, על "פיקוח נפש של ציבור". זהו המצב כעת. וכאשר עסקינן בפיקוח נפש, מותר וחובה לעשות דברים שלא עושים בחיים השגרתיים.
שיהיה ברור: אני לא אומר ולא מציע ולא רומז שפסק הדין צריך להיות בלתי מבוסס מבחינה חוקית וחוקתית. פסק דין שכזה יהיה פסול ורודני לא פחות מאשר הצעדים נגדם ייצא. אני כן אומר, שיהיה על השופטים להרחיב את מבטם ולהתבסס על מה שכולנו יודעים: שעם פסקת התגברות של 61 (למשל), תקבל הממשלה שלטון ללא מֵצָרים. גם הם גולשים, קוראים וצופים. אז נכון שהתקשורת אינה ראיה משפטית, אבל יש ידע שיפוטי. כמו שכל השופטים יודעים שראיית דנ"א היא מוחלטת ושמכונת אמת איננה קבילה, כך הם גם יודעים מה אומרים במפורש מי שעומדים מאחורי הצעדים הללו. פסק הדין חייב לשקף זאת. זהו קו ההגנה האחרון.

האם השרים יצייתו לבג"ץ
יתן פקודות מבצעיות [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]

אבל הסיפור לא מסתיים כאן. במציאות המוטרפת בה אנו חיים, יש להתמודד עם שאלה שעד לפני חודש נראתה בדיונית לחלוטין: האם הממשלה תקיים את פסקי הדין של בג"ץ? אני לא מדבר רק על קולות מסיתים (ואולי אף בלתי חוקיים) הנשמעים כבר מתוך הקואליציה העתידית, אלא גם על הדינמיקה וההתססה העלולות לגרום לראשי המפלגות ולבכירי הממשלה להתריס בגלוי נגד פסקי דין.
הנה כמה תרחישים. נניח שבג"ץ פוסל את מינויו של דרעי לשר; האם הקואליציה עלולה להשביע אותו לשר, הוא יגיע למשרד הפנים, יתיישב בלשכת השר ויתחיל לחלק הוראות? נניח שבג"ץ אוסר להעניק לבן-גביר סמכויות פיקודיות, אבל הוא כן נותן פקודות מבצעיות; מה אמורים השוטרים ומפקדיהם לעשות? נניח ששר המשפטים אינו מכנס את הוועדה לבחירת שופטים, בג"ץ מורה לו לעשות זאת והוא נמנע מלציית; האם יינקטו נגדו הליכי בזיון בית המשפט?
מעבר לכך שמדובר במשבר חוקתי וממשלי חמור ביותר – בו הדרג הפקידותי אינו יודע האם עליו לציית לשרים הממרים את פי בית המשפט – זהו גם מתכון בטוח לאנרכיה מוחלטת. מדוע – יאמר לעצמו האזרח מן השורה – שאני אציית לבית המשפט אם הממשלה אינה עושה זאת? מדוע שאקיים את החוקים באמצעותם הממשלה פועלת מולי, אם היא בעצמה אינה מקיימת את החוק? מדוע שלא אקח את החוק לידיים ואצא למאבק אלים נגד בית המשפט או הממשלה? כפי שאמרתי בעבר, הלוואי שבעוד שנה-שנתיים תנופפו מולי גם בטור הזה ותצחקו על תרחישי האימה שלי. הלוואי.

העובדות: איך באמת אושר חוק יסוד כבוד האדם וחרותו בהובלת הליכוד בממשלה של הימין והחרדים.
[קישור]
תאריך:  25/11/2022   |   עודכן:  25/11/2022
+קרב על הוועדה לשירותי דת
13:07 25/11/22  |  עידן יוסף

בציונות הדתית מעוניינים לקבל את הוועדה לשירותי דת. ביהדות התורה דורשים לקבל את הוועדה ולאחד אותה עם ועדת הפנים הצפויה ליפול בחלקו של ח"כ יעקב אשר (INN).
סמוטריץ' הגיע להסדרה מול הליכוד בתחילת השבוע בעניין המשרד לשירותי דת: התיק יוחזק אצל שס, אך תהיה חלוקה בין ראשי האגפים והוועדה למינוי דיינים. נתניהו גם הציע להשתמש בוועדה למיזמי דת שבראשה יהיה איש מהציונות הדתית, אך בעקבות הנתק כרגע המתווה נדחה (בחדרי חרדים).

+פורסמו תפקידי המפלגות החרדיות המסתמנים
12:16 25/11/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מקלב אולי יקבל תפקיד סגן שר באוצר או בשוויון חברתי, פרוש שר ירושלים, יעקב אשר יקבל את ועדת הפנים, פינדרוס את הבריאות ואייכלר את העבודה והרווחה  ▪  יואב בן צור - שר התפוצות, ביטון וארבל יקבלו סגני שר במשרדי שס ואזולאי יקבל ראשות ועדה

מקלב וגפני. לא ייכנסו בלי סמוטריץ' [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מסתמן: יו"ר הכנסת הבא - קיש או אקוניס
11:54 25/11/22  |  עידן יוסף

הקרב על תפקיד יו״ר הכנסת: בין אופיר אקוניס ליואב קיש. אמיר אוחנה כנראה בדרך למשרד החוץ (וואלה).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel  אוהד טל  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אושר שקלים / Osher  Shekalim  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  אליהו דלל / Eli Dallal  אליהו רביבו / Revivo Eliyahu  אלמוג כהן / Almog  Cohen  אסתר חיות / Esther Hayut  ארז מלול / Erez  Malul  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דבורה ביטון / Dvora  Biton  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן אילוז / DAN Iluz  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky  טלי גוטליב / Tali  Gottlieb  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יונתן משריקי / Yonatan Mishraki  יוסף עטאונה / Youssef  Atauna  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב מרגי / yaakov Margi  יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop  יצחק עמית / Issac Amit  יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak  יצחק שמעון סרלאוף  ירון לוי / Yaron Levi  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  כבוד האדם וחירותו  לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מנסור עבאס / Mansour Abbas  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה רוט / Moshe  Roth  מתן כהנא / Matan  Kahana  נאור שירי  ניר ברקת / Nir  Barkat  סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili  סימון דוידסון / Simon Davidson  עודד פורר / Oded Forer  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  עמית הלוי / Amit  Halevi  צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot  צביקה פוגל / Tzvika  Foghel  צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון דרמר / Ron Dramer  רון כץ / Ron Katz  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  ש"ס  שלום דנינו / Shalom  Danino  שלי טל מירון / Shelly Tal Meron  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרון ניר / Sharon Nir  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גורל הדמוקרטיה שלנו מצוי בידי אסתר חיות
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
ההבנה הדמוקרטית שלך לקויה
שאול א.   |  25/11/22 10:08
2
דמוקרטיה זה שלטון העם ולא
חשדנית  |  25/11/22 10:52
3
ציטוט: "הם מדברים על הנחתות
בני בנקר  |  25/11/22 11:18
4
קשה לרדת מהאולימפוס
באום  |  25/11/22 12:42
5
כמה הערות
עובד 1  |  25/11/22 12:45
6
חבל שלא כתבת כך לפני 30 שנה
כנניהו המיסר  |  25/11/22 12:57
7
טעות בידך...
מיכאל ו  |  25/11/22 13:43
8
נו באמת
דמוקרט  |  25/11/22 13:51
9
ושופט אחד שקובע זה דמוקרטיה ?
עידן א  |  25/11/22 15:10
10
ארור הגבר אשר יבטח באדם
mozer  |  27/11/22 09:27
11
איתמר בן גביר נבחר באורח דמוקר
יהודי מפוכח  |  27/11/22 17:52
12
השם שלך
בפי הפרקליטות  |  27/11/22 18:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 25
עידן יוסף
הסיעה אומרת כי ליועמ"ש הכנסת אין סמכות להעתר לבקשת הליכוד ולקבוע האם הבחירות יהיו בסוף 2026 או בסוף 2027, וסמכות זו מסורה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית
אלמוג כהן
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית במושב הראשון של הכנסת ה-25 [כ"ח בחשוון התשפ"ג, 22.11.2022]
שרון ניר
נאום הבכורה של חברת הכנסת מטעם ישראל ביתנו במושב הראשון של הכנסת ה-25 [כ"ח בחשוון התשפ"ג, 22.11.2022]
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - שורה עלובה, נהי, היעדר מבורך, דה-לגיטימציה, עוז לתמורה, זול ולא יוקרן עוד    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר    "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)    חודש טוב ושבת שלום
יצחק גולדקנופף
נאום הבכורה של חבר הכנסת מטעם יהדות התורה במושב הראשון של הכנסת ה-25 [כ"ז בחשוון התשפ"ג, 21.11.2022]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il