X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חשש משחקן נוסף בשוק [צילום: משה ניסנבוים]
האם כניסת סיבוס תגביל התחרות בכרטיסי ההסעדה
המיזם החברתי של BUYME נתקל בקושי עסקי ההבטחות לסלוק עבור מסעדנים ב-0% עמלה עלולות להיפגע עם כניסת חברת סיבוס למיזם חדש בשירותי ההסעדה התחרות הגוברת מכניסה ללחץ את המסעדנים

חברת BUYME (ביי מי), ביחד עם חברה בשם מובמנט, מפתחת ארנק ארגוני חדש שיציע בין היתר שירותי הסעדה בסגנון כרטיסי תן ביס וסיבוס. על-פי פרסום מחודש מאי 2022 ב"כלכליסט", בתחילה חברה BUYME לטובת המיזם עם חברת Wix - שהייתה אמורה להביא את הטכנולוגיה, יחד עם BUYME - שהייתה אמורה לשווק את הארנק הדיגיטלי לחברות ולמעסיקים. אלא שעל-פי אותו פרסום, שיתוף הפעולה בין החברות עלה על שרטון, ולכן BUYME פנתה כאמור לשווק את הארנק הארגוני שלה ביחד עם חברת מובמנט.
אחת הסיבות שבגללה הופסק שיתוף הפעולה בין וויקס ל-BUYME היא האג'נדה החברתית של וויקס, שעל-פי הפרסום בכלכליסט התנתה את המשך המיזם בכך שהוא יעזור למסעדנים, ואף העמידה תנאי מהותי ל-BUYME שלפיו עמלת הסליקה מהמסעדנים תעמוד על 0%, בעוד שביתר בתי העסק רשאית BUYME לגבות עמלה על-פי החלטתה.
על-פי ידיעות שונות, סיבוס מבקשת להיכנס כשותפה במיזם של BUYME ומובמנט, שנקרא "bttr" (בטר). בתחילה, כך נודע ואף פורסם באתר המיזם, גם בטר הייתה אמורה להיות בעלת חזון דומה ולא לגבות עמלות מהמסעדות, על-מנת להציג אופי "חברתי" וכמובן להשיג יתרון מול העמלות הגבוהות שסיבוס ותן ביס לוקחות מהמסעדות. אולם לאחר שנודע כי סיבוס מעוניינת לחבור למיזם ולהיכנס אליו כשותפה, נראה כי מה שעומד מאחורי הרצון שלה הוא למעשה השאיפה להגביל את התחרות. בסיבוס מבינים שעוד שחקן בשוק כרטיסי ההסעדה, ועוד כזה שלא גובה עמלות, מהווה איום והפרעה עבורם - שאותם הם מעוניינים להגביל כשהם קטנים.
גם BUYME, שאולי הייתה מעוניינת בתחילת הדרך להציג מיזם בעל חזון חברתי שטוב גם ללקוחות הקצה וגם למסעדנים - העובדים בשוק בעל שולי רווח נמוכים וסיכון גבוה, בשעה שעמלות הסליקה של תן ביס וסיבוס הן מכה אנושה עבורם - שוקלת מחדש צעדיה כשהיא בוחנת הצטרפות לשחקן הגדול והמשמעותי בשוק, סיבוס.
בתגובה לאותה כתבה בכלכליסט מסרה מ-BUYME: "המידע המוצג בכתבה שגוי מיסודו. BUYME וקבוצת מובמנט פועלות במשותף על מיזם מהפכני שישנה את תחום האושר הארגוני בישראל ויסייע לבתי עסק ליהנות מתקציבי מעסיק בתחומים שונים. המיזם החדש יבצע סדרה של שיתופי פעולה ואינו פוסל כל שותף ואף מודל עסקי, לרבות ויקס, ולרבות 0% עמלה ממסעדות. תחום ההסעדה מהווה רכיב קטן מהמיזם".
מוויקס טענה גם היא כי היא אינה מתכוונת לוותר על השקת ארנק דיגיטלי שיתמקד במסעדות, ועליה למצוא שותף עסקי שישווק את הארנק שלה בישראל: "כחברה שמשרתת עשרות אלפי מסעדות בעולם ומאות בישראל, נמשיך לחפש דרכים להיטיב עם ענף ההסעדה, שמאכיל כ-3,000 מעובדי החברה בישראל. הרעיון של כרטיס הסעדה עם עמלה נמוכה לא ירד מהשולחן, ואנחנו מחפשים את השותף הישראלי שירים את הכפפה ביחד עם ויקס".
חשוב לציין שסיבוס, ביחד עם תן ביס, הן דואפול בשוק כרטיסי ההסעדה ושולטות כיום על בין 80% ל-90% ממנו. לכן, מסעדה שלא תכבד כרטיסים של שתי החברות, תאבד לא מעט לקוחות. שתי החברות גובות עמלות גבוהות מהמסעדנים, כאשר הן פועלות למעשה כחברות סליקה. הן אלה שסולקות את כספי ההזמנות שמבוצעות דרכן בעצמן, ומשלמות למסעדות את חלקן - פחות העמלה כמובן - בשיטת שוטף פלוס.
סיבוס, שמשתפת פעולה בתחום המשלוחים עם חברת "וולט", גובה מהמסעדות עמלות בגובה של בין 6% ל-7.5% בישיבה במסעדה ושל כ-10% עד 12.5% בהזמנת משלוח, כאשר שני המחירים כמובן לא כוללים מע"מ.
תן ביס, שמפעילה שירות משלוחים משלה, העלתה לפני כחצי שנה את העמלות מהמסעדות ל-7.5% לא כולל מע"מ בישיבה במסעדה או בטיק אווי, ואילו עמלות המשלוחים עלו ל-12.5%. בנוסף, לפני שנה (נובמבר 2021) העלתה תן ביס את עלות המשלוח דרכה שמתגלגלת על הלקוח (העובד הסועד) ל-12 שקלים. עלות הסליקה בשילוח אינה כוללת את עלות השליח - כך שהעלות הכוללת מגיעה לכ-30% מעלות המנה בהזמנת שליחות מהמסעדה עם תן ביס. עמלות אלה מאלצות את המסעדנים לגלגל את העלויות ללקוחות.
חברת BUYME מסרה בתגובה: "הפלטפורמה הטכנולוגית החדשה מבוססת על שותפות בין קבוצת טלכלל לבין קבוצת מובמנט. בפלטפורמה משתמשים כבר מאודת עובדים שנהנים מהשירות ב-0 עמלה ממסעדות".

צילום מסך של ההבטחה לא לגבות עמלות מהמסעדות במיזם בטר [צילום: אתר המיזם]
תאריך:  08/01/2023   |   עודכן:  08/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כלכליסט
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם כניסת סיבוס תגביל התחרות בכרטיסי ההסעדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה ספרא
מועד השבעת הממשלה מראה תחושת שליחות, תמיכה רחבה בעם ויעדים ארוכי טווח. היא תנהיג כלכלה שמרנית שתניב פירות בקיץ 24', היא תהיה נתונה ללחצים אך תצליח לחזק את הקשרים הבינלאומיים. פוטנציאל לשינוי בהרכב הממשלה או להתפרקותה ב-2024
תמיר היימן, דוד סימן-טוב, עמוס הרביץ
על הממשלה החדשה לפעול ליישום המלצות הוועדה שעסקה בחקיקה וברגולציה של חברות המדיה החדשה, במהלך ארוך טווח ומשולב
תמיר היימן
מיליוני בני אדם וארגונים מסחריים נוטלים חלק במלחמה הדיגיטלית הראשונה בהיסטוריה - משום שהם מספקים מודיעין חיוני בזמן אמת
איציק וולף
מסמכי תביעה ייצוגית שהוגשה לאחרונה לבית המשפטי המחוזי מרכז חושפים שמאחורי הפיטורים של יהודה סספורטס, שניהל מטעם חברת סופרגז (אלקטרה פאוור היום) את מתקן הגז בקריית אתא, עמדו אי-סדרים והנחיה שלו להוציא מהמתקן מכלי גז לא תקינים    סספורטס הכחיש, אך החברה קבעה: "מעשיך אלה כאמור גרמו וממשיכים לגרום לחברה נזקים בהיקפים אדירים"    אלקטרה פאוור: החברה מקפידה לשמור על תקני הבטיחות ונהלי עבודה מחמירים, וכלל מיכלי הגז המסופקים על ידה ללקוחותיה נבדקים כנדרש
איתמר לוין
הממשלה ה-37 יצאה לדרכה בהחלטות חפוזות, בתוכנית להרס הדמוקרטיה, בצפצוף על הציבור, בסיכון ביטחון המדינה ובסחטנות חרדית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il